Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Nysa 521 T
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=105
Strona 3 z 4

Autor:  Robo [ 26 listopada 2009, 07:53 ]
Tytuł: 

Musisz przejrzeć google - koło mnie wiem, że zloty są w Darłowie czy też w Bornem Sulinowie.

Autor:  Dziwny Mag [ 15 marca 2010, 15:04 ]
Tytuł: 

Pochwalić się chciałem tylko :wink:
Pięknie dziękuję Kumpelkowi (za pożyczeie oryginału) i Cezaremu (za odlewy) :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Autor:  patron [ 15 marca 2010, 21:33 ]
Tytuł: 

Wow!
Jak się robi takie czary z mleka?! :D

Dokładniej chodzi mi o to, jak się wykonuje wzór, matryce do odlewu?
Czy to tutaj.. to plastelina? :D

W takim razie z czego wykonuje się odlew? Żywica epoksydowa?

Autor:  Morales [ 15 marca 2010, 21:48 ]
Tytuł: 

Nie chcesz może odsprzedać jednego? :P

Autor:  Dziwny Mag [ 16 marca 2010, 00:08 ]
Tytuł: 

Tak - żywica epoksydowa - tu akurat modelarska :D To był jeden wielki eksperyment :devil: :peace: Forma normalnie powinna być z silikonu, a to miały być tylko odlewy próbne, "na przymiarkę" :) Ale na taką jedorazową akcję forma z modeliny okazała się dawać radę :D

Morales - ślę PW

Autor:  Jacek B. [ 04 lipca 2010, 21:32 ]
Tytuł: 

Ile tych 521-ek planujesz mieć? :wink:

Autor:  tomaszopen [ 21 kwietnia 2011, 14:17 ]
Tytuł: 

Jak tam Nysa? Mam nadzieję, że nie pozbyłeś się chromów, jak niektórzy proponowali? :D

Autor:  Dziwny Mag [ 21 kwietnia 2011, 20:21 ]
Tytuł: 

Nyska- bez zmian. Ona na razie hibernuje pzred remontem. A i chromy, i malowanie khaki to wszystko "pic pod publiczkę" :wink: , jak już wspominałem. Po prostu garażuje w towarzystwie pojazdów wojskowych i warunkime jej tam garażowania było "wyglądanie" na wojskowo ;D :devil:

Autor:  Marian [ 21 kwietnia 2011, 20:35 ]
Tytuł: 

Dziwny Mag pisze:
Nyska- bez zmian. Ona na razie hibernuje pzred remontem.

Mmm.. coś poważnego, czy takie tam? 8)

Autor:  Dziwny Mag [ 21 kwietnia 2011, 20:43 ]
Tytuł: 

Rozwiń myśl... bo nie cłakiem zrozumiałem :wink: Ogólnie remont ma jej przywrócić konfigurację fabryczną, stan możliwie idealny, pełną sprawność i możliwośc poruszania sie po drogach publicznych :slonko:

Autor:  Marian [ 21 kwietnia 2011, 21:22 ]
Tytuł: 

Miałem na myśli to, czy będzie to remont z prawdziwego zdarzenia, kapitalny, do każdej lub prawie każdej śrubki, czy po prostu odświeżenie, usprawnienie -> coś, co "wystarcza" ;)

Autor:  Dziwny Mag [ 21 kwietnia 2011, 22:52 ]
Tytuł: 

Kiedyś już bym ją rozebrał do ostatniej śrubki... bo wydawało mi się, ze to jedyny możliwy sposób renowacji... :wink: Ale przez takie podejście "pogrzebałem" kilka projektów. Przy tej Nysce - będzie to bardzije "naprawa główna" - na pewno z rozbiórka na podzespoły, ale niekoniecznie do ostatnije śrubki. Na pewno nie tzreba rozbierac silnika - tzn miskę zdejme, smoka sprawdzę / wyczyszczę... głowicę pewnie zdejmę... na pewno do wymiany jest aparat zapłonowy i gaźnik... Zawieszenie przednie zostało wyremontowane krótko po zakupie, gdy myślałem, że będę nią jeździł na bieżąco... Sterowanie biegami trzeba (tzn chcę ;D ) jej przywrócić do kierownicy... nadwozie wymaga nieco spawania jak i usunięcia kilku patentów poprzedniego właściciela... elektryka przejrzenia... będzie co robić, oj będzie 8)

Autor:  Bryan [ 22 kwietnia 2011, 19:20 ]
Tytuł: 

hmm to na co czekasz:) ??

