Dzisiaj jest 29 marca 2024, 15:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 24 listopada 2012, 03:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wszystkie wymienione przeze mnie auta mają ten sam rozstaw śrub - toż każde z nich bazuje na Warszawie M20 :D I to dosłownie.
Racja, że felga od Syrenki bedzie z przodu ocierać o końcówkę drążka, ale i na to jest sposób - zakładasz felgę odwrotnie - stroną normalnie zewnętrzną do bębna. Oczywiście cały czas mówimy tylko i wyłącznie o przetaczaniu kilka metrów po placu 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 grudnia 2012, 22:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 października 2009, 10:51
Posty: 20
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Nysa M522
I już jestem po pierwszych weryfikacjach i naprawach ... :roll:
a , więc sprawy się mają mianowicie tak :

1. odnalazł się 4 gar - stała dźwigienka zaworu , która nie miała smarowania i po prostu stanęła , po podlaniu olejem i delikatnej pomocy małego młoteczka dźwigienka podjęła współpracę razem z zaworem i nareszcie można było cieszyć ucho normalnie pracującego S-21 :wink:

2. po wymianie przednich cylinderków i okładzin oraz tylnego cylinderka , a także wymianie "błota" z układu hamulcowego odnalazły się heble , co prawda skutecznie hamują po drugim naciśnięciu pedału , ale to pewnie kwestia regulacji , ale łapy już mieliśmy tak zgrabiałe , że szok :shock:

3. już znamy powód dlaczego Nyska zasilana była paliwem z bańki 5 litrowej , ponieważ przewód gumowy przed pompą paliwa miał dziurę wielkości paznokcia ... ale oczywiście specjalnie zrobił kiedyś podłączenie do bańki , ponieważ mało używał Nyski ... szkoda gadać

4. wiem również dlaczego nie działają wycieraczki , po dzisiejszym nie łatwym wymontowaniu silniczka okazało się , że wychodzący z niego wieloklin jest po prostu łysy i tak samo na tym mechanizmie ramion co w niego wchodzi

5. nagrzewnica w kabinie oczywiście była dziurawa , więc "chłopki" odcięli całkowicie węże i zaślepili je jakimiś długimi grubymi śrubami ... nagrzewnicę zawiozłem do polutowania , wczoraj odebrałem i dziś montaż.
Kupione nowe węże nagrzewnica zamontowana , oczywiście zawór stoi ...
:evil: i tak z niego szmelc więc go przewierciłem na wylot żeby zobaczyć czy nagrzewnica jest git i na szczęście zadziałała wydając z środeczka nawet letnie powietrze :) podłączyłem też tą nagrzewnicę przy silniku do której nawet nie było węży i z wiadomych przyczyn ich nie było , oczywiście cieknie ... i mam do Was w związku z tym pytanie , ponieważ już było ciemno i nie miałem jak podpatrzeć , czy można wyjąc nagrzewnicę bez odkręcania całej obudowy , bo chyba dostęp do wszystkich nakrętek nie jest mocno ułatwiony , teraz więc kolejne lutowanie i może już będzie ciepełko

6. pompa wody dostała smaru i na trochę się uciszyła , ale jak silnik popracował to pompa stawała się coraz głośniejsza , spróbuję ją jeszcze poczęstować smarem , ale chyba to i tak nie uchroni mnie przed jej wymianą , a nie mogę jej na razie znaleźć , tymczasem kupiłem zestaw naprawczy.

Więc moi Drodzy Nysomaniacy może macie troszkę zbędnych Wam gratów , które by zaczęły służbę w mojej Nysce :

1. zawór ogrzewania + uszczelka

2. silniczek wycieraczek + ramiona nakładane na silniczek + piórka wycieraczek + ew. ramiona

3. pompa wody + uszczelka

4. haczyk z gumą do zamykania klapy silnika w środku

5. osłona gumowa lewarka biegów oraz ham. ręcznego

6. lampka oświetlenia sufitowego przy kierowcy

Z góry bardzo dziękuję :wink:

Mam do Was jeszcze jedno pytanie , ponieważ wajcha biegów lata jak na k....wie majtki , czy jest może jakiś zestaw naprawczy lub może są inne patenty na naprawę tego

Na dziś koniec sprawozdania , a kolejne naprawy będą po zdobyciu gratów

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 grudnia 2012, 11:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 stycznia 2012, 22:50
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Pompa wody: (niestety bez uszczelki)
http://tablica.pl/oferta/pompa-wody-zuk ... 67407;r:;s:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 grudnia 2012, 16:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Cienki 125p pisze:
2. po wymianie przednich cylinderków i okładzin oraz tylnego cylinderka , a także wymianie "błota" z układu hamulcowego odnalazły się heble , co prawda skutecznie hamują po drugim naciśnięciu pedału , ale to pewnie kwestia regulacji , ale łapy już mieliśmy tak zgrabiałe , że szok :shock:


Stawiam na odpowietrzenie :)

Cienki 125p pisze:
5. nagrzewnica w kabinie oczywiście była dziurawa , więc "chłopki" odcięli całkowicie węże i zaślepili je jakimiś długimi grubymi śrubami ... nagrzewnicę zawiozłem do polutowania , wczoraj odebrałem i dziś montaż.
Kupione nowe węże nagrzewnica zamontowana , oczywiście zawór stoi ...
:evil: i tak z niego szmelc więc go przewierciłem na wylot żeby zobaczyć czy nagrzewnica jest git i na szczęście zadziałała wydając z środeczka nawet letnie powietrze :) podłączyłem też tą nagrzewnicę przy silniku do której nawet nie było węży i z wiadomych przyczyn ich nie było , oczywiście cieknie ... i mam do Was w związku z tym pytanie , ponieważ już było ciemno i nie miałem jak podpatrzeć , czy można wyjąc nagrzewnicę bez odkręcania całej obudowy , bo chyba dostęp do wszystkich nakrętek nie jest mocno ułatwiony , teraz więc kolejne lutowanie i może już będzie ciepełko


Kto Ci zlutował nagrzewnicę? :shock: Też tego potrzebuję, a nikt nie może mi pomóc. W mojej pękł przy ściąganiu węży króciec przedniej nagrzewnicy. Do jej wyjęcia niestety, ale musisz odkręcić wszystkie śruby pokrywy obudowy (czyli tego, w czym są wiatraki zamontowane). Da się to zrobić przy odrobinie wprawy w posługiwaniu się żabą i śrubokrętem :)

Cienki 125p pisze:
Mam do Was jeszcze jedno pytanie , ponieważ wajcha biegów lata jak na k....wie majtki , czy jest może jakiś zestaw naprawczy lub może są inne patenty na naprawę tego


Kupujesz zestaw naprawczy pokrywy bocznej skrzyni biegów (najlepiej tzw "bogaty", kosztuje ok 100zł, ale jak wszystko wymienisz w pokrywie to zapominasz o problemach z latającym lewarkiem.. chociaż.. jest jeszcze prawdopodobieństwo (całkiem wysokie), że lewarek jest luźny na połączeniu "wajchy" z lewarkiem wystającym bezpośrednio ze skrzyni. Wówczas w grę wchodzi dorobienie nowej wajchy (nie powinien to być problem dla przeciętnego warsztatu ślusarko-spawalniczego, ja też tak zrobiłem) Lub ewentualnie dorobienie jakiejś tulei, bo prawdę mówiąc fabryczny lewarek chyba już fabrycznie był lekko luźny, a potem stawał się coraz bardziej wyrobiony.
Tutaj masz opisane, jak wykonać regenerację pokrywy bocznej -> http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic. ... 0138#20138
Jakbyś miał jakieś pytania - pytaj śmiało :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 grudnia 2012, 20:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 października 2009, 10:51
Posty: 20
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Nysa M522
Dzięki Marian za podpowiedzi , które pewnie w najbliższym czasie będę musiał wykorzystać :wink: , a nagrzewnicę pospawał czy polutował mi koleś w takim warsztaciku gdzie naprawia chłodnice , jeżeli byś mi przysłał do Warszawy , nie widzę problemów , żebym Ci pomógł .
Co do tej obudowy nagrzewnicy , to jeszcze jej nie obejrzałem dobrze , ponieważ było już ciemno , ale jeszcze tak kombinowałem czy jakby wyjąć reflektor nie byłoby do niej lepszego dostępu .
A powiedz mi te zestawy naprawcze skrzyni biegów do Nyski będą takie same jak do Żuka , bo taki znalazłem na "alledrogo" :) tylko , że do Żuczka

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pokr ... 70814.html

Dzięki wielkie i pozdrawiam :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 grudnia 2012, 21:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Nagrzewnice przednią odkręca się w kabinie na ścianie za pedałami. wyciąga się całą i potem łatwo wszystko przeczyścić i wymienić

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 grudnia 2012, 21:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zestaw do Żuka jest identyczny, bo Nysa i Zuk miały te same skrzynie biegów.

Co do reflektora - mi się udało wyciągnąć nagrzewnicę bez ściągania reflektora :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 grudnia 2012, 22:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 października 2009, 10:51
Posty: 20
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Nysa M522
Dzięki Panowie , na szybko podejrzałem z latareczką i rzeczywiście od środka są nakrętki , więc nie powinno być problemu z demontażem tej nagrzewnicy . A z biegami pomantykuję chyba na wiosnę , bo po pierwszych jazdach już znalazłem 3 i 4 bieg , więc teraz dam spokój , na razie priorytet to wycieraczki i nagrzewnica i regulacja gaźnika , ponieważ ma za wysokie obroty i trochę się dławi , ale teraz przy okazji podglądania dojścia do nagrzewnicy , nie omieszkałem przepalić maszyny :lol:
normalnie pali od "strzała" , aż miło


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 grudnia 2012, 11:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Cienki 125p pisze:
Dzięki Panowie , na szybko podejrzałem z latareczką i rzeczywiście od środka są nakrętki , więc nie powinno być problemu z demontażem tej nagrzewnicy . A z biegami pomantykuję chyba na wiosnę , bo po pierwszych jazdach już znalazłem 3 i 4 bieg , więc teraz dam spokój , na razie priorytet to wycieraczki i nagrzewnica i regulacja gaźnika , ponieważ ma za wysokie obroty i trochę się dławi , ale teraz przy okazji podglądania dojścia do nagrzewnicy , nie omieszkałem przepalić maszyny :lol:
normalnie pali od "strzała" , aż miło


te wysokie obroty moga byc przyczyna ze silnik niedostaje wystarczajaco duzo paliwa , brudny gaznik , slabe cisnienie daje pompa paliwa, jak ssanie pociagniesz jezeli jest silnik rozgrzany to jak wtedy chodzi , normalnie i nie gasnie ? to z ta wajcha biegowa to tak zwane te auta tak maja , jezeli ci podczas jazdy biegów niewybija samoczynnie to smigaj na tej skrzyni dalej , oczywiscie mozna rozebrac i sprawdzic

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 grudnia 2012, 12:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To kwestia dyskusyjna, ale jak drążek wibruje podczas jazdy, to coraz bardziej wyrabia się gniazdo, w którym siedzi, przez to na pewno szybciej się zepsuje też cała reszta pokrywy, bo drgania się przenoszą. Okaże się, że np. pęknie sprężyna blokująca kulkę w trasie i będzie nam 4 bieg wyskakiwać...
To nie jest wcale tak dużo roboty z tą pokrywą. Jeden dzień w garażu i zrobione, a przynajmniej jest to w miarę przyjemna robota, bo w przeciwieństwie do innych rzeczy w tych autach tutaj wszystko pasuje, jak należy :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 grudnia 2012, 10:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 października 2009, 10:51
Posty: 20
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Nysa M522
Dzięki za rady , z gaźnikiem umówiłem się z moim znajomym starym fachmanem od gaźników , że go odkręcę i podrzucę do niego na przegląd , a wracając do tego przepalania nawet teraz jak było zimno , to odpala od razu i mogę po 2 sek. wyłączyć ssanie , silnik nie gaśnie i spokojnie chodzi na wolnych obrotach więc chyba jest "na bogato" :) , a teraz mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zmiany oleju , jakie ilości poszczególnych olejów muszę zakupić do silnika , skrzyni i dyfra , a także ile boryga pochłonie układ chłodzenia ?

Z góry wielkie dzięki :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 grudnia 2012, 11:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
zadnych polskich olejów , jedynie borygo mozesz kupic ale zapytaj sie w sklepie zeby to byl zwykly borygo nie jakis czerwony , plyn chlodniczy to tak 2 banki 5 l , olej kup najlepiej castrol high mileage jest przystosowany do silników które lugia gubic olej , kup 5 l banke i 1 litrowa butelke , wymiana z filtrem to tak dobre 5 l wchodzi , a ten 1 l na dolewke . po 2 sec niepotrzebuje ssania to chyba niezle kopci i smierdzi zywym paliwem :) ale jedno ci powiem ze tak sobie dla jaj odpalac auto niewolno i odrazu gasic , wyplukujesz olej na scianach cylindrów , do tego wiecej wody kondensujacej osiada , woda kondensujaca+skladniki spalin = korozja

co do gaznika to dziwne bo normalnie wysokie obroty ma jezeli ma za uboga mieszanke , chyba ze ci ciegno sterowania gazu gdzies sie zawiesza ( slaba sprezyna lub jej brak ) bo jak bogata mieszanka to bedzie czesciowo zalewac i silnik bedzie mial wolne obroty , ale mamy zime wiec sklad mieszanki jest teraz inny niz latem , jaki tam gaznik masz jikov czy weber ?

http://allegro.pl/castrol-gtx-high-mile ... 78469.html

olej przekladniowy do skrzyni to kup tez jakis zachodni nie polski 80W/90 , starczy ze 3 litry do mostu i do skrzyni , w przekladni sprawdz stan oleju lub wymien , kup sobie ksiazke do nysy najlepiej instr. obslugi tam podane wszystko jest.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 grudnia 2012, 18:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 października 2009, 10:51
Posty: 20
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Nysa M522
Super wielkie dzięki za pomoc , dziś odebrałem książkę o naprawie Nysy, więc już coś będę mógł poczytać :wink: , a co do przepalania , to nie robiłem tego codziennie , ale tak się składało , że musiałem ją przestawiać i dlatego piszę o tym jak odpala i co się dzieje , a wcale właśnie nie kopci na czarno tylko taka para leci z tłumika i nie capi nigdzie benzyną , a cięgno chodzi dobrze , nigdzie nie zawadza i pedał ładnie odbija . Może na razie nie będę kombinował tylko jak już wszystko doprowadzę do stanu używalności , po prostu nią pojeżdżę i zobaczę jak się będzie zachowywała . Muszę jeszcze raz nasmarować pompę wody , założyć uszczelkę pod stary zawór od nagrzewnicy , bo nie dostałem nowego , założyć nowy mechanizm wycieraczek , tylko nie mogę dostać nowych ramion i piórek oraz nowy silniczek do nich .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 grudnia 2012, 22:36 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
< nysa - service > pisze:
zadnych polskich olejów , jedynie borygo mozesz kupic(...)

Off - top, ale muszem ;)
Hehehe kiu
Nie świrujmy. Pilnuj klasy i lepkości oleju, a producent to już nieco wtórna sprawa. Ja bym raczej powiedział, żeby unikać najtańśzych marketowych... choć i one są lepsze niż to, na czym nasze auta jeźdizły w czasach swej młodości.
W Polsce od lat łatwiej się wkopać w podróbki zagranicznych olejów, niż w "niedobry" krajowy 8) Jak jakiś "markowy" olej jest podejrzanie tani, to jest podejrzany :faja:

P.S. Cienki 125p - co ty na to, żeby przenieść Twój temat do działu "Nasze Nysy" - ? :)

Pozdrawiam! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 grudnia 2012, 22:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 października 2009, 10:51
Posty: 20
Lokalizacja: Wawa
Pojazd: Nysa M522
Oczywiście nie widzę problemu , a wręcz przeciwnie bo w sumie właśnie tam już jest miejsce na temat "powrotu w Nyskowe łaski" skoro nowa maszyna parkuje już przed domkiem :D

Co do oleju to myślałem na początek zalać LOTOS mineralny , troszkę na nim pojeździć żeby to się wszystko ruszyło i za jakiś czas zmienić np. właśnie na ten CASTROL GTX

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net