Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 listopada 2018, 19:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Fajny Żaczek, jak nie tajemnica wiela $$?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 listopada 2018, 23:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Gratuluję - w sumie potrójnie! :D
Raz - decyzji, co do Nyski. Dwa - ewolucji koncepcji. Trzy - fajnego Żuka! Widziałem go w ogłoszeniach i kibicowałem po cichu, żeby dobrze trafił :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 listopada 2018, 10:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
To ja również przyłączę się do potrójnych gratulacji "Maga" :D
P.S Zanim zalejesz go płynem , sprawdź dlaczego zalany był wodą . Przejedź się i zobacz , czy układ chłodzenia zachowuje się prawidłowo

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 listopada 2018, 22:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Brawo!!! BRAWO!!! BRAWO!!!

Kibicuję temu Twojemu nowemu projektowi i cieszę się z jego ewolucji...

Myślę, że to najlepszy możliwy pomysł!

Oprócz kwestii sentymentalnych itp. Masz jeszcze ten "psychiczny luz" Bo jeśli w tym Żuku zdejmiesz część zamienną vel skrzynię i założysz zabudowę, która by np. "się spieprzyła" podczas budowy, to możesz sobie "ot tak" zrobić od zera nową - znacznie taniej, bo nie wymagającą oryginalnych części blacharskich jak błotniki, nadkola, itp. Nie jesteś też w tym wypadku ograniczony gabarytami karoserii i nie masz ograniczenia np wysokością budy czy jej szerokością co do cm.

Były Żuki robione fabrycznie z zabudową kontenerową. One miały np umywalkę, regały. Były też kontenery izolowane do przewozu żywności... Tutaj masz NIEOGRANICZONE możliwości inwencji twórczej... Czyli historycznie wóz byłby "z epoki"

No i Żuk skrzyniowy ma jeszcze jedną przewagę nad furgonami różnego typu (w przypadku takiej przeróbki). Rama Żuka A11 ma więcej "punktów zaczepienia" niż np rama od Nyski czy Żuka w wersji z nadwoziem zamkniętym. Chodzi mi o "punkty zaczepienia" pod podpory od podłogi skrzyni... Więc łatwiej zainstalować cokolwiek "hand made" na takiej ramie...

Co do Nyski "obrzyna" - też mi by jej nie było żal przerabiać na "lodo trucka" Bo tylne ściany w Nyskach "obrzynach" to była nieraz taka "cepelia" :mrgreen: że nie szkoda by jej zasłaniać zabudową kontenera lub innym "wynalazkiem" robionym od zera 8) Moja kabina Nyski 521 tak miała 8) Zaślepiona była blachą trapezową na konstrukcji z kątowników :lol:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2018, 22:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
To może tak:
http://p4.biztok.pl/p4.biztok.pl/b1d35a ... 9b9abd.jpg

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2018, 13:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 września 2018, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Nysa 522
Od Radomia do Lublina przejechałem Żuczkiem na kołach, chłodzenie sprawdzone i jest ok :) Do poprawy w lewej nagrzewnicy połączenie rurki-przewód bo dość mocno ciekła woda, zrobienie dużego przeglądu w silniku bo podcieka olej oraz naprawienie wskazań poziomu paliwa bo nie działa. Ale to ogarnę w marcu razem ze wspomaganiem kierownicy i hamulcami z Lublina II.

Na razie szukam w mojej okolicy zabudowy wojskowej ze Stara którą mógłbym przerobić na zabudowę. Jest to zabudowa z ładnymi zaokrągleniami w rogach i na dachu. Wychodzi na to, że to będzie najtańsza opcja. Dowiadywałem się aby wykonać taką zabudowę z laminatu ( na pewno byłaby lżejsza ) ale jest to zdecydowanie za droga i czasochłonna opcja.

Kabina mojego Żuczka w miarę ładnie wygląda aczkolwiek idealna nie jest. Jak dobrze pójdzie i interes będzie się kręcił to po zakończeniu przyszłego sezonu kabinę blacharsko i lakierniczo doprowadzę do stanu idealnego.

Wie ktoś jaka jest średnica kapski chromowanych co były we wcześniejszych żukach, nysach ... ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2018, 14:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
W kwestii kołpaków (kapsli) to potrzebujesz konkretnie znać rozmiar, czy informacji, czy da się je założyć na inne felgi? Kwestia mocowań, bo te nowsze plastikowe dociskasz nakrętkami, a metalowe starsze są trzymane przez takie sprężyste zaczepy nitowane do felgi.
Jak co, to dokładne wymiary będę mógł sprawdzić wieczorem.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2018, 16:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
stary32 pisze:
Na razie szukam w mojej okolicy zabudowy wojskowej ze Stara którą mógłbym przerobić na zabudowę. Jest to zabudowa z ładnymi zaokrągleniami w rogach i na dachu.


Mam odcięte dwa fragmenty dachu z Nysy : przedni i tylni , czyli te obłości i zaokrąglenia. Są zdrowe i leżakują w suchym miejscu. Jakby co to przez PW

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2018, 00:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Hej, a ja mam jeszcze jeden pomysł, co mi w głowie zaświtał odnośnie Twojej zabudowy dla Żuka 8)

Pamiętacie takie zdjęcie gdzieś było - przyczepka Niewiadów N126 z szyldem: "kurczaki z rożna". Albo też inne N126 jako "stoiska bazarowe" np z papierosami itp.
Były też zdjęcia Żuka A11B z budą od N126 "na grzbiecie" oraz Nyski "Bombel" czyli Nyski 522R z budą od N126 "na grzbiecie". w roli campingu.

Ciekawe czy tutaj nie dało by się "zaszczepić gotowca". Buda od "niewiadówki" jest przecież laminatowa, wyoblona i całkiem fajny ma wygląd. Jak widać da się ją zaszczepić na ramie Żuka.
Pytanie tylko o to, czy w Twoim przypadku by się nadała do Twojego projektu, czy wysokość okien itp nie zrobiła by się za wysoka po wrzuceniu jej na ramę Żuka...

N126 ma nadkola - więc można by chyba jeszcze zyskać te kilka cm, gdyby spasować nadkolami taką budę z tylną osią Żuka. Na kołach też można ciut auto obniżyć. Mierzyłem kiedyś średnice kół. Żuk ma 16-calowe, ale Syrena czy Tarpan (nie Honker) mają 15-calowe. No i różnice między 16, a 15 calowymi kołami z odpowiednimi oponami wynosiły nawet 10 - 12cm...

...ale to jak mówię - musiał by ktoś zweryfikować ten mój pomysł rzucony "na gorąco".
Najlepiej by było podjechać Żukiem obok jakiejś "Niewiadówki" i wymierzyć wszystko na miejscu i zweryfikować, czy ten pomysł miałby tutaj sens...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2018, 11:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 września 2018, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Nysa 522
Dzięki za pomysł, zastanowię się nad zaaplikowaniem Niewiadów na ramę Żuczka :)

Moje pytanie odnośnie kół wywodzi się z tego, że chciałbym założyć chromowane wypukłe kapsle i znalazłem takie tylko nie wiem czy będą pasować i czy trzeba będzie przerabiać felgi.
Felgi i tak muszę kupić inne i tak będą malowane. Te na których aktualnie stoi zostaną złożone w garażu :)
Takie kapselki znalazłem i mi się podobają:
http://www.garbusowy.pl/i020210-chrom-k ... -moon.html
http://www.garbusowy.pl/i008173-chrom-k ... ukly-.html
Tam są jakieś dwa rozmiary 65 i 68, przypuszcham, że jest to średnica kapsla.
Oryginalne mają przetłoczenia które nie za bardzo mi się podobają.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2018, 12:29 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
O takie coś http://www.fanklub-niewiadowek.com/kara ... owka_2.jpg

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2018, 22:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
Odezwij się do tych Panów...
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7667782725
Mają skład powojskowych samochodów, ich oferta to tylko wierzchołek ich zasobów - Panowie są pod Częstochową

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2018, 22:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
stary32 pisze:
(...)
Moje pytanie odnośnie kół wywodzi się z tego, że chciałbym założyć chromowane wypukłe kapsle i znalazłem takie tylko nie wiem czy będą pasować i czy trzeba będzie przerabiać felgi.
(...)
Takie kapselki znalazłem i mi się podobają:
http://www.garbusowy.pl/i020210-chrom-k ... -moon.html
http://www.garbusowy.pl/i008173-chrom-k ... ukly-.html
(...)


Mniejsza o rozmiary - jak mocowanie jest całkowicie inne. Biorąc jakiś kołpak od danego typu auta, sprawdzaj od razu felgę od tego samego typu wozu - bo to zwykle jest "komplet" względme mocowania jednego z drugim ;) Chodzi o to, że przynajmniej zobaczysz, jak wygląda - bo sposobów mocowania kołpaków jest dużo - i praktycznie zawsze są to "zestawy" kołpak - felga. Średnica ma najmnije do rzeczy 8)

W skrócie - bez przymiarki na żywo oraz dorabiania dedykowanych mocowań (o ile w ogole w danym typie kołpaka i felgi się da) - można gdybac i gdybać... :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2018, 21:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Co do dekli i felg.

Oryginalnie były w Żukach i Nyskach metalowe kołpaki tzw "cebule" (mowa o autach głownie z lat 70-tych i 80-tych).

Jeśli w Twoich felgach od Żuka nie ma tych blaszanych "wąsów" do mocowania kapsli, to możesz zrobić jak ja. Dorwałem totalnie zniszczone felgi od Żuka na złomie, ale miały one dobre "wąsy" no i "przeszczepiłem je" do dobrych felg w których były tylko wywiercone otwory na wąsy (późne egzemplarze tak miały fabrycznie - same otworki). Wystarczy spiłować nity w starych felgach mocujące te wąsy no i przynitować stalowymi nitami "5" wąsy do dobrych felg. Tak zrobiłem i wszystko działa jak należy 8)
Potem dałem do piaskowania komplet felg i pomalowania proszkowo na kolor Creme Weiss (RAL 9001) vel "biały krem". Są jak nówki z fabryki 8)

Co do tych kapsli od VW - dokładnie jak pisał Dziwny Mag. Do felg od Żuka może nie pasować ich profil.
Powierzchnia felgi i powierzchnia kapsla mają do siebie idealnie pasować i tworzyć spójną "bryłę" fabrycznie spasowaną.
Podobnie jest też z innymi podzespołami nadwozia. Nie warto niekiedy spasowywać i dopasowywać, jeśli można dorwać oryginalne elementy

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2018, 14:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 września 2018, 21:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Nysa 522
Dzięki za link ale zabudowy szukam bliżej (woj. lubelskie).
Dostałem cynk że nie daleko jest taka zabudowa i wczoraj pojechałem. Udało się ją znaleźć razem z właścicielem :). Okazało się, że jest to oryginalna zabudowa wojskowa ze Stara 25 i ... w dalszym ciągu jest zamontowana na tym Starze :D Oczywiście zabudowa nie jest na sprzedaż bo przeznaczenie jej to ... kurnik ... i nie ma mowy o sprzedaży ALE Stara to może mi sprzedać bo i tak na wiosnę będzie go wywalał na złom.... Dojrzałem u niego jeszcze w zawalonej stodole Żuka towos smutka :P Też oczywiście ma wylądować na złomie ... Zobaczymy na wiosnę. Ciekawe czy dalej będzie zainteresowany sprzedażą. Deklaruje, że chce sprzedać auta po cenie złomu. (Żałuję, że wczoraj nie zrobiłem zdjęć :/)

Odnośnie dekli to muszę kupić felgi z tymi blaszkami. Może kupię jeden dekiel na przymiarkę z tej strony.
Jakiś czas temu na olx widziałem do sprzedania ładnego Żuka Smutka z deklami chromowanymi półokrągłymi (takie jak mi się podobają). Sprzedający twierdził, że kiedyś takie dekle wychodziły ale ciężko je znaleźć aczkolwiek ktoś tam w Polsce takie rzeczy robi a koszt to 1000 zł. Na tej stronie 1 szt to 70 zł a felgi i tak są do regeneracji...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net