Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Nysa 522 DualCarb
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=2636
Strona 2 z 3

Autor:  Strucelsw [ 27 grudnia 2014, 18:04 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

śniegową mam:))
gażniki na tyle daleko a kolektor wydechowy w owijce, że temperatur wielkich nie ma.

Autor:  Strucelsw [ 18 czerwca 2015, 16:54 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Nyska juz blisko miesiącu od założenia zmodyfikowanej głowicy(opływowe prowadnice i takież przejscia kanałów w gniazda zaworowe, powiekszone do 38mm wewn. średnice gniazd zaworów ssacych i 30,7 wydechowych), stopień spreżania 8-głowica splanowana o 1mm, skorygowane strefy przyzaworowe komór spalania, polerowane zawory, dogładzone kanały, zawory z gniazdami szlifowane na 3 kąty, silikonowe uszczelniacze na wszystkich zaworach) i tłoków z 3ma pierscieniami (górny oryginał chrom,drugi noskowy fosforanowany, trzeci daszkowy chromowany ze sprężyną, czwartego brak).
Śmiga super, z każdym km coraz lepiej-na razie jakieś 300km zrobione. Zupełny brak porównania do osiągów zwykłego silnika,nawet zadbanego o małym przebiegu, z lzejszą budą i mostem 8/41(żuk skrzynia, 53tyśkm) przyrost momentu jest płynny, od najniższych obrotów, brak jest też wyraźnego spadku ciągu na wyższych obrotach jak w serii, choć staram się unikać kręcenia. Błyskawiczna reakcja na dodanie gazu. Dymu z wydechu, czy zwiększonych przedmuchów z odmy nie zaobserwowano. Temperatura silnika w normie, była z poczatku lekko podwyzszona-odpowietrzanie układu, zwiekszone tarcie na niedotartych pierścieniach, ale spaliny lekko chłodniejsze jakby(szczelne zawory i większy stopień sprężania).
Kiedyś może przy okazji kapitalki założę zawory ssące 43mm i powiększę gniazda do 40mm to będzie optimum dla tego silnika do celów uzytkowych(zostaną jeszcze dodatkowo oddalone ścianki komory spalania od wiekszych zaworów, dla ułatwienia napływu mieszanki do cylindra), oraz wykonam 2 podtoczenia na tłokach dla poprawy smarowania i obniżenia tarcia, oraz wyważę ukł korbowo-tłokowy. Za to zostanie niebawem rozebrana i spasowana na nowo pompa oleju.

Autor:  Strucelsw [ 19 czerwca 2015, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Dziś została wygłuszona deska- ori skaj naciagnięty na nową, zaimpregnowaną pilśnię a miedzy dechę a blachę poszła pianomata 10mm-taka sama jaka jest na całej podłodze między dechami a gumoleum. Jest coraz ciszej:)

Autor:  Drewniany [ 20 czerwca 2015, 08:09 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Strucelsw pisze:
Jest coraz ciszej:)


Za niedługo będziesz musiał szyby otwierać, żeby silnik usłyszeć ;)

Autor:  Strucelsw [ 21 czerwca 2015, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

hehe, silnik tak, ale jeszcze jakby odzywa się łozysko koła prawy tył,główny generator buczenia.Dach też hałasuje, ale się zrobi.
Generalnie trzasnąłem 300km bez kłopotu, prędkość podrózną utrzymywałem koło 90Km/h

Autor:  Marian [ 21 czerwca 2015, 18:23 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Wymień łożyska od razu w obu półosiach, sprawdź luz na ataku, wymień olej w moście i zapomnij o tylnym moście na dłuższy czas... :)

Autor:  phinek [ 21 czerwca 2015, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Przy wymianie łożysk nie oszczędzaj na nowym uszczelnieniu -simmerringi są za grosze więc po co martwić się czy będzie ciekło czy nie

Autor:  Strucelsw [ 21 czerwca 2015, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

taki mam zamiar, nigdy nie zakładam starych uszczelniaczy. Łozyska oczywiscie cichobiezne dobrej marki . Olej (total transmission FE 75w/90) ma 2tyś km, więc zostaje.

Autor:  Strucelsw [ 21 czerwca 2015, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Są takie ciche łożyska i w podwyzszonej klasie dokładności, co prawda odkryte jak ori, ale polskie i po 17zł/szt.:
http://spintech.pl/pl/p/Lozysko-6308-P66/39264
z przodu mam już takie P66 i jest duża róznica, choć stare nie były dojechane.

Autor:  Strucelsw [ 06 lipca 2015, 15:14 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Dziś nyska otrzymała nieduży, dodatkowy tłumik przelotowy rezonansowo-absorbcyjny na końcu układu jako uzupełnienie, schował się elegancko pod tylnym pasem. Pochodzi z Xsary picasso 2.0hdi (środkowy). Przyjemniej zwłaszcza w jeździe miejskiej, w trakcie przyśpieszania, ale i na stałym gazie jest ciszej, nie ma dudnienia w tylnej części nadwozia. Aluminiowana rurka wydechu też sporo lepiej wygląda od malowanej srebrzanką, która była:)

Autor:  Strucelsw [ 11 stycznia 2016, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Wał zrobiony nowy w całości 10.12. 2015 w firmie Metmax w Grodzisku Mazowieckim. Miała być wymiana krzyżaków i wyważenie, okazało się,ze wieloklin też już dogorywa, więc stwierdzili,ze lepiej zrobić nowy wał niż babrać sie ze starym. Ze zdjeciem i założeniem na auto zajęło im to nieco ponad 2h:) Warto było; mozna
stówką lecieć i żadnego dudnienia i hałasu. Od razu, tego samego dnia wymieniłem łozyska półosi na takie jak pisałem wcześniej, jest bajka. Teraz znów bardziej słychać silnik niż wał i łożyska, odczuwalne delikatne wibracje pochodzą z uszkodzonej poduchy skrzyni-nowa czeka na załozenie oraz docisku sprzęgła starego typu- konstrukcji właściwie nie do wyważenia.
Następną rzeczą do zrobienia jest właśnie sprzęgło i poducha skrzyni-szukam nowego docisku słoneczkowego, resztę mam.
Oczywiście, poluję już na butlę toroidalną z produkcji 2016 która powędruje na tył pod auto; zastąpi ona nieszczęsną walcową 40tkę umieszczoną za fotelem kierowcy. Zrobi się wiecej miejsca i wjadą tam fotele z Espace IV zintegrowane z pasami. Wreszcie będzie można "Nyśką" jeździć całą rodziną, ku uciesze dzieciaków!
Gazownia otrzyma reduktor Landi Renzo SE81 i sterowanie StagiemXL+silniczek krokowy. Podłączam oryginalny TPS z tych gaźników oraz instaluję w kolektorze jednoprzewodową sondę lambda NTK i mam gaz 2 generacji, dużo stabilniejszy w kwestii składu mieszanki.
Do kwietnia chciałbym jeszcze oddać Nyśkę do lakierowania(ciągle straszy wyglądem:(, jak tylko zrobi się cieplej, muszę wziąć się za samodzielne przygotowanie(czego nie znoszę robić). Wtedy za pryśnięcie w komorze, wraz z materiałem zapłacę jedynie 1500.

Autor:  kubamytab [ 12 stycznia 2016, 02:32 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

Też poluje na toroida zewnętrznego tak 70-100l jak byś gdzieś znalazł to proszę o info.

Autor:  Strucelsw [ 12 stycznia 2016, 16:58 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

najtaniej wychodzi w IC po znizkach lub w:
http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl

Autor:  Strucelsw [ 08 kwietnia 2016, 16:18 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

dziś nyska przeszła przegląd. ku lekkiej dezorientacji i zdumieniu gawiedzi zajechałem lekkim driftem pod okręgówkę:)) poszło bez wiekszych uwag. do skasowania luz na drążku środkowym-regulacja jutro mnie czeka, wypiął się też konektor włącznika stopu no i spora lecz dopuszczalna różnica w przednich hamulcach-muszę zajrzeć, kiedyś strzelił nowy przewód sztywny f-my Spyra, ten między cylinderkami lewego koła i pewno okładziny do wywalenia, mimo dokładnego umycia i wygrzania po zdarzeniu...:( diagnosta pogroził palcem, uśmiechnął się i na odchodnym rzucił, że za rok ma być pomalowana:) wiec się posłucham.

Autor:  warszawa [ 08 kwietnia 2016, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Nysa 522 DualCarb

no to dobrze, się ciesze :)

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/