Dzisiaj jest 19 sierpnia 2019, 23:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 stycznia 2015, 20:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2599
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, Nysa 522S, Żuk A15C
Co do podsrawy prawnej to podana strona powie szerzej, ew. ustawa o ochronie zabytków.
A wsparcie dla właścicieli-nie w tym kraju niestety. Tu nawet pieniędzy na szpitale nie ma a co dopiero.....
Zniżki w oc-temat rzeka-ale co to za problem zapisać sie do takiego klubu-same korzyści. Wymiana doswiadczeń z ludźmi o tym samym hobby, spotkania, zloty. Ja jestem w zarządzie Kołobrzeskiego Stowarzyszenia Dawnej Motoryzacji (mamy w PZU wynegocjowaną znizkę dla zabytków-za nyskę płacę 170 zł za cały rok), i naprawdę nie widzę minusów przynależenia do klubu, więc nie wiem o co biega???

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2015, 20:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 372
Lokalizacja: gdynia
Plusy korzyści zapisania się do klubu to tylko dla wymianie wiedzy itd. (jeżeli tylko dla obniżeniu oc to suma sumaru składka to na to samo wyjdzie).
Minusy to tylko przy żółtych blachach (nie sprzedaż za granicę, nie wyjedziesz bez pozwolenia, w razie "dzwona" liczne problemy, utrzymanie w ori bez przeróbek!

_________________
Zuk a111b 91'
Nysa T522 90'
Nissan Cherry 83'
Fiat 126p 125p 82'
Niewiadow n126 75'
Trabanta 601 72'
Wsk 125 58'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2015, 23:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2663
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Akurat w razie dzwona - to problemy może mieć tylko ubezpieczyciel sprawcy - żólte tablice jak nic innego w tym kraju gwarantuja odbudowe pojazdu (zabytku) do stanu sprzed kolizji / wypadku bez względu na "opłacalność finansową" - amen :D

O wyjeździe za granicę i spzredaży - masz kilka postów wyżej u Pablo :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2015, 17:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 października 2014, 10:15
Posty: 32
"Nysy Milicyjne a potem Policyjne były karosowane i doposażane,zgodnie z Katalogiem Pojazdów Specjalistycznych/Specjalizowanych/ eksploatowanych w Resorcie Spraw Wewnętrznych , w Przedsiębiorstwie Remontu Samochodów przy ul. Matejki 16 w Łodzi. Takie zamocowanie koła było również w tamtej Nysce."

Bardzo ciekawe. Coś więcej? Jakiś dostęp do tegoż katalogu? Może ktoś wie w jakim stanie konwojówki opuszczały nyską fabrykę? Mam dostęp do papierów wewnętrznych tylko takich jakimi podzieliłem się wcześniej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2015, 21:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 października 2011, 10:31
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
To własnie TE zdjęcia,wklejone przez Ciebie,pochodzą z katalogu milicyjnych pojazdów specjalistycznych/specjalizowanych...
Całość dokumentacji jest tutaj:
http://chomikuj.pl/hermes50 ...

_________________
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250 NVA
MZ ETZ 250*82
Polonez AMBULANS CIMOS 97


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2015, 22:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 października 2014, 10:15
Posty: 32
Cóż, spodziewałem się czegoś więcej. Jakiś schematów, konkretów itd jak to w PRL. Wszystko byle jak wykonane ale zgodnie z planem :)
Chociażby sama instrukcja umieszczania i wymiaru napisu MILICJA, spodziewałem się właśnie czegoś takiego.


Załączniki:
ChomikImage (2).jpg
ChomikImage (2).jpg [ 51.65 KiB | Przeglądany 3026 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2015, 00:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2663
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Zerknij tutaj :arrow: viewtopic.php?f=2&t=582
:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2015, 00:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1920
Lokalizacja: Opolszczyzna
Co do "żółtych blach" -to będę jutro w Wydziale Komunikacji w moim powiecie no i wypytam o wszystko z racji, że sam będę w przyszłości musiał tak rejestrować conieco :wink:
Jak się coś konkretnego dowiem, to dam znać 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2015, 11:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 października 2011, 10:31
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
TheZerter pisze:
Cóż, spodziewałem się czegoś więcej. Jakiś schematów, konkretów itd jak to w PRL. Wszystko byle jak wykonane ale zgodnie z planem :)
Chociażby sama instrukcja umieszczania i wymiaru napisu MILICJA, spodziewałem się właśnie czegoś takiego.

Ale ty nygus jesteś... :oops: Wszystko podane jak na tacy... :oops: Wystarczy przeszukać archiwum Hermesa do którego podałem link,wybrać interesujące cię rzeczy i po sprawie.
Zresztą na Forum jest mnóstwo informacji,schematów i zdjęć.Szukajka działa.
Fotki które umieściłeś w swoim temacie pochodzą właśnie z TEGO! źródła!

_________________
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250 NVA
MZ ETZ 250*82
Polonez AMBULANS CIMOS 97


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 stycznia 2015, 13:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 października 2014, 10:15
Posty: 32
"nygus"? Nie wiem kiedy ostatnio to określenie słyszałem. Tak, przyznaję się obywatelu PabloMo że znam to źródło i korzystam jak i archiwalia które tu wklejałem pochodzą wlaśnie stamtąd. Widać jednak bardziej niż do nygusa mi do przysłowiowego milicjanta z dowcipów bo albo nie potrafię znaleźć tego czego oczekuję albo tego tam nie ma i za dużo oczekuję. Obiecuję poprawę i w chwili wolnej dogłębnie zagłębić się w odmętach papierkowej roboty.
Co do tematu nysy, oznajmiam z nieukrywaną ulgą, że swój pierwszy przegląd mam za sobą + przerejestrowanie na siebie co wcale nie było łatwe ale o tym podlinkuję później...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2015, 14:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A, że jak to źródło poznałem dopiero teraz to dziękuję za "nygusowanie" ponieważ dzięki temu inni leniwcy też mieli możliwość skorzystać :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 stycznia 2015, 09:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 października 2011, 10:31
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Według Mnie , restaurowanie to przecież nie tylko setki godzin spędzonych w garażu przy samochodzie/motocyklu/itp/itd , ale również , poszukiwanie wszelkich informacji,przeszukiwanie archiwów,zdjęć,czasopism,katalogów,folderów ,jak mamy prawidłowo,zgodnie z danymi historycznymi to zrobić ... :) by efekt naszej pracy był zadowalający.

_________________
Kolekcja : "Pojazdy MILICJI OBYWATELSKIEJ 1944-1990"
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250 NVA
MZ ETZ 250*82
Polonez AMBULANS CIMOS 97


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 stycznia 2015, 20:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1920
Lokalizacja: Opolszczyzna
Święte słowa Pablo! W pełni się pod tym podpisuję, ale też dodał bym do tej listy fakt, że sporo trzeba się niekiedy "nagapić" i pogłówkować jak coś tam wykonać, a tzw "gapienie się" jest podstawą przy tzw "inżynierii odwrotnej" czyli rekonstruowaniu czegoś. Niekiedy dopiero po długim tzw "gapieniu się" na efekty pracy, dostrzega się dopiero jakieś mankamenty, nieścisłości, niezgodności z oryginałem... Tak jest ze wszystkim - czy to zabytkowym pojazdem, czy to modelem, czy czym kolwiek. Często mi zarzucano "ślamazarność", jak coś robię, że się ociągam, podczas, gdy ja próbowałem tylko i wyłącznie wychwycić wszelkie ewentualne błędy lub spróbować wyobrazić sobie, jak coś będzie finalnie wyglądało.
Prosty przykład - jak projektowałem od zera tą tylna ścianę mojej Nyski Rolniczki, to nie tylko spędzałem czas na cięciu, szlifowaniu, gięciu, wierceniu, ale potrafiłem siedzieć z pół godziny i "na oko" obserwować i porównywać, czy bryła jest równa, czy wszystko dopasowane jest "w ładzie i składzie". To się tylko pozornie wydaje śmieszne to "gapienie się", ale często takie podejście ratowało ludzi, którzy odbudowywali jakieś zabytki tylko i wyłącznie na podstawie starych fotografii (akurat wiem coś o tym :wink: )


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2015, 08:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 985
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Kurde jak fajnie mieć poczucie, że nie jest się jedynym świrem, ale jest też paru innych, którzy robią tak samo :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2015, 23:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 października 2014, 10:15
Posty: 32
Zapraszam do wspólnej zabawy;
https://www.facebook.com/nysa522ok
;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net