Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nysa 521 T http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=105 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | Robo [ 26 listopada 2009, 07:53 ] |
Tytuł: | |
Musisz przejrzeć google - koło mnie wiem, że zloty są w Darłowie czy też w Bornem Sulinowie. |
Autor: | Dziwny Mag [ 15 marca 2010, 15:04 ] |
Tytuł: | |
Pochwalić się chciałem tylko Pięknie dziękuję Kumpelkowi (za pożyczeie oryginału) i Cezaremu (za odlewy) |
Autor: | patron [ 15 marca 2010, 21:33 ] |
Tytuł: | |
Wow! Jak się robi takie czary z mleka?! Dokładniej chodzi mi o to, jak się wykonuje wzór, matryce do odlewu? Czy to tutaj.. to plastelina? W takim razie z czego wykonuje się odlew? Żywica epoksydowa? |
Autor: | Morales [ 15 marca 2010, 21:48 ] |
Tytuł: | |
Nie chcesz może odsprzedać jednego? |
Autor: | Dziwny Mag [ 16 marca 2010, 00:08 ] |
Tytuł: | |
Tak - żywica epoksydowa - tu akurat modelarska To był jeden wielki eksperyment :devil: :peace: Forma normalnie powinna być z silikonu, a to miały być tylko odlewy próbne, "na przymiarkę" Ale na taką jedorazową akcję forma z modeliny okazała się dawać radę Morales - ślę PW |
Autor: | Jacek B. [ 04 lipca 2010, 21:32 ] |
Tytuł: | |
Ile tych 521-ek planujesz mieć? |
Autor: | tomaszopen [ 21 kwietnia 2011, 14:17 ] |
Tytuł: | |
Jak tam Nysa? Mam nadzieję, że nie pozbyłeś się chromów, jak niektórzy proponowali? |
Autor: | Dziwny Mag [ 21 kwietnia 2011, 20:21 ] |
Tytuł: | |
Nyska- bez zmian. Ona na razie hibernuje pzred remontem. A i chromy, i malowanie khaki to wszystko "pic pod publiczkę" , jak już wspominałem. Po prostu garażuje w towarzystwie pojazdów wojskowych i warunkime jej tam garażowania było "wyglądanie" na wojskowo ;D :devil: |
Autor: | Marian [ 21 kwietnia 2011, 20:35 ] |
Tytuł: | |
Dziwny Mag pisze: Nyska- bez zmian. Ona na razie hibernuje pzred remontem.
Mmm.. coś poważnego, czy takie tam? |
Autor: | Dziwny Mag [ 21 kwietnia 2011, 20:43 ] |
Tytuł: | |
Rozwiń myśl... bo nie cłakiem zrozumiałem Ogólnie remont ma jej przywrócić konfigurację fabryczną, stan możliwie idealny, pełną sprawność i możliwośc poruszania sie po drogach publicznych :slonko: |
Autor: | Marian [ 21 kwietnia 2011, 21:22 ] |
Tytuł: | |
Miałem na myśli to, czy będzie to remont z prawdziwego zdarzenia, kapitalny, do każdej lub prawie każdej śrubki, czy po prostu odświeżenie, usprawnienie -> coś, co "wystarcza" |
Autor: | Dziwny Mag [ 21 kwietnia 2011, 22:52 ] |
Tytuł: | |
Kiedyś już bym ją rozebrał do ostatniej śrubki... bo wydawało mi się, ze to jedyny możliwy sposób renowacji... Ale przez takie podejście "pogrzebałem" kilka projektów. Przy tej Nysce - będzie to bardzije "naprawa główna" - na pewno z rozbiórka na podzespoły, ale niekoniecznie do ostatnije śrubki. Na pewno nie tzreba rozbierac silnika - tzn miskę zdejme, smoka sprawdzę / wyczyszczę... głowicę pewnie zdejmę... na pewno do wymiany jest aparat zapłonowy i gaźnik... Zawieszenie przednie zostało wyremontowane krótko po zakupie, gdy myślałem, że będę nią jeździł na bieżąco... Sterowanie biegami trzeba (tzn chcę ;D ) jej przywrócić do kierownicy... nadwozie wymaga nieco spawania jak i usunięcia kilku patentów poprzedniego właściciela... elektryka przejrzenia... będzie co robić, oj będzie |
Autor: | Bryan [ 22 kwietnia 2011, 19:20 ] |
Tytuł: | |
hmm to na co czekasz:) ?? |
Autor: | Historyk1985 [ 11 sierpnia 2019, 22:21 ] | |||||
Tytuł: | Re: Nysa 521 T | |||||
Zanim Nysa 521T zaczęła nowy rozdział swojego życia - musiałem najpierw zabrać się za przeróbkę mojego garażu, żeby był w stanie ją pomieścić... Nawet nie wiecie, z jaką "dziką satysfakcją" wrzucam zdjęcia tej Nysy w swoim garażu "szczypałem się z każdym centymetrem" jeśli chodziło o konstrukcję bramy - wreszcie zamówiłem taką zrobioną specjalnie na zamówienie pod wymiar garażu Koszt tej zabawy to już niestety 3600 zł + robota własna Jeszcze całą wiosnę musiałem przerabiać konstrukcję garażu, żeby wszystko spasowało, ale wszystko dobre, co się dobrze kończy Teraz mnie ciekawość zżera, czy by nawet Nysa 522 z "wysokim dachem" się zmieściła pod stropami dachu tego garażu (bo przez samą bramę to już teraz każda Nysa przejedzie ) Pierwsza też moja modyfikacja jej wyglądu - pokrowce na przednie siedzenia. To są pokrowce z siedzisk (bez oparć) z foteli od Autosana H9-21 Jak wertowałem kasowane magazyny PKS Lubliniec i brałem "co popadnie", to trafiły mi się niekompletne pokrowce, których bym w żadnych fotelach autobusowych nie wykorzystał... ...a tu mi idealnie spasowały do koloru oryginalnej szarej tapicerki tej Nysy! Dalsze moje plany co do jej wyglądu: Powrót do cywilnego, jasnoniebieskiego/lazurowego koloru nadwozia. Wóz będzie mieć jednobarwne nadwozie, ale elementy takie, jak: zderzaki, lusterka z ramionami, felgi, włazy dachowe będą w kolorze kremowobiałym (RAL 9001) Niektóre "wynalazki poprzednich właścicieli" chcę przywrócić do fabrycznych rozwiązań (decha rozdzielcza, tylne odblaski, przednie fotele (oba są fotelami pasażera - bez regulacji i każdy z inną tapicerką) Inne "wynalazki" (mocowanie koła zapasowego + hak, dźwignia zmiany biegów w podłodze) chcę sobie zostawić jako "świadectwo epoki" Parę klamotów po "Belferce" nawet do niej trafi - np mechanizmy przednich foteli, które są oryginalne i sprawne. Chcę jej też zainstalować moje halogeny "BZ WARSZAWA" bo w przednim zderzaku ma oryginalne fabryczne specjalne uchwyty do mocowania reflektorów, a moje reflektory z lat 60-tych powinny być idealne w takiej Nysie Towos z 1969 roku...
|
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |