Dzisiaj jest 18 lutego 2020, 12:05


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 23 grudnia 2009, 20:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Heh, znowu sprawdzę wszystko, bo aparat sam pamiętam jak badałem, ale kto wie, coś tam mogło się zmienić. Niczego już nie jestem pewien :D Pamiętam, że statycznie zapłon ustawiony był. Ale dynamicznie kto go tam wie. W książce żukowej piszą o jakimś stroboskopie... Idzie to jakoś zdobyć, albo coś współczesnego, by stwierdzić, czy dynamicznie zapłon też jest dobrze regulowany?

Ssanie było używane przy trudnościach z zapaleniem, do wyjazdu z garażu co najwyżej.
Uszczelka głowicy już kilka razy padała, więc wszystko możliwe. Pamiętam, że pad uszczelki poprzedzało spore kopcenie na biało z wydechu, no i ubytek wody w układzie. Dziś pamiętam, że dymił, ale temp. < 5st. więc norma. Sprawdzę więc, czy aby nie pije wody.

Z Weberem to jest trudna sprawa... Leży nówka nieśmigana, dawno temu kupiona za 10 tys. zł. Grosze na dzisiejsze, a dziś jest wart co najmniej 500zł. Przeca jak go wkręcę, to wartość pojazdu dwukrotnie wzrośnie :D Jest też cały zestaw: kolektor, suchy filtr powietrza. Wszystko nowiutkie, po prostu szkoda ruszać :wink: Chociaż gdyby to był pewny i jedyny ratunek, to czemu nie...
Ale pamiętam, że uszczelka głowicy też lubiała być sprawcą tajemniczych problemów...

Rozumiem sprawę baku, ale na tej podstawie, to musiałbym wymieniać wszystko jak leci, bo stare. Musiałbym go wpierw wyjąć i obadać, jaka jest sytuacja.


Ostatnio zmieniony 23 grudnia 2009, 22:46 przez Juzef, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 grudnia 2009, 21:15 
jak niemasz zbiorniczka wyrownujacego plyn w chlodnicy to ubytki wody zdazaja sie latem i trzeba dolewac , jezeli masz zbiorniczek wyrownawczy to tak jak sama nazwa mowi wyrownuje to stan plynu , jak jest przeciek plynu to olej w misce bedzie kawa z mlekiem taki lub bialy , zdaje mi sie ze twoja nysa niema zbiornika wyrownujacego i to normalne ze trzeba dolewac wode latem.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 grudnia 2009, 22:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Zbiorniczek wyrównawczy mam, ale coś słabo on wyrównuje... Nieraz zalewałem całą chłodnicę, wężyk do zbiornika i sam zbiornik, a i tak skutek taki, że w zbiorniku woda zostaje, ale do chłodnicy za nic nie wróci.

Zajrzałem do chłodnicy - stan wody 2cm na widoku, czyli jakieś 4cm poniżej max. Czy takie ubytki są możliwe same z siebie? Nie ma żadnych przecieków, a zawsze było dolewane na full. Ale to nie ubytek dzisiejszy, dziś mogę rzec, że jest tyle, co było.

Co gorsza - jak wyjąłem tego drąga od badania poziomu oleju, to na nim była skroplona rosa z wody. Czy mogła się tam dostać inną drogą, jak z oleju? W przypływie wolnego czasu spuszczę olej i jak będzie tam woda, to wszystko jasne - znów głowica :twisted: Nic się człowiek nie uczy... już tyle razy uszczelka poszła, że za drugim razem trzeba było dać głowicę do zeszlifowania na płasko. Tym bardziej, że co rusz jak wywala, to w tym samym miejscu między 2 a 3 cylindrem.
Choć pamiętam i taki przypadek, że wieszczyłem wywaloną uszczelkę, a po demontażu okazała się cała...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 grudnia 2009, 23:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4871
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Z ta chlodnica to sie tak nie przejmuj. Ten zbiorniczek dziala na takiej zasadzie, ze w czasie pracy silnika panuje jakies cisnienie w ukladzie chlodzenia, jest cyrkulacja, i nadmiar wody, ktora krazy w ukladzie jest odprowadzana do zborniczka. Jesli byloby za malo w ukladzie, to podcisnienie zassałoby tą wode ze zbiorniczka, dlatego pewien poziom w zbiorniczku powinien wciąż być, a w chłodnicy full nigdy nie bedziesz miec ;)
Z ta wodą, to musisz sam sprawdzic, jesli to tuz przy oleju a olej taki bialawy jak Tomek pisze, kawa z mlekiem tzn woda w oleju - uszczelka pod glowica. A jesli na bagnecie kopelki rody sa po protu, to moze byc, ze po dlugim staniu sie cos tam skroplilo, ale jakos wąpię w to. Z tą uszczelką różnie może być. Nie musi być pęknięta wcale, aby nie trzymać szczelności. Wystarczy, że się gdiześ rozszczelni z jakiegos powodu to juz bedzie puszczac wode do cylidrow i olej z woda sie będa mieszac. a uszczelka bedzie cala jak ja wyjmiesz. moja tez z grubsza byla cala, ale byla bardzo rozwarstwiona i jak odrywalem ja od kadluba, to widac tam byllo taka jakby smietanke, czyli woda z olejem sie zmieszaly... No musisz posprawdzać wszystko. a z tym Weberem to bedzie to dobra decyzja :) Tym bardziej, że nie musisz nic inwestować, bo wszystko masz :) Nie będziesz żałować :) Nic nie zastąpi w Nysie dobrze wyregulowanego webera

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 grudnia 2009, 10:06 
Marian15 pisze:
Z ta chlodnica to sie tak nie przejmuj. Ten zbiorniczek dziala na takiej zasadzie, ze w czasie pracy silnika panuje jakies cisnienie w ukladzie chlodzenia, jest cyrkulacja, i nadmiar wody, ktora krazy w ukladzie jest odprowadzana do zborniczka. Jesli byloby za malo w ukladzie, to podcisnienie zassałoby tą wode ze zbiorniczka, dlatego pewien poziom w zbiorniczku powinien wciąż być, a w chłodnicy full nigdy nie bedziesz miec ;)
Z ta wodą, to musisz sam sprawdzic, jesli to tuz przy oleju a olej taki bialawy jak Tomek pisze, kawa z mlekiem tzn woda w oleju - uszczelka pod glowica. A jesli na bagnecie kopelki rody sa po protu, to moze byc, ze po dlugim staniu sie cos tam skroplilo, ale jakos wąpię w to. Z tą uszczelką różnie może być. Nie musi być pęknięta wcale, aby nie trzymać szczelności. Wystarczy, że się gdiześ rozszczelni z jakiegos powodu to juz bedzie puszczac wode do cylidrow i olej z woda sie będa mieszac. a uszczelka bedzie cala jak ja wyjmiesz. moja tez z grubsza byla cala, ale byla bardzo rozwarstwiona i jak odrywalem ja od kadluba, to widac tam byllo taka jakby smietanke, czyli woda z olejem sie zmieszaly... No musisz posprawdzać wszystko. a z tym Weberem to bedzie to dobra decyzja :) Tym bardziej, że nie musisz nic inwestować, bo wszystko masz :) Nie będziesz żałować :) Nic nie zastąpi w Nysie dobrze wyregulowanego webera


panuje jakies cisnienie :roll: plyn jak sie nagrzewa potrzebuje miejsca i wtedy ten goracy plyn zostaje wypchniety z chlodnicy do tego zbiornika , w chlodnicy zawsze bedzie poziom maksymalny czy silnik cieply czy zimny i plyn w zbiorniku sprawdza sie na zimnym silniku ,jezeli jest ubytek plynu bo uszczelka pod glowica nieszczelna to w tym zbiorniczku bedzie tego plynu mniej , tak samo kolor tego plynu bedzie inny zabarwiony na czarno z nalotem oleju , poprostu najlatwiej sprawdzisz to rozgrzac silnik do 80 stopni , nalozyc rekawice , i odkrecic korek w chlodnicy nic sie niestanie jak to sie zrobi powoli , mozna ochronic reke dodatkowo owijajac rekawice kawalkiem folii , reklamowki i wtedy bedziesz widzial co sie dzieje w chlodnicy jezeli pokazuja sie babelki i bulgotac bedzie to masz nieszczelny uklad chlodzenia uszczelka poszla i takie to proste.Te uszczelki w tych silnikach potrafia ze starosci byc nieszczelne , oraz nieodpowiednie uzytkowanie latem przegrzewanie silnika to ma zly wplyw na glowice , w tych samochodach malo kto kiedys wlewal plyn do chlodnic zwykla wode wlewali i kamien osiadal w bloku silnika , dlatego tez problemy przegrzewania sa w co drugim zuku nysie z silnikiem s-21 , a majac termostat zamontowany pogarsza to cala sprawe. Jezeli masz ubytek plynu duzy to moze to byc powodem nierownej pracy silnika , woda w komorach spalania powoduje zaniki iskry na swiecach :!: Dokrecana byla glowica po przejechaniu 500-1000 km? jak nie to bedzie nieszczelnosc i bedzie spalac plyn.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 24 grudnia 2009, 13:10 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Pamiętam, jak to było nieraz przy uwalonej uszczelce na ciepłym silniku - w chłodnicy bąble i cienka warstewka oleju na wierzchu. Ale teraz w sumie nic takiego nie ma, tylko nieznaczny ubytek płynu. Choć były i takie warianty z uszczelką, że puszczała wpierw między cylindrami 2-3, a potem dopiero przy jakimś kanale olejowym lub wodnym, więc śladu w oleju ani w chłodnicy nie było, a między cylindrami dziura.

Głowicę oczywiście dokręciłem, tyle że po 50km (słownie: pięćdziesiąt), bo na 500km musiałbym czekać 4-5 lat :]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 grudnia 2009, 14:11 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Juzef może ty po prostu za mało nią jeździsz :twisted: weź pojeżdzij wiecej to dotrzesz brykę :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 grudnia 2009, 15:16 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Obejrzałem świece i cudów tam nie ma - elektroda czysta, izolator lekko rudawy, po obwodzie czarno, ale przejechane palcem nie zostawia wyraźnego śladu.
Spuściłem też olej i nie widać w nim grama wody ani nic podejrzanego. Może jednak jest dobrze, ale to dziwne. Po stanie świec wnioskuję, że i między cylindrami uszczelka nie poszła, bo wtedy były wyraźnie zaklejone syfem i umazane na mokro.

Racja, powozić by się można, ale musiałbym chyba zacząć do Biedronki nią jeździć, bo zwykle nie ma takiej potrzeby, żeby to był choć pretekst do jazdy. Chyba, że rekreacyjnie ot tak, to się zdarzało jak akurat benzyna tańsza :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2009, 14:13 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Z innej beczki: przed przeglądem rozsypała się rura wydechowa. Sztukowana w 2001, "tymczasowa, aby na przegląd" przetrwała do 2009 :lol: Teraz znowu została połatana na szybko, ale czas na nową.
I tu jeśli dobrze zrozumieli mnie w sklepie, to dostępna jest rura długa prosta (wylot na tyle) za 70zł.
Pytanie, co to za Nysa z wydechem z tyłu? Czy warto? :twisted:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2009, 16:03 
a czemu niewarto , jasne ze warto , nysa ktora ma wydech do tylu byla montowana dla wegier , w polsce tez mozna kupic albo kose albo taka dluga i u ciebie tez bedzie pasowac potrzebujesz tylko wiecej obejmow.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2009, 16:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4871
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
i bedziesz musiał sobie mocowanie do ramy dorobić, bo kosa ma inne mocowania niż prosta. Ale kose też bez problemu kupisz, na allegro oststnio były, musisz poszukać :) Ja do swojej nie chciałem montować tego prostego wydechu.. :/ miałęm od ręki w Jeleniej do kupienia, ale wolałem mieć w mojeje Nysie kose i kupiłem na allegro :) Zamontowałem i jest git :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2009, 17:05 
jak kosa sie urwie jakies pol metra z tlumnikiem to wtedy slychac porzadnie silnik S-21 :D mi tak sie urwala rura w mojej pierwszej nysie w tym niebiesko zielonym mikrobusie to bylo cos w srodku nocy 8) , najlepiej jak z zakretu sie wyjezdzalo i na gaz :wink: jezdzilem tak dlugi czas bylo fajnie . Kose idzie nawet jeszcze zamowic w sklepie , tutaj w niemczech nawet jeden niemiec sprzedaje nowe uklady wydechowe do nysy zuka rozne :wink: i pojawila sie taka wykladzina do nysy taka co zapobiega przesowaniu sie przedmiotow na pace , facet wystawia to na ebay.de ale ma podane GG juz z nim rozmawialem , mowil ze to do nysy lub do zuka :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2009, 18:22 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Kosa jest osiągalna. Przynajmniej w tych dwóch sklepach, które znam. To nie jest problem, tylko ojciec miał taki pomysł, coby długą wstawić i to już dawno. Nie pamiętam w jakim celu wtedy, teraz też mi to nie przedstawia specjalnych korzyści. Ale jak będzie, to się okaże, gdy przyjdzie kupić coś konkretnego. Czyli jak się stare rozsypie na amen. Kosę raz już miałem brać, ale akurat w sklepie nie mieli.

Z innej beczki. Dokręciłem na wszelki wypadek głowicę. A w zasadzie nie było co dokręcać, wszystko na 140Nm było wcześniej robione i teraz ni drgnęło, no może za wyjątkiem 3 śrub na przodzie silnika gdzie poszło o 5cm. Luzy na zaworach również poprawiłem. Ustawiałem je z pół roku temu, ale teraz się okazało, że na 2 i 3 cylindrze nie było luzów wcale, a na 1 i 4 trochę za małe.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2009, 18:34 
to niedobrze ze niebylo luzu , to oznacza ze zawor lub gniazdo na tyle zuzyte ze zawor poszedl w gore , albo zle ustawione jezeli zle ustawione to sie niecyraj bo silnik s-21 robi sie wiekszy jak sie nagrzeje i luz sie pojawi na gorycym silniku tylko na zimnym potrzebne 0,20 wydech i ssacy , ojciec chcial dluga rure zeby niejebalo spalinami tak w srodku nysy, 140 Nm to wystarczy , a i tak znalazly sie sruby co jeszcze byly luzne wiec to wymaga pewnego wyczucia momentu dociagania oraz sprawdzania po przejechaniu 300-500 km


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 29 grudnia 2009, 22:14 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 377
Lokalizacja: Wrocław
Zużycie? Przy przebiegu 33009km? :lol: Jako, że to ja robiłem, to musiałem po prostu źle zrobić.
Aha, czyli jednak 0,2... No to będzie poprawka, bo skądś kojarzyłem taką radę, żeby wydech i ssący dać tyle samo, ale zdawało mi się, że mowa była o 0,3.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net