Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=2486 |
Strona 6 z 11 |
Autor: | Drewniany [ 31 maja 2015, 19:38 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" |
Historyk1985 pisze: ...ile podobnych "głupich wynalazków" mają np Fordy produkowane od lat 90-tych wzwyż! Ot najjaskrawszy przykład - nadkola z filcu! My się tu śmiejemy z filcowych przekładek w Nysie, a w Fieście robią z tego gówna całe tylne nadkola! Na śląsku jest takie przysłowie: "dobry Ford gówno wort" : A ja się zastanawiałem skąd w Mażdzie 6 filcowe nadkola tylne i gnijący na potęgę tył. Coś jednak z technologii Forda musieli przejąć przy mariażu na przełomie wieków... |
Autor: | nysanek [ 31 maja 2015, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" |
zato teraz Ford produkuje calkiem fajne auta np. Focusa |
Autor: | Historyk1985 [ 01 czerwca 2015, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" |
Drewniany pisze: Historyk1985 pisze: Na śląsku jest takie przysłowie: "dobry Ford gówno wort" : A ja się zastanawiałem skąd w Mażdzie 6 filcowe nadkola tylne i gnijący na potęgę tył. Coś jednak z technologii Forda musieli przejąć przy mariażu na przełomie wieków... No jeden z modeli Mazdy jest niemal kopią Forda Fiesty IV z lat 1996 - 1999 (wizualnie różnią się znaczkami na masce i paroma listewkami). Po stłuczce moja Fiesta dostała nawet nadkole lewe przednie od takowej Mazdy 121 Paradoksalnie zamienniki plastikowe są 100 razy lepsze od oryginalnych nadkoli. Kończąc ten offtop - myślę, że w wielu współczesnych autach jest pełno różnych idiotycznych rozwiązań, które dorównują jeśli nie przewyższają pewne idiotyzmy rozwiązań w Nysach czy Żukach: np półka na koło zapasowe zbierająca wodę z kałuż jak szufla i rozprowadzająca ją po wszelkich zakamarkach podwozia... W żukach czy Nysach są na nią otwory w ramie przez które woda wpada do podłużnic ramy. We Fieście taka "półeczka" też się przysłużyła rozwojowi rudego |
Autor: | Dziwny Mag [ 11 czerwca 2015, 11:43 ] | |||||||
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" | |||||||
Dorobiłem skrzynkę na akumulator i showek na narzędzia, wyciąłem w stopniach otwory na drzwiczki do w/w i wstawiłem stopień pod drzwi przesuwne. Stunningowałem też nieco tylny pas - zdjęcie będzie w kolejnym wrzucie. Jakość tych tutaj jest, jaka jest, bo pstrykane telefonem (do tego "starym").
|
Autor: | Dziwny Mag [ 12 czerwca 2015, 00:13 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" | ||||||
|
Autor: | Mars [ 12 czerwca 2015, 04:55 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" |
Przemek, im dłużej przyglądam się Twojej pracy, tym bardziej dochodzę do wniosku, że muszę komuś zlecić tą blacharkę , ale jak zwykle jest jedno ale ... |
Autor: | Dziwny Mag [ 13 czerwca 2015, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" |
Wczoraj, po prawie siedmiu godzinach zabawy, wszystkie profile szkieletu nadwozia są już w pełni przelotowe! Każdy kawałek szkieletu, każdy profil, ma wlot i wylot, odrdzewiacze, podkłady, woda - cokolwiek - ma jak wlecieć i najważniejsze - ma jak wylecieć. Każdy zamknięty czy trudnodostępny profil ma już też otwory do konserwacji. Nareszcie! W większości przypadków wystarczyło ponawiercać lub ściac skosem końcówki profili (to u dołu), ale jeden fragment słupka musiałem jeszcze wywalić cały. |
Autor: | Dziwny Mag [ 14 lipca 2015, 22:17 ] | |||||||||||||
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" | |||||||||||||
Przy Nysce ostatnio pracowałem malo, ale nie to, żeby wcale
|
Autor: | Historyk1985 [ 17 lipca 2015, 23:46 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" |
No no no! Nieźle Ci idzie! Przemek - mega szacun! Jeśli chodzi o Nyski, to jesteś "Leon zawodowiec" Miejsce też widzę znajome Przynajmniej Ci już moja Nysa tam nie zawadza Jak widzę, jak "łatasz" w niej te błotniki, to tym bardziej dochodzę do wniosku, żeby połatać tylko błotniki w mojej żółtej. Tyle, że taka jest różnica - moje Nyski jak narazie bez zmian, ale mojej "dziupli" byś już chyba nie poznał Zawsze trzeba się uczyć od lepszych i bardziej doświadczonych, więc zawsze chętnie pooglądam temat... Powodzenia! |
Autor: | Dziwny Mag [ 28 lipca 2015, 14:16 ] | |||
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" | |||
Dziękuję za każde dobre słowo! A Nyska - po kawałku do przodu "Przewróciło się, niech leży, cały luksus polega na tym..." Wszytsko to czarne od spodu to biteks, w wielu miejscach wymieszany ze... smołą. W wielu miejsach połozony na podrdzewiałą blachę, w paru innych smoła się "poniosa" i weszła wilgoć. Standard, choc usunąć to mazidło było bardzo trudno. Ciąg dalszy relacji wkrótce.
|
Autor: | Dziwny Mag [ 29 lipca 2015, 12:20 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" | |||||||||
Na zdjęciach kolejno: pierwsze podmalowania po oczyszczeniu z biteksu - takie naciągane Malowałem bardzo rozrzedzonym podkładem, licząc, że rozpuszczalnik jeszcze przereaguje z resztkami biteksu - i faktycznie tak było Po wyschnięciu tego "podkładu" usunąłem go w więĸszości z resztkami, które wczśeniej same nie chciały już odejść (hehe, - same - zmywane, drapane, skrobane ). Dalej zakamarki przed ostatecznym wyczyszczeniem i po wyczyszczeniu i już właściwym zapodkładowaniu. Kolejne zdjęcia to Nyska w pozycji bardziej naturalnej, Nyska lowrider i - z powrotem mobilna - Nysorolka Teraz uskuteczniam czyszczenie, szlifowanie i podkładowanie wnętrza nadwozia. Pozdrawiam!
|
Autor: | Marian [ 29 lipca 2015, 12:50 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" |
No nieźle. Faktycznie całkiem zdrowa ta buda. Powodzenia! I liczę na kontynuowanie relacji |
Autor: | Robo [ 30 lipca 2015, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" |
Przedostatnie foto - chciałbym taka zobaczyć jeżdżącą |
Autor: | Dziwny Mag [ 30 sierpnia 2015, 22:24 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Nysa 522 T, 1980, "Scottish Blue" | ||||||
Sporo pracy, praktycznie niewidocznej na zdjęciach - poza kolorem wnętrza Naciągnąłem poszycia, gdzie niegdzie przy okazji wyrównałem. Względem stanu wyjściowego jest wyraźnie lepiej. No i "uwolniłem" ramę
|
Strona 6 z 11 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |