Dzisiaj jest 29 marca 2024, 03:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11 lipca 2012, 21:43 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 maja 2012, 22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Zielonka k. Warszawy
Witam Szanownych Forumowiczów !

Po raz pierwszy tu piszę więc sorrki za ewentualne "złe zachowanie" :D
Od dawna chodziło mi po głowie by kupić Nysę. To auto ma coś w sobie bez dwóch zdań ..
No i stało się. Jeszcze w lutym w tęgie mrozy pojechałem z W-wy do Działdowa i kupiłem czerwonego microbusa na 9 osób.
Wracałem ponad 2 godziny ( ok. 120 km ) a kolega asekurował mnie osobowym autem.
Dobrze że się grubo ubrałem, bo nie bardzo wiedziałem jak włączyć ogrzewanie a na siłę bałem się coś urwać...
Trochę Nysa postała pod domem, potem był mały przegląd mechaniczny i w końcu decyzja - odnawiam bo i dziury rdzawe, lakier stary itp itd... Na załączonych zdjęciach tego bardzo nie widać ale proszę mi wierzyć aby Nysa znów cieszyła oko należało w nią włożyć sporo pracy jak i kaski...
Stopniowo przez kilkanaście tygodni ( wykorzystując weekendy ku oburzeniu rodziny 8) oraz wieczory po pracy posuwałem się z remontem do przodu.....






Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Tylko stare auta mają dusze!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 00:03 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 maja 2012, 22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Zielonka k. Warszawy
Witam Szanownych Forumowiczów !

Po raz pierwszy tu piszę więc sorrki za ewentualne "złe zachowanie"
Od dawna chodziło mi po głowie by kupić Nysę. To auto ma coś w sobie bez dwóch zdań ..
No i stało się. W lutym 2012 w tęgie mrozy pojechałem z W-wy do Działdowa i kupiłem czerwonego Microbusa na 9 osób.
Wracałem ponad 2 godziny ( ok. 120 km ) a kolega asekurował mnie osobowym autem.
Dobrze, że się grubo ubrałem, bo nie bardzo wiedziałem jak włączyć ogrzewanie a na siłę bałem się coś urwać... A było jakieś 12 stopniu mrozu. Potem już w czasie remontu okazało się, że zawór sterujący ogrzewaniem był kompletnie zakamieniony, pośniedziały i nadawał się jedynie do wymiany
Nysa trochę postała pod domem, potem był mały przegląd mechaniczny i w końcu decyzja - odnawiam bo i dziury rdzawe, lakier stary itp itd... Na załączonych zdjęciach tego bardzo nie widać ale proszę mi wierzyć aby Nysa znów cieszyła oko należało w nią włożyć sporo pracy jak i kaski......
Stopniowo przez kilkanaście tygodni wykorzystując weekendy ku oburzeniu rodziny oraz wieczory po pracy posuwałem się z remontem do przodu. Wiedziałem, że remont Nysy to sporo roboty, ale teoria to jedno a życie to już inna bajka….
Po dokładniejszej weryfikacji stanu auta doszedłem do wniosku, że nie będą to tylko zaprawki ale Nysa zasługuje na pełne lakierowanie. Było sporo rdzy i dziur, więc powierzchni zaprawkowej było by więcej niż pozostałej.
Oprócz blachy i lakieru, musiałem zrobić całą tapicerkę na nowo, gdyż stara okazała się być w fatalnym stanie. Szablony wykonałem z tektury, szkielet powstał ze sklejki wodoodpornej a całość została wykończona dermą w kolorze – a jakże – czerwonym.
W międzyczasie pojawiła się możliwość zakupu drugiej Nysy – tym razem był to TOWOS, który stał w ogródku jakieś 8 lat… Posłużył jako dawca wielu cennych części i akcesoriów. Największą przeróbką na jaką się zdecydowałem to przełożenie siedzeń z TOWOSA do mojego Microbusa. A to oznaczało wycięcie słupków mocujących siedzenia i wspawania ich do Microbusa. Doszedłem do wniosku, że dzięki takiemu układowi ławek, pasażerowie siedzący z tyłu twarzą w twarz, będą mieli łatwiejszy kontakt między sobą a co za tym idzie, szybciej rozkręci się impreza w aucie. Ponieważ przednie fotele nie należą do najwygodniejszych postanowiłem zamienić je na siedzenia ze współczesnego auta. Podło na peugeota 207, bo taki akurat stał na szrocie… Jakby tego było mało, wymarzyłem sobie żeby siedzenia były obrotowe. Tak jak w kamperach. Łatwiej powiedzieć, trudniej zrobić. Ale jest tak jak chciałem – wygodne, regulowane fotele z zagłówkami i z możliwością obrotu o 180 stopni.
Remont zajął mi kilkadziesiąt dni. Do pełni szczęścia brakuje dopracowanie zamków by auto można było zamknąć na kluczyk, założenia tapicerki drzwi i montażu jakiegoś audio….
Ukoronowaniem pracy był udział Nysy w wystawie Auto Nostalgia 2012 a w październikowym numerze Auto Świat Classic 2013 moje auto wzięło udział w sesji foto do artykułu poświęconego porównaniu Żuka i Nysy.
Jedna Nysa a tyle frajdy !
Pozdrawiam Sławek


Załączniki:
Nysa dawca...JPG
Nysa dawca...JPG [ 205.17 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Wspawanie słupków.jpg
Wspawanie słupków.jpg [ 275.75 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Szkielet tapicerski.jpg
Szkielet tapicerski.jpg [ 277.06 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Szkielet boczka.jpg
Szkielet boczka.jpg [ 282.43 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Szablon tapicerski z kartonu.jpg
Szablon tapicerski z kartonu.jpg [ 292.3 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Przygotowanie do lakieru.JPG
Przygotowanie do lakieru.JPG [ 76.73 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Przed lakierem 3.JPG
Przed lakierem 3.JPG [ 111.76 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Przed lakierem 2.JPG
Przed lakierem 2.JPG [ 269.72 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Przed lakierem.JPG
Przed lakierem.JPG [ 75.74 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Nysa sesja 2.JPG
Nysa sesja 2.JPG [ 215.35 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Auto Nostalgia 2012.JPG
Auto Nostalgia 2012.JPG [ 187.67 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Art. o Nysie0009.jpg
Art. o Nysie0009.jpg [ 128.5 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Art. o Nysie0005.jpg
Art. o Nysie0005.jpg [ 129.41 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Art. o Nysie0004.jpg
Art. o Nysie0004.jpg [ 177.15 KiB | Przeglądany 4594 razy ]
Art. o Nysie0002.jpg
Art. o Nysie0002.jpg [ 166.56 KiB | Przeglądany 4594 razy ]

_________________
Tylko stare auta mają dusze!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 09:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ladnie remont zrobiles :wink: , tylko jezeli sie cos w srodku auta tnie diaksem to albo dokladnie sie zaslania okna gruba dykta , albo odrazu sie okna wyjmuje.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 10:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Efekt końcowy całkiem przyzwoity. W jaki sposób walczyłeś z "rudą"? I co pod lakier było kładzione (kolejne warstwy - wash primer, epoxyd, podkład akrylowy ...)?

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2014, 11:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Miałem okazję widzieć ją na żywo na AutoNostalgii :)

Fajnie, że ją odremontowałeś, choć w mojej opinii mikrobus z klasycznymi siedzeniami wygodniejszy i coraz rzadszy... Co do obrotowych foteli z Peugeota to cóż.. każdy ma to, co lubi :D Tak czy owak, fajnie, że kolejna Nysa została przywrócona do życia i śmiga po ulicach!

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net