Dzisiaj jest 23 września 2020, 13:36


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 lutego 2014, 16:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2003
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Zgodnie z obietnicą prezentuję tutaj pierwszy swój "nabytek".
Pewnie pomyślicie, że postradałem zmysły odkupując ze złomowiska tak zdewastowany wrak, ale to nie była zwykła chłodna kalkulacja. Kupiłem ten wrak bardziej z sentymentu do marki niż z czysto chłodnych kalkulacji i liczenia, że od razu wyjadę czymś na drogę :lol:
Ale nawet, jak przeliczę wartość samych błotników i innych elementów nadwozia, jakie udało mi się uratować w stosunku do ceny, jaką dałem za to wszystko, to i tak bym wyszedł na plus.
Za cały wrak z drzwiami, reflektorami, elementami instalacji elektrycznej (których tu na zdjęciach nie widać) zapłaciłem jakieś 250zł. Jeśli przyjąć ile kosztują same przednie błotniki, to wcale to nie jest aż tyle.
Szkoda mi tylko, że nie zdążyłem uratować ramy i przedniego mostu. Wrak stał w kwietniu zeszłego roku na złomowisku i blokował wyjazd ze złomowiska. Miałem tylko tydzień czasu na zabranie jej, a wrak nie miał już tylnego mostu, ani przednich kół. Laweta więc odpadała. Ze złomowiska do mojego garażu było z 300 metrów więc był to niewątpliwy plus. Problem w tym, że mogłem ten wrak tylko rozebrać na miejscu i w kawałkach przetransportować do siebie. Wywalałem więc na miejscu wszystkie zniszczone i zużyte części (bak, rura wydechowa). Gdyby nie to, że nadwozie było pospawane z ramą i nie stracił bym przez to dwóch dni na odcinanie obu elementów, to pewnie zdążył bym i podwozie uratować. Silnik niestety był totalnie rozbebeszony, podobnie było ze "zrośniętym" rdzą sprzęgłem, więc i tak już się do niczego nie nadawał.
Jak się później dowiedziałem samochód ten stał nieuruchamiany " pod chmurką" od 2001 roku, więc nie ma co się dziwić "pozrastaniu" się różnych podzespołów.
Z "wytarganiem" nadwozia zdążyłem praktycznie w ostatniej chwili, bo już na plac wjeżdżał TIR z taką "wielką łapą", która miała ją zgnieść i wrzucić w formie "pulpeta" do kontenera jadącego na złomowisko w Herbach :lol:
Tak więc po wielu przygodach na moim podwórku wylądował taki odo obiekt :lol:


Załączniki:
Komentarz: Do tej tylnej ściany pierwotnie przymocowany był "koziołek" który służył do opierania o niego przewożonych drabin (żeby nie trzeba było ich opierać o tył kabiny). Element ten musiałem jednak wyciąć na miejscu, bo zawadzał przy mocowaniu wraku do dźwigu, który Nyskę osadził na przyczepie
Rolnicza 07.jpg
Rolnicza 07.jpg [ 225.85 KiB | Przeglądany 6498 razy ]
Komentarz: Niestety i cała deska rozdzielcza miała jakiś "wiocha tjuning" i zamiast oryginalnej płyty zamocowano blachę pulpitu z jakiegoś innego samochodu
Rolnicza 06.jpg
Rolnicza 06.jpg [ 283.92 KiB | Przeglądany 6498 razy ]
Komentarz: Tutaj widać, że bez wątpienia jest to samoróbka - tylna ściana pokryta blachą falistą trapezową
Rolnicza 05.jpg
Rolnicza 05.jpg [ 228.34 KiB | Przeglądany 6498 razy ]
Rolnicza 04.jpg
Rolnicza 04.jpg [ 216.27 KiB | Przeglądany 6498 razy ]
Rolnicza 03.jpg
Rolnicza 03.jpg [ 243.4 KiB | Przeglądany 6498 razy ]
Komentarz: Tutaj widać, jakie uszkodzenia ma dach nad drzwiami kierowcy
Rolnicza 02.jpg
Rolnicza 02.jpg [ 241.82 KiB | Przeglądany 6498 razy ]
Rolnicza 01.jpg
Rolnicza 01.jpg [ 232.39 KiB | Przeglądany 6498 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2014, 17:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2003
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Powyższe zdjęcia prezentują jej stan zaraz po przywiezieniu jej w dniu 8 kwietnia 2013 roku.
Początkowo miała pełnić funkcję "szafy na narzędzia" w moim garażu :lol:
Mieściła mi się w poprzek na samym końcu dość długiego garażu więc nie zajmowała mi w środku więcej jak 2 metry :lol:
Później była mała zmiana planów - w dniu 31 lipca kupiłem Nysę 522 Towos, prawie całkiem kompletną, w o niebo lepszym stanie, aczkolwiek też do remontu blacharskiego. Nyska "rolnicza" miała więc zostać pocięta i posłużyć do "podłatania" Nysy Towos.
Na szczęście nie miałem czasu, żeby ją pociąć i takim sposobem przetrwała do września tegoż roku, kiedy to na tym samym złomowisku znalazłem pocięty wrak mikrobusu Nysa 522M z końca produkcji.
Takim to sposobem trafiło mi się tyle blach, że starczyć może mi spokojnie na podłatanie moich dwóch nadwozi. Miałem bardzo dużo szczęścia skoro w cenie złomu mogłem kupić do nich:

cały dach (odciąłem tylko ten odcinek potrzebny dla rolniczej + tylną zaokrągloną część)
całą komorę silnikową (błotniki górne i dolne, podszybie, dolny pas)
tylne nadkola (w żółtej Towos mam przegnite na wylot)
zbiornik paliwa
felgę 16 calową
przedni most (niestety do regeneracji)
ramki przednich świateł
tylne narożniki
tylne drzwi
prawe przednie drzwi
skrzynię na akumulator z klapą (cały element wycięty)
tylny pas nadwozia (nowego typu)
3 progi
deskę rozdzielczą "wysoką" cały ten element blaszany szeroki jak cała Nysa
klapkę z baku z blachą dookoła
i wiele wiele innych drobiazgów

Więc jak tu nie spróbować reanimować tego wraku "Rolniczki", skoro ma się tyle blach.
Nic nie ryzykuję. Tego nadwozia już nie da się "bardziej popsuć", a jedynie mogę zyskać, gdyby udało mi się "wyklepać" z tego replikę nadwozia Nysy 522 R "dubelkabina" z zaokrąglonym tyłem i starą deską rozdzielczą.
W razie niepowodzenia, zawsze można to pociąć na reparatury, a resztę ponownie wywieźć na złom.
Podchodzę więc do wszystkiego "na luzie" 8) Przynajmniej nie będę mieć wyrzutów sumienia, że nic nie zrobiłem :wink:


Załączniki:
Komentarz: "twarz" pociętego mikrobusu, jaką udało mi się uratować ze złomowiska
Rolnicza 08.jpg
Rolnicza 08.jpg [ 229.83 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Komentarz: Nowy dach przygotowany do "przeszczepu"
Rolnicza 09.jpg
Rolnicza 09.jpg [ 247.17 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Komentarz: NIE - to nie szkielet wieloryba :D
To szkielet kabiny mojej Nysy po "oskubaniu" z wszelkich blach

Rolnicza 10.jpg
Rolnicza 10.jpg [ 325.32 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Rolnicza 11.jpg
Rolnicza 11.jpg [ 307.07 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Komentarz: Nyska ostatni raz z tym starym dachem
Rolnicza 12.jpg
Rolnicza 12.jpg [ 297.52 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Komentarz: szkielet kabiny już bez dachu
Rolnicza 13.jpg
Rolnicza 13.jpg [ 287.07 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Komentarz: W tyle widać kawałek "zadka", który czeka na "przeszczepienie" do tej kabiny
Rolnicza 14.jpg
Rolnicza 14.jpg [ 317.5 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Komentarz: Nadwozie przygotowane już do przeszczepu "nowego" dachu
Rolnicza 15.jpg
Rolnicza 15.jpg [ 301.99 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Komentarz: Nowy dach połączony ze starym szkieletem. Przepraszam za takie kiepskie ujęcie, ale w garażu ciężko wykadrować, a musiałem nadwozie z podwórka sprzątnąć do garażu bo już robiło się ciemno i zawadzało by na placu
Rolnicza 16.jpg
Rolnicza 16.jpg [ 198.49 KiB | Przeglądany 6494 razy ]
Komentarz: Tutaj już ostatni raz sfotografowana stara tylna ściana. Odciąłem ją już w garażu, po nałożeniu nowego dachu. Teraz będzie trzeba nową, zaokrągloną ścianę spasować
Rolnicza 17.jpg
Rolnicza 17.jpg [ 222.98 KiB | Przeglądany 6494 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2014, 23:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2757
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
:shock: :shock: :shock:
Powiem tyle... jesteś nienormalny... tak pozytywnie nienormalny! :mrgreen:

Heh, Lubliniec, Herby... ile ja za każdym razem z okna pociągu nawypatrywałem skarbów już w hałdzie w Herbach :cry: Aż miło zobaczyc tak silne "odbicie piłeczki" w drugą stronę! :D

Patrząc "na chłodno" na te elementy... to taki przód bardziej nadaje się już tylko na biurko, niż do ponownego założenia do autka... - chodzi mi o sam stan blachy jako takiej... Ale choćby po to warto było ją kupić :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2014, 21:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2823
Lokalizacja: EU
a to wiadomo ze to orginalny rolnik dubel-kabina ? czy obcieta 521 ? czy to replika bedzie nysy dubel-kabina ? niezle ci to idzie :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2014, 00:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2003
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Oryginalnie to był mikrobus i jeździł w jakiejś RSP czy PGR... Później w latach 80-tych kupił ją jeden przedsiębiorca i woził nią ludzi po weselach. W 1985 lub 1992 roku obciął jej zadek i zrobił ciężarówkę do wożenia drabin (na drzwiach były napisy "USŁUGI ELEKTROMECHANICZNE").
W 2001 roku wyrejestrował Nysę, a w marcu 2013 trafiła na złom w Dobrodzieniu. Na początku kwietnia już się nią zainteresowałem :mrgreen:
Najpierw chciałem, żeby tylko była "ozdobą garażu". Znajomy, żartował, żebym zrobił z niej kasę biletową :D myślałem żeby zrobić z niej przyczepkę - takie coś podobnego do P-01 tyle, że "nyskowatego" :lol: Był też pomysł żeby postawić ją na podwoziu np jakiego Transita, ale to za dużo przeróbek. Teraz Nyski czy Żuki jeszcze trafiają masowo na złom więc wcześniej czy później coś by się trafiło do niej.
Sporo znajomych miało Nysy i Żuki więc po stodołach często pałętają się im jakieś "pamiątki" po tych autach... stąd raczej mam nadzieję, że trafi mi się do niej trochę "fantów". jeden znajomy miał przednią szybę, inny bak, inny wał napędowy... Gdybym ramę zdobył, to by już była realna szansa dla niej stania się ponownie samochodem :P
Myślałem że gdybym nie trafił do niej ramy, to można by z niej zrobić coś ala przyczepę campingową, tylko problem by był z nadkolami, które by trzeba umiejscowić w miejscu progów i słupków, więc pomysł odpadł...
Jeśli udało by mi się tylną ścianę odtworzyć tak, żeby to wyglądało jak oryginał, to by wtedy była fajna replika 8)
Już teraz jest to najstarszą Nysą w okolicy (no jeśli można tą stertę żelastwa nazwać już Nysą :lol: )

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2014, 06:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 stycznia 2014, 11:54
Posty: 49
Historyk1985 pisze:
Był też pomysł żeby postawić ją na podwoziu np jakiego Transita, ale to za dużo przeróbek.

Transit ma konstrukcje samonośną ale na Mercedesie "kaczce" jak najbardziej. W 96-98 roku w Staszowie był taki Mercedes z nadwoziem Żuka (raczej Żuk z podwoziem Mercedesa :) ), pomarańczowy z podwójną kabiną i powiem, że robił zamieszanie na drodze


