Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Nysa rocznik 1972
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=1602
Strona 3 z 5

Autor:  nysanek [ 31 maja 2011, 20:59 ]
Tytuł: 

oto chodzilo przyjacielu !!!!! potwierdzilo sie masz jedna z pierwszych 522 gratuluje :D i wskazuje to naprawde na nyse z przedzialu od 1972-78 :wink:

Autor:  YOGI81 [ 31 maja 2011, 21:22 ]
Tytuł: 

A te duże nie były czasami jeszcze większe?Na zdjęciach sanitarek z niskim dachem to jakieś takie wielgachne platfusy chyba były.Sory za te zdjęcie(i za te glebe) ,ale innego pod ręką nie mam a na nim widać ogrom tych wywietrzników. Obrazek

Autor:  nysanek [ 31 maja 2011, 21:29 ]
Tytuł: 

ale twoje sa te duze , i sa starego typu bo sa w dol zagiete po bokach :wink: nowe wywietrzniki male mialy przetloczenie. Byly tez wywietrzniki panoramiczne gdzie swiatlo dzienne do wnetrza swiecilo .Mam nawet prospekt nysy sanitarki 522 gdzie dzwi sa tylne takie jak twoja ma , zeskanuje i wstawie tutaj i chyba wywietrzniki tez widac.

Autor:  YOGI81 [ 31 maja 2011, 21:43 ]
Tytuł: 

Czekam niecierpliwie :D .Grunt to iść do przodu - szkoda,że mój elektryk nie wyznaje tej zasady, alternatora nadal brak :evil: .

Autor:  Dziwny Mag [ 31 maja 2011, 21:49 ]
Tytuł: 

Tomek...wyśpij się albo co :wink:
Duże były tak w ogóle KWADRATOWE i miały jakieś 70x70 cm :mrgreen:
================================================================

@Yogi - Niezła "zmota" z hamulcami :) Pstryknij kiedyś przy okazji, jeśłi możesz, jak wygląda zaczepienie linek do dźwigni, od spodu - bo obstawiam, że ktoś przerabiał dźwignię (tą część pod podłogą) aby mogła zafunkcjonować z linkami.

Hamulce - są dwuobwodowe, ale ktoś wykorzystał pompę jednoobwodową w roli zbiorniczka wyrównawczego :D - z fabryki na pewno wyjechała jako "jednoobwodowa".

Tak czy siak - bardzo fajny egzemplarz, nieco modyfikowane podwozie z 1972 i parę lat nowsze nadwozie z przełomu lat 70./80. :)

Autor:  Marian [ 31 maja 2011, 21:54 ]
Tytuł: 

Tutaj masz zdjęcia prospektowe Nysy 522, potem z rosyjskiego prospektu wczesna 522, na jednym zdjęciu jeszce niski dach (kto wie, czy to jeszcze nie 521 do zdjęcia) oraz francuski prospekt sanitarki 521.

EDIT:
No Przemek już napisał - ma rację. Nie tylko nadwozie, cała Nysa po niezłych przeróbkach. W takim wypadku, ja bym ją zostawił z tymi wszystkimi patentami, jeśli to działa, bo to świadczy o historii auta :) Co prawda nieoryginał, powró do oryginału też nie będzie trudny jeśli chodzi o mechanikę, natomiast nadwozie zostaw, jakie jest. Ew. wymień te tylne drzwi. ;)

Autor:  nysanek [ 31 maja 2011, 22:08 ]
Tytuł: 

no i tu widac panoramiczne wywietrzniki w prospekcie , bo te duze bardzo 70 x 70 to wlasnie bylo przeznaczenie na panoramicze i najczesciej to sie widzialo na prospektach , 521 mialy taki wymiar ten duzy oraz z blachy klape , ale dla modelu 522 wprowadzili te co ma tu ta nysa yogi81 , pomylilem sie , wygladaly na te bardzo duze.

Autor:  YOGI81 [ 31 maja 2011, 22:26 ]
Tytuł: 

Jak znajdę jeszcze jakieś patenty to na pewno tu wrzucę,a na razie idę nynu bo mija 41 godzina bez snu i literki zaczynają się zlewać i jeszcze zacznę jakieś bzdury wypisywać.Dzięki i pozdro dla wszystkich.Wylogowywowuje się.

Autor:  tomek424 [ 01 czerwca 2011, 12:42 ]
Tytuł: 

Ja popieram Mariana żeby zrobić z niej sanitarkę :) Wiadomo, że skompletowanie elementów wnętrza będzie trudne ale ten trud się opłaci. Na zachodzie ludzie namiętnie kolekcjonują stare karetki więc dlaczego tak nie może być u nas ? Ratujmy stare karetki, które kiedyś ratowały nas ! :)

Autor:  nysanek [ 01 czerwca 2011, 17:10 ]
Tytuł: 

mi sie wczoraj pomylilo wszystko :oops: bo widzialem wiele roznych wywietrznikow i nawet takie jak ty masz w modelu po 1983 r , nawet napisalem to na forum zmiany w produkcji jest taki temat. Cos wczesniej pisales ze masz jeszcze plus na mase ? od 1980 roku bylo minus na mase , taka informacja uzupelniajaca :wink: alternator jak bedziesz zakladac to ten 9 diodowy wstaw.

moja wypowiedz pozostaje poprawna we wczesniejszych postach :wink:

Autor:  YOGI81 [ 02 czerwca 2011, 07:26 ]
Tytuł: 

No i będzie sanitarka.Jeden problem z głowy za to pojawił się nowy - zachować patenty czy przywracać do stanu z 72 roku?Dodaję fotki następnych patentów- na pierwszym zdjęciu rozwiązanie przeróbki ręcznego, a na drugim widać dlaczego wajcha od biegów mimo skrzyni czwórki jest prosta a nie wygięta: Obrazek Obrazek

Autor:  simon.templar [ 02 czerwca 2011, 10:42 ]
Tytuł: 

No i doskonały koncept! Przywracaj oryginalną sanitarkę - wyposażenie zbierzesz, to tylko kwestia czasu. A sanitarka oryginalna jest sanitarką!

Autor:  tomek424 [ 02 czerwca 2011, 11:55 ]
Tytuł: 

YOGI81 jak już zdecydowałeś się na sanitarkę to w jakie barwy ją pomalujesz ?
Może coś takiego ?
http://imageshack.us/f/134/obraz010mde2.jpg/

Autor:  nysanek [ 02 czerwca 2011, 14:42 ]
Tytuł: 

zrób na sanitarke pewnie ale mechanike zrób pasujaca do tego nadwozia 522, i hamulce z lublina 1 , GL 200 , i masz super maszyne :wink:

Autor:  Kahn13 [ 02 czerwca 2011, 18:04 ]
Tytuł: 

< nysa - service > pisze:
zrób na sanitarke pewnie ale mechanike zrób pasujaca do tego nadwozia 522, i hamulce z lublina 1 , GL 200 , i masz super maszyne :wink:

znaczy sie tarczowe do przodu? :)

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/