Dzisiaj jest 28 marca 2024, 09:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 czerwca 2014, 07:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
nieszkoda na to pradu ? :mrgreen: rosjanie sa tez takimi mistrzami , biora co maja pod reka i spawaja :wink: ten remont to taki jak w czasach PRLu , gdzie niczego niebylo a samochód dostawczy byl potrzebny , dlatego nieskreslam tego projektu :!: 8) obserwuje :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 czerwca 2014, 21:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No panie, zespawaj Pan to wreszcie i zobaczmy "fraknensteina" w całości :D Przynajmniej budę! :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 czerwca 2014, 23:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
chętnie bym to zaspawał, ale wpierw trzeba jeden etap skończyć, zrobić przymiarki szyb i drzwi. wówczas można przejść do kolejnej "rundy" :mrgreen:
A tak, to można "zabetonować" się w jakimś błędzie i zakończyć robotę powiedzeniem "o żesz kur**, ale sprawę spieprzyłem" :lol:
Właśnie na tym ma urok tego "wynalazka" polegać. A jakim blacharskim przeróbkom poddawano te karoserie Autosanów H9 czy Jelczy "Ogórków"? Drzwi w innych miejscach, przenoszenie nadkoli itp itd 8)
Jak mnie uczono - źródło historyczne jest "produktem epoki w której ono powstało", więc i ja tutaj jako historyk chcę odbyć "podróż sentymentalną" w czasy, które znam albo z opowiadań starszych, albo jako "mgliste wspomnienia z dzieciństwa" i stworzyć coś "w duchu epoki" :wink:

A teraz tak już bardziej poważnie.
Wie ktoś może, czy kolumna kierownicza z "Melexa" - chodzi mi o tego małego, krótkiego, a nie długiego towarowego. Czy ta kolumna jest taka sama, jak w Nysach? Widziałem dzisiaj na złomie wrak melexa i tam była kolumna wraz z kierownicą. nie oglądałem tego dokładnie, ale "wizualnie" było to trochę podobne do tej kolumny z Nyski. miał ktoś może do czynienia z taką kolumną kierowniczą w Meleksie? Jest to element "zamienny" do Nyski?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2014, 23:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Po dłuższej przerwie na naszym forum znowu powraca moja "rolnicza" Nysa.
Sporo się działo z nią...
Na początek - remont kapitalny szkieletu podłogi kabiny, progów, dolnych krawędzi karoserii i wszystkiego do czego będzie trudniejszy dostęp po "dodaniu" podwozia...
...już na pierwszy rzut oka widać małą moją modyfikację, że korytka zastąpiłem "pełnymi" profilami zamkniętymi.
Pracy było multum. Dodam też, że wszystkie profile zamknięte zostały najpierw pomalowane od środka - bardzo dokładnie. Przelewałem przez nie farbę antykorozyjną no i kolejna puszka farby, a tym samym 35zł poszło jak z bata strzelił :? Wcześniej straciłem tyle samo złociszy, gdy przyszło mi malować dookoła całą tą budę poniżej poziomu podłogi... No ale cóż lepiej teraz to "wypieścić" niż jak już wszystko będzie stało połączone na dobre z podwoziem...


Załączniki:
Rolnicza39.jpg
Rolnicza39.jpg [ 346.25 KiB | Przeglądany 7829 razy ]
Rolnicza38.jpg
Rolnicza38.jpg [ 336.34 KiB | Przeglądany 7829 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2014, 00:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Po wymianie kratownicy podłogi przyszedł czas na małą wycieczkę - po raz pierwszy w tym roku Nysa opuściła garaż i wyjechała "na powierzchnię". Nie tylko "po raz pierwszy" w tym roku, ale też i po raz pierwszy z nową tylną ścianą (jak ją w listopadzie 2013 roku chowałem do garażu, to jeszcze miała szkielet starej, płaskiej ściany, pospawany z tych koszmarnych kątowników). Po raz pierwszy nysa wyjeżdża też na dwór z nowym szkieletem podłogi...
Udało mi się też ponownie zawiesić lewe drzwi. Nie było to takie łatwe. Nysa 521 nie miała takich fajnych regulowanych zawiasów, jak to było w nowszych Nysach 522. Udało mi się jednak ten "błąd" naprawić przy okazji wymiany przednich słupków. Było sporo dłubania. Kilka dni straciłem przy tym. Charakterystyczne płytki z nagwintowanymi otworami, wkładane w słupki dachowe wykonałem z odpowiednio przyciętego i wyfrezowanego kątownika.
Warto też dodać, że to właśnie te drzwi były najbardziej przekoszone ze wszystkich. Jak widać, po regulacji na zmodernizowanych zawiasach, już o wiele lepiej pasują do całej karoserii i nie trzeba już ich tyle naginać, aby dolegały do płaszczyzny boku nadwozia...

Napisy na przednich drzwiach:
"USŁUGI ELEKTROMECHANICZNE
********BERNARD, TEL***"
To jeszcze echa poprzedniego żywota mojej Nyski :wink:
...i pomyśleć, że te litery wycięte ploterem, naklejono na te drzwi co najmniej jakieś ćwierć wieku temu...


Załączniki:
Rolnicza40.jpg
Rolnicza40.jpg [ 370.89 KiB | Przeglądany 7829 razy ]
Rolnicza41.jpg
Rolnicza41.jpg [ 445.13 KiB | Przeglądany 7829 razy ]
Rolnicza42.jpg
Rolnicza42.jpg [ 385.77 KiB | Przeglądany 7829 razy ]
Rolnicza43.jpg
Rolnicza43.jpg [ 398.19 KiB | Przeglądany 7829 razy ]
Rolnicza44.jpg
Rolnicza44.jpg [ 381.33 KiB | Przeglądany 7829 razy ]
Rolnicza45.jpg
Rolnicza45.jpg [ 361.66 KiB | Przeglądany 7829 razy ]
Rolnicza46.jpg
Rolnicza46.jpg [ 381 KiB | Przeglądany 7829 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2014, 00:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No chyba tył kabiny zaczyna już przypominać kształtem swej sylwetki prawdziwą Nysę 8)
Przednie blachy nałożyłem tylko tak - dla wizualizacji. Praktycznie cała komora silnikowa wymaga jeszcze żmudnego dokładnego czyszczenia wszystkiego ze rdzy i smoły, skompletowania brakujących blach i dopiero po tym wszystkim Nysa będzie miała docelowy kształt "nosa" :mrgreen:

...ale to nie koniec moich osiągnięć przy tej Nysie...

...z tamtej zeszłotygodniowej sobotniej wycieczki Nyski dookoła podwórka, Nysa wróciła z "nową" ramą (pochodzącą z pewnego uciętego Żuka A 06B...

Po wsunięciu ramy pod kabinę, wreszcie całość zaczyna swoim kształtem przypominać prawdziwy samochód ciężarowy 8) :wink: :D 8) :P

Do tak mocno zaokrąglonej i wyoblonej kabiny chyba tylko pasował by kształt cysterny jako zabudowy, ale na co mi cysterna :mrgreen: :lol: Bardziej przydała by mi się drewniana skrzynia z mechanizmem wywrotki... ale to już temat na kolejną opowieść :wink:

Najpierw trzeba zawiesić prawe drzwi i zrobić komorę silnika i ogólnie cały przód, a później dopiero myśleć nad zabudową. Przyznam jednak, że z tylnych elementów do niej mam już prawie gotowy tylny pas z zestawem tylnych lamp i mocowaniem tablicy rejestracyjnej...


Załączniki:
Rolnicza46.jpg
Rolnicza46.jpg [ 386.34 KiB | Przeglądany 7828 razy ]
Rolnicza47.jpg
Rolnicza47.jpg [ 399.46 KiB | Przeglądany 7828 razy ]
Rolnicza48.jpg
Rolnicza48.jpg [ 419.09 KiB | Przeglądany 7828 razy ]
Rolnicza49.jpg
Rolnicza49.jpg [ 373.55 KiB | Przeglądany 7828 razy ]
Rolnicza50.jpg
Rolnicza50.jpg [ 380.67 KiB | Przeglądany 7828 razy ]
Rolnicza51.jpg
Rolnicza51.jpg [ 425.94 KiB | Przeglądany 7828 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2014, 06:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Bardzo fajnie prezentuje się dubelkabina z okrągłym tyłem, pierwszy raz się z taką spotykam w 522. Nadaje Nysie jakiejś dziwnej klasyki, płaska ściana nie ma "tego czegoś". Poczyniłeś naprawdę duże postępy w stosunku do bazy wyjściowej, zazdroszczę zapału. :) Na takiej niepolakierowanej karoserii szczególnie widać ile pracy wymaga remont blacharski, uwidacznia to każda kolorowa wstawka, kazdy spaw.
Drewniana skrzynka- cudo. Jest tu taka jedna download/file.php?id=455&mode=view Do tego te czarne felgi z kołpakami i cała galanteria w niklu... rozmarzyłem się :P

Ciekawią mnie pełne profile w kratownicy. Czy dobrze zabezpieczone ceowniki nie byłyby odporniejsze na rdzę? Ewentualna sól czy wilgoć miałaby swobodny odpływ, z rurą jest różnie. Przy spawaniu część farby w środku się wypala.

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2014, 20:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Co do kratownicy podłogi, to sporo o tym myślałem. Tam są długie odcinki i większość profili tylko na końcach powinna się opalić. Żeby było ciekawiej, to dodam, że na chwilę obecną jeszcze nic w niej nie zespawałem. Wszystkie elementy podłogi są ze sobą połączone przez "kołki" czyli krótkie odcinki profili zamkniętych, które wchodzą w te z których jest zrobiona kratownica w miejscu ich styków. Miałem sporo roboty dodatkowej przy tym. Każde łączenie obu profili trzeba było odpowiednio nacinać i wycinać otwory, pasować wszystko indywidualnie. Wszystko jest dopasowane do siebie "na wcisk", a nity aluminiowe zabezpieczają tylko całą konstrukcję przed rozsunięciem się kołków wewnątrz profili. Poszczególne odcinki kratownicy są też dość mocno zakotwiczone w reszcie nadwozia. Po zespawaniu powinno to dać wyjątkowo mocną konstrukcję nadwozia. Już teraz o niebo lepiej wygląda sprawa sztywności i stabilności nadwozia tej Nysy. Wcześniej, po wycięciu starego "próchna" cała kabina chwiała się na wszelkie strony, jak stara stodoła. Teraz tylna część kabiny jest sztywna, jak kadłub czołgu 8)

Co do "oryginalności kształtów" tej Nyski, to też zdradzę, że to jest pierwsza dubelkabina z wysokim dachem, jaką widzę :wink: :mrgreen: 8)
Zawsze chciałem zrobić coś oryginalnego i jedynego w swoim rodzaju, a smykałkę do klepania blachy miałem już od bardzo dawna...
Nawet przyznam szczerze, że żałuję, że fabryka nie produkowała oryginalnie takich Nysek z okrągłym tyłem. Te oryginalne płaskie tylne ściany sprawiają wrażenie, jako by samochód był przecięty na pół. Nawet oryginalnie wyprodukowana dubelkabina sprawia wrażenie, jak by była obrzynkiem "wystruganym" w jakiejś stodole. Jak dla mnie to takie ostre zakończenie kabiny zupełnie nie pasuje do bardzo zaokrąglonej sylwetki Nysy. Widać, że projektanci 522R kierowali się znacznie bardziej sprawami użyteczności i kosztów niż estetyką i stylistyką - to jest mój prywatny pogląd.
Nie zdziwił bym się, gdyby w przyszłości ktoś odniósł wrażenie, że to moja jest oryginalna, a egzemplarz faktycznie wykonany w fabryce uznał za samoróbkę :wink: 8)

Też mi ciężko oderwać od niej oczy :wink: 8) :D

Co do zabudowy, to planuję, aby tył wyglądał w niej, jak tył skrzyniowego Żuka z drewnianą paką. Burty chcę jednak zrobić o wiele wyższe, może i nawet do dolnej krawędzi tylnego okna, które przecież jest wysoko umieszczone. Deski chcę pomalować albo lakierem bezbarwnym, albo na jakiś orzech. Do tego planuję zrobić "koziołek" czyli taki stelaż na przedniej burcie o który będzie można opierać jakieś ponadwymiarowe ładunki. Oczywiście chcę, aby kształt tego koziołka pasował do krągłości kabiny i łączenie środkowej - poziomej rury z bocznymi - pionowymi szło by po łuku...
Myślałem też nad zainstalowaniem w niej pomarańczowego koguta. Może nie na dachu, a w okolicach tego koziołka - między kabiną, a skrzynią...
Co do niklów, to ramki przednich lamp chcę dać obowiązkowo niklowane. Wycieraczki mam już do niej nowiusieńkie- prosto ze sklepu, ale w czarnym lakierze. Przedni zderzak chcę dać 3-częściowy z Nysy 521 (nie wiem, jaki dorwę). Przednie kierunki z Syrenki (jak w starych Nysach 521 i 522), ale jeszcze nie wiem, czy z chromowanymi ramkami, czy może w czarnym lakierze (mam takie i takie). Co do dekli w kołach, to już obawiam się, że będzie już gorzej. "Belferka" - chcę aby miała nikle, Syrenka też powinna mieć nikle, no i nie wiem czy aż tyle niklowanych dekli zdobędę :wink: :mrgreen: Jeśli znajdę lakierowane, to będzie miała lakierowane...
Wsporniki do lusterek chcę dać te pojedyncze od Żuka - obrócić je o 180 stopni i będą wyglądały, jak te z Nysy 521 lub pierwszych 522. Przymierzałem już je do drzwi w Nysie i pasowały :D 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2014, 20:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Mam jeszcze do Was wszystkich, którzy to czytacie takie małe pytanie.
Chcę zrobić nad tylnym oknem lampkę oświetlenia skrzyni ładunkowej no i pytanie jest takie - którą opcję byście wybrali?

W opcji pierwszej - biorę okrągłą lampkę z Żuka i ją najzwyczajniej przykręcam do blachy.

W opcji drugiej - biorę charakterystyczne przetłoczenie z tylnej ściany Żuka, zwężam je lekko, mocuję do tylnej ściany i w środku tego przetłoczenia montuję tą samą lampkę z Żuka.

Skąd takie pomysły?
Obawiam się, czy na dużej, "gładkiej" powierzchni zamocowanie takiej lampki nie będzie wyglądało jakoś tak dziwnie - jak "bąbel na karku", jak by lampka znalazła się przypadkowo w tym miejscu. Natomiast zamocowanie półokrągłego przetłoczenia z Żuka może wizualnie sprawić, że lampka będzie wyglądała, jakby "była właśnie akurat na swoim miejscu". Chcę najzwyczajniej nałożyć tą wypukłą blachę na już istniejącą w formie nakładki...

Co o tym sądzicie i która wersja się Wam bardziej podoba:


Załączniki:
lampka oświetlenia skrzyni 2.jpg
lampka oświetlenia skrzyni 2.jpg [ 386.22 KiB | Przeglądany 7806 razy ]
lampka oświetlenia skrzyni 1.jpg
lampka oświetlenia skrzyni 1.jpg [ 402.54 KiB | Przeglądany 7806 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2014, 20:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Na sztywności na pewno zyska. Na masie także :D
Co do doki z wysokim dachem, pokazywałem już jedną. Mam nadzieję, że niedługo nada się do pokazania w całości :) Zgadzam się, że tył w seryjnej doce wygląda jak samoróbka. Nie podoba mi się, jednak z plandeką nie rzuca się aż tak w oczy. http://images45.fotosik.pl/31/30ac12f14d6379f8.jpg W wersji rolniczej liczyła się głównie cena i walory użytkowe. Potencjalnego nabywcy nie interesowało jak to wygląda. Pocieszam się tym, że Żuk z podwójną kabiną wygląda jeszcze gorzej :mrgreen:

Mam jeszcze oryginalne, stalowe burty do takiej Nysy, jeśli byłbyś zainteresowany, mogę pomierzyć, zrobić fotki. Podłoga niestety się nie uchowała. Drewnianą pakę robiłbym w podobnej wysokości. Do szyby to decydowanie za wysoko. Jedynie przednia burta mogłaby być wyższa, fajnie współgrałoby to z koziołkiem.

---
Dodatkowa podkładka pod lampkę to moim zdaniem słaby pomysł. Żeby nie sterczała pod dziwnym kątem może wspawaj tam okrągłe przetłoczenie o średnicy lampki? Coś jakby ścięty walec.

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2014, 21:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Myślałem, żeby to przylegało idealnie do powierzchni blachy dachu. Nie chciałem, aby to jakoś zbytnio odstawało. Poprostu aby przetłoczenie wyglądało tak, jak by było wytłoczone w oryginalnej blasze kończącej dach.
No i jeszcze jedna taka mała poprawka, której na zdjęciu nie widać. Jak robiłem fotkę, to blachę, jak i lampkę oświetlenia skrzyni oparłem o rynienkę w dachu. Faktycznie chciałem to przetłoczenie zamocować kilka centymetrów wyżej - może gdzieś tak w połowie wysokości dachu... Ciężko mi to samemu oceniać - no i dlatego właśnie zwracam się do wszystkich, czy to będzie się podobać, jak to się będzie prezentować...

Może by tak jeszcze bardziej zwęzić to przetłoczenie...

Co do burt, to wymiary się mogą mi też bardzo przydać...

Na bank natomiast będą mi potrzebne wymiary jeśli chodzi o ten dystans dzielący podłogę skrzyni ładunkowej oraz ramę. Ile centymetrów jest odległości między skrzynią, a ramą?

Co do Żuka z dubelkabiną - cóż dla mnie to wszystko jest kwestią gustu, choć przyznam, że trochę dziwnie wygląda jego sylwetka...

(na zdjęciach Żuk A 16B z 1995 roku, z dawnego taboru dobrodzieńskiej komunalki, obecnie własność znajomego. Wóz jest fabrycznie oryginalny)


Załączniki:
Żuk 01.jpg
Żuk 01.jpg [ 444.14 KiB | Przeglądany 7803 razy ]
Żuk 02.jpg
Żuk 02.jpg [ 444.03 KiB | Przeglądany 7803 razy ]
Żuk 03.jpg
Żuk 03.jpg [ 303.36 KiB | Przeglądany 7803 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2014, 00:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Spory postęp - i coraz lepiej ta Twoja Nysa wygląda! :D

TomekP pisze:
Ciekawią mnie pełne profile w kratownicy. Czy dobrze zabezpieczone ceowniki nie byłyby odporniejsze na rdzę?

Zdecydowanie ceownik grzbietem do góry jest dużo łatwiejszy w utrzymaniu czystości i mniej "korozjogenny". Ceownik grzbietem na boku... już nie bardzo, bo powstają zakamarki do odkładania się błota i wilgoci.

Profile zamknięte - tak naprawdę spełnią dobrze swoją role, gdy zostaną nieco "otwarte". Powinny mieć otwory konserwacyjno - odpływowe. Po zespawaniu przez takie otwory wpsikać jeszcze jakis podkład / lakier, a później konserwację. Można zostawić wtedy już jak jest, a można otwory zatkać jakimiś (demontowalnymi) korkami i raz na rok - dwa sprawdzić stan konserwacji, ewnetualnie ją poprawić.

Historyk1985 pisze:
Co do zabudowy, to planuję, aby tył wyglądał w niej, jak tył skrzyniowego Żuka z drewnianą paką. Burty chcę jednak zrobić o wiele wyższe, może i nawet do dolnej krawędzi tylnego okna,


A fuj! 8) Tzn. pozostając w klimacie tego, że Twoja Nyska ma "udawać" fabryczny wyrób - to tak wysokie burty po prostu nie wchodzą w grę. Ale już zwykłej wysokości burta + demontowalna dostawka zmienia odbiór całości... Czy nawet "banalne" podwyższenie burty jedną deską - ale osobiście uważam, że lepiej będzie wyglądała taka "kombinacja" niż pojedyncza tak wysoka, "przycięzka" optycznie, burta. :)

Historyk1985 pisze:
Chcę zrobić nad tylnym oknem lampkę oświetlenia skrzyni ładunkowej no i pytanie jest takie - którą opcję byście wybrali?
W opcji pierwszej - biorę okrągłą lampkę z Żuka i ją najzwyczajniej przykręcam do blachy.

Jeśli już, to tylko ta opcja.
Tak po prawdzie, to obie mi się nie podobają, ale druga opcja jest już mega przekombinowana i dodatkowo wprowadzałbyś niepasujący do niczego element stylistyczny... Lampka NAD rynienką wygląda tak sobie... ale jeśłi już ma byc na kabinie, to tylko bezpośrednio.
A gdyby zainstalować ją (albo dwie, po bokach obrysu okna) - ale na wspomnianym koziołku, już od paki? Choć robi się problem z przewodem, jeśli faktycznie Nyska ma być unimogiem :mrgreen: i paka ma również robić za kiper :wink: Wtedy po prostu opcja pierwsza i będzie to do przyjęcia w całokształcie. Tak to widzę :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2014, 09:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Dziwny Mag pisze:
Ale już zwykłej wysokości burta + demontowalna dostawka zmienia odbiór całości... Czy nawet "banalne" podwyższenie burty jedną deską - ale osobiście uważam, że lepiej będzie wyglądała taka "kombinacja" niż pojedyncza tak wysoka, "przycięzka" optycznie, burta. :)

Gdyby jeszcze nadstawki byly w stylu Zuka z odstepami miedzy deskami, Nysa miazdzylaby swoja wiejskoscia- w pozytywnym znaczeniu tego slowa :D

Przepraszam za brak polskich znakow, pisze z innego komputera ;)

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2014, 12:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
może i racja. Zrobić jakąś "dostawkę" i będzie to praktyczne... Coś tam pomyślimy - mam kilka pomysłów

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2014, 22:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Przypomniało mi się pewne moje "znalezisko" :mrgreen:

Jakieś 10 lat temu znalazłem leżącą na drodze "belkę" stalową. to był chyba jakiś element stelażu z TIR-a. Żółta rura z dospawanymi mocowaniami na deski. Jeśli się mylę co do znaczenia tego kawałka żelastwa, to proszę mnie poprawić :wink: ale tak czy siak chyba można to do tego celu wykorzystać.
Jak myślicie - jak by według Was pasował ten kawałek żelastwa do mojej Nyski?

Myślałem, żeby albo dorobić drugi - identyczny, albo przeciąć ten na pół uzyskując 2 identyczne elementy.
Na dole mały rysuneczek "poglądowy" stelaża plandeki i całego "orurowania" paki w Żuku A 11B. Moja paka jest oczywiście krótsza i nie koniecznie muszę robić konstrukcję zamkniętą pod narzucenie plandeki. Rysunek pochodzi z MODELIKA z 2007 roku (MODELIK 23/07)


Załączniki:
stelaż.jpg
stelaż.jpg [ 257.52 KiB | Przeglądany 7693 razy ]
Stelaż 2.jpg
Stelaż 2.jpg [ 330.62 KiB | Przeglądany 7693 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net