Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 11:45


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 19 grudnia 2008, 23:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No, gratuluje zakupu :) Będzie przy niej duzo roboty, ale potem jest dopiero satysfakcja :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 00:16 
Na szczęście jest w dużo lepszym stanie niż wygląda, prawie kompletna, mechanicznie bdb, blacha też całkiem przyzwoita, na wiosnę zaczynam remont.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 02:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Zdaje się, że dobrze pokojarzyłem autko? :wink:
http://moto.allegro.pl/item479379267_ny ... inale.html

Szczerze gratuluję, bo to chyba najbardziej oryginalna e-Nka, jaka przewinęła się kiedykolwiek przez ogłoszenia w necie. Co w trawie piszczy okaże sie przy rozbiórce, ale prawdopodobnie jest to rewelacyjna baza do stosunkowo łatwego remontu :D (przynajmniej w porównaniu z innymi Nyskami :mrgreen: ).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 10:25 
Dokładnie! Pojechałem ją obejrzeć będąc akurat w Warszawie, ale tak bez przekonania. Okazało się, że jest to niemal w 100 % kompletny samochód, blacharka w naprawdę niezłym stanie, w dokumentach jest N59 a rok produkcji 58, nr podwozia 8008. Koła jeszcze 15 calowe. Zostawiłem zaliczkę no i wczoraj odebrałem. Dodam dzisiaj więcej fotek.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 10:36 
fajna nyska gratuluje tobie robert :!: jak jest okazja no to trzeba sie szybko zastanowic i zdecydowac ty to potrafisz 8) :D i tak trzeba :!: kolekcja Ci sie powieksza polskich sam. dostawczych :D super :!: jak masz miejsce pod dachem no to niema zadnego problemu , tylko sciagac nastepne 8)

pozdrawiam


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 17:01 
Uwaga, będzie dużo zdjęć! :D Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 17:03 
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 17:06 
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 17:09 
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 17:15 
Bardzo proszę lepiej zorientowanych o wypowiadanie się na temat szczegółów widocznych na powyższych zdjęciach. Jak widać na tabliczce jest to rok produkcji 1961, czy ta plastikowa ramka na wskaznikach jest oryginalna? Czy nie powinna być taka jak w Warszawie? Prosze zwrócić uwagę na oryginalną kartkę z opisem bezpieczników i tylny rozkładany stopień, urocze... Będę wdzięczny za wszelką pomoc, potrzebuję przynajmniej wzoru napisu N59 na maskę no i tylnych lampek, chętnie kupię też oryginalne siedziska foteli.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2008, 23:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 stycznia 2008, 16:58
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Super, choć pracy przy samochodzie sporo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2008, 20:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
I tu zachęcam do przestudiowania http://www.polskie-auta.pl/

robertsteć pisze:
(...) w dokumentach jest N59 a rok produkcji 58, nr podwozia 8008. Koła jeszcze 15 calowe.

No to w dokumentach jest jakiś "zgrzyt"... Przez pierwszy pełen rok produkcji Nysy - czyli 1959 - wyprodukowano 1350 sztuk... Nr podwozia w okolicy 8000 (jak i cała reszta wozu) wskazują, że to tabliczka znamionowa mówi prawdę.
Koła - przynajmniej z przodu widze 16' 8) Nysa od początku miała koła (felgi) o średnicy 16 cali, jedynie na początku węższe - opona 6.00x16, w 1959 czy 60 zmienione na trochę szersze, 6.50x16.

robertsteć pisze:
(...) czy ta plastikowa ramka na wskaznikach jest oryginalna? Czy nie powinna być taka jak w Warszawie?

Ona jest znalowa - i jest dokładnie taka jak w Warszawie po 1964 (sedan i pochodne) :wink: W Nysce furgon nie powinno być żadnej - ściągasz tą i jest stan fabryczny :D

Poza tym Twoja eNka wygląda na praktycznie oryginalną. Tylny stopień jest super - chyba jedyna z zachowanym nim w oryginale :D
Z tyłu potzrebujesz tylko założyć zderzaki i zmienić lampy.
Z przodu - dołożyć znaczek nad listwami (co już wiesz), we wnętrzu pierdołki typu przełącznik kierunkowskazów (fabryczny to taki mały "pierdolnitek" - jak włącznik dmuchawy czy oświetlenia wnętzra (!) ), nakrętka stacyjki (powinna byc metalowa chromowana)...
Jeśli ma być 100% oryginał, to trzeba zaingerować w nadwozie - stopnie kabiny i schowki - w N59 (tak samo 501 i wczesnych 521) nie było żadnych klapek widocznych po otwarciu drzwi, a dostęp do skrzynki akumulatora i do schowka na narzędzia był po wyjęciu (akumulator) lub odchyleniu fotela, od góry.
Na pewno nieoryginalna jest też izolacja termiczna przestrzeni ładunkowej :rotfl: ale jka najbardziej skuteczna :D I teraz juz serio - furgony przestrzeń ładunkową miały bez podsufitki i bez tapicerki - jedynie na ścianach były w odstepach przykręcone poziomo listwy przez cała długość boku.

No, na razie chyba tyle :wink:

Pozdrawiam! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2008, 21:01 
Dzięki za ekspertyzę. Mam jednak wątpliwości co do tego schowka; oglądałem go dokładnie i nie wygląda na dorobiony... A gdzie w ogóle powinien być akumulator?? Piszesz, że w 501 tez ich nie było, a ja czytam test 501-ki w "Motorze" z 66 roku i tam m.in. narzekają, że do schowka dostaje się woda itp. Chyba że był gdzie indziej - gdzie??


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2008, 22:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 stycznia 2008, 16:58
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Z tym schowkiem to prawda co podaje Przemek. Dostęp do schowków od góry pod fotelem. Fotel kierowcy odchylany na bok, w stronę pasażera z zębatką do przesunięcia do przodu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2008, 22:25 
Polecę rano to obejrzeć jeszcze raz, dzięki!


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net