Dzisiaj jest 19 sierpnia 2019, 23:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11 września 2013, 13:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Witam.
Po 2 latach przygotowań przyszedł czas aby Wam przedstawić mój projekt:
„Nyską dookoła Azji”. Start VI.2014r.
Sama idea podróżowania nyską narodziła się w naszych nie do końca normalnych głowach już w 2008r, by w 2009r wykiełkować w postaci kupna Nysy 522 – Lucka bo tak go nazwaliśmy i wypadu na Bałkany (Chorwacja, Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina). Wtedy też wyszły jej pierwsze niedomagania konstrukcyjne (nie wspominając o tym, że pół Europy przejechaliśmy na ręcznym hamulcu bo inny się skończył :) ), które były w miarę możliwości niwelowane w trasie, jak chociażby szukanie dodatkowego elektrowentylatora w Kotorze.
Wróciliśmy i wiedzieliśmy, że na tym się nie skończy. Nyska przeszła niezbędny remont (skrzynia biegów, hamulce, dodany zegar ciśnienia oleju, automatyczny elektrowentylator) i tak przygotowana zawiozła nas w dolinę Baksan (podnóże Elbrusa – Kaukaz północny). Podczas podróży „Nysą na Elbrus” zrobiliśmy ponad 8tyś km i Nyska przyjechała bezawaryjnie.
Już podczas tamtej podróży kiełkował pomysł „Co dalej?”.
Wspólnie zadecydowaliśmy, że postaramy się przejechać dookoła Azję. Na początku trasa miała prowadzić przez Wietnam, niemniej życie zweryfikowało plany i okazało się, że o wjeździe do Birmy nawet nie mamy co marzyć a przejazd przez Chiny kosztowałby nas fortunę, więc póki co plan jest taki, że w Kalkucie wjeżdżamy Nią na statek do Władywostoku sami zaś będziemy kontynuować trasę na stopa.
Całą trasa będzie podzielona na 3 etapy:
1.Powtarzając pierwszą powojenna wyprawę Polaków w Karakorum z 1969 roku dojedziemy do Pakistanu aby zdobyć szczyt Malubiting (7458 m n.p.m.),
2.Udamy się do Wietnamu aby odnaleźć eksportowane tam niegdyś Nysy.
3.Ostatni etap to przejazd z Władywostoku do Moskwy co stanowić będzie przebycie trasy wyprawy polskiego reportera Jacka Hugo-Badera, który to w 2007 roku UAZ-em samotnie przemierzył tę trasę zimą, ale z Moskwy do Władywostoku.
Następnie pozostanie nam tylko wrócić do Polski.


Tyle o założeniach teraz część najważniejsza czyli samochód!:)
Szukanie części rozpoczęło się w 2011. Właściwa część remontu jesienią 2012 kiedy to ściągnęliśmy budę z Nyski i rozpocząłem rozkręcanie samochodu do śrubki.
Do czego tylko miałem wątpliwości – kosz.
Na dzień dzisiejszy wyremontowane zostały:
Silnik:
dospawanie tulejek na szklankach, zapobiegające wypadaniu lasek (patent Jacka Jarosika)
honowanie tulei na I szlif,
szlif wału na I nadwymiar,
nowe tłoki i pierścienie,
nowe tuleje i sworznie tłokowe,
wyważenie korbowodów ,
sznur łojowy od Mercedesa W123,
nowe zawory wydechowe,
nowe prowadnice zaworów wydechowych,
nowe miseczki osadcze sprężyn zaworów
docieranie przylgni,
nowa pompa wody (dostanie jej graniczyło z cudem),
nowy aparat zapłonowy,
nowy docisk i tarcza sprzęgła,
regeneracja alternatora,
regeneracja rozrusznika.

Skrzynia biegów:
nowy wałek główny,
nowe wszystkie synchronizatory,
nowe koło zębate biegu wstecznego i pierwszego.

Tylny most:
przełożenie 9/41,
wszystkie nowe bebechy (poza półosiami).

Przednie zawieszenie i układ kierowniczy:
wymiana tulei, sworzni i łożysk piast,
końcówki drążków od UAZa,
nowy drążek środkowy,
wszystkie nowe gumy.

Rama została wyczyszczona przespawana i zakonserwowana.
Resory wymieniłem na 7 piórowe.

Buda nie potrzebowała dużych zabiegów więc wymieniłem tylko stopień kierowcy i kratownicę podłogi.

Oczywiście łożyska wszystkie nowe - Timken (może poza "specyficznymi", które są tylko polskiej (chińskiej?) produkcji).
Całość gruntownie przesmarowana.
Olej silnikowy syntetyk.
Przekładniowy syntetyk.

Na dzień dzisiejszy mam skręconą ramę z podzespołami. Na dniach wkładam głowicę skrzynię biegów i osprzęt. Potem zabieram się za gaźnik i podporę wału. Następnie adaptacja chłodnic oleju i wody od UAZ-a. Jak wszystko dobrze pójdzie za 2 tyg zakładam gołą budę na ramę.

Potem część dalsza kilku patentów usprawniających życie w podróży:)
Postaram się tu wrzucić coś od czasu do czasu.

Jeśli znacie jakieś przydane patenty których nie ma w dziale "patenty":) z chęcią poczytam.

Dużo więcej można przeczytać na www.nysateam.pl
Np foto poradnik ze składania tylnego mostu (bo nigdzie nie mogłem znaleźć więc postanowiłem napisać swój:) )

Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 września 2013, 11:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 grudnia 2010, 12:12
Posty: 93
Lokalizacja: Kielce
Świetna sprawa ja też podróżowałem po wschodnich stronach tyle że swoim Uazem. Świetnie że Nyska wiernie wam służy i jest towarzyszką wspaniałych wypraw życzę powodzenia i będę śledził wasza stronkę :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 października 2013, 07:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
W miniony week po 1,5 roku odpaliłem silnik. Zdecydowanie inna kultura pracy po wyważeniu korbowodów i w ogóle kapitalnym remoncie.
Na początku kręcenie bez świec, żeby rozprowadzić olej a potem wielka chmura dymu gdy się to wszystko zaczęło wypalać:)
Oczywiście zaraz powychodziły nieszczelności w układzie chłodzenia. Pierwsza puściła chłodnica od UAZa, potem zawór nagrzewnic, kapsle w bloku zaczęły się sączyć a na końcu pompa wody. Dobrze, że to się stało gdy nie mam założonej budy przynajmniej swobodny dostęp do wszystkiego.
Do końca tygodnia czeka mnie ponowne ustawienie luzów zaworowych po ułożeniu się szklanek i regulacja gaźnika, bo wypadają mu jeszcze pojedyncze zapłony (obstawiam gaźnik).
Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2014, 12:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Nyska już sobie pomału jeździ i pokonuje kolejne kilometry do przeglądu głównego alby na czerwiec być w pełni dotarta.
Przy okazji wyskakują mniejsze niedociągnięcia jak uszkodzony podczas montażu simering wału czy źle ustawione kąty nachylenia kół.
Cały czas dokładamy drobne udoskonalenia jak chociażby elektroniczny moduł zapłonowy o czym co niektórzy już wiedzą:)

W międzyczasie zgłosiliśmy naszą wyprawę do konkursu:
http://www.miejodwage.pl/glosuj.php?!=ziemia&id=210
Mógłbym Was prosić o oddanie głosu w imię propagowania polskiej motoryzacji?

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Ostatnio zmieniony 04 lutego 2014, 13:30 przez SQ1SGB, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2014, 12:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4826
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Oddałem swój głos, ale musiałem się trochę naszukać opcji głosowania, podałeś zły link :)
Tutaj chyba ten właściwy:
http://www.miejodwage.pl/glosuj.php?!=ziemia&id=210

P.S. rozesłałem po znajomych, niech wiedzą, że takie inicjatywy mają miejsce :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lutego 2014, 13:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Racja, link był niewłaściwy. Dzięki za korektę i za głos!;)

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 stycznia 2016, 15:25 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 290
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Co słychać w Nysa Team?
Myślałem,że coś poczytam na stronie ale puki co nie remontuje mieszkania ;)

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net