Dzisiaj jest 24 sierpnia 2019, 00:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 18 lipca 2010, 20:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
no ze tam duszno i goraco to wiadomo , lepiej wziasc koc i pod nysa spac albo obok nysy bedzie chlodniej :wink: tylko pamietaj otym ze teraz mase roboty wlozyles w nyske ale nysa to auto w ktorym niezawsze takie zabudowania beda sie sprawdzac bo brak dostepu do blach i profili powoduje maly dostep powietrza a blachy musza tez dostawac powietrze , to tak samo jak segment dostawisz do samej sciany w pokoju za jakis czas wilgoc wylezie , auto camping ktore fabrycznie do tego przystosowane to co innego bo juz inzynierowie tak to zrobia ze bedzie wszystko sprawdzac sie w kazdych warunkach atmosferycznych , ale fajnie ze ci sie podoba nysa camping , zreszta moja zwykla nyska towos to tez dlamnie camping wyspac sie moge w niej tak samo, kupe zrobie w lesie :D :twisted:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lipca 2010, 08:07 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1086
Lokalizacja: Polska
zbyszek99 pisze:
.. Wszędzie zakaz wjazdu ponad 2,5 t .
...
Moja Nyska przeszła chrzest bojowy . pojechalismy z żoną z Wa-wy do Grunwaldu . Spaliśmy w samochodzie . Było trochę gorąco i duszno .
Wróciłem dosłownie przed godziną .
PODOBA MI SIĘ NYSA CAMPING


To Nysa też nie wjedziesz ;) . Ja chciałem sie wybrac na Grunwald ale pogrzeb w rodzinie miałem i kupa . Zapodaj jakieś foty Żbyszek .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lipca 2010, 08:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Nie żałuj , że nie pojechałeś . Ja pojechałem , ale nie dojechałem . Przezornie wyjechałem z Wa-wy o 3 w nocy , ale już od Olsztynka stał korek. Od 6 rano do 10 przejechaliśmy może 10 km. Ostatecznie wylądowaliśmy nad jeziorem Drwęckim i bitwy nie widziałem .
---------------------------------
A tak przy okazji :
Noc była gorąca więc w samochodzie duszno .
Nyska spokojnie jedzie ok 80 km/godz / na GPS /. Powyżej robi się głośno.
W drodze powrotnej zaczęłem się zastanawiac nad wymianą silnika .
Co sądzisz o wstawieniu jakiegoś silnika np BMW , Ford Sierra , Passat
czyli tylnonapędowy z oryginalną skrzynia i koniecznie agregatem klimatyzacji .
Oczywiście benzyna 1,8 do 2,2 l.
Taki komplet na Allegro można kupi za 3 000 + 1 000 za elementy klimatyzacji / z rozebranego anglika /
Zostawił bym dyfer z wałem napędowym .
Tylko teraz pewnie trzeba pomyślec nad tarczowymi hamulcami na przód . A na dokładkę wspomaganie kierownicy i pewnie jakieś felgi z odsadzeniem aby zwiększy rozstaw kół .
W końcu z Nysy zrobił by się pożądny samochód turystyczny .
Ale z zewnątrz to nadal byłaby NYSA 522


