Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nysa 522 DualCarb http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=2636 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Strucelsw [ 27 grudnia 2014, 18:04 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
śniegową mam:)) gażniki na tyle daleko a kolektor wydechowy w owijce, że temperatur wielkich nie ma. |
Autor: | Strucelsw [ 18 czerwca 2015, 16:54 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Nyska juz blisko miesiącu od założenia zmodyfikowanej głowicy(opływowe prowadnice i takież przejscia kanałów w gniazda zaworowe, powiekszone do 38mm wewn. średnice gniazd zaworów ssacych i 30,7 wydechowych), stopień spreżania 8-głowica splanowana o 1mm, skorygowane strefy przyzaworowe komór spalania, polerowane zawory, dogładzone kanały, zawory z gniazdami szlifowane na 3 kąty, silikonowe uszczelniacze na wszystkich zaworach) i tłoków z 3ma pierscieniami (górny oryginał chrom,drugi noskowy fosforanowany, trzeci daszkowy chromowany ze sprężyną, czwartego brak). Śmiga super, z każdym km coraz lepiej-na razie jakieś 300km zrobione. Zupełny brak porównania do osiągów zwykłego silnika,nawet zadbanego o małym przebiegu, z lzejszą budą i mostem 8/41(żuk skrzynia, 53tyśkm) przyrost momentu jest płynny, od najniższych obrotów, brak jest też wyraźnego spadku ciągu na wyższych obrotach jak w serii, choć staram się unikać kręcenia. Błyskawiczna reakcja na dodanie gazu. Dymu z wydechu, czy zwiększonych przedmuchów z odmy nie zaobserwowano. Temperatura silnika w normie, była z poczatku lekko podwyzszona-odpowietrzanie układu, zwiekszone tarcie na niedotartych pierścieniach, ale spaliny lekko chłodniejsze jakby(szczelne zawory i większy stopień sprężania). Kiedyś może przy okazji kapitalki założę zawory ssące 43mm i powiększę gniazda do 40mm to będzie optimum dla tego silnika do celów uzytkowych(zostaną jeszcze dodatkowo oddalone ścianki komory spalania od wiekszych zaworów, dla ułatwienia napływu mieszanki do cylindra), oraz wykonam 2 podtoczenia na tłokach dla poprawy smarowania i obniżenia tarcia, oraz wyważę ukł korbowo-tłokowy. Za to zostanie niebawem rozebrana i spasowana na nowo pompa oleju. |
Autor: | Strucelsw [ 19 czerwca 2015, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Dziś została wygłuszona deska- ori skaj naciagnięty na nową, zaimpregnowaną pilśnię a miedzy dechę a blachę poszła pianomata 10mm-taka sama jaka jest na całej podłodze między dechami a gumoleum. Jest coraz ciszej:) |
Autor: | Drewniany [ 20 czerwca 2015, 08:09 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Strucelsw pisze: Jest coraz ciszej:) Za niedługo będziesz musiał szyby otwierać, żeby silnik usłyszeć |
Autor: | Strucelsw [ 21 czerwca 2015, 18:01 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
hehe, silnik tak, ale jeszcze jakby odzywa się łozysko koła prawy tył,główny generator buczenia.Dach też hałasuje, ale się zrobi. Generalnie trzasnąłem 300km bez kłopotu, prędkość podrózną utrzymywałem koło 90Km/h |
Autor: | Marian [ 21 czerwca 2015, 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Wymień łożyska od razu w obu półosiach, sprawdź luz na ataku, wymień olej w moście i zapomnij o tylnym moście na dłuższy czas... |
Autor: | phinek [ 21 czerwca 2015, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Przy wymianie łożysk nie oszczędzaj na nowym uszczelnieniu -simmerringi są za grosze więc po co martwić się czy będzie ciekło czy nie |
Autor: | Strucelsw [ 21 czerwca 2015, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
taki mam zamiar, nigdy nie zakładam starych uszczelniaczy. Łozyska oczywiscie cichobiezne dobrej marki . Olej (total transmission FE 75w/90) ma 2tyś km, więc zostaje. |
