Dzisiaj jest 23 sierpnia 2019, 15:58


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
Post: 11 stycznia 2014, 14:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4827
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Ale to wycie? Piszczenie? Szum? Sprecyzuj w czym rzecz :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 stycznia 2014, 14:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
a termostat tam masz zamontowany ? wywal go i zaciagaj zaluzje przed chlodnice to mniej awaryjne niz z tym termostatem. Woda to najwiekszy syf jaki mozna zalac silnikowi !!! na dodatek mamy zime !!!! Ja niewiem ale ty chyba od 5 lat czy wiecej przy tej nysie robisz i nieskonczysz chyba nigdy :mrgreen: jak pompa wody ma zerwany wirnik to tez niebedzie obiegu wodnego , jak juz masz chlodnice zdjeta to wez zdemontuj korpus pompy wody i zobacz w jakim stanie jest pompa , bo napewno niebedzie w dobrym stanie jak na kranowej wodzie sie jezdzi.Jak w PRLu jezdzili na wodzie zima to zawsze zostala ona spuszczona z chlodnicy i z bloku silnika innej opcji niema , zalej tam plyn do chlodnic po naprawie.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 stycznia 2014, 15:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Ta Nysa jest "na chodzie". Zwykle jeździ bardzo krótkie dystanse, a jak się trafi "dłuższy", to różne rzeczy wyłażą ;)

Termostat wywalony daawno temu. Woda jest dlatego, że Nysa stoi w garażu, gdzie zawsze jest dodatnia temperatura i jak raz zalaliśmy wodą, to potem nie było motywacji zmieniać. Ale jak widzę, jaki tam syf się robi, to jednak wleję płyn.

Pompę zdjąłem i nic tam złego się nie dzieje. Płynnie się kręci, cicho i bez żadnych luzów. Testu z podgrzaniem jeszcze nie zrobiłem. Hałas to jest takie piszczenie jakby metal tarł o metal bez grama smaru, narastający wraz z prędkością obrotową silnika. Od początku podejrzewałem raczej alternator, ale na ucho trudno tak naprawdę ocenić. Kiedyś były podejrzenia, że może okolice sprzęgła, ale na luzie i wdepniętym sprzęgle jest tak samo. Wyraźnie słychać ten hałas z przodu silnika, ale trudno powiedzieć z którego dokładnie miejsca.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 stycznia 2014, 15:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4827
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
A prąd jest? Może szczotki prądnicy/alternatora do bani są? Nie mówią już o łożyskach, które nie cieszą się raczej dobrą renomą :D
Jeszcze sprawdź, czy pasek klinowy masz dobrze naciągnięty...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 stycznia 2014, 16:59 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Podgrzana pompa nie wykazała żadnych anomalii. Nie widzę opcji, by ona mogła tak wyć.

Prąd jest, bo jakoś jechaliśmy, aczkolwiek wskaźnik ładowania wychylał się przy prędkości 80km/h ledwo co, między środkową a pierwszą z prawej kreskę. Planowałem wziąć na podmianę jakiś tani alternator z alledrogo, ale w sumie to nie wiem, czy od Żuka przypasuje. Albo może od Ursusa? Te to nawet nowe są dość tanie (150zł), w przeciwieństwie do nowego żukowego (500zł :twisted:) ale chyba prąd mają mniejszy (40A, a Żukowy 70A).
Pasek oczywiście był sprawdzany i jest ok ;) Nic się nie ślizga.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 stycznia 2014, 17:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
to lozysko alternatora w srodku padlo , jak wymienisz to na porzadne markowe SKF albo FAG , zdejm pasek i wez obróc wirnikiem alternatora jak chodzi , i czy niema luzu w góre i w dól , natomiast lozysko pompy wody musi byc smarowane czesto.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2014, 14:21 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Luzu na alternatorze wzdłuż osi nie ma. Na boki jest minimalny, na tyle że nie nazywałbym tego luzem.

Czy nie prościej będzie wymienić cały alternator? Czy żukowski A124F2 będzie odpowiadał temu tutaj? Początkowo myślałem o wymianie łożysk właśnie, ale ojciec zaczął rozkręcać alternator i nie widziałem co tam dokładnie zastał, ale ponoć w którymś momencie jest jakiś element zanitowany i trzeba by to rozpruć, żeby się do łożysk dostać. Obawiam się, czy po takiej operacji całość jeszcze zadziała ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2014, 17:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
alternator jest rozbieralny sam juz pare naprawialem , mozesz od zuka wstawic , tylko zobacz ile ma diod twój byly 6 diodowe i 9 dziodowe

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lutego 2014, 15:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Mam na oku odpowiednią sztukę alternatora, ale dla porządku zajrzałem do aktualnego. Łożysko z tyłu wyłazi bez problemu, ale przednie jest umieszczone między dwoma takimi blaszkami, które są zanitowane. Rozbieralne - w sumie tak, ale potem trzeba by łatać partyzancko.


Załączniki:
alte.jpg
alte.jpg [ 231 KiB | Przeglądany 2993 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2017, 15:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Uszanowanie :mrgreen:

Nysa jeździ w sumie od przeglądu do przeglądu, a że przegląd przechodzi, to nie widać mnie tu często. Udało się w tym roku hamulce poprawić, ale jak pisałem kilka lat temu o dziwnym piszczeniu po nagrzaniu silnika, tak nic się nie zmieniło mimo wymiany alternatora, więc będziemy patrzeć w kierunku paska i pompy wody. Na tyle niewiele się jeździ, że to nie jest super uciążliwe, a zdiagnozować trudno.


Załączniki:
WP_20171214_11_07_41_Pro.jpg
WP_20171214_11_07_41_Pro.jpg [ 1.26 MiB | Przeglądany 1497 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2017, 20:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
dobrze widziec aktualne foto twojej nysy :wink: no i ze jest w waszym rodzinnym posiadaniu nadal :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2017, 21:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Jakoś tak korzystnie wyszła w tych warunkach :roll:
A takie zabawki u diagnosty...


Załączniki:
WP_20171214_11_06_10_Pro.jpg
WP_20171214_11_06_10_Pro.jpg [ 342.98 KiB | Przeglądany 1487 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2018, 12:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
37 lat a pali na widok kluczyka i jeździ :wink:
Teraz to już nawet diagnosta daje namiary na jakieś muzeum, co chętnie odkupi.
Z tym tajemniczym piszczeniem trzeba w końcu coś zrobić, bo zaraz będzie dziesięciolecie :mrgreen:


Załączniki:
IMG_20181214_111849.jpg
IMG_20181214_111849.jpg [ 679.49 KiB | Przeglądany 839 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2018, 12:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2663
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Jest! Jest! Jest! Jest czternaty grudnia, jest i Juzef z Nyską! :D

Pozdrawiam gorąco! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2018, 17:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
no i dobrze ze jest :D :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net