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lipca 2010, 12:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 grudnia 2007, 15:25
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Panowie miłośnicy polskiej motoryzacji, no rzesz kur...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lipca 2010, 17:56 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
WIEDZIAŁEM ! ! ! ! !
Czułem , że ktoś tu nie wytrzyma .
Ale nie denerwuj sie szanowny kolego Simonie, ja narazie tylko głośno myślę .
A tak wogóle to dlaczego nie ???
Przecież moja Nyska nigdy nie będzie zabytkiem . Nie ma żadnego powodu aby nie starac się udoskonalic Nyse .
Swap silnika to nie żadna profanacja . Robi sie to w różnych samochodach .
Hamulce tarczowe mają jakiś tam wpływ na bezpieczeństwo - widziałem tarcze zainstalowane w Żuku i gośc twierdzi , że tamte poprzednie to były tylko " spowalniacze " , a teraz dopiero hamuje .
A może to klimatyzacja tak Cię zdenerwowała ? Ja na codzień mam klimę i jakoś mi z nią dobrze , Nysą przejechałem w sobotę 250 km , w niedzielę ponad 300 i upał trochę mi dokuczył . Sam wiesz jaka była temperatura - a w Nysie jeszcze pewnie 20 stopni więcej jak na dworze .
Nie rozumiem więc dlaczego miłośc do polskiej motoryzacji pod postacią renowacji i ulepszania ma byc czymś gorszym od utrzymywania samochodu w stanie takim , jak wyszedł z fabryki .
Tym bardziej , że nasze Nysy z fabryki wychodziły w stanie conajmniej opłakanym . Wiem coś o tym . Dla wielu z Was jestem już dziadkiem , ale mogę się pochwali , że jeździłem Nysą od 1967 roku / słownie tysiąc dziewięcset sześcdziesiąt siedem / . Byłem chyba trzy razy w fabryce w Nysie gdzie odbierałem nowy samochód i widziałem w jakim stanie je sprzedają .
Dlatego drogi kolego Simonie uwierz mi - Nysa tak naprawdę wcale nie jest aż takim wspaniałym zabytkiem polskiej motoryzacji . Wystarczy , że w Polsce pozostanie w Waszych rękach kilka niezmodyfikowanych Nysek , a mnie pozwólcie przerabiac , modyfikowac czy nawet tuningowac chociażby dlatego , że ja to lubie . Możemy się tylko umówic , że przestanę pisac na to forum , jeżeli uznajecie , że moje posty profanują Nysę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lipca 2010, 18:33 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1086
Lokalizacja: Polska
Spoko Żbyszek :) Kazdy ma troszkę racji ,ale mnie zycie nauczyło ,ze jak ktoś ma auto i chce je przerabiać za włąsną kase to niech to robi :) na szczęście Twoja Nyska Żbyszku to 522 której nie szkoda aż tak jaby Simon przerabiał unikatową 501 MO :D
Dlatego dajcie spokój !!! Pozatym Żbyszek jest z tych nielicznych co działa i naprawdę fajnie robi swoją Nyskę :) a wielu sceptyków nie lubi takich przeróbek bo no co tu dużo pisac ,większość takich projektów kończy sie fiaskiem .
Chwal sie Żbyszek co tam jeszcze robisz w Nysce i chwal sie gdzie pojechałeś ! :)

pozdr...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lipca 2010, 18:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
ale to co piszesz zbyszek to tez niejest w pelni prawda, bo te hamulce sa Gu.... zgadza sie , ale jak wymienisz na samoregulacyjne to niemasz juz grzebania w tym , a srednica bebnow jest 2 razy wieksza niz powinna byc , i srednica wystarczy zeby nyse spokojnie zatrzymac krotka droga hamowania , silnik inny jak dasz to tez temperatura z niego bedzie jebac do srodka , jest kilka patentow ktore ja zastosowalem i moge je tylko wszystkim polecac :!: wtedy uzytkowanie nysy bedzie mniej awaryjne i niebedzie to czlowieka denerwowac , bo hamulce regulacyjne to mnie duzo nerwow kosztowaly :evil:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lipca 2010, 21:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
O.K. narazie jak pisałem " głośno myśle " - chociaż jak sie znam to niewykluczone , że Nysa przejdzie metamorfoze .
Za dobry wzór do naśladowania może posłużyc jeden Żuczek . spotkałem go w zimie w Przemyślu i właśnie spodobało mi sie jego zawieszenie i tarczowe hamulce : http://www.bradziaga.pl/?action=/pl/114
Oczywiście tak daleko sie nie posunę , bo Nysie chyba aż taka przeróbka nie pasuje.
Niemniej będe myślał nad :
Swap silnika na 1,8 benzyna ale ok 120 kM
tarczowe hamulce
trochę " odsadzone felgi '"
Klimatyzacja
wyciągarka schowana pod chłodnicą - już przymiarka była . Kombinuje , aby była zupełnie niewidoczna - jeżeli trzeba będzie użyc - to po odchyleniu tablicy rejestracyjnej .
Wszystko to nie zmieni wyglądu zewnętrznego Nysy - jedynie zwiększy sie rozstaw kól , ale to tylko z korzyścią dla wyglądu zewnętrznego
Co do grzania to nie boję się . Całe wnętrze kabiny wykleiłem matą głuszącą , na podłodze położona pianka poliuretanowa na to dywanik , szczelna maska i niech sobie grzeje - włącze klime . Tu kilka zdjęc z wygłuszania i ocieplania podłogi :Obrazek Obrazek Obrazek
Przy okazji udało mi sie mocno zwiększyc nawiew powietrza z dmuchawy na nogi kierowcy : wywaliłem oryginalny silnik z wiatrakiem i w jego miejsce idealnie pasuje kupiony na giełdzie komputerowej duży wiatrak do chłodzenia obudowy komputera / 30 zł / Wydajnośc tego wiatraka jest tak duża , że wydmuchuje wszystko z podłogi . Trzeba będzie zastosowac regulator obrotów .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 sierpnia 2010, 09:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 15:11
Posty: 139
Lokalizacja: Sosnowiec
Ładna,ba nawet piękna Nyska, tylko załóż odpowiednią kierownicę i obudowę kolumny kierownicy-PROSZĘ

_________________
Model w skali 1:43 to już połowa sukcesu:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 sierpnia 2010, 12:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2663
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przy wymianie silnika i skrzyni na jakiś współcześniejszy i mocniejszy, w zasadzie powinno sie też zmienic most - jeśli naprawdę chcesz mieć jakiś pożytek z takiego swapa. Po prostu oryginalny most "pożera" więĸszość korzyści jakie dałaby zmiana motoru. Przetstowane już i sprawdzone rozwiązania to mosty od Wołgi GAZ 24 lub Suzuki Vitary - ale trzeba zwrócić uwagę na przełożenia, bo każdy z tych mostów występuje w co najmniej 2 wersjach, z których jedna ma takie samo przełożenie jak Nysa - a chodzi przecież o szybsze :)
O swapach silników w tego tpyu konstrukcji sporo znajdziesz na forum http://www.lowrider.pl/forum/index.php --> na dole strony jest dział FSO Warszawa.
Pozdrawiam! :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 sierpnia 2010, 17:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4827
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Lepiej zmienić tylko most na szybszy i wtedy Nysa osiąga o ok. 10km/h więcej, oczywiście kosztem trudniejszych podjazdów pod górkę, ale myślę, że też nie tak znacząco.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 lipca 2012, 22:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Trochę dopieściłem wnętrze swojego campera m-ki Nysa :
Tu umywalka z pompką elektryczna i dwa zbiorniki na wodę
czystą i brudną - obydwa po 20 litrów :

Obrazek

zainstalowałem niewielką lodówkę na 12 i 230 V . Spokojnie mieści
24 puszki piwa .

Obrazek

i widok na kuchnię , a przy okazji telewizor w nogach łóżka . Jeżeli będę
jechał w nocy , to żona ma podgląd na GPS .

Obrazek

Na monitorze mogę wyświetlać mapę GPS , telewizje z anteny na dachu , albo filmy z odtwarzacza DVD w laptopie . Tu widok z " salonu " na kabinę kierowcy .

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 lipca 2012, 07:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2008, 19:43
Posty: 138
Lokalizacja: Wolsztyn WLKP
Świetna robota :-D

_________________
Mati :-) Moja Nyska http://nysavan.mojeforum.net/temat-vt192.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 kwietnia 2015, 07:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2802
Lokalizacja: EU
zbyszek99 pisze:
W październiku ub. roku mój szanowny przedmówca wyraził się następująco : "
jak stare nie sa mocno sparciale to uzyj te stare... i tak Nysa nie bedzie nigdy szczelna, nawet jak nasz nowki usczelki i dasz tej masy uszczelniajacej........ jak sa urwane twoje stare usczleki to wez taki klej typu loctite do gumy, sklej to juz nie urwie sie nigdy w tym miejscu... potem jak zalozysz to posmaruj takim specjalnym srodkiem do pielegnacji gumy i beda sie te uszcelki swiecily jak psu jajca jak nowki jak dasz tego wiecej, to tez w rowki wejdzie i moze troche uszczelni... ale ja bym sie nie przejmowal, tym ze przecieka, bo Nysa musi cieknac I po blacharce musi stac w garażu...."

Trochę mnie to zbulwersowało , bo buduje wnętrze Nysy campingowej i nie potrzebuje wilgoci w kabinie .
Zamówiłem w wymienianej już na forum firmie nowe uszczelki do swojej Nysy . Przesyłke dostałem po kilku dniach . Okazało sie , że producent naprawde sprzedaje po 50 metrów i nie chce rozmawiac o mniejszych ilościach . Kupiłem tez odpowiedni klej cyjanoakrylowy do gumy i zabrałem sie do roboty . A wierzcie mi , moje uszczelki naprawde przeciekały i z zewnątrz były obrzydliwie sparciałe .
Obrazek
Wyjęcie szyby , docięcie uszczelki na wymiar , sklejenie i powtórne założenia zajmowało mi ok. 30 min na jedno okno .
Obrazek
Wczoraj i dziś w Wa-wie pada silny deszcz . Właśnie wyszedłem z Nysy i oświadczam że NYSA nie musi przeciekac .
Przy okazji mój kolega tapicer - który od wielu lat zaimuje sie wyłącznie renowacją starych zabytkowych samochodów też kupