Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Nysa 522T rocznik 1981
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=133
Strona 2 z 11

Autor:  Robo [ 22 grudnia 2007, 14:16 ]
Tytuł: 

chyba minimalnie musisz mieć na 3 miesiące w roku, nie koniecznie jeden za drugim, ale 3 muszą być. Zniżek nie tracisz-zresztą o zniżkach też pisałem na fpm.

Autor:  Juzef [ 22 grudnia 2007, 18:18 ]
Tytuł: 

No ta, czytałem ale generalnie to się chyba specjalnie nie opłaca. Chyba, że uwzględnić lans - bezcenne 8)

Autor:  Robo [ 22 grudnia 2007, 18:23 ]
Tytuł: 

remontu nie musisz zgłaszać-dac se można spokój-i tak ci więcej razy rzeczoznawca nie będzie jej oglądał tylko raz. To sie opłaca na maxa, ale nie możesz zezłomować tego autka już. tylko sprzedać. Dla mnie to nie ma prawie wcale minusów...

Autor:  Juzef [ 22 grudnia 2007, 18:40 ]
Tytuł: 

Kto wie, może kiedyś... na razie jako że rok temu były blachy na białe wymienione (a i to przymus, bo się miejsce w dowodzie rej. skończyło), ciężko by było wywalić forsę na taką imprezę. Niemniej kiedyś pewno się da...

Autor:  syreniarz [ 26 grudnia 2007, 15:07 ]
Tytuł: 

Następnego znowu wyrolowali, bo mieli obowiązek wydać nowy dowód i zostawić blachy. Ja bym się ucieszył, jakby się ktoś za te 80zł zaczął sądzić.

Autor:  Juzef [ 26 grudnia 2007, 16:30 ]
Tytuł: 

Hm, możliwe. Ja nie wiem jak konkretnie to jest, ale jak by biurwy przedstawiły że jest taka możliwość że stare blachy i jeszcze taniej to na pewno by tak zostało.

Autor:  Julo [ 18 stycznia 2008, 02:13 ]
Tytuł: 

pozdrowienia dla znawcow przepisow, zoltych blach i krotkoterminowego OC.
Nie bede sie produkowal bez sensu. Wkleje to, co juz kiedys opracowalem.

Różnice między pojazdem zabytkowym i historycznym, oraz możliwość wykupienia krótkoterminowej polisy OC, oraz braku ciągłości w ubezpieczeniu pojazdu.

POJAZD ZABYTKOWY:
wg Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 r.; art. 2 par.39) to:
pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury.

POJAZD HISTORYCZNY:
USTAWA
z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
(Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 roku)

Art 2 ust. 11
pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.
2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.

Art. 26. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zawiera się na okres 12 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 27.

Art. 27. 1. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej "umową ubezpieczenia krótkoterminowego", można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b;
5) pojazdem historycznym.

2. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego na czas nie krótszy niż 30 dni, w odniesieniu do pojazdów mechanicznych zarejestrowanych na stałe, może zawrzeć podmiot prowadzący działalność gospodarczą polegającą na pośredniczeniu w kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych w zakresie pojazdów przeznaczonych do kupna lub sprzedaży lub polegającą na kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych.
3. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów mechanicznych zarejestrowanych czasowo, zawiera się na czas nie krótszy niż okres tej rejestracji, określony w decyzji starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania właściciela pojazdu mechanicznego, nie krótszy jednak niż 30 dni.
4. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów wolnobieżnych określonych w art. 2 pkt 10 lit. b, można zawrzeć na czas nie krótszy niż 3 miesiące.
5. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów historycznych, można zawrzeć na czas nie krótszy niż 30 dni.

Tak więc pojazd zabytkowy to jedna z odmian pojazdu historycznego

Jak uzyskać opinię o wartości historycznej, która zwalnia nas od płacenia OC?
Przede wszystkim pojazd musi spełnić podstawowy warunek tj mieć 25 lat
Nie ma wymogu, by model był nieprodukowany od 15 lat.
Taki wymóg jest zawarty w wytycznych Generalnego Konserwatora Zabytków, -mają one znaczenie przy rejestracji jako pojazdu zabytkowego (istnieją od niego wyjątki np. dla unikatów).
Jeśli pojazd ma 25 lat należy zlecić rzeczoznawcy sporządzenie opinii.
Koszt to od 100 do nawet 500 zł zależnie od miasta, osoby rzeczoznawcy itp.
Niektórzy rzeczoznawcy są skłonni sporządzić opinie dla potrzeb OC jedynie na podstawie dokumentacji fotograficznej i kopii dokumentów pojazdu co znacząco obniża koszty (odpada np. dojazd do garażu).
W praktyce taką możliwość mają osoby, dla których już była sporządzana opinia na inny pojazd lub członkowie znanych rzeczoznawcy klubów.
Po uzyskaniu opinii o wartości historycznej pojazd nie musi mieć ciągłości OC
Należy pamiętać o dwóch rzeczach – wypowiedzeniu dotychczasowego OC, by nie przedłużyło się automatycznie, oraz o wykupieniu polisy krótkoterminowej przed wyjazdem pojazdem historycznym na drogę publiczną.

Autor:  Juzef [ 16 kwietnia 2008, 17:51 ]
Tytuł: 

Tja, nudząc się przekopałem zasób fociszczy i utrafiłem jedną w sumie marną, ale jednak jakąś - http://www.juzef.xon.pl/img/nysap.jpg - Marne były podówczas warunki, ale coś tam widać, choćby niedokończony wyrób własny na drzwiach kierowcy, a nawet różnice kolorystyczne i nierówności blacharki.

Autor:  zbychu77 [ 16 kwietnia 2008, 18:35 ]
Tytuł: 

Spoko Juzef, ale i tak jest piękna :wink: . Bo to Nysa i na dodatek jeżdżąca :wink: .

Autor:  Juzef [ 21 kwietnia 2008, 20:24 ]
Tytuł: 

No tak, jeździć ostatnio jeździ jak trza, ale za to rdzewieć zaczęła. Z jednej strony to z powodu ogólnego partactwa w zabezpieczeniu podwozia z drugiej dlatego, że na wierzch użyta była farba jeszcze z zapasów które fabryka dała. I się okazało że po 20 latach średnio się to jeszcze trzyma.

Autor:  PARZUŚ [ 26 kwietnia 2008, 21:20 ]
Tytuł: 

Juzef nie martw sie, jakby porównać twoją Nyse z Nysami które w życiu osobiście widziałem to twoja jest piękna :wink:

Autor:  Juzef [ 27 kwietnia 2008, 11:03 ]
Tytuł: 

No fakt, bywały gorsze, więc przejmować się nie ma co - z odległości 10m z zamkniętym jednym okiem wszystko wygląda okiej :)

Autor:  Robo [ 27 kwietnia 2008, 12:20 ]
Tytuł: 

Przejmować w nysach się zawsze trzeba, tylko z różną mocą 8)

Autor:  Juzef [ 17 maja 2008, 16:48 ]
Tytuł: 

Było z zewnątrz, to ciut od środka. http://www.juzef.xon.pl/img/wnn.jpg
Ciężko się tam zmieścić z dobrym ujęciem, a i warunki oświetleniowe słabe.

Autor:  zbychu77 [ 17 maja 2008, 20:01 ]
Tytuł: 

Jednym słowem :arrow: dobre Safari 5 nie jest złe :wink: . Fajny pokrowiec na kierownicy :wink: .

Strona 2 z 11 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/