Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 kwietnia 2015, 16:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 marca 2014, 21:06
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Siatka idealnie pasuje do 501, ale ten znaczek NYSA mnie zmylił :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

Kupię Nysę N 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2015, 21:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 marca 2014, 21:06
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Zastanawiają mnie dwie sprawy :
1. Czy można po piaskowaniu od razu malować minią, czy trzeba najpierw coś innego wykonać ?
2. Czy do blacharki można zastosować blachę ocynkowaną ?

_________________
Pozdrawiam
Marek

Kupię Nysę N 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2015, 21:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
1 - Tak, choć jedne farby podkładowe sobie radzą lepiej inne gorzej, stąd wiele osób stosuje dodatkowe środki chemiczne przed zastosowaniem farby podkładowej (np. Cortanin F)
2 - Ocynku nie pospawasz... Więc musiałbyś w miejscach spawów usuwać ocynk galwanicznie/chemicznie/mechanicznie. Druga sprawa to sprawa przyczepności farb do ocynku - musisz wówczas stosować inne farby podkładowe lub dodatkową aktywację powierzchni - czyli swoistą drobną korozję ocynku.

Najlepszą ochroną jest de facto ocynk potem katoforeza i dopiero na to kolejne warstwy podkładu, szpachli, podkładu, bazy, klaru...

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2015, 21:45 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Ad.1. Nie maluj minią, użyj podkładu epoksydowego. Czynności: odmuchać zakamarki z piasku, przemyć zmywaczam do silikonu (lub benzyną ekstrakcyjną) i jechać z podkładem.

Ad.2. Kiedyś próbowałem używać blachy ocynkowanej (kolega podjechał z fiestą do podłatania i przytargał arkusz blachy ocynkowanej). Migomatem spawa się to ohydnie - pali się warstwa ocynku, śmierdzi przy nagrzaniu, łatwo wypalić dziury, ale się da i finalnie wstawki miała fiesta z tej blachy ocynkowanej.
Cynkowanie jest procesem, który się przeprowadza na praktycznie finalnych produktach, kiedy już większość obróbki produkt ma za sobą.

Pozostanie Ci kwestia późniejszego lakierowania takich blach ocynkowanych, nie jest to co prawda "amelinium", ale będziesz musiał już się zastanowić poważniej czym to lakierować coby nie zlazło...

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwietnia 2015, 04:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 marca 2014, 21:06
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
No i to jest kłopot. Miałem nadzieję, że zastosuję ocynk i po sprawie, ale jak widać trzeba to zrobić zwykłą blachą i zabezpieczyć w inny sposób. Wniosek jest taki, że małe i przede wszystkim przykręcane elementy można cynkować, reszta się do tego nie nadaje.

_________________
Pozdrawiam
Marek

Kupię Nysę N 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwietnia 2015, 18:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
niestresuj sie tym , wyspawaj ta nyse normalnie jak sie robi remonty z czarnej zwyklej blachy , i daj porzadny podklad , ta nysa niebedziesz jezdzil w zime , napewno nie , to niebedzie problemów i zmartwien :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 maja 2015, 12:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Tu widać element, który jest ocynkowany i następnie potraktowany katoforezą.
http://allegro.pl/pas-przedni-fiat-126p ... 22935.html
Jednak przy spawaniu i tak ocynk i katoforeza się miejscowo wypali... a właśnie najgorszymi miejscami do korozji są właśnie wszelakie spawy - więc chyba nie ma co się napinać tylko spawać czarną a potem uczciwie oczyścić i zabezpieczyć.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2015, 09:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 marca 2014, 21:06
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Czy ta deska jest do Nysy 501 ? Jeśli tak, to który to rok może być ?

http://olx.pl/oferta/zuk-zabytek-CID5-I ... 745967bd15

_________________
Pozdrawiam
Marek

Kupię Nysę N 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2015, 09:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To jest do Nysy z nowym przodem. Do 501 musi mieć dwa prostokątne otwory na wskaźniki (ta ma cztery "kwadratowe").

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2015, 15:36 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
na desce do 501 jest wybite 501 :)

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2015, 00:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
No nie do końca tak... :)
Starsze mają, owszem, znaczek "501", ale płaski, dokręcany - sama deska jest po lewej gładka i płaska. Nowsze mają "501" tłoczone bezpośrednio w desce.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2015, 09:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 marca 2014, 21:06
Posty: 112
Lokalizacja: Wrocław
Zabieram się do blacharki, jak pies do jeża ... Chodzę wkoło Nysy i zastanawiam się, z której strony zacząć ? Oczywiście spiąć ją kątownikami, żeby się nie rozeszła. Pozostaje jednak jedno "ale". Skoro dach jest załamany, razem ze wzmocnieniami, to czy bryła nadwozia w ogóle jest taka jaka być powinna ? Jeśli ją zepnę tak jak jest, i zacznę wymieniać profile "omega" i "u", to czy takim działaniem nie narobię sobie kłopotów z dachem ? Dach prostować przez podnoszenie go np. lewarkiem, czy wymieniać całkiem blachę ?

_________________
Pozdrawiam
Marek

Kupię Nysę N 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2015, 10:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No na pewno wygięty dach zmienia geometrię, więc musisz zacząć od złapania właściwych wymiarów. W książce Bańczaka Naprawa Samochodów Nysa 501 masz rysunki wymiarowe szkieletu. Nie wiem, na ile można się na nich opierać, ale wydaje mi się, że będzie to jakiś punkt odniesienia. Pomierz całe nadwozie dokładnie z każdej strony i będziesz wiedział, jak to jest z tymi wymiarami.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2015, 10:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja bym próbował prostować lewarem.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2015, 10:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
A czy ona aby nie przeszła jakiegoś pożaru? Jeśli tak, to ja bym wyprostował, zweryfikował wymiary i na bazie tego dorobił nowe elementy, bo przegrzana blacha nie będzie nigdy taka, jak nowa.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net