Autor: | Strucelsw [ 21 czerwca 2015, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Są takie ciche łożyska i w podwyzszonej klasie dokładności, co prawda odkryte jak ori, ale polskie i po 17zł/szt.: http://spintech.pl/pl/p/Lozysko-6308-P66/39264 z przodu mam już takie P66 i jest duża róznica, choć stare nie były dojechane. |
Autor: | Strucelsw [ 06 lipca 2015, 15:14 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Dziś nyska otrzymała nieduży, dodatkowy tłumik przelotowy rezonansowo-absorbcyjny na końcu układu jako uzupełnienie, schował się elegancko pod tylnym pasem. Pochodzi z Xsary picasso 2.0hdi (środkowy). Przyjemniej zwłaszcza w jeździe miejskiej, w trakcie przyśpieszania, ale i na stałym gazie jest ciszej, nie ma dudnienia w tylnej części nadwozia. Aluminiowana rurka wydechu też sporo lepiej wygląda od malowanej srebrzanką, która była:) |
Autor: | Strucelsw [ 11 stycznia 2016, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Wał zrobiony nowy w całości 10.12. 2015 w firmie Metmax w Grodzisku Mazowieckim. Miała być wymiana krzyżaków i wyważenie, okazało się,ze wieloklin też już dogorywa, więc stwierdzili,ze lepiej zrobić nowy wał niż babrać sie ze starym. Ze zdjeciem i założeniem na auto zajęło im to nieco ponad 2h:) Warto było; mozna stówką lecieć i żadnego dudnienia i hałasu. Od razu, tego samego dnia wymieniłem łozyska półosi na takie jak pisałem wcześniej, jest bajka. Teraz znów bardziej słychać silnik niż wał i łożyska, odczuwalne delikatne wibracje pochodzą z uszkodzonej poduchy skrzyni-nowa czeka na załozenie oraz docisku sprzęgła starego typu- konstrukcji właściwie nie do wyważenia. Następną rzeczą do zrobienia jest właśnie sprzęgło i poducha skrzyni-szukam nowego docisku słoneczkowego, resztę mam. Oczywiście, poluję już na butlę toroidalną z produkcji 2016 która powędruje na tył pod auto; zastąpi ona nieszczęsną walcową 40tkę umieszczoną za fotelem kierowcy. Zrobi się wiecej miejsca i wjadą tam fotele z Espace IV zintegrowane z pasami. Wreszcie będzie można "Nyśką" jeździć całą rodziną, ku uciesze dzieciaków! Gazownia otrzyma reduktor Landi Renzo SE81 i sterowanie StagiemXL+silniczek krokowy. Podłączam oryginalny TPS z tych gaźników oraz instaluję w kolektorze jednoprzewodową sondę lambda NTK i mam gaz 2 generacji, dużo stabilniejszy w kwestii składu mieszanki. Do kwietnia chciałbym jeszcze oddać Nyśkę do lakierowania(ciągle straszy wyglądem:(, jak tylko zrobi się cieplej, muszę wziąć się za samodzielne przygotowanie(czego nie znoszę robić). Wtedy za pryśnięcie w komorze, wraz z materiałem zapłacę jedynie 1500. |
Autor: | kubamytab [ 12 stycznia 2016, 02:32 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
Też poluje na toroida zewnętrznego tak 70-100l jak byś gdzieś znalazł to proszę o info. |
Autor: | Strucelsw [ 12 stycznia 2016, 16:58 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
najtaniej wychodzi w IC po znizkach lub w: http://www.phjacus.pl/cgi-bin/index.pl |
Autor: | Strucelsw [ 08 kwietnia 2016, 16:18 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
dziś nyska przeszła przegląd. ku lekkiej dezorientacji i zdumieniu gawiedzi zajechałem lekkim driftem pod okręgówkę:)) poszło bez wiekszych uwag. do skasowania luz na drążku środkowym-regulacja jutro mnie czeka, wypiął się też konektor włącznika stopu no i spora lecz dopuszczalna różnica w przednich hamulcach-muszę zajrzeć, kiedyś strzelił nowy przewód sztywny f-my Spyra, ten między cylinderkami lewego koła i pewno okładziny do wywalenia, mimo dokładnego umycia i wygrzania po zdarzeniu... diagnosta pogroził palcem, uśmiechnął się i na odchodnym rzucił, że za rok ma być pomalowana:) wiec się posłucham. |
Autor: | warszawa [ 08 kwietnia 2016, 19:03 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522 DualCarb |
no to dobrze, się ciesze |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |