Dzisiaj jest 17 lipca 2019, 22:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
Post: 04 maja 2019, 23:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1912
Lokalizacja: Opolszczyzna
Mój plan na dzisiaj co do niej jest taki - zastąpić żółte nadwozie tą dubelkabiną od 521 z 1978 roku.
Podobną (ale duuużo mniej zgnitą) Nyskę Towos w takiej konfiguracji pewnie jeszcze dla siebie trafię, a nie będę musiał dopasowywać do siebie ramy Żukowej z tamtą kabiną od Nysy pseudorolniczej


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2019, 23:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1912
Lokalizacja: Opolszczyzna
18 - 19 maja 2019

Akcja rozbiórki nadwozia "Belferki" trwa.

Zdarłem poszycie boków i... sami zobaczcie, jak szkielet wyglądał...

Pociąłem poszycie boków, przeciąłem poszycie dachu. Cały jej zadek wisi już na resztkach szkieletu podłogi - po zerwaniu desek z podłogi okaże się, jaki to jest cienki włosek :-|

Dla pewności, żeby nie było wielkiego BUUM!!! podłożyłem krzesła pod krawędzie zadku, koziołka i belki od środka (oparte o podłogę i resory) Czy zadek się uchowa - to się jeszcze okaże.

Następnie skasowałem szkielet ścian bocznych. Przednia cześć dachu wisi już na 5 słupkach z których jeszcze 3 słupki spróbuję uratować.

Bak - hmmm ktoś tu na forum szukał oryginalnego baku od Żuka A11B - no w niej taki jest, ale po zdjęciu grubej warstwy ziemi na nim leżącej, okazało się, że jest dziurawy, jak sito. Czyżby dziury w baku były uszczelnione tą ZIEMIĄ? :shock:

Na koniec dnia spróbowałem odłączyć drzwi boczne.
Drzwi od kierowcy "poszły" po rozwierceniu śrub od zawiasów (sworznie trzymają). Problem był z drzwiami od pasażera - sworznie wyszły całkiem ładnie, ale został ogranicznik, który złośliwie trzymał i się nie poddawał. Skończyło się na tym, że wyrwałem mocowanie ogranicznika z kawałkiem karoserii :mrgreen: Czyli klasyka przy tym nadwoziu 8)

Dotychczas myślałem, że ten samochód to jest Nysa z 1981 roku w której wymieniono podwozie w 1992 roku i nadano nowy numer VIN.
Teraz dochodzę do wniosku, że to może być totalny składak poskładany z różnych części podczas jakiegoś remontu "metodą potokową"

Nie tylko ma ona tylne zderzaki od Nysy N59, ale siedzenia od niej pochodzą najprawdopodobniej od Nysy 521, a bak od Żuka A11B. Jedna z plafonier w dachu ma chyba datę "1986" zamiast "1981", choć na drugiej data "1981" zgadza się z datą na wskaźnikach w desce rozdzielczej...

Co do ramy - z dnia na dzień rosną moje obawy o jej stan - farba się na niej łuszczy i odpada z kawałkami rdzy :( W najgorszym przypadku również i rama pójdzie na złom razem z większością budy :cry: Może być pytanie - czym mnie zaskoczy jej silnik... :-| Żeby choć silnik się do czegoś nadał :roll:


Załączniki:
06.jpg
06.jpg [ 560.2 KiB | Przeglądany 419 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 528.34 KiB | Przeglądany 419 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 620.82 KiB | Przeglądany 419 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 676.65 KiB | Przeglądany 419 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 583.73 KiB | Przeglądany 419 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 723.44 KiB | Przeglądany 419 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 535.92 KiB | Przeglądany 419 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 616.28 KiB | Przeglądany 419 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 570.45 KiB | Przeglądany 419 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 554.84 KiB | Przeglądany 419 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 164.44 KiB | Przeglądany 419 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 518.44 KiB | Przeglądany 419 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 664.02 KiB | Przeglądany 419 razy ]
19.jpg
19.jpg [ 623.87 KiB | Przeglądany 419 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2019, 12:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4818
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Brutalnie to zabrzmi, ale przy liczbie Twoich projektów potraktowałbym tą Nysę jako dawcę pewnych elementów, które łatwiej będzie wyciąć z niej niż dorabiać (fragmenty słupków, profili, choć i to widzę że zarażone mocno korozją... pytanie czy cokolwiek się uda odzyskać..)
Lepiej wyprowadź tą towoskę, co od Przemka przygarnąłeś i 521 8) Będziesz miał dwie fajne Nysy :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 maja 2019, 04:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2801
Lokalizacja: EU
ja to bym wogóle nazbieral troche kasy i kupil cos gotowego w ladnym stanie , nierozumiem takiego przykladowo sztukowania 1001 elementów , moze byc tak ze przy sztukowniu elementu 1001 bedziesz mial 65 lat :D nieuratuje sie wszystkiego :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2019, 23:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1912
Lokalizacja: Opolszczyzna
Ciąg dalszy prac - hmmm, rdza, rdza, rdza - ale czy ktoś na forum ma jeszcze Nysę w wersji Cabrio? 8)
Bo ja miałem - sami zobaczcie :wink:

Każdy wycięty element dokładnie jeszcze sprawdzę, czy się do czegokolwiek jeszcze nada.
Nie chodzi mi tylko o "sztukowanie", ale i o ewentualne części zamienne, których dzisiaj nie potrzebuję, ale jeśli okażą się jeszcze dobre, do dlaczego je wyrzucać?