Autor:  Dziwny Mag [ 01 lipca 2019, 19:07 ]
Tytuł:  Re: Nysa 521 T

Jak to się mówi, "życie" :wink:
Wiele tematów i spraw potoczyło się inaczej, niż dawniej zakładałem / chciałem czy planowałem... Na pewno w sumie nie gorzej, też nie jakoś dużo lepiej - ale zdecydowanie inaczej. 8) Jedną z wielu takich spraw jest 521. Ponieważ tylko zbierała kurz, po długim czasie zdecydowałem się ją sprzedać - albo raczej znaleźć jej nowego wlaściciela .
Niniejszym kończę swoje "gospodarzenie" w tym temacie - niechaj rządzi nowy wlasciciel Nyski :D Trzymam za was kciuki, Marcin!

Załączniki:
1PICT0600.JPG
1PICT0600.JPG [ 890.09 KiB | Przeglądany 1486 razy ]
2PICT0602.JPG
2PICT0602.JPG [ 875.62 KiB | Przeglądany 1486 razy ]
3PICT0611.JPG
3PICT0611.JPG [ 787.42 KiB | Przeglądany 1486 razy ]
4PICT1190.JPG
4PICT1190.JPG [ 828.37 KiB | Przeglądany 1486 razy ]
5PICT0085.JPG
5PICT0085.JPG [ 786.96 KiB | Przeglądany 1486 razy ]
6PICT0086.JPG
6PICT0086.JPG [ 876.36 KiB | Przeglądany 1486 razy ]

Autor:  Historyk1985 [ 11 sierpnia 2019, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Nysa 521 T

Zanim Nysa 521T zaczęła nowy rozdział swojego życia - musiałem najpierw zabrać się za przeróbkę mojego garażu, żeby był w stanie ją pomieścić...

Nawet nie wiecie, z jaką "dziką satysfakcją" wrzucam zdjęcia tej Nysy w swoim garażu :mrgreen:
"szczypałem się z każdym centymetrem" jeśli chodziło o konstrukcję bramy - wreszcie zamówiłem taką zrobioną specjalnie na zamówienie pod wymiar garażu 8) Koszt tej zabawy to już niestety 3600 zł + robota własna :-|
Jeszcze całą wiosnę musiałem przerabiać konstrukcję garażu, żeby wszystko spasowało, ale wszystko dobre, co się dobrze kończy 8)

Teraz mnie ciekawość zżera, czy by nawet Nysa 522 z "wysokim dachem" się zmieściła pod stropami dachu tego garażu :roll: (bo przez samą bramę to już teraz każda Nysa przejedzie :wink: )

Pierwsza też moja modyfikacja jej wyglądu - pokrowce na przednie siedzenia.
To są pokrowce z siedzisk (bez oparć) z foteli od Autosana H9-21
Jak wertowałem kasowane magazyny PKS Lubliniec i brałem "co popadnie", to trafiły mi się niekompletne pokrowce, których bym w żadnych fotelach autobusowych nie wykorzystał...

...a tu mi idealnie spasowały do koloru oryginalnej szarej tapicerki tej Nysy! 8)

Dalsze moje plany co do jej wyglądu:

Powrót do cywilnego, jasnoniebieskiego/lazurowego koloru nadwozia.
Wóz będzie mieć jednobarwne nadwozie, ale elementy takie, jak: zderzaki, lusterka z ramionami, felgi, włazy dachowe będą w kolorze kremowobiałym (RAL 9001)

Niektóre "wynalazki poprzednich właścicieli" chcę przywrócić do fabrycznych rozwiązań (decha rozdzielcza, tylne odblaski, przednie fotele (oba są fotelami pasażera - bez regulacji i każdy z inną tapicerką)
Inne "wynalazki" (mocowanie koła zapasowego + hak, dźwignia zmiany biegów w podłodze) chcę sobie zostawić jako "świadectwo epoki"

Parę klamotów po "Belferce" nawet do niej trafi - np mechanizmy przednich foteli, które są oryginalne i sprawne.
Chcę jej też zainstalować moje halogeny "BZ WARSZAWA" bo w przednim zderzaku ma oryginalne fabryczne specjalne uchwyty do mocowania reflektorów, a moje reflektory z lat 60-tych powinny być idealne w takiej Nysie Towos z 1969 roku...

Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 549.83 KiB | Przeglądany 1271 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 601.91 KiB | Przeglądany 1271 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 524.98 KiB | Przeglądany 1271 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 567.05 KiB | Przeglądany 1271 razy ]

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/