Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=3581 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Strucelsw [ 29 stycznia 2017, 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
witamy. póki nie ma luzów, nie kręcisz, bo jeszcze cos rozkręcisz. smarujesz smarem z dwusiarczkiem molibdenu gdziekolwiek znajdziesz smarowniczki+ jeszcze sa 2 smarowniczki w moscie przy kołach, wkrecane. jak masz większy kłopot to wpadaj do jeszcze mniejszej wsi pod Warszawą zowiącej sie Reguły(to tam gdzie kończy się Pruszków). Prowadzę warsztat i ogarniam też takie sprzęty. zresztą fajnie jest obfocić 2 nyski obok siebie, w dzisiejszych czasach rzadki widok:) |
Autor: | Marian [ 29 stycznia 2017, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
Tylko dodajmy, że do mostu to smar z dwusiarczkiem nie polecany, bo tam chodzi o smarowanie łożysk, więc lepiej zwykły ŁT-43, czy cuś podobnego Ale całe przednie zawieszenie, tj jakieś 21 punktów smarowniczych, jeśli nie pominąłem żadnego, to koniecznie bogato smarem z dwusiarczkiem molibdenu. Przy smarowaniu wahaczy ruszać samochodem na boki, a przy smarowaniu elementów układu kierowniczego kręcić kierą w pełnym zakresie prawo-lewo, by smar dobrze się rozprowadził, a nie tylko uciekł drogą po najmniejszej linii oporu |
Autor: | wikingkr [ 30 stycznia 2017, 09:23 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
dzięki za rady! na pewno z nich skorzystam. Strucelsw pisze: jak masz większy kłopot to wpadaj do jeszcze mniejszej wsi pod Warszawą zowiącej sie Reguły(to tam gdzie kończy się Pruszków). Prowadzę warsztat i ogarniam też takie sprzęty. zresztą fajnie jest obfocić 2 nyski obok siebie, w dzisiejszych czasach rzadki widok:) z chęcią wpadnę, szczególnie, że mieszkam rzut beretem od tych okolic |
Autor: | phinek [ 30 stycznia 2017, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
Marian pisze: ... po najmniejszej linii oporu Sorry Marian... musiałem |
Autor: | Strucelsw [ 30 stycznia 2017, 22:06 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
do łozysk tocznych jest smar z dwusiarczkiem: Litomos-23, jest gęściejszy od tego do przegubów. To taki ŁT-43 z MoS2 . |
Autor: | Historyk1985 [ 02 lutego 2017, 14:04 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
...siedzenia w tej Nysie wyglądają mi na siedzenia z Autosana H9-21... W mikrobusach Nysa były inne, ale sam chcę takie same do swojej Nyski 522M wpakować... Dlaczego? Bo oryginalne siedzenia mikrobusowe do Nyski są "wygodne", jak te "ławki" w Jelczu Berliecie Jeśli masz fotele z Autosana to możesz łatwo zdjąć ze szkieletu elementy tapicerskie i założyć jakieś pokrowce i wyglądać to będzie o niebo lepiej A takie "fotele" autobusowe, to na 1000% wygodniejsze od oryginalnych i "z epoki" (moje fotele z Autosana są np z 1985 roku) |
Autor: | wikingkr [ 02 lutego 2017, 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
Tak, to są z Autosana i każdy sobie chwali komfort podróży Są one wyższe od fabrycznych, przez co trzeba się schylić żeby więcej zobaczyć. z przodu są zaś od Poloneza prawdopodobnie i też nie ma na co narzekać. |
Autor: | Strucelsw [ 02 lutego 2017, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
hehe, ja też mam poldkowe |
Autor: | Historyk1985 [ 03 lutego 2017, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
Ciekawe jak wyglądają mocowania tych autosanowskich siedzeń od strony ściany. Bo one fabrycznie miały nóżki tylko od jednej strony (prawa lub lewa). Ja zacząłem robić specjalny stelaż - jeden pod wszystkie 3 rzędy siedzeń, wzdłuż ściany i wokoło tylnego nadkola. Wygiąłem z 1 kątownika 40mm (prawie pancerny ) Przednie fotele od Poldona? - nie dziwię się Też takie chcę do jednej Nyski wstawić... Swoją drogą aż się dziwię, że w Nysie mikrobus nie dawali fabrycznie siedzeń od Autosana... tylko te "ławeczki"... Raz robiłem porównanie. Siadałem na fotele autosanowskie i oryginalne Nyskowe. Bezapelacyjnie lepsze są od Autosana PS - fotele od Autosana da się też wyposażyć w bezwładnościowe, biodrowe pasy bezpieczeństwa i podłokietniki od Jelcza Pr110 Lux |
Autor: | Strucelsw [ 03 lutego 2017, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
byle od poldka przedCarowego, bo później były twarde i niewygodne jak w octavii |
Autor: | wikingkr [ 06 lutego 2017, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
Historyk1985 pisze: Ciekawe jak wyglądają mocowania tych autosanowskich siedzeń od strony ściany. Bo one fabrycznie miały nóżki tylko od jednej strony (prawa lub lewa). Ja zacząłem robić specjalny stelaż - jeden pod wszystkie 3 rzędy siedzeń, wzdłuż ściany i wokoło tylnego nadkola. Wygiąłem z 1 kątownika 40mm (prawie pancerny ) Przednie fotele od Poldona? - nie dziwię się Też takie chcę do jednej Nyski wstawić... Swoją drogą aż się dziwię, że w Nysie mikrobus nie dawali fabrycznie siedzeń od Autosana... tylko te "ławeczki"... Pewnie były przerabiane, są montowane śrubami do podłogi Może ich nie montowali, bo były za drogie jak do takiego auta? Po wizycie u Strucelsw Nyska w końcu nie szarpie (a szarpała) i nabrała mocy. A wystarczyło wymienić filtr i świece (które rzekomo były zapieczone, a przynajmniej tak mi się wydawało |
Autor: | zukostrazak [ 06 lutego 2017, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
Cytuj: Pewnie były przerabiane, są montowane śrubami do podłogi Może ich nie montowali, bo były za drogie jak do takiego auta? Po wizycie u Strucelsw Nyska w końcu nie szarpie (a szarpała) i nabrała mocy. A wystarczyło wymienić filtr i świece (które rzekomo były zapieczone, a przynajmniej tak mi się wydawało Tiaa, Strucel pewnie dolewa jakiegoś nitro do wachy, klient zadowolony, płaci, a potem niech się martwi sam ;P |
Autor: | wikingkr [ 06 lutego 2017, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
O, Żukostrażak, skąd dorwałeś opony? Strucel mi mówił, ale zdążyłem zapomnieć |
Autor: | zukostrazak [ 07 lutego 2017, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: Nysa 522S 1989r. a obecnie mikrobus 9os. |
wikingkr pisze: O, Żukostrażak, skąd dorwałeś opony? Strucel mi mówił, ale zdążyłem zapomnieć Kormoran Vanpro b2 6.50 R16C. Tegoroczna nowość, pewnie już są na internetach. Ja u lokalnego oponiarza na Ursynowie za 360 PLN brutto/szt z przekładką. Są fajne, bo: -oryginalny żukowo nysowy rozmiar -sa nowe -bieżnik jest dobry też na zimę, mimo że są opisane jako letnie -na prawdę czuć różnicę w prowadzeniu w porównaniu ze skamieniałymi, ślizgającymi się i pękającymi zabytkowymi Stomilami. foty: viewtopic.php?f=16&t=2947&start=45 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |