Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Renowacja Nyski 522 "Nyską dookoła Azji" http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=2284 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SQ1SGB [ 11 września 2013, 13:29 ] |
Tytuł: | Renowacja Nyski 522 "Nyską dookoła Azji" |
Witam. Po 2 latach przygotowań przyszedł czas aby Wam przedstawić mój projekt: „Nyską dookoła Azji”. Start VI.2014r. Sama idea podróżowania nyską narodziła się w naszych nie do końca normalnych głowach już w 2008r, by w 2009r wykiełkować w postaci kupna Nysy 522 – Lucka bo tak go nazwaliśmy i wypadu na Bałkany (Chorwacja, Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina). Wtedy też wyszły jej pierwsze niedomagania konstrukcyjne (nie wspominając o tym, że pół Europy przejechaliśmy na ręcznym hamulcu bo inny się skończył ), które były w miarę możliwości niwelowane w trasie, jak chociażby szukanie dodatkowego elektrowentylatora w Kotorze. Wróciliśmy i wiedzieliśmy, że na tym się nie skończy. Nyska przeszła niezbędny remont (skrzynia biegów, hamulce, dodany zegar ciśnienia oleju, automatyczny elektrowentylator) i tak przygotowana zawiozła nas w dolinę Baksan (podnóże Elbrusa – Kaukaz północny). Podczas podróży „Nysą na Elbrus” zrobiliśmy ponad 8tyś km i Nyska przyjechała bezawaryjnie. Już podczas tamtej podróży kiełkował pomysł „Co dalej?”. Wspólnie zadecydowaliśmy, że postaramy się przejechać dookoła Azję. Na początku trasa miała prowadzić przez Wietnam, niemniej życie zweryfikowało plany i okazało się, że o wjeździe do Birmy nawet nie mamy co marzyć a przejazd przez Chiny kosztowałby nas fortunę, więc póki co plan jest taki, że w Kalkucie wjeżdżamy Nią na statek do Władywostoku sami zaś będziemy kontynuować trasę na stopa. Całą trasa będzie podzielona na 3 etapy: 1.Powtarzając pierwszą powojenna wyprawę Polaków w Karakorum z 1969 roku dojedziemy do Pakistanu aby zdobyć szczyt Malubiting (7458 m n.p.m.), 2.Udamy się do Wietnamu aby odnaleźć eksportowane tam niegdyś Nysy. 3.Ostatni etap to przejazd z Władywostoku do Moskwy co stanowić będzie przebycie trasy wyprawy polskiego reportera Jacka Hugo-Badera, który to w 2007 roku UAZ-em samotnie przemierzył tę trasę zimą, ale z Moskwy do Władywostoku. Następnie pozostanie nam tylko wrócić do Polski. Tyle o założeniach teraz część najważniejsza czyli samochód!:) Szukanie części rozpoczęło się w 2011. Właściwa część remontu jesienią 2012 kiedy to ściągnęliśmy budę z Nyski i rozpocząłem rozkręcanie samochodu do śrubki. Do czego tylko miałem wątpliwości – kosz. Na dzień dzisiejszy wyremontowane zostały: Silnik: dospawanie tulejek na szklankach, zapobiegające wypadaniu lasek (patent Jacka Jarosika) honowanie tulei na I szlif, szlif wału na I nadwymiar, nowe tłoki i pierścienie, nowe tuleje i sworznie tłokowe, wyważenie korbowodów , sznur łojowy od Mercedesa W123, nowe zawory wydechowe, nowe prowadnice zaworów wydechowych, nowe miseczki osadcze sprężyn zaworów docieranie przylgni, nowa pompa wody (dostanie jej graniczyło z cudem), nowy aparat zapłonowy, nowy docisk i tarcza sprzęgła, regeneracja alternatora, regeneracja rozrusznika. Skrzynia biegów: nowy wałek główny, nowe wszystkie synchronizatory, nowe koło zębate biegu wstecznego i pierwszego. Tylny most: przełożenie 9/41, wszystkie nowe bebechy (poza półosiami). Przednie zawieszenie i układ kierowniczy: wymiana tulei, sworzni i łożysk piast, końcówki drążków od UAZa, nowy drążek środkowy, wszystkie nowe gumy. Rama została wyczyszczona przespawana i zakonserwowana. Resory wymieniłem na 7 piórowe. Buda nie potrzebowała dużych zabiegów więc wymieniłem tylko stopień kierowcy i kratownicę podłogi. Oczywiście łożyska wszystkie nowe - Timken (może poza "specyficznymi", które są tylko polskiej (chińskiej?) produkcji). Całość gruntownie przesmarowana. Olej silnikowy syntetyk. Przekładniowy syntetyk. Na dzień dzisiejszy mam skręconą ramę z podzespołami. Na dniach wkładam głowicę skrzynię biegów i osprzęt. Potem zabieram się za gaźnik i podporę wału. Następnie adaptacja chłodnic oleju i wody od UAZ-a. Jak wszystko dobrze pójdzie za 2 tyg zakładam gołą budę na ramę. Potem część dalsza kilku patentów usprawniających życie w podróży:) Postaram się tu wrzucić coś od czasu do czasu. Jeśli znacie jakieś przydane patenty których nie ma w dziale "patenty":) z chęcią poczytam. Dużo więcej można przeczytać na www.nysateam.pl Np foto poradnik ze składania tylnego mostu (bo nigdzie nie mogłem znaleźć więc postanowiłem napisać swój:) ) |
Autor: | POLO [ 13 września 2013, 11:53 ] |
Tytuł: | |
Świetna sprawa ja też podróżowałem po wschodnich stronach tyle że swoim Uazem. Świetnie że Nyska wiernie wam służy i jest towarzyszką wspaniałych wypraw życzę powodzenia i będę śledził wasza stronkę |
Autor: | SQ1SGB [ 04 lutego 2014, 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Nyski 522 "Nyską dookoła Azji" |
Nyska już sobie pomału jeździ i pokonuje kolejne kilometry do przeglądu głównego alby na czerwiec być w pełni dotarta. Przy okazji wyskakują mniejsze niedociągnięcia jak uszkodzony podczas montażu simering wału czy źle ustawione kąty nachylenia kół. Cały czas dokładamy drobne udoskonalenia jak chociażby elektroniczny moduł zapłonowy o czym co niektórzy już wiedzą:) W międzyczasie zgłosiliśmy naszą wyprawę do konkursu: http://www.miejodwage.pl/glosuj.php?!=ziemia&id=210 Mógłbym Was prosić o oddanie głosu w imię propagowania polskiej motoryzacji? |
Autor: | Marian [ 04 lutego 2014, 12:39 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Nyski 522 "Nyską dookoła Azji" |
Oddałem swój głos, ale musiałem się trochę naszukać opcji głosowania, podałeś zły link Tutaj chyba ten właściwy: http://www.miejodwage.pl/glosuj.php?!=ziemia&id=210 P.S. rozesłałem po znajomych, niech wiedzą, że takie inicjatywy mają miejsce |
Autor: | SQ1SGB [ 04 lutego 2014, 13:29 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Nyski 522 "Nyską dookoła Azji" |
Racja, link był niewłaściwy. Dzięki za korektę i za głos!;) |
Autor: | kyzer [ 15 stycznia 2016, 15:25 ] |
Tytuł: | Re: Renowacja Nyski 522 "Nyską dookoła Azji" |
Co słychać w Nysa Team? Myślałem,że coś poczytam na stronie ale puki co nie remontuje mieszkania |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |