Dzisiaj jest 23 sierpnia 2019, 16:00


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 grudnia 2014, 18:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
śniegową mam:))
gażniki na tyle daleko a kolektor wydechowy w owijce, że temperatur wielkich nie ma.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2015, 16:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Nyska juz blisko miesiącu od założenia zmodyfikowanej głowicy(opływowe prowadnice i takież przejscia kanałów w gniazda zaworowe, powiekszone do 38mm wewn. średnice gniazd zaworów ssacych i 30,7 wydechowych), stopień spreżania 8-głowica splanowana o 1mm, skorygowane strefy przyzaworowe komór spalania, polerowane zawory, dogładzone kanały, zawory z gniazdami szlifowane na 3 kąty, silikonowe uszczelniacze na wszystkich zaworach) i tłoków z 3ma pierscieniami (górny oryginał chrom,drugi noskowy fosforanowany, trzeci daszkowy chromowany ze sprężyną, czwartego brak).
Śmiga super, z każdym km coraz lepiej-na razie jakieś 300km zrobione. Zupełny brak porównania do osiągów zwykłego silnika,nawet zadbanego o małym przebiegu, z lzejszą budą i mostem 8/41(żuk skrzynia, 53tyśkm) przyrost momentu jest płynny, od najniższych obrotów, brak jest też wyraźnego spadku ciągu na wyższych obrotach jak w serii, choć staram się unikać kręcenia. Błyskawiczna reakcja na dodanie gazu. Dymu z wydechu, czy zwiększonych przedmuchów z odmy nie zaobserwowano. Temperatura silnika w normie, była z poczatku lekko podwyzszona-odpowietrzanie układu, zwiekszone tarcie na niedotartych pierścieniach, ale spaliny lekko chłodniejsze jakby(szczelne zawory i większy stopień sprężania).
Kiedyś może przy okazji kapitalki założę zawory ssące 43mm i powiększę gniazda do 40mm to będzie optimum dla tego silnika do celów uzytkowych(zostaną jeszcze dodatkowo oddalone ścianki komory spalania od wiekszych zaworów, dla ułatwienia napływu mieszanki do cylindra), oraz wykonam 2 podtoczenia na tłokach dla poprawy smarowania i obniżenia tarcia, oraz wyważę ukł korbowo-tłokowy. Za to zostanie niebawem rozebrana i spasowana na nowo pompa oleju.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 czerwca 2015, 19:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Dziś została wygłuszona deska- ori skaj naciagnięty na nową, zaimpregnowaną pilśnię a miedzy dechę a blachę poszła pianomata 10mm-taka sama jaka jest na całej podłodze między dechami a gumoleum. Jest coraz ciszej:)

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 czerwca 2015, 08:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 648
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Strucelsw pisze:
Jest coraz ciszej:)


Za niedługo będziesz musiał szyby otwierać, żeby silnik usłyszeć ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2015, 18:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
hehe, silnik tak, ale jeszcze jakby odzywa się łozysko koła prawy tył,główny generator buczenia.Dach też hałasuje, ale się zrobi.
Generalnie trzasnąłem 300km bez kłopotu, prędkość podrózną utrzymywałem koło 90Km/h

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2015, 18:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4827
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Wymień łożyska od razu w obu półosiach, sprawdź luz na ataku, wymień olej w moście i zapomnij o tylnym moście na dłuższy czas... :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2015, 20:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Przy wymianie łożysk nie oszczędzaj na nowym uszczelnieniu -simmerringi są za grosze więc po co martwić się czy będzie ciekło czy nie

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2015, 20:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
taki mam zamiar, nigdy nie zakładam starych uszczelniaczy. Łozyska oczywiscie cichobiezne dobrej marki . Olej (total transmission FE 75w/90) ma 2tyś km, więc zostaje.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 czerwca 2015, 21:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Są takie ciche łożyska i w podwyzszonej klasie dokładności, co prawda odkryte jak ori, ale polskie i po 17zł/szt.:
http://spintech.pl/pl/p/Lozysko-6308-P66/39264
z przodu mam już takie P66 i jest duża róznica, choć stare nie były dojechane.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2015, 15:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Dziś nyska otrzymała nieduży, dodatkowy tłumik przelotowy rezonansowo-absorbcyjny na końcu układu jako uzupełnienie, schował się elegancko pod tylnym pasem. Pochodzi z Xsary picasso 2.0hdi (środkowy). Przyjemniej zwłaszcza w jeździe miejskiej, w trakcie przyśpieszania, ale i na stałym gazie jest ciszej, nie ma dudnienia w tylnej części nadwozia. Aluminiowana rurka wydechu też sporo lepiej wygląda od malowanej srebrzanką, która była:)

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 stycznia 2016, 12:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Wał zrobiony nowy w całości 10.12. 2015 w firmie Metmax w Grodzisku Mazowieckim. Miała być wymiana krzyżaków i wyważenie, okazało się,ze wieloklin też już dogorywa, więc stwierdzili,ze lepiej zrobić nowy wał niż babrać sie ze starym. Ze zdjeciem i założeniem na auto zajęło im to nieco ponad 2h:) Warto było; mozna
stówką lecieć i żadnego dudnienia i hałasu. Od razu, tego samego dnia wymieniłem łozyska półosi na takie jak pisałem wcześniej, jest bajka. Teraz znów bardziej słychać silnik niż wał i łożyska, odczuwalne delikatne wibracje pochodzą z uszkodzonej poduchy skrzyni-nowa czeka na załozenie oraz docisku sprzęgła starego typu- konstrukcji właściwie nie do wyważenia.
Następną rzeczą do zrobienia jest właśnie sprzęgło i poducha skrzyni-szukam nowego docisku słoneczkowego, resztę mam.
Oczywiście, poluję już na butlę toroidalną z produkcji 2016 która powędruje na tył pod auto; zastąpi ona nieszczęsną walcową 40tkę umieszczoną za fotelem kierowcy. Zrobi się wiecej miejsca i wjadą tam fotele z Espace IV zintegrowane z pasami. Wreszcie będzie można "Nyśką" jeździć całą rodziną, ku uciesze dzieciaków!
Gazownia otrzyma reduktor Landi Renzo SE81 i sterowanie StagiemXL+silniczek krokowy. Podłączam oryginalny TPS z tych gaźników oraz instaluję w kolektorze jednoprzewodową sondę lambda NTK i mam gaz 2 generacji, dużo stabilniejszy w kwestii składu mieszanki.
Do kwietnia chciałbym jeszcze oddać Nyśkę do lakierowania(ciągle straszy wyglądem:(, jak tylko zrobi się cieplej, muszę wziąć się za samodzielne przygotowanie(czego nie znoszę robić). Wtedy za pryśnięcie w komorze, wraz z materiałem zapłacę jedynie 1500.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2016, 02:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Też poluje na toroida zewnętrznego tak 70-100l jak byś gdzieś znalazł to proszę o info.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2016, 16:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
najtaniej wychodzi w IC po znizkach lub w:
http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2016, 16:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1778
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dziś nyska przeszła przegląd. ku lekkiej dezorientacji i zdumieniu gawiedzi zajechałem lekkim driftem pod okręgówkę:)) poszło bez wiekszych uwag. do skasowania luz na drążku środkowym-regulacja jutro mnie czeka, wypiął się też konektor włącznika stopu no i spora lecz dopuszczalna różnica w przednich hamulcach-muszę zajrzeć, kiedyś strzelił nowy przewód sztywny f-my Spyra, ten między cylinderkami lewego koła i pewno okładziny do wywalenia, mimo dokładnego umycia i wygrzania po zdarzeniu...:( diagnosta pogroził palcem, uśmiechnął się i na odchodnym rzucił, że za rok ma być pomalowana:) wiec się posłucham.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2016, 19:03 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 marca 2016, 22:10
Posty: 306
Lokalizacja: opolskie
Pojazd: żuk a 156 b
no to dobrze, się ciesze :)

_________________
W pogoni dzisiejszego świata, warto pamiętać, co jest naszą przeszłością...

Samochód żuk-Zepsuje się-rozbierzesz-naprawisz-złożysz-jedziesz-kapiszi?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net