Dzisiaj jest 24 kwietnia 2024, 13:05


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 01 lutego 2013, 22:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To się pokrywa z materiałami źródłowymi, jakie znalazłem.. Jedne mówią o roku 1982, inne o 1984, ALE istniały prawdopodobnie co najmniej dwie takie Nysy, lecz o innych numerach podwozia, chyba.. że podczas badań przebijali numery na inne, a egzemplarz był ten sam.. miałoby to pewien sens, jednak Nysa Jula ma numery, które wskazują raczej na te "sprzed" badań, o ile w ogóle można coś wnioskować (wnioskuję, bo przekopałem masę materiałów na ten temat, analizowałem pod różnym katem...). Wciąż nie wiemy niczego pewnego, ale przynajmniej jesteśmy coraz bliżej właściwej daty produkcji.

Moja osobista hipoteza (dla niewtajemniczonych, znane są dwa numery podwozia, które są opisane w artykule: http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=705 ):

W 1982 roku wyprodukowali Nysę Julową, przypuszczalnie na bazie podwozia prototypu 321 (tak świadczą numery), albo przynajmniej w ramach projektu realizacji Nysy 321, jednak później zmienili nazewnictwo (co, moim zdaniem jest mniej prawdopodobne, skłaniałbym się ku wersji na bazie ramy z 321), potem oczywiście budowali inne prototypy z rodziny 325, rodzina pojazdów zaczęła się rozwijać, zatem budowali własne ramy do konkretnie tego samochodu, po czym w 1984 zdarzyło się po raz kolejny wyprodukować sanitarkę i ta trafiła do badań, gdzie spisano jej numery etc... Wciąż jest duża zbieżność dat, zdjęć i innych informacji, ale zawsze to bliżej prawdy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 lutego 2013, 22:16 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Ja cały czas twierdzę, że auto ze zdjęć, to z 5 kołem, to mój złom. To samo jest na większych, terenowych oponach na tym trzecim epokowym zdjęciu od lewego przodu. Zgadza się wszystko, łącznie z rozmieszczeniem osprzętu na dachu. A 1982 rok pasuje, skoro gazety są z listopada 1981. Mogli wziąć gazety sprzed 1-2-3 miesięcy, ale nie sprzed 3 lat, 1984 rok na pewno odpada :)

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 lutego 2013, 22:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Może to zły temat,ale czy ktoś wie,gdzie dorwać takie opony jak na tym zdjęciu kolegi Julo?
http://img226.imagevenue.com/img.php?im ... _584lo.jpg
Co to za opony i czy są nadal produkowane?To są orginały czy nadlewki?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 lutego 2013, 22:57 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Z najmilszą chęcią sprzedam Ci te opony :)

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 lutego 2013, 23:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Haha,a co z nimi nie tak?Ile byś ewentualnie chciał za to?A może zamiana na coś? 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2013, 17:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 grudnia 2010, 12:12
Posty: 95
Lokalizacja: Kielce
To jest rosyjska opona Ya-192 można powiedzieć klasy MT czyli w błoto bardzo twarda, śliska na mokrej drodze, ciągle dostępna ale nie będe linkował bo wystarczy wpisać w wyszukiwarkę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2013, 19:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
http://opony-4x4.pl/zdjecia/galeria/thu ... 20%202.JPG
To nie jest to.
http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3004716387
To jest orginał,Stomil t-11.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 czerwca 2013, 22:28 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Przeprowadziłem śledztwo w sprawie przełożeń skrzyni biegów, reduktora i mostów w Nysie 325. Po przeanalizowaniu danych prototypów: Tarpan 234, PW-1, PW-2, Nysa 25 i Nysa 325, oraz samochodów Polonez, Warszawa, Żuk i Tarpan 233 dochodzę do wniosku, że coś już wiem, ale chyba ktoś tam straszne rzeczy ćpał. Niektóre informacje mają ręce i nogi, a niektóre są z kosmosu...

Generalnie przełożenia mostów powinny być 5,857, a reduktora 1,14 i 2,57. To się pokrywa z Honkerem, którego właśnie ostatnio udało mi się dorwwać na części (tam dane podają terenowe przełożenie reduktora 2.565, więc liczę, że to zaokrąglenie.

Teraz pojawia się problem. Skrzynia biegów.
Według danych które znalazłem, to Nysa 325, Tarpan 234, PW1 i Nysa 25 mają takie same skrzynie:
I 3,75
II 2,3
III 1,49
IV 1
R 3,87

Ale np PW2 - wszystkie przełożenia kompletnie z przysłowiowej dupy
3,753
2,132
1,978
1
3,867

Honker - plus V bieg, ale to nie jest istotne. Według danych wygląda jakby brakowało jakiegoś biegu między I a II :|
3,778
1,94
1,31
1
3,526

Polonez - wszystko pięknie pasuje, tylko nagle pojawia się inny bieg III
3,753
2,132
1,378
1
3,867

Czy gdzieś jest błąd? Nie wiem, mam błąd w druku książki obsł. do Poloneza?

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 czerwca 2013, 23:14 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Sam sobie odpowiadam od razu... Nysa 325 ma przełożenia skrzyni biegów jak Fiat 125p...

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net