Dzisiaj jest 28 marca 2024, 21:53


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 czerwca 2009, 08:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
Na początku...
Nazywam się Szymon i już jakiś czas bobruje po forum ale nie zakładałem tematu o nysce bo nie bardzo było czym się chwalić...
no ale, że remont ruszył to czas zacząć...

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: było...
Post: 07 czerwca 2009, 08:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: jest...
Post: 07 czerwca 2009, 08:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2009, 08:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
Obrazek

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 czerwca 2009, 08:40 
swietnie szymon :!: z furgonu robisz mikrobus ? :)


Na górę
  
 
Post: 07 czerwca 2009, 10:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
taki mam plan...
rodzinka się powiększa...
a poza tym wiadomo, że autko tylko dla rekreacji a z mikrobusu "lepsze widoki" :lol:
jak widać ta trudniejsza strona poszła wmiarę bez problemowo wiec myśle, że wstawienie samych okien z lewej strony też się uda...

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2009, 10:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
nyska jest z 63 roku...
jestem jej 3 (trzecim)
1- 63-66- państwowe przedsiębiorstwo rozrywki (czy jakoś tak) w suwałkach
2- 66-08 jeżdziła z kwiatami wieńcami itp. pod wschodnią granicą cały czas w jednych rękach
3- 08-... ja nowo upieczony nysoman...

w latach 70 właściciel wymienił silnik na nowy s21 :( razem ze srzynią biegów (nowa pochodzi z jakiegoś rosyjskiego terenowego auta-ma nawet inny wał) - podziurawił podłogę żeby wyprowadzić dzwignię zmiany biegów :evil:
ale stary silnik też dostałem :D
skrzynię biegów odpowiednią też już mam (podziękowania dla Przemka)
brakuje mi całego mechanizmu przekazywania zmiany biegów od kierownicy do samej skrzyni...
no i z przyjemnych informacji - jeżdzi! co prawda na s-21 ale na razie mi to wystarczy...
nyska jest wyrejestrowana i ma nie opłacone OC(ale było wypowiedzenie umowy... nie będę musiał robić ciągłości ubezpieczenia)
po skończonym remoncie czeka mnie przegląd i opłata OC no i w drogę...

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 czerwca 2009, 10:45 
taki mechanizm sterowania biegami pod kiera , to ktorys z was tu na forum mogl by dorobic , jedynie miec jeden orginalny na wzor koledzy i produkcja w ruch pare takich zrobic :) 8) nawet S-21 niejest zlym silnikiem w tej n59 na dalsze trasy jest napewno lepszy i jesli chodzi o eksploatacje tez , ja mam nowke skrzynie biegow z ta boczna pokrywa na te dzwigienki stary typ w przyszlosci ja przerobie na bezposrednie sterowanie tak ze ta pokrywa boczna bedzie na sprzedaz dla potrzebujacego tu na forum :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł: stary m-20
Post: 07 czerwca 2009, 11:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
stary silniczek który dostałem z nyską (pochodzący z niej) żekomo miał być wstawiony do suchej szopki po remącie jakieś 30-35 lat temu i tak stał zalany olejem po same cylindry... tylko jak go wywlekałem z tej szopki to odkryłem pewien problem...
Obrazek
w głowicy były tylko trzy świece... a do tego każda inna...
no więc teraz kożystając z chwili wolnego dalej ściągać głowice oczekując najgorszego bo silnik obrócił się o jakieś pół obrotu wału i dalej ani drgnoł.. co prawda się z nim za bardzo nie szarpałem...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
o dziwo po usunięci tabuna pajęczyn , kupy kurzu i małej sróbki (blokujacej silnik) z "otwartego" cylindra i ogólnym wstępnym wyczyszczeniu moim oczom i uszom ukazał się całkiem interesujący widok...
silnik faktycznie wygląda jakby był po remącie... progi na cylindrach ledwie wyczuwalne... cylindry gładkie bez żadnych wrzerów ani innych widocznych problemów...
no i zaczynam się zastanawiać czy nie spróbować odpalić tego potworka oczywiście po wcześniejszym montarzu głowicy... no i wymianie gażnika

Obrazek
bo ten może juz robić tylko za źródło częsci...

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 czerwca 2009, 11:19 
w takim razie szczesciarz z ciebie :) gazniki bociany G-35 sa dostepne jako nowe szukaj w czesciach warszawy zabytkowe , widuje sie takie na allegro :wink: chyba ten Jikov 40 SOP tez bedzie pasowac do dolniaka w sam raz .


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 07 czerwca 2009, 11:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No, nie jest źle! Gratuluje Nyski :) Dużo jeszcze przy niej roboty, ale potem będzie co podziiwać :) A warto uratować taką Nyskę. Co do tego silnika to cylindry rzeczywiście, źle nie wygladaja. Wogólem jeśli chciałbyś go do Nyski montowac to radizłbym c się da wymienic jeszcze na nowe, bo:
1. potem częsci do M-20 będą prawie wogóle nieosiągalne.
2. zawsze będziesz pewien, że to nowe i raczej sie nie zepsuje, a stare jak leżało tyle lat w tej stodole, to nie wiadomo, co sie z tym wszystkim działo...
No i powodzenia życzę!!!

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 czerwca 2009, 23:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witaj :D
Silnika - jeśli remont byłby całkiem poprawny - nie obróciłbyś korbą, a co dopiero ręką, ani ciu, a co dopiero pół obrotu 8) Licho wie, co kto nazywa "remontem". Ale odpalić go na próbę możesz - łatwiej go zdiagnozujesz. Lepiej jednak bedzie zdjąc też wcześniej miske olejowa i sprawdzić, co w niej siedzi :wink: i jak wygląda układ korbowy.

Pytałeś w innym temacie o tylne lampy w swojej nysce. Nie napisałem, bo nie miałem wtedy dojścia do katalogu części, a nie byłem pewien. Teraz zerknąłem - w katalogu części na 1962 rok są z tyłu 4 pojedyncze, okrągłe lampki. W któryms "Motorze" mam zdjęcie Nysy 501 (produkowanej od 1964r) też jeszcze z 4 pojedynczymi - nie jest to co prawda dowód 100%, ale jest bardzo prawdopodobne, że wszystkie N59 miały te 4 okrągłe lampki (1 para kierunkowskaz, 2 para pozycja + stop).

Koniecznie zmień kształt wykroju na koła w przednich błotnikach 8)

P.S. Jedyne znane mi zdjęcie, na którym fabrycznie N59 ma lampy zespolone "czekoladki" (z Warszawy 201), to zdjęcie eksportowych sanitarek wykańczanych w Sanoku. Może więc tylko one miały takie lampy... :?: Dodatkową ciekawostką jest fakt, że na Targach Poznańskich w 1965 (!) roku prezentowano: Nysy na rynek krajowy w nadwoziu 501, a Nysy w wersji tropikalnej jeszcze w nadwoziu N59!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 czerwca 2009, 11:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
Dziwny Mag pisze:
Lepiej jednak bedzie zdjąc też wcześniej miske olejowa i sprawdzić, co w niej siedzi... :wink:



Stado olejowych pająków, które żyją w zgodzie z owadami :mrgreen:

Co do rzekomego remontu Dziwny ma racje jeżeli byłyby wymieniane tłoki pierścionki i byłby zrobiony szlif to kompresja byłaby tak piękna że ani rusz :wink:

Wogule takie pytanko jeżeli ma sie stelarz na silniczek w garażu to wystarczy do niego przykręcić masę podłączyć akus rozrusznik stacyjka i będzie to iskrzyć ? czy cosik więcej potrzeba ? mowie tylko o silniku benzynowym

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: silnik
Post: 08 czerwca 2009, 16:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
Panowie... :roll: to nawet ja się nie spodziewałem śladu kompresji w stojącym od ładnych paru lat silniku... a do kręcenia oczywiście używałem korby...
Obrazek
bo razem z silniczkem dostałem ładny stojaczek (nawet ma podpórkę na korbę)
a pozatym silnik miał wykręcone świece (3) co bym się nie przemęczył... :wink:

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: fotki...
Post: 08 czerwca 2009, 17:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
poszczególne cylindry... a teraz panorama
Obrazek
Obrazek
progi są naprawdę minimalne...
ale zaciekawiło mnie cos innego
czy w mijscu gdzie jest otwór w uszczelce głowicy i w bloku silnika nie powinno go być też w głowicy.... w bloku wygląda jak przewód wody
Obrazek Obrazek

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net