Dzisiaj jest 29 marca 2024, 05:54


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 sierpnia 2014, 00:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No muszę przyznać, że z tej mojej Nyski jest bardzo ambitny zuch 8)
Nie ma jeszcze kół, ani silnika (nie ma praktycznie niczego :mrgreen: ), a udało się jej przyholować do domu nową koleżankę - Syrenkę :wink: :lol: :mrgreen: 8)

Ciężko było, ale udało mi się upchać oba samochody w mojej "dziupli" :mrgreen: :wink: 8) :lol:

Cóż - tak to bywa. Szukałem do niej części, a znalazłem całą Syrenkę. I stąd właśnie Nyska przywlekła pod wspólny dach nową koleżankę - Syrenkę 102 :wink:

Całą historię tej Syrenki znajdziecie tutaj:

viewtopic.php?f=10&t=2565&p=30397#p30397


Załączniki:
Syrena 21.jpg
Syrena 21.jpg [ 304.07 KiB | Przeglądany 6815 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 sierpnia 2014, 00:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
W sobotę udało mi się zdobyć trochę części potrzebnych do skompletowania nowej deski rozdzielczej dla mojej Nyski. Czego nie zdobyłem w 100% w oryginale, trzeba będzie dorobić samemu. No i tutaj z pomocą przychodzi COREL :wink:
Może ten pomysł wydać się trochę dziwny, ale próbowałem już wszelkich innych metod dorabiania "cyferblatów" - od kreślenia samemu po samoprzylepne cyfry. I każda metoda dawała ułomne rezultaty. W Corelu można już sobie kreślić, klonować i rysować dowolnie. Jeśli się coś spapra, to jeszcze raz wydrukować...

Tak tak - wiem, że "jeszcze w magazynach pewnie jest części do Nysy, że ho ho ho", ale tracić czas lub czekać do końca świata, aż coś mi się trafi, albo przepłacać... Na przepłacanie nie mam kasy, a na czekanie aż same części wpadną mi w ręce nie mam czasu - trzeba z robotą brnąć do przodu, póki jest chęć, wolny czas i "wena twórcza" :mrgreen: 8) :wink:

Resztę potrzebnych elementów już mam - od samych urządzeń - wskaźników po metalowe obudowy do nich. Miałem rozbebeszone i niekompletne wskaźniki od Syrenki, Żuka i Nyski. Trzeba to tylko skompletować i poskładać, a efekt końcowy powinien być taki, że nawet fanatycy Nysy się nie zorientują, że to urządzenia z Żuka w obudowach od Syrenki :wink: :mrgreen:

Jako, że komuś też mogą się przydać takie "cyferblaty", bo np. zeszła mu oryginalna farba, więc umieszczam tutaj wyniki moich prac w Corelu oraz skany. Mam nadzieję, że nie walnąłem jakiejś merytorycznej gafy, co do układu, zestawienia itp.

Skany, jakie umieściłem były w skali 1:1. Jeśli ktoś chciał by je wydrukować, to wystarczy powiększyć skan klikając go, skopiować go i najzwyczajniej wydrukować (mam nadzieję, że serwer nie zdeformował rozmiarów skanu...


Załączniki:
paliwo olej.jpg
paliwo olej.jpg [ 227.9 KiB | Przeglądany 6782 razy ]
img037.jpg
img037.jpg [ 229.93 KiB | Przeglądany 6782 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 sierpnia 2014, 00:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Bawisz się cyferblatami, ale w całym tym zamieszaniu zwróć uwagę i na same wskaźniki - każdy ma na odwrocie tarczy nabitą pieczątkę z liczbą i symbolem "stopni" - wskaźniki te są kalibrowane do poszczególnych desek rozdzielczych - czy pracują pionowo (90 st. - np "Warszawa"), czy są pochylone (i jak bardzo) - starsze deski Żuka i Nysy były pochylone znacznie bardziej, niż nowsze.
Bo tak w ogóle to Warszawa, Nysa, Żuk, Tarpan i Syrena to wszystko to samo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - tak mi ktoś kiedyś powiedział, ale jednak nie uwierzyłem :wink:

Taki cyferblat narysowany w corelu - fajny, ładny - ale co dalej? Mozna go wydrukować na... ? Folii samoprzylepnej? Kalkomanii? Generalnie - jak z komputra przenieść to na blachę? :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 sierpnia 2014, 09:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Sam druk to nie problem, ale jak dla mnie bawienie się w dorabianie dzisiaj czegoś, co jest dostępne i wcale nie kosztuje kroci, ani nie trzeba na to czekać do końca świata, jest po prostu stratą czasu. Dorabianie tych elementów będzie koniecznością dajmy na to za 20 lat.. Teraz to raczej efekt nadmiaru wolnego czasu :mrgreen: Ale tak, czy owak - dobrze, że jest taka "kopia", prędzej czy później, jak piszesz pewnie się przyda.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 sierpnia 2014, 20:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
naprawde masz duzo czasu historyk :wink: jak dlamnie tylko orginal sie liczy :wink: ale w przypadku tej nysy która skladasz przyslowiowo z blach pralki frani i niewiem jeszcze czego :D to pasuje :mrgreen: :arrow: :idea: zrób wersje eksportowa i napisz tak

TANK , WASSER , ÖL , AMPERE

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2014, 21:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Tutaj nie chodzi mi tylko o TE akurat wskaźniki. Podobne problemy mam z prędkościomierzami z których też czasami schodzą cyferki. Co do sposobu naniesienia ich na blachę, to mam kilka pomysłów... ale najpierw wypróbuję jak się uda i dopiero podam sprawdzoną metodę.
Co do stopni nachylenia to nie wiedziałem o tym. Mam jako dawcę zestaw wskaźników z Żuka z około 1990 roku. Leżała taka pojedyncza "bezpańska" część na szrocie, to ją zabrałem, :wink:
deska w Nysie to jak wiadomo - będzie miała identyczny kształt jak klasyczna "stara" niska decha w 1978 roku... Mam nadzieję, że nie będą się zbytnio różnić kątem nachylenia...

A o tym, że Nysa, Żuk i Tarpan to to samo - też słyszę na co dzień i to od ludzi, którzy od ponad 30-lat auta naprawiają 8)
A nie wiedzieliście, że Syrenka i Nysa, to też to samo :?: :wink: :lol: Przecież Syrenka to taka Nyska tylko, że w wersji sedan i pomniejszona <wyśmiewacz> :P :lol: :wink: :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2014, 09:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lipca 2014, 15:59
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Żuk A11, Nysa 522R (doka)
Jakby nie patrzeć mają wspólną mamę :D

_________________
Nysa 522 & ČZ 350. Duet doskonały. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2014, 20:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No właśnie. Wspólna mama więc podobieństwo jej dzieci do siebie jest wręcz uderzające :wink: :mrgreen:
Ale już tak na bardziej poważnie, to zarówno Nysa, jak i Syrenki mają tyle wspólnych elementów "galanterii". Do tego podobny układ przednich lamp i wlotu powietrza no i przede wszystkim bardzo, bardzo zaokrąglone sylwetki obu samochodów, że oba autka wyglądają, jak by były zaprojektowane w tym samym biurze projektowym i przez tych samych ludzi, no i w zbliżonym okresie czasu. Nawet mogę śmiało zaryzykować stwierdzenie, że jeśli komuś podoba się wizualnie Syrenka, to i Nyska 521/522 będzie mu się podobała. Można powiedzieć, że oba auta reprezentują taki sam styl w motoryzacyjnej modzie i stylistyce...
Ile to już części zdobyłem do obu moich Nysek, które to właśnie pochodziły z demontażu Syrenek w latach 90-tych, kiedy masowo je niszczono...

...a teraz może całkiem zejdę na ziemię...

Czy te oznakowania na tablicach wskaźników obrazujące kąt nachylenia urządzenia na desce rozdzielczej są wybite z tyłu samego urządzenia, czy może są na tej blaszanej obudowie - puszcze w którą wkłada się cyferblat, szkiełko itd i się zagniata ranty w paru miejscach?
Chodzi mi o to, czy chodziło o te stemple z granatowej farby?

Bo na obudowie kompletu wskaźników z Żuka mam podane: "55" no i symbol stopni (czyli kółeczko małe u góry). Na niekompletnym zestawie wskaźników z Nysy mam też taki sam symbol. No i jeszcze jest też symbol kąta. Tutaj również jest wartość 55 stopni. Czy mam przez to rozumieć, że wskaźniki z Żuka mają taki sam kąt nachylenia i powinny działać prawidłowo w obudowach i desce rozdzielczej z Nysy? Wskaźnik z Syrenki miał podaną wartość 53 stopnie, ale jeśli prawidłowo rozumuję i o te wartości Wam chodziło, to wystarczy zamienić ten jeden wskaźnik na taki sam z Żuka?
Czy rozumuję tutaj prawidłowo? :?: :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2014, 23:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Tak, tak, tak :)
Ale to fuks, że wszystkie masz praktycznie takie :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2014, 22:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No to, jak na chwilę obecną, to mam ciągle fuksa z tym pulpitem 8)
Wszystko z tego zestawu z Żuka przełożyłem dzisiaj do tych obudów z Nyski i Syrenki. Chciałem, aby na wszystkich wskazówkach był ten sam odcień czerwieni. Wszystko było by już gotowe, gdyby nie to, że ktoś odciął połowę płytki czołowej z tego zestawu wskaźników od Syrenki. Chodzi mi o tą płytkę z napisami oraz otworami... No i tutaj jest już tylko pies pogrzebany. Może najzwyczajniej dorobię brakujący element...
Fuksło mi się też z tym plastikiem czarnym, w którym jest żarówka - kontrolka kierunkowskazu. Identyczne są w Syrenkach, Żukach i Nysach. Teraz udało mi się skompletować identyczne takie dwie plastikowe osłonki oraz zielone "szybki" do nich. Jeśli się wszystko uda, to powinno to docelowo wyglądać, jak fabryczny komplet :wink:
Mam jednak takie dziwne pytanie. W tych zestawach wskaźników są miejsca na kontrolki kierunkowskazów - prawy i lewy. Nawet mają one otwory wycięte w kształcie strzałek: prawej i lewej (widać to na skanach blaszek zamieszczonych wyżej). Pytanie mojej jest takie: - dlaczego nie wycięto na nie otwory w pulpicie Nysy i nie podłączono tak, aby wskazywały pracę prawego lub lewego kierunkowskazu? Nie spotkałem się z takimi otworami na nie w deskach rozdzielczych Nys. Ale w zestawach wskaźników są przecież miejsca na oddzielne kontrolki dla prawego i lewego kierunkowskazu.
Co powiedzieli byście na to, gdybym w pulpicie tej Nyski zrobił właśnie takie oddzielne kontrolki wykorzystując te miejsca w skrzynkach wskaźników?
Takich bajerów, jak rozdzielenie prawego i lewego kierunkowskazu na oddzielnych kontrolkach, nie widziałem nawet w większości współczesnych aut. A patrząc na elementy dechy rozdzielczej mojej Nyski odniosłem wrażenie, jako by już w latach 70-tych ktoś pomyślał o takich bajerach...

