Dzisiaj jest 05 czerwca 2024, 20:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 20:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Robo pisze:
Przecież regemeracja pompy paliwa polega tylko na wymianie uzczelek, membrany i zaworków.

Właśnie Robo, więc ja wolę tą alternatywę, poza tym, przy regeneracji jestes w stanie ocenic, jaki jest stopien zużycia pompy...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 20:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jak jest okazja to sie nowa kupuje i tyle , ja za 5 euro kiedys kupilem nowke od jakiegos dderusa na ebay :) ja tam rozumiem regeneracja rozrusznika , alternatora np. w tych alternatorach to G.. lozyska sa , wymienic na SKF i alternator smiaga na wieki oraz szczotki wymienic , taka pompa niby wymienisz ta membrane te zaworki ale zato ta dzwigienka moze byc juz zuzyta itd.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 21:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To właśnie przy rozebraniu pompy wychodzi czy się do regeneracji nadaje. U mnie wszystko było ok. Wymienilem membrane, uszczelki, zaworki, wyczyściłem, nasmarowałem i leży i czeka. JEstem jej 100% pewien, że jak założe to mnie nie zawiedzie. A jeśli jest już zużyta, albo nie ma czesci do regeneracji to wiadomo że się opłaca nową kupić, czesto są okazje na allegro kiedyś koleś sprzedawał nówki po 20, czy 25zł nie pamietam, ale miał ich chyba tylko 2,3 sztuki.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 lutego 2011, 08:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 lipca 2009, 15:09
Posty: 77
Lokalizacja: Wrocław
Marian15 pisze:
To właśnie przy rozebraniu pompy wychodzi czy się do regeneracji nadaje. U mnie wszystko było ok. Wymienilem membrane, uszczelki, zaworki, wyczyściłem, nasmarowałem i leży i czeka. JEstem jej 100% pewien, że jak założe to mnie nie zawiedzie. A jeśli jest już zużyta, albo nie ma czesci do regeneracji to wiadomo że się opłaca nową kupić, czesto są okazje na allegro kiedyś koleś sprzedawał nówki po 20, czy 25zł nie pamietam, ale miał ich chyba tylko 2,3 sztuki.


95% uszkodzeń, wad pompy paliwa widać bez rozbierania;) membrany mogą pękać, naciągać się, zaworki się przytkają, ale to wszystko to pikuś. Problem największy jest jak palec pompy jest już wytarty, wtedy zaczyna się mozolne kombinowanie z grubościami uszczelek co by to zniwelować.. tak więc, jeśli pompa ma palec ok to reszta to już pikuś..:)

_________________
www.ReklamaNaKolach.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 lutego 2011, 21:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
Witam

Razem z kolegą Vietk dłubie troszkę przy Nysie :)

Marian15 zestaw naprawszy pompy paliwowej już kupiony i wszystko już złożone do kupy przez Vitka. Za Twoją radą założymy zregenerowaną pompę :).

mariusz286 wrzuć jakiś zdjęcia Twojej Nyski :)

Jutro wielki dzień, zakładamy pompę i zobaczymy czy maszyna odpali :) , miejmy nadzieję że tak. Trzymajcie kciuki :D

Przy okazji nasz postęp pracy i plany:

Zrobione:

1. Naprawiona tylna nagrzewnica
2. Przeczyszczony smok baku paliwa
3. Naprawiony wskaźnik paliwa
4. Naprawione podświetlenie szybkościomierza



Do zrobienia:

1. Kupno świec zapłonowych
2. Kupno przewodów zapłonowych
3. Ustawienie gaźnika
4. Ustawienie zapłonu
5. Kasowanie luzów układu kierowniczego
6. Naprawienie oświetlenia (pasażera, kierowcy, komory silnika, paki)
7. Zmiana wałka atakującego i koła tależykowego (9/41)
8. Wymiana tłumika
9. Założenie pasów z samonapinaczami
10. Jakieś radio
11. Zmiana akumulatora
13. Wstawienie foteli z zagłówkami
14. Wygłuszenie czego się da
15. Podłączenie światła biegu wstecznego
16. Kupno książki "naprawa samochodów Nysa"

Powolutku do celu :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lutego 2011, 08:01 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 lutego 2011, 10:54
Posty: 13
Lokalizacja: Lublin
Witam!!
Chciałem się przywitać z wszystkimi użytkownikami forum. Jestem współwłaścicielem nysy z tego tematu :D

Mamy mały problem z pompą paliwa tz. kupiliśmy zestaw naprawczy oczywiście dostosowany do naszej pampy :D ale trochę się części nie zgadzają. Dokładnie chodzi o to, że przy membranie od której idzie bolec zaczepiany do wypustki od pompki oryginalnie (przed rozłożeniem) dołożona jest guma powodująca większe ściskanie sprężyny. No i tu pojawia się problem, w zestawie naprawczym nie ma takiego elementu. Teoretycznie pompa chodzi tak jak przed rozłożeniem ale zastanawiam ten kawałek gumy ma jakieś znaczenie.

Jeszcze jedno, jak sprawdzić czy pompka ( ta co na wale się przemieszcza, chyba) jest sprawna??


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lutego 2011, 09:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jak jest was 3 osoby czy wiecej to jak kazdy da po 20 zl mozecie kupic nowa pompe jest okazja normalnie chodza po 120 zl

http://allegro.pl/pompa-paliwa-polmo-zu ... 41064.html

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lutego 2011, 23:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
< nysa - service > stara pompa została wymontowana, zestaw naprawczy został zakupiony, wiec i tak czy siak któraś pompa zostanie zregenerowana.

Jak ktoś zna odpowiedź na pytanie Kajdana, czyli jak sprawdzić czy pompa paliwowa się jeszcze do czegoś nada czy jest do wyrzucenia, to niech się wypowie :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 lutego 2011, 10:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Najważniejsza jest ta dźwigienka, która jest napędzana od wałka rozrządu. Ona przy końcu jest troche grubsza (o jakis 1mm), ta powierzchnia przylega do wałka rozrządu i nie może byc za bardzo zużyta. Wo wtedy zwyczajnie pompa nie będzie pompowac tyle ile trzeba.. No i sprawdźcie wszystkie miejsca ruchome, gdzie jeden element trze o drugi, czy tam powierzchnie nie sąwyrobione. Nasmarujcie troche przed montażem, załóżcie membrane nową, nowe zaworki (DOBRA STRONA!!!) z uszczelkami i powinna działać pompa. No i przedmuchajcie ją jakoś, tzn wlot i wylot, jak ma dużo osadu takiego białego, to lepiej chyba nowa zamontować, zreszta nową jest zawsze warto zamontować :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 lutego 2011, 10:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
kazdy musi sie sam przekonac ze nieraz wydac te pare zl wiecej i kupic nowa czesc jest lepiej niz regenerowac stara czesc i potem jeszcze raz wymontowac ten shit bo cos znowu niedziala, az w koncu kupic nowa czesc , niezawsze regeneracja da sie cos uratowac , nikomu sie niechce grzebac po 3-4 razy tylko przy samej pompie .

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 lutego 2011, 11:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
Marian15 dziękuje bardzo :D

< nysa - service > masz rację w tym co piszesz, ale czasu nie cofnę. Zestaw naprawszy został kupiony, a przecież go nie wyrzuce.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 lutego 2011, 12:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Porównahcie numery nadwozia i ramy - ciekawe co wyjdzie????

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 lutego 2011, 20:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 21:01
Posty: 90
Lokalizacja: poznań
Nyska stoi gotowa u lakiernika, niedługo wrzuce fotki, własnie przerejestrowalem i ubezpieczylem, ubezpieczenie na cały rok jednorazowo 518 zł. Szok wszędzie chcieli po 750-850 i to w PZU jak zrobi się ciepłej ruszam na pierwsza przejazdzke, rok produkcji 1993 3 listopad nr podwozia 392895 nr silnika 1187883


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 lutego 2011, 17:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 lutego 2011, 22:51
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
Nasza pompa wyglądała na całkiem zdrową, więc dostała zestaw naprawczy. Po założeniu jej Nysan odpalił :D , i to od strzała :)

Niestety pojawił się inny problem. Nysa zjada ogromne ilości paliwa. Gaźnik przelewa, obroty jałowe są za wysokie. Dlatego w najbliższej przyszłości Nysan dostanie nowe świece i kable zapłonowe, wyregulujemy gaźnik i ustawimy zapłon. Mam nadzieję ze to pomoże :roll:

mariusz286 Czekam na fotki :) . Jestem bardzo ciekawy jak Twoja bestia wygląda :)

Robo kiedyś przy okazji sprawdzimy te numery, tylko powiedz gdzie wybite są numery ramy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 lutego 2011, 17:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No to fajnie, że już działa :) Tutaj na forum też jest napisane dużo o regulacji gaźnika i zapłonu :)
A numery ramy i nadwozia znajdziesz pod maską przednią z lewej strony wybite na poprzeczce ramy (od frontu zdaje się) i na profilu nadwozia.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net