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 20:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2003
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Muszę przyznać, że czekałem na modelik Nyski rolniczej z jeszcze jednego powodu, jak tylko poszerzenie swojej kolekcji modeli w skali 1:43 Dla mnie ten modelik z De Agostini stał się kolejnym źródłem informacji na temat jak DOKŁADNIE ma wyglądać tyłek w kabinie.
Wszyscy mówili dotychczas, że Nysy rolnicze miały te nie wycinane wytłoczenia pod tylne reflektory oraz miały "zaspawane tylne drzwi". Myślałem więc że skoro mam obcięty tył busa, to nie będzie ta przeróbka taka trudna.
PRAWDA OKAZAŁA SIĘ NIESTETY ZNACZNIE TRUDNIEJSZA. JEST ZNACZNIE WIĘCEJ ROBOTY NIŻ MYŚLAŁEM. A myślałem do niedawna, że wystarczy do mojej kabiny dostawić tylko odcięty zadek z mikrobusu i go przyspawać, a na koniec wspawać tylne drzwi zaślepiając otwór - tylko coś mi się to wydawała ta kabina zbyt długa, jak blachy przykładałem do siebie.
Teraz potwierdziły się moje wątpliwości - W ROLNICZYCH NYSACH JEST INNY KĄT NACHYLENIA TYLNEJ ŚCIANY NIŻ W MIKROBUSIE - CZYLI OŻEBROWANIE TYŁU TEŻ BĘDZIE INNE NIŻ Z MIKROBUSIE...
O ile górna część dachu może spasować, jeśli się wytnie trochę "prostego dachu" na odcinku od połowy tylnych drzwi (bo zakończenie tylnego odcinka dachu zaczyna się już obniżać dość daleko od samego tyłu dachu); to całe narożniki będzie chyba trzeba zrobić od podstaw. Narożniki mikrobusu "idą" zbytnio po łuku, żeby dało się je spasować do odbudowy tylnej ściany.
Tylne drzwi też raczej się nie nadają (co mnie akurat cieszy, bo Towos ich potrzebuje :D )

Zobaczcie moje małe zestawienie tyłu mikrobusa oraz tyłu rolniczej - myślę, że najlepiej będzie to widać, jak użyję do tego celu dwóch modelików


Załączniki:
Tył rolniczej 02.jpg
Tył rolniczej 02.jpg [ 101.84 KiB | Przeglądany 6411 razy ]
Tył rolniczej 04.jpg
Tył rolniczej 04.jpg [ 117.24 KiB | Przeglądany 6411 razy ]
Tył rolniczej 03.jpg
Tył rolniczej 03.jpg [ 91.25 KiB | Przeglądany 6411 razy ]
Tył rolniczej 01.jpg
Tył rolniczej 01.jpg [ 104.91 KiB | Przeglądany 6411 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 21:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2757
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
... Powiedz, że to żart? Albo specjalnie chcesz kogoś wkręcić? :mrgreen:

Skąd pomysł wnioskowania o prawdziwym samochodzie na podstawie modelika :?: :!: Do tego, możesz wierzyć lub nie - opracowywanego na podstawie zdjęć z..google grafiki.

Zresztą, żeby daleko nie szukać - postaw obok siebie wszystkie Nyski z "Kultowych Aut PRLu"...N59, N61, 521, 522 milicję, 522 reanimacyjną i 522 rolniczkę - i napisz elaborat o różnicach w rozmiarze kół, o rozmiarach i typie niskoprofilowych opon, o różnicach w rozmiarze reflektorów, wywietrzników i kształcie szyb... :roll:
To samo możesz z robić z Żukami -i stwierdzić, że skrzyniowe są węższe od furgonów i towosów, a pick-upy mają większe koła niż inne wersje Żuka...
A Warszawa furgon jest węższa od Warszawy pick-up i ma wyoblone na środku burty... a kombi ma krótsze tylne boczne drzwi niż garbuska...

Jak dla mnie, to przynajmniej chwilowo, "rozwaliłeś system" :lol: :shock: :-| :mrgreen:

P.S. Masz na tym forum całkiem sporo zdjęć "rolniczek" i z krótka, i z podwójną kabiną... sam wstawiałeś świetne foty dubel kabiny z dworca w Opolu...

Nie no - traktuję to jako żart :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 21:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4945
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Po pierwsze, jak pisze Przemek - nigdy nie próbuj wzorować prawdziwego samochodu na modelu w skali, bo to nie wyjdzie.. Lepiej korzystać z istniejących zdjęć oryginalnych wozów lub widzieć i zmacać je na żywo. Tutaj masz zdjęcie, na którym coś tam widać:
Załącznik:
prospekt20110425_00019.jpg
prospekt20110425_00019.jpg [ 2.32 MiB | Przeglądany 6396 razy ]

Ponadto piszesz, że chcesz zrobić dubelkabinę z zaokrąglonym tyłem.. Ja osobiście nie spotkałem nigdy 522 dubelkabiny z okrągłym tyłem, ale były takowe 521, możesz je zobaczyć na zdjęciach, które wklejam niżej, i jak widzisz narożniki są zupełnie inne niże te od zwykłych Nysek.
Załącznik:
Nysa 522 R.JPG
Nysa 522 R.JPG [ 1.98 MiB | Przeglądany 6396 razy ]

Załącznik:
521 (25).jpg
521 (25).jpg [ 523.25 KiB | Przeglądany 6396 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 21:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2757
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Marian pisze:
ale były takowe 521

Ile?
Jedna demonstracyjna, co do której jest pewność...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 21:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2823
Lokalizacja: EU
te dubelkabiny 521 to tez wersje na eksport do zach. niemiec byly tak zwane brygadówki :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 21:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4945
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Dziwny Mag pisze:
Marian pisze:
ale były takowe 521

Ile?
Jedna demonstracyjna, co do której jest pewność...

Dwie na pewno :mrgreen: Widać na prospekcie :P
Ile było rzeczywiście - oczywiście trudne do zweryfikowania, ale z danych od wujka wynika, że były produkowane. Było to dawno, więc mogło się coś pomylić, ciężko dziś do tego dojść.
Nieistotne zresztą, ile ich było - choćby i jedna sztuka prototypowa, to była realna Nysa. A 522 nie widziałem ŻADNEJ, nawet prototypowej. Choć nie mówię, że nie było, po prostu nie widziałem. Ale widizałem już wiele, więc szansa, że rzeczywiście jej nie było jest większa :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 22:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2003
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Oj widzę, że nie zostałem do końca zrozumiany :wink:
Nie chodziło mi o dokładne wymierzanie chińskiego modelika i odwzorowanie go w skali 1:1 :lol: , a jedynie potwierdzenie wątpliwości, jakie widziałem już "na oko" oglądając zdjęcia prawdziwych Nys.
Już "na oko" widać, że tylna szyba rolniczki jest jakby szersza i dłuższa od normalnej zwykłej szyby z tylnych drzwi Nysy. Jak przykładałem odcięty zad do tyłu tej kabiny, to też mi wychodziła ona jakieś 40cm za długa w porównaniu z tymi ze zdjęć - wystarczy porównać proporcje na samym zdjęciu. Owszem i tutaj mogą być przekłamania więc dlatego postanowiłem wrzucić całą tą sprawę włącznie z wszystkimi moimi wątpliwościami na tym forum z myślą, że ktoś mi udzieli dokładniejszych informacji i rozwieje moje wątpliwości bo np ma takową Nyskę.
Jak się ma mało informacji, to się korzysta z tego, co się uda zdobyć. Uznałem więc, że warto może poszukać kogoś, kto coś więcej wie na ten temat.
Co do tego czy taka Nysa istniała czy nie, to też znam model 521 ze zdjęć tylko, ale widząc w jakich warunkach i przy użyciu jakich metod powstawały Nyski, to też chyba nie można wykluczyć istnienia takowej :wink:
Nawet jeśli okaże się, że takowej nigdy nie było wyprodukowanej w fabryce, to czy nie warto się trochę "pobawić" w blacharza i takie cacko "wyklepać"? "Oryginalnie" jak ją znalazłem na złomie, to miała ona deskę rozdzielczą z innego samochodu, a w schowku w desce rozdzielczej poprzedni właściciel zrobił klapkę obitą dermatoidem, do jej zamykania :lol:
Różne dziwolągi powstawały w PRL. A co np z Nysą rolniczą z "kabiną 1,5" czyli tą z 2 rzędami siedzeń, ale z "połową okna" w drugim rzędzie? :mrgreen:
Temat ten przewijał się parę razy na forum i już sam mam "mentlik" w głowie w tym temacie :shock:
Zanim zdobyłem ten odcięty tył, to myślałem, żeby zrobić tylną ścianę płaską, ale też pytanie gdzie dorwać takową blachę "w paski" - to nie jest idealnie płaska blacha, ale - przynajmniej ta z dworca PKP w Opolu miała poziome przetłoczenia. Gdybym jakoś "wszczepił" okrągły zadek do niej to napewno by to bardziej oryginalnie wyglądało jak z blachy falistej trapezowej :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Ostatnio zmieniony 02 marca 2014, 22:35 przez Historyk1985, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 22:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2757
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
OK :)

Przez forum przejdzie tyle treści, ile jest w literkach - nie ma jak odczytać mimiki czy "zgadywać" intencji :)

Rolniczka z krótką kabiną - narożniki tylne jak w każdej innej 522, tylko bez dziur na lampy. Ściana pomiędzy nimi - od podstaw, z szeroką, niską szybą, typową tylko dla tej wersji.

Możesz zerknąć choćby tutaj:
viewtopic.php?f=1&t=114&start=30

:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 23:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2003
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Właśnie na tym wątku się opierałem zbierając materiały do odbudowy własnej Nyski :mrgreen:
Analizowałem go dokładnie słowo po słowie. Pamiętam też wypowiedź kolegi Mariana z 2008 roku, jak pytał wujka o to jakie były wersje "rolniczek" i dowiedział się, że były krótkie z zaokrąglonym tyłem, długie z płaskim tyłem i długie z zaokrąglonym tyłem. Wbiłem sobie tą wypowiedź do głowy jak dogmat i na tym się wzorowałem :lol: nie zwróciłem jednak uwagi na to, że nie było tam wyszczególnienia czy chodzi o Nysę 521 czy może 522 :wink:
Pomyślałem sobie wtedy, że skoro 521 takowa powstała (znamy ją ze zdjęć), to i napewno powstała Nysa 522 - jako jej następczyni w tej wersji :wink:
Też tam są te wątpliwości dotyczące paneli tapicerskich wewnętrznych, że muszą być krótsze od tych z busa. Czyli potwierdza się to o czym mówiłem dzisiaj.
Najlepiej, jak wygrzebię w garażu ten tyłek i go obfotografuję jak wygląda to ożebrowanie. Ten zadek żeby spasował, to albo musi mieć ścięte narożniki, albo musiał by mieć jakieś dystanse o 15 cm wydłużające boki w dolnej części, żeby u góry spasowały.
A co do modelika, to raczej dobrze odwzorowuje on (jeśli chodzi o szoferkę) zdjęcia, jakie znam z internetu. Traktowałem to raczej jako "trójwymiarowe uzupełnienie znanych mi zdjęć" niż jako "absolutny dogmat wszelkich wymiarów". Nawet sprawdzałem dokładność zwymiarowania i okazało się, że przetłoczenia tylnych lamp są większe niż wymiary realnych tylnych lamp w modelu karetki pogotowia, a rozstawy tych przetłoczeń też są inne niż rozstawy lamp w innych modelikach :lol:
Więc od początku traktowałem to źródło z małym przymrużeniem oka ;)

PS Wielkie dzięki Marianie za to zdjęcie Nyski 521 w bocznym rzucie. Nie widziałem go jeszcze przyznaję się z ręką na sercu ;) Widzę też z niego kolejną ciekawostkę. Ta tylna szyba - ona jest jakby takiej samej wysokości, co szyby boczne. To kolejna rzecz, która mnie interesuje. Bo te szyby w rolniczkach były przecież wąskie i długie - specjalnie jakieś, a ta wygląda bardziej "zwyczajnie". Ciekawe czy to tylna szyba z drzwi Towosa czy może boczna szyba...

A zna ktoś może jeszcze jakieś inne zdjęcia tej oto Nyski? Chodzi mi o zdjęcia jej pod innym kątem. Bo z tego trudno jednoznacznie wywnioskować jaki ma ona tył (przynajmniej ja mam wątpliwości co do tego) Chyba płaski, bo okrągłe był dłuższe, ale napewno tylne okno ma większe od tej obcykanej na dworcu PKP w Opolu


Załączniki:
c9921b2db4[1].jpg
c9921b2db4[1].jpg [ 49.77 KiB | Przeglądany 6375 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net