Dzisiaj jest 29 marca 2024, 10:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 czerwca 2015, 23:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Pierwsze, co zauważyłem jeszcze w czasie jazdy lawetą, to to, że tą Nysą tak nie buja, jak tą żółtą było w czasie transportu. No ta ma zrobiony szkielet podłogi, a w żółtej buda trzyma się to wszystko na rdzy :wink:

No i witamy w domu droga Nysko (czwarta już :mrgreen: )


Załączniki:
07.jpg
07.jpg [ 139.98 KiB | Przeglądany 4681 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 129.91 KiB | Przeglądany 4681 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 171.38 KiB | Przeglądany 4681 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2015, 23:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...a teraz kilka dokładniejszych fotek po bardziej drobiazgowych i chłodnych oględzinach.

Dla kogoś, kto jeździ wychuchaną i pięknie odrestaurowaną Nyską to się może wydawać oczywiste, ale w przypadku mojej żółtej już nie koniecznie - w tej budzie szkielet podłogi jest "zdrowy", przednie słupki, dobre, podszybie wymienione. Błotniki i nadkola nie mają żadnych dziur! Trochę rdzy powierzchniowej w paru miejscach i trochę tylny pas nadwozia uszkodzony.
Drzwi przednie do ogarnięcia, bo się coś nie domykają, ale skoro dałem radę z drzwiami w "rolniczce", która dachowała i miała przekoszone całe drzwi, to tutaj tym bardziej powinienem ustalić i wyeliminować przyczynę co jest z nimi nie tak...
Trochę obawiam się przedniej maski - coś jest krzywo na zawiasach i przez to też się nie domyka, ale napewno mniej przy niej roboty niż przy tamtych "zgniłkach"...

Nawet hamulec ręczny w niej działa całkiem przyzwoicie, czego już nie mogłem powiedzieć o ręcznym w żółtej :mrgreen:
Podobnie ze sterowaniem gazem - jak to miło, gdy pedały w aucie odbijają do właściwej pozycji i nie trzeba ich podnosić ciągle butem :mrgreen: :lol: No niby to takie oczywiste, jak powinno wyglądać sterowanie autem, ale nie w przypadku żółtej :mrgreen:

Zrobiłem już wstępnie plan (dokończenia) jej remontu blacharskiego:

1. diagnostyka wszystkich drzwi i przedniej maski oraz korekcja wszelkich niedomagań, krzywizn, przekoszeń

2. instalacja drugiego włazu dachowego (wielkie dzięki Przemku, bo szukałem już 2-gi rok takiej samej klapy)

3. szlifowanie nadwozia "do zera" i zabezpieczenie antykorozyjne, podkłady i cała "kosmetyka blacharska"

4. lakierowanie i montaż wszystkiego "na czysto"


Niestety, zanim zacznę brać się za to wszystko, będę musiał zatroszczyć się o "dach nad głową" dla niej. Więc na dzisiaj bardziej muszę zająć się sprawami budowlanymi niż samym "bezpośrednim" dłubaniem przy Nysce :-|

Przyznam szczerze, że już któryś tydzień z rzędu porządkuję i przygotowuję całą okolicę.
Niektórzy Nysiarze mieli już jakiś punkt wyjścia: warsztat, budynki itp.
Swoją przygodę z motoryzacją zaczynałem niestety dosłownie "w szczerym polu", więc i tym razem zanim Nyska "trafi pod strzechę", to czeka mnie... np wykładanie płyt chodnikowych :wink:

Podobnie z wydatkami "kupił by pan wieś, lecz pieniądze gdzieś". Ostatnio wszystko mnie kosztowało tyle, że zostało mi w portfelu dosłownie: 51 groszy! No już dawno nie spłukałem się do tego stopnia :roll:


Załączniki:
10.jpg
10.jpg [ 193.47 KiB | Przeglądany 4681 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 153.91 KiB | Przeglądany 4681 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 175.87 KiB | Przeglądany 4681 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 152.14 KiB | Przeglądany 4681 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 173 KiB | Przeglądany 4681 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 165.08 KiB | Przeglądany 4681 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 00:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Trzeba spełniać marzenia ! :) A tą Nyskę chyba znam ze zdjęć, o ile dobrze kojarzę :) Fajnie, że trafiła do pasjonata i mam nadzieję, że rychło przywrócisz ją do żywych!

P.S. Żółta będzie dawcą, czy masz plan uratowania obu? Jak kocham Nysy, to wydaje mi się, że plan z dawcą nie będzie wcale taki głupi.. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 01:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Szara była już parę lat "w obiegu kolekcjonerskim" :wink:

No prace przy żółtej się tak ślimaczyły..., że czasami to aż wstyd mi było, że tak wszystko stoi w miejscu...

Chciałbym przerobić szarą na mikrobusa 9 - osobowego z wyposażeniem Autosana i emblematami PKS

Co do żółtej - nie wiem jeszcze, czy odbuduję ją jako towosa, czy wezmę jako dawcę, czy może zrobię z niej dubelkabinę. Czas, możliwości i kasa rozstrzygną, co z nią zrobię. Narazie żółtej nie rozbebeszam. Jeśli dorwę od jednego gościa cały zapas nowych części do Nysy, to nie będzie za wiele do brania z żółtej, ale na dzisiaj mam w portfelu...
...bardzo niewiele :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 10:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Drzwi są zawieszone "na sztukę", cienkie śrubki zamiast sworzni - dlatego latają jak chcą ;) Zawiasy i tak musisz odkręcić, żeby wszystko dobrze doczyścić - takze na spokojnie, po kolei, wszystko ogarniesz :)
Trzymam kciuki!

A pomyśleć, że taka była ładna... :mrgreen: Lakier się błyszczał :lol:
Obrazek

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 21:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dziwny Mag pisze:
A pomyśleć, że taka była ładna... :mrgreen: Lakier się błyszczał :lol:



no rzesz - ale ją urządziliście :mrgreen: Takie straszydło porośnięte mchem z niej zrobiliście :wink:

ale ta żółta też tak wyglądała... yyym jeszcze jakieś 10 lat temu, jak śmigała po Lublińcu - trochę ludzi ją tam jeszcze zna i pamięta 8)

Co do zawiasów - pierwsza rzecz, jaką już u siebie zrobiłem, to wbicie sworzni w zawiasy. Znalazłem te sworznie w schowku w środku w niej. Brakujące uzupełniłem zapasowymi z pociętej wiśniowej... Sęk w tym, że ktoś mocno kombinował przy przednich słupkach i zawiasach. Tylne - boczne drzwi domykają się jak marzenie! Przednie już są popieprzone na zawiasach, a w prawych przednich ktoś zawiasy przyspawał, ale to jeszcze dla mnie pikuś... Widać, że poprawki ktoś robił w słupkach, bo nie są jeszcze wywiercone otwory na ograniczniki... ale nawet jeśli trzeba by było całe zawiasy w przednich drzwiach wycinać "z korzeniami" to się tym nie przejmuję - mam cały dobry zestaw z wiśniowej...

...najbardziej mnie jednak martwi sprawa przednich błotników :-|
Są zdrowe, bez dziur, ale okazuje się, że nie są takie całkiem proste :(
Przykładałem prostą równą 2 metrową poziomicę do boku Nyski no i na odcinku przednich błotników blachy lewego przedniego błotnika "uciekają" w lewo. To jest odchył nawet do kilku centymetrów. Nie wiem czy to nie jest poprostu krzywo przyspawane. Prawy przedni błotnik też ma pewną deformację - to może być przyczyną, że nie domyka się przednia maska :-|

No i nie wiem, jak to ewentualnie poprawić. Rozcinanie przednich błotników też mi się nie uśmiecha zbytnio... :-|

Gdybym to jeszcze wiedział co się tam dokładnie stało i dlaczego to jest "nie tak"

Gdybyś Przemku miał jeszcze jakieś jej fotki z różnych okresów z widocznym dobrze przodem, to by może mi jeszcze coś to dało...

Na tej powyższej fotce to widzę, że ma maskę równo. Na kanale w Wieluniu widać, że już zołza ma "gębę" wykrzywioną (znaczy się krzywo zawieszoną maskę), jak obecnie :-|
Widzę, że miała wymienione podszybie całe oraz, że górną część lewego błotnika też wymieniano, a następnie łatano - wstawiano kawałek w miejscu, gdzie są otwory na zawias maski...

Ciekawi mnie czy może nie była wcześniej lekko walnięta i ktoś np wstawiając część błotnika i podszybie nie "utrwalił" jakiejś deformacji...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
EDIT

hmmm

Tak teraz patrzę na jej zdjęcia "w tym szarym błyszczącym lakierze" - zarówno to z Maluchem, jak i to na kanale no i widzę, że już tutaj w blasku lakieru odbijają się te deformacje na przednich błotnikach:
lewy błotnik "ucieka" minimalnie w lewo, a prawy oberwał lekko z boku i się wyoblił lekko bok (fotka na lawecie)
Może więc nie jest tak źle, jak myślałem. Moja Fiesta też ma "lekko krzywy dziób" :lol: , a zauważyłem to dopiero 2 lata po zakupie :mrgreen: No rezultat drobnej stłuczki parkingowej poprzedniej właścicielki. Błotniki jak oberwą lekko od przodu, to blacha potrafi się minimalnie wyoblić po boku...
Jeśli maskę "dopieszczę" tak, że będzie się bez problemu równo zamykać, to znaczy, że jestem teraz lekko zbytnio przewrażliwiony :mrgreen:

...a może z tymi błotnikami to tylko poprostu ta "jakość produkcji" w czasach PRL :mrgreen: :lol:

...na zasadzie: "będzie pan ku*wa zadowolony", "dobrze jest - tak ma być", "fahofca będziesz pan ku*wa poóczał?" :mrgreen: :lol: :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tył naciągnij metodą Mariusza na śrubach rzymskich, a przednie błotniki może i podklepiesz. Z tego, co widzę to i tak niewiele blacharki Cię czeka przy tym nadwoziu :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...no i jeszcze w temacie "a taka ładna była" :mrgreen:

Żółta też jeszcze całkiem ładnie wygląda, ale niestety de facto jest jak rządząca dzisiaj Platforma Obywatelska - " mocno szminkowanym trupem" :lol: :lol: :lol:

choć jeśli się będzie dało, to będę chciał i ją - żółtą Nysę reanimować...


Załączniki:
19.jpg
19.jpg [ 201.37 KiB | Przeglądany 4628 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
JA bym na Twoim miejscu na tym "nowym" nadwoziu odtworzył tą żółtą i jej pierwotne przeznaczenie (nauka jazdy). To byłby swojego rodzaju unikat, a gdybyś się pokusił o oryginał i dodatkowo jakiś napis LOK na boku, to były klimat 100%, nawet bez gadżetów :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Z niebieskiej "rolniczki" 521 zostały mi przednie błotniki. Z wiśniowej - tylne nadkola i tylne drzwi.

Jeśli bym ogarnął zdeformowany tył dachu w żółtej, to i żółtą może by udało mi się reanimować w formie towosa...
...jeśli tyłu żółtej nie ogarnę, to tylną ścianę do kabiny już mam przecież...

...no i zastanawiam się co dalej z tą zdeformowaną "bubel kabiną" od 521 z 1978 r. , co ją robiłem.
Gdyby tak ponownie założyć YETI w drzwi, zaślepić okna i ogołocić z całej potrzebnej tamtym Nysom dobrej galanterii, to może szopkę bym z niej zrobił... No mam cały pogięty "nos" od wiśniowej. Blacha pomarszczona... gdyby tak ze sztrucli złożyć szopkę...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
wiesz Marian, ja jestem taki trochę "chciwy" i "zachłanny" :mrgreen:

Obie Nyski - jedna z dużymi włazami - druga z małym włazem na dachu; jedna z "bogatą" niską deską, a druga z "ubogą"; jedna mikrobus, druga towos... jedna dwukolorowa, druga jednobarwna, jedna ze zderzakiem z "odbojami", druga z nowszym... :wink:
...nawet różnią się przetłoczeniami przedniej maski, o czym pisałem w odpowiednim dziale...

...im dłużej się na nie obie gapię, tym bardziej szkoda mi "jedną kosztem drugiej" robić i tym bardziej chciał bym obie zachować - ze wszelkimi możliwymi różnicami w detalach dla każdej z nich...
Nawet, gdyby żółta miała czekać na swoją kolej pod wiatą kolejne 10 lat!

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 22:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Twój cyrk, Twoje małpy, jak to mawiają :) Ja Cię rozumiem, ale wiesz ile projektów kończy w szopie, albo jako szopa, bo zabrakło tego, tamtego i owego... :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2015, 23:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Spokojna głowa :wink: - jeśli uda mi się projekt o nazwie "Nyskowo", to wszystkie będą sobie mogły "bez uszczerbku na zdrowiu" czekać na swoją kolej i to "do skutku" - nawet latami 8)
...a może jeszcze uda mi się zrobić miejsce na przygarnięcie pewnego Żuka... 8)

...ta moja Syrenka 102 sobie stoi w luksusowych teraz wręcz warunkach i żadna krzywda się jej nie dzieje...

...jeszcze, żeby takie warunki zapewnić tym Nysom, to by już była połowa sukcesu 8)

Priorytetem dla mnie jest aby jeszcze tego lata, szara Nysa trafiła do ciepłego, suchego budynku...

fajnie, jakby i żółta trafiła pod dach, ale nie wiem czy w tym roku zdążę...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2015, 00:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lutego 2014, 21:35
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd: Nysa 522T 1983
Dziwny Mag pisze:
Drzwi są zawieszone "na sztukę", cienkie śrubki zamiast sworzni - dlatego latają jak chcą ;) Zawiasy i tak musisz odkręcić, żeby wszystko dobrze doczyścić - takze na spokojnie, po kolei, wszystko ogarniesz :)
Trzymam kciuki!

A pomyśleć, że taka była ładna... :mrgreen: Lakier się błyszczał :lol:
Obrazek


Czy to ta Nyska, co sprawdzaliśmy w niej grubość szpachli bez miernika? :wink: :lol:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net