Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nyska 522E
Post: 10 lutego 2014, 19:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 stycznia 2011, 21:47
Posty: 43
Lokalizacja: UK
Witam.
Po kilku latach poszukiwań trafiłem na wersje 522E. Rocznik 1990 przebieg trudny do ustalenia, w dowodzie wbite Pogotowie Energetyczne. Prawdopodobnie do 1997 pracowała w Zakładzie Energetycznym w Oleśnicy póżniej odstawiona i w 1998 sprzedana w przetargu. Co ciekawe od tego czasu stała pod chmurką i niszczała co wyrażnie widać w środku autka. Ogólnie stan blach, podwozia jest dość dobry jednak cały środek jest do wymiany. Zastanawia mnie fakt że ma stary licznik z zerowym przebiegiem. Myślę że po umyciu będzie wyglądać o wiele lepiej.Bardzo cieszy mnie fakt że posiada oryginalne uchwyty dachowe do drabin :D Przepraszam z góry za słabą jakość zdjęć :wink:


Załączniki:
thumb (5).jpg
thumb (5).jpg [ 73.46 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (71).jpg
thumb (71).jpg [ 66.05 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (64).jpg
thumb (64).jpg [ 80.62 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (18).jpg
thumb (18).jpg [ 103.5 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (11).jpg
thumb (11).jpg [ 57.41 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (1).jpg
thumb (1).jpg [ 84.67 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (23).jpg
thumb (23).jpg [ 56 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (35).jpg
thumb (35).jpg [ 57.84 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (2).jpg
thumb (2).jpg [ 66.68 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
thumb (34).jpg
thumb (34).jpg [ 79.79 KiB | Przeglądany 7934 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 10 lutego 2014, 20:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Bardzo ciekawa. Pamiętam takie dwie u nas w Gliwicach. Jedna była cała granatowa z niebieskim kogutem lbs, a druga nowsza właśnie seledynowa z pomarańczowym. Życzę Ci wytrwałości i wolnych środków finansowych w dużej ilości :)

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 11 lutego 2014, 09:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
gratuluje zakupu , sam kiedys taka mialem z energetyki szczecin :wink: zycze powodzenia w odbudowie :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 16 lutego 2014, 22:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 stycznia 2011, 21:47
Posty: 43
Lokalizacja: UK
Aktualnie kompletuje części :) Jak tylko będzie dłuższy urlop w pracy zaraz zabieram się do odbudowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 21 lutego 2014, 00:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Widać, że strasznie "zapuszczona" przez to stanie na dworze, ale przynajmniej ma zachowane oryginalne malowanie.
Kolega ma zamiar zrekonstruować ją w takiej formie w jakiej była w czasach służby, czy raczej coś bardziej dowolnego, jeśli chodzi o jej przyszłe malowanie i wyposażenie?

Szkoda, że Nyska, a tym bardziej Nyska z zamocowanym na dachu stelażem, bagażnikiem czy też "dyskoteką" nie mieści się w żadnym zwykłym garażu :(
Wiem coś na ten temat i jak to kurde boli, jak nie można jej schować pod dach do garażu bo zabrakło jakieś 20 - 15 cm przy prześwicie bramy... :(

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 21 lutego 2014, 10:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
20-15cm to nie problem, można wjechać na felgach, ostatecznie na bębnach przy bardzo gładkiej powierzchni, 15cm odchodzi po ściągnięciu opon, jeszcze więcej gdy dasz felgi 15 calowe, nysa w oryginale ma z szyberdachem 225cm, po kilkunastu latach 220, nawet mniej ;) Sam ostatnio przerabiałem ten temat i udało mi się wjechać do garażu o prześwicie bramy 207cm ;) Jak chęci są to wszystko można ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 21 lutego 2014, 12:34 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Na remont tak, ale już po remoncie nie będziesz przecież codziennie ściągał kół, żeby wjechać do garażu :mrgreen:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 21 lutego 2014, 16:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Jak to nie ? Dla takich pozytywnych wariatów jak nysomanniaki to żaden problem ;D Tak na serio to myślałem nad zwiększeniem prześwitu w bramy w garażu, trzeba by wstawić dwuteownik, żeby dach się nie zawalił no i nieco przerobić bramę, ale to robota na lato ;) Prościej zrobić gdzieś jak jest możliwość prowizoryczną wiatę, czy to drewnianą, czy to pawilon z materiałów namioto-podobnych ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 22 lutego 2014, 15:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2014, 09:47
Posty: 27
Tomek, ale czy taka prowizoryczna wiata będzie spełniać swoje zadanie? Wydaje mi się, że garaż (oczywiście bez cieknącego dachu :wink: ) będzie dużo lepszym rozwiązaniem dla samochodu zabytkowego.
Nyska jest z pewnością wyjątkowa i mi osobiście bardzo przypadła do gustu. :) Powodzenia w pracach, bo trochę roboty jest! ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 22 lutego 2014, 17:18 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Oczywiście, prowizoryczna wiata, bez cieknącego dachu, przewiewna nawet będzie o wiele lepszym rozwiązaniem niż stawianie auta pod chmurką ;) Czekamy na zdjęcia po "kąpieli" ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 23 lutego 2014, 19:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Tomku, cały problem nie tylko w tym, jaki jest prześwit bramy, ale też w tym, jaka jest wysokość sufitu w samym garażu. Mam prześwit 195cm, ale tam też jest próg. Więc nie wyobrażam sobie, żeby ją na felgach przepychać jeszcze przez próg. Poza tym mierzyłem moją Nysiulę dokładnie i przeliczyłem, że nawet na gołych felgach 15 calowych by nie wlazła. Zauważyłem, że Nysy 522 są w 2 odmianach. Egzemplarze produkowane w latach 70-tych mają niższy dach od tych produkowanych w latach 80-tych. :roll:
Tak dla jasności - nie mylę tutaj Nysy 521 (z niskim dachem) z Nysą 522. Skoro ta Nysa "Energetyczna" pochodzi z 1990 roku, to już będzie miała nowszy dach.
Jestem świeżo w temacie ponieważ w listopadzie wymieniałem dach w mojej rozbitej 522R z 1978 roku i zamieniłem oryginalny dach na dach z mikrobusu wyprodukowanego mniej więcej w okresie w którym powstała ta fajna "Energetyczna" Nysa. Wiem, że ten dach jest na górze trochę zaokrąglony i jest inny układ żeber od tego z 1978 roku. (Bardzo chętnie poruszę ten temat kiedyś w oddzielnym wątku, bo mam nawet zdjęcia jako dowód tych różnic).
Moja Nysa choć nie ma żadnych "dodatków" na dachu, to ma około 115cm wysokości. Nawet po założeniu gołych felg, czy nawet wózków transportowych, zahaczyła by albo dachem, albo elementem podwozia - mosty mają też swoją grubość i prześwit między glebą, a progami wynoszący 40 cm więc wcale nie znaczy to, że da się ją znacznie obniżyć. Obliczałem, że około 6cm przy wymianie kół na 15 calowe to maksimum...
Jeśli tutaj mamy na dachu cały stelaż, czy też jeszcze warto by było dodać pomarańczowego koguta na dach ;)
to trzeba by bramy (i sufitu) o prześwicie nawet 250cm, bo jak się załaduje na dach drabiny, to nie będzie się przecież co chwilkę je załadowywać i rozładowywać, bo tylko można wóz później porysować od takich przekładanek :roll:

Trzeba więc brać w przypadku takich wozów energetycznych czy też strażackich (analogia) pewien większy margines jeśli chodzi o wysokość dachu.

Reasumując warto zwracać uwagę na fakt ile cm wysokości ma dana konkretna Nysa, ponieważ może się okazać, że do tego samego garażu jedna Nyska wjedzie, a druga już nie koniecznie (- no chyba, że chcesz, żeby brama zrobiła z niej wersję cabrio) :lol:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 23 lutego 2014, 20:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Historyk1985 pisze:
Zauważyłem, że Nysy 522 są w 2 odmianach. Egzemplarze produkowane w latach 70-tych mają niższy dach od tych produkowanych w latach 80-tych. :roll:
Tak dla jasności - nie mylę tutaj Nysy 521 (z niskim dachem) z Nysą 522. Skoro ta Nysa "Energetyczna" pochodzi z 1990 roku, to już będzie miała nowszy dach.
Jestem świeżo w temacie ponieważ w listopadzie wymieniałem dach w mojej rozbitej 522R z 1978 roku i zamieniłem oryginalny dach na dach z mikrobusu wyprodukowanego mniej więcej w okresie w którym powstała ta fajna "Energetyczna" Nysa. Wiem, że ten dach jest na górze trochę zaokrąglony i jest inny układ żeber od tego z 1978 roku. (Bardzo chętnie poruszę ten temat kiedyś w oddzielnym wątku, bo mam nawet zdjęcia jako dowód tych różnic).


Bardzo proszę podziel się tym w temacie roboczym 'różnice między 521 a 522' w dziale wszystko o Nysach.
Wydaje mi się, że mówisz o czymś innym, niż jest w obrębie mojej wiedzy, więc tym bardziej czegoś się dowiem, albo wspólnie zweryfikujemy jak jest naprawdę :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 27 lutego 2014, 19:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
dałem już komentarz wraz ze zdjęciami w odpowiednim dziale ;)
Więc zapraszam :)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 07 marca 2014, 08:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sierpnia 2011, 16:42
Posty: 27
Lokalizacja: Stalowa Wola
No co do wysokości jest problem ogólnie. Mój dziadek jak w 1990r. zanabył Nyskę, to do normalnego garażu mu się nie zmieściła, więc...wziął i dobudował drugi. Co prawda konstrukcyjnie drewniany, ale w tym roku go poprawiłem, nowy dach z blachy zamiast dachówki i na razie Nyska ma gdzie zimować 8)

_________________
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek)
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Nyska 522E
Post: 09 marca 2014, 00:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
a właśnie, jeszcze mam takie pytanie a propo energetycznej Nyski...
Jak to jest z tą przegrodą oddzielającą część osobową od towarowej - to jest normalna zwykła płaska ściana, jak w furgonie mocowana na stałe czy raczej przegroda znana nam w odmianie Towos, czy raczej stosowano oba rodzaje przedzielenia w Nysach energetycznych - w jednych przegrody, w innych płaskie ściany? Jak to jest z tym dzieleniem w "energetyczkach"?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net