Dzisiaj jest 23 sierpnia 2019, 16:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 29 maja 2011, 09:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
akurat znalazlem fotke nyski ktora spotkalem w 1995 roku , bylo to tez nadwozie sanitarki , bez wyposazenia sanitarnego w srodku , miala numery rejestracyjne sluzbowe.

Obrazek

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2011, 08:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 144
Lokalizacja: Śmigiel
No to mam dylemata.Konkretny remont planuję dopiero po osiągnięciu przez nyskę "pełnoletności ubezpieczeniowej" czyli 40-tu lat co nie będę musiał płacić tego zafajdanego OC, więc czasu na rozmyślenia nie brakuje.Ta nysa z której planuję pozyskać tylne drzwi(ta minią pomalowana,zdjęcie parę postów wcześniej)to według właściciela też z kolumny transportu sanitarnego - może to była właśnie taka służbowa uniwersalna.Niestety nyska w środku wydłubana do zera,Jedyne co można z niej pozyskać to kolektor dolotowy z jikowem i filtrem-właściciel żąda coś około 2 zyle za kilo-jakby co to mogę wydłubać.Czas realizacji nieznany bo ja to od trzech miesięcy pozyskuję te drzwi.Reszta auta nie na sprzedaż bo buda może za kurnik służyć czy inny składzik jak to pan Heniu stwierdził.Zapomniałbym dodać - w dowodzie mojej nyski wpisane jest, że to nysa 522- czy przy zmianie budy na nowszą wpis też się zmieniał?Jeżeli któryś z kolegów orientuje się jak do tego podchodzą(lub podchodziły) wydziały komunikacji to proszę o odpowiedź.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2011, 11:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4827
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
A czy Twoja Nysa ma dwuobwodowy układ hamulcowy czy jedno? Jeśli dwu, to najpewniej była to od nowości 522, chociaż wtedy trochę zamieszanie było i granica między 521 i 522 jest czasem trudna do określenia, więcej znajdziesz w tym temacie:
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?t=592

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2011, 15:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 144
Lokalizacja: Śmigiel
Gniję w robocie 24h więc sprawdzę dopiero jutro.Z pierwszej wyprawy "pod nyskę" wyzezowałem tylko, że wał jednoczęściowy i ręczny na linkach(wajcha taka jak warszawach pod deską-albo bardzo podobna).Jutro obfotografuję cały spód i wkleję zdjęcia to może cuś się wyjaśni.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2011, 18:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
tego kolektora i gaznika to nieoplaca sie brac , bo to g..... , jedynie tylne dzwi wez z tej nysy co stoi u pana henia :wink: a tak ogolnie masz ladna nyse mikrobus i ja bym ja zostawil jako cywilna wersje ladnie zrobiona i juz , bo 100% sanitarka z niej i tak niebedzie , w 1972 roku byly juz 522 dla RFN ale tylko dach byl wyzszy wszystko inne jak 521 , wiec moglo pogotowie juz wtedy dostac 522 , a tak wogole to malo wazne , wazne jest ze nysa jest :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2011, 18:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 144
Lokalizacja: Śmigiel
Ten jikov to nie dla mnie , ja mam webera i drugiego zaplombowanego w razie W, ale na pewno znajdą się wyznawcy stu procentowych oryginałów i gdyby ktoś potrzebował to jest do wydłubania.Właśnie ojciec mi dzwonił, że syn poprzedniego właściciela przywiózł parę kartonów z częściami które w garażu znalazł, siakieś filtry,zawory,cewki itp.Podobno ma jeszcze komplet kół.No i jest git! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2011, 21:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4827
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
No ale Leśnowóz ma rację, w 72 tylne drzwi w sanitarkach były jednoczęściowe.. Chyba, że znalazłeś ślady po dwuskrzydłowych ?
Ja bym drzwi nie wymieniał, jedynie okna, lakier, tylny pas masz starego typu, więc się wszystko zgadza, a wygląda że ona była sanitarką w tym nadwoziu, o czym mówi masa światełek wnętrza :D
Rób na sanitarkę - trzymam kciuki!! :thumleft:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2011, 04:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
jedno czesciowe dzwi mialy w tamtych latach to prawda jezeli niemasz sladow po tych 2 czesciowych dzwiach to masz nyske rarytas , mozna powiedziec jedna z pierwszych i bardzo zadkich w 1972 , bo tak naprawde niebylo jej oficjalnie na rynek PL dopiero od 1975 pokazywalo sie wiecej 522 :!: Mozna by ja zrobic na pol sanitarke znaczy na zewnatrz sanitarka a w srodku cywilna nyska , bo osprzetu sie niedostanie zeby wnetrze zrobic.Moglo byc tak ze w 72 r byla przeznaczona na rynek RFN , ale jakosciowo to nadwozie niebylo zbyt dobre
i pozostala w polsce , fabryka trzeba otym pamietac przerabiala nadwozia podczas montazu , wiec mogla byc mikrobusem dla RFN ale ze niebyla 100% ok to zostala w polsce jako sanitarka.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2011, 05:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 144
Lokalizacja: Śmigiel
Są i ślady po zawiasach i "zeznanie" potwierdzające świadka - syna właściciela.Tylko teraz z kolei zagadka czy czy te drzwi dwuskrzydłowe to oryginalnie w niej były czy wydumka przy okazji remontu jeszcze w kolumnie.W każdym razie poprzedni właściciel zakupił ją z drzwiami podwójnymi i przerobił na zwykłe bo mu się bardziej podobały.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2011, 11:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4827
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Tu już można tylko gdybać, albo sprawdzać "fabryczność" rozwiązań z sanitarki - zamocowanie lampek, mocowanie tych zawiasów, fabryczny lakier - gdzie jest, gdzie go nie ma.. itd... trochę zabawy by było, ale jaka satysfakcja, jak się dojdzie do ładu :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2011, 15:44 
Czyli wychodzi na to ze niech te wrota zostawi i będzie miał rarytaśną Nyskę :twisted:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2011, 19:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2663
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Pleciugi :wink:

Nysanek sam parę postów wcześniej pisał, że nadwozie jest z okolic 1978-83 - bo tak jest 8) WYWIETRZNIKI dachowe - JUŻ małe, ale JESZCZE ze starym systemem otwierania. W 1972 byłyby wielkie, kwadratowe pokrywy.

Nadwozie jest na pewno wymienione na nowsze - najprawdopodobniej pod koniec lat 70.tych.

Podwozie - no to się okaże, co tam siedzi - jeśli dźwignia ręcznego jest jak wawkowa, to nie powinno tam być linek :wink: Poczekajmy na fotki. :)

Generalnie, Yogi, Twoja Nyska nie ma konfiguracji fabrycznej, ale jest "typowa" dla okresu, w którym te auta były zwyczajnymi wołkami roboczymi - miały jeździć i robić robotę, a nikt na warsztatach kolumny sanitarnej (czy już w cywilu) nie przejmował się, czy np kratka nagrzewnicy ma oczka zgodne z rocznikiem :wink:

Pozdrawiam serdecznie! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2011, 20:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 144
Lokalizacja: Śmigiel
No to wychodzi na to, że moja nyska była konfigurowana na bieżąco.Dach pod podsufitką jest biały.Biały lakier "przebija" praktycznie na całym samochodzie,za wyjątkiem tylnych drzwi.Pompa hamulcowa dwuobwodowa,wał jednoczęściowy,ręczny na linkach i wszechobecny na wewnętrznych powierzchniach blach towot.Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2011, 20:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
no bylo w niej troche grzebane ale teraz patrzylem na wczesniejsze foty ona ma duze wywietrzniki przeciez , podaj wymiar wywietrznikow szer. i dlugosc. jezeli ma duze wywietrzniki to na bank jest wyprodukowana przed 78 r i jest to nadwozie sanitarki nalezace do 5 odmian nadwozi standardowych fabryki , niezaliczane jest do specjalnych

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 maja 2011, 20:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 144
Lokalizacja: Śmigiel
Ćimno już, noc nadchodzi głucha, ale zmierzyłem - pokrywa około 35/51 a dziura jakieś 43/27 centymetrów oczywiście.Więc te małe.By rozwiać wątpliwości mam zdjęcie poglądowe: Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net