Na koniec dodam, że jest jeszcze jeden bajer 8) :mrgreen: Jedna z obudów do której dzisiaj wkładałem te wskaźniki ma datę produkcji rok 1979 - czyli bardzo blisko daty produkcji tej Nyski z 1978 roku... No cóż - jak to mawiała moja mama: "jak ktoś ma szczęście, to i nawet byk mu się ocieli" :mrgreen: :lol: 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2014, 22:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
W Nysach 501 były kontrolki L + P i tam jest w desce otwór na nie. Później, po zmianie "ryjka" na nowy, wskaźniki zostały jakie były, ale kontrolkę wprowadzono tylko jedną.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2014, 22:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
hmmm no to może moja będzie pierwszą z nowym przodem i dwiema kontrolkami. Co jak, co, ale "prototyp" to "prototyp" :wink:
Mogła przecież je mieć. Skoro ma zegar elektryczny, to i może mieć kontrolki... Renault Clio na którym zdawałem egzamin na prawko też miał każdy kierunek na oddzielnej kontrolce 8) Nysa nie może przecież być gorsza :P :wink: Zdaje się, że pulpit to będzie miała naprawdę "wypasiony" :mrgreen: 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2014, 23:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Chyba wszystkie współczesne auta, a przynajmniej większość ma osobne kontrolki dla lewego i prawego kierunku. Zrobienie tego to kwestia odpowiedniej wiązki elektrycznej, a nie samej dziury w desce, czy żarówki w kontrolce. Wiązkę do Twojego wynalazku będziesz musiał robić od zera, coś jak ja w Żuku ostatnio...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2014, 20:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No niestety też się tego obawiam, że kabelki będzie trzeba ciągnąć od zera i to "plecione" według własnych potrzeb :-|
No ale... na dzień dzisiejszy mam tylko szczątkową instalację - znaczy się wiązkę kabli wytarganą z tego zdechłego Żuka A 06B. Większość fantów była już i tak odłączona od tej wiązki. Coś tam się podpisało, gdzie i w jakim kierunku dane kable wychodziły. Myślałem, że przyłożę to potem do pulpitu z innego Żuka w którym są resztki poodcinanych kabli i dojdę po kolorach co od czego było... Zastanawiam się jednak nad sensem tego. Ta wiązka jest wstrętna i strasznie brudna. Nie mam gwarancji, że kable nie są złamane, albo instalacja nie ma w nich zwarć. Nawet taki fakt, jak kolor kabli. Jeśli końcówki izolacji są wypłowiałe, to np można pomylić kolor czerwony z żółtym czy pomarańczowym.
Zastanawiam się więc czy nie będzie prościej dorwać nowe kabelki i z nich nie stworzyć wszystkiego od zera.
Najpierw znaleźć jakiś schemat lub nawet kilka schematów, porównać co z czym i gdzie. A następnie stworzyć schemat/plan według którego zrobię nowe wiązki i całą nową instalację elektryczną.
Schemat tylnych lamp już mam taki, w jaki bym ją chciał wyposażyć. To jest schemat instalacji z Żuka A 16B. Schemat instalacji z Nysy jako taki też już mam (dzięki Marcin! :wink: :D )
Teraz tylko pytanie, jak oba schematy połączyć. Trzeba by uwzględnić takie sprawy, jak halogeny z przodu (to będzie chyba w karetkach pogotowia), zegar elektryczny MERA POLTIK na pulpicie (to było często w starych mikrobusach z niską dechą. Te kontrolki kierunkowskazów były w Nysach 501 - więc i ten schemat też będzie trzeba "brać na tapetę". Trochę będzie dłubania, analizowania i porównywania. Może na tej podstawie się opracuje jakiś zupełnie nowy schemat - specjalnie dla niej 8)
Co do kwestii znakowania kabli oraz identyfikowania ich po kolorach to dla mnie żaden problem. Są przecież "numeratory" dla kabli, albo można też pomalować końcówki kabli farbą modelarską. Tak zrobiłem z wiązkami nowiutkich kabli, jakie wyprowadziłem z "nowych" (tzn ładnie zregenerowanych lamp zespolonych Ursusa z 1982 roku :wink: ). Większość kabli miała niebieską izolację. Więc oznaczyłem je, gdzie trzeba farbą: żółtą, zieloną, białą, czarną i srebrną - tak oznaczyłem masę, bo nowe lampy są zaizolowane i trzeba je połączyć z resztą masy...

Co do tego, że kontrolki prawego i lewego kierunkowskazu są w każdym "współczesnym" aucie to się nie zgodzę :wink: Moja Fiesta MK IV nie ma. Fiesta MK VI z 2006 roku, na której się uczyłem jeździć też nie miała. Podobnie, jak 3 różne "Renaty" Clio na których się uczyłem jeździć. Wymieniłem wszystkie wozy, jakie miałem okazję bardzo dokładnie poznać i jestem na 1000% pewien, że nie mają :wink: Myślę, że i wiele innych wozów współczesnych ma tylko 1 kontrolkę... No może egzemplarze produkowane w ostatnich paru latach... Kwestia względności określenia "współczesne auto"

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2014, 23:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Oj tam współczesne lublin ma dwie kontrolki kierunkowskazów


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net