Trochę ładnych fantów z niej już odzyskałem - czyli kupno tego samochodu mi się już w pewnym sensie opłaciło - pytanie jeszcze ile konkretnie klamotów z niej jeszcze odzyskam...

Mam wielką prośbę do Was - zobaczcie na ostatnie zdjęcia, gdzie widać ramę, zróbcie duże ich powiększenie i doradźcie mi, czy ona jeszcze kwalifikuje się do piaskowania, czy już tylko na złom?
Resztki farby się łuszczą i odchodzą płatami z korozją. Od środka w profilach mam dokładnie to samo...


Załączniki:
20.jpg
20.jpg [ 560.8 KiB | Przeglądany 319 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 623.86 KiB | Przeglądany 319 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 587.44 KiB | Przeglądany 319 razy ]
23.jpg
23.jpg [ 641.26 KiB | Przeglądany 319 razy ]
24.jpg
24.jpg [ 599.96 KiB | Przeglądany 319 razy ]
25.jpg
25.jpg [ 694.8 KiB | Przeglądany 319 razy ]
26.jpg
26.jpg [ 531.91 KiB | Przeglądany 319 razy ]
27.jpg
27.jpg [ 605.69 KiB | Przeglądany 319 razy ]
28.jpg
28.jpg [ 688.96 KiB | Przeglądany 319 razy ]
29.jpg
29.jpg [ 592.12 KiB | Przeglądany 319 razy ]
30.jpg
30.jpg [ 829.77 KiB | Przeglądany 319 razy ]
31.jpg
31.jpg [ 675.05 KiB | Przeglądany 319 razy ]
32.jpg
32.jpg [ 627.6 KiB | Przeglądany 319 razy ]
33.jpg
33.jpg [ 714.72 KiB | Przeglądany 319 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2019, 20:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1912
Lokalizacja: Opolszczyzna
Sobota, 22 czerwca 2019.
Dzień wielkich przeprowadzek i roszad w mojej "zajezdni"

Nysa mikrobus ma już wstępnie przymierzone fotele z Autosana i zaczyna przypominać autobus PKS 8)
Toczy się gładko, skręca ładnie...

Nysa dubelkabina na wózkach też poszła gładko pod wiatę...

Nysa "Belferka" postanowiła mi natomiast zrobić największego psikusa. Chcę ją wyciągnąć z garażu, a tu nic! Wóz ani drgnie! Jakby przeczuwała, że wywlekam ją na zewnątrz w celu ostatecznej rozbiórki (a mówi się, że auto to tylko nierozumny martwy przedmiot :wink: - może i jest martwa, ale czy taki nierozumny przedmiot? )

Podpinam ją pod hak od Fiesty, ruszam, a tu nic! Raz, drugi - u mnie w Fordzie już czuję swąd palonego sprzęgła, albo motor mi gaśnie - raz za razem, a Nysa ani drgnie!
Poprzednio też mi się koła w Nysie zacięły, ale odpuściły jak się szarpnęło wóz - tym razem już nie. Szarpanie Fordem nie odblokowało jej.
Biorę lewarek i podkładam pod koła - chcę sprawdzić każde i które z nich się blokuje. Tylne okazuje się, że się rozruszały, jak dźwignąłem je do góry, ale przednie nie ruszały za żadne skarby!
Nie pomogła nawet wyciągarka linowa przypięta do konstrukcji wiaty...
Nie miałem "motylka", żeby zołzę wziąć na hol z podniesionym ryjkiem.

Użyłem więc patentu na holowanie, który wymyślili starożytni Egipcjanie... 8)
...i tak przez kilkadziesiąt metrów z podłożonymi pod koła belkami toczonymi na rolkach!!! :lol:


Załączniki:
34.jpg
34.jpg [ 706.22 KiB | Przeglądany 167 razy ]
35.jpg
35.jpg [ 890.94 KiB | Przeglądany 167 razy ]
36.jpg
36.jpg [ 726.12 KiB | Przeglądany 167 razy ]
37.jpg
37.jpg [ 747.62 KiB | Przeglądany 167 razy ]
38.jpg
38.jpg [ 622.28 KiB | Przeglądany 167 razy ]
39.jpg
39.jpg [ 682.74 KiB | Przeglądany 167 razy ]
40.jpg
40.jpg [ 640.66 KiB | Przeglądany 167 razy ]
41.jpg
41.jpg [ 602.58 KiB | Przeglądany 167 razy ]
42.jpg
42.jpg [ 773.4 KiB | Przeglądany 167 razy ]
43.jpg
43.jpg [ 785.62 KiB | Przeglądany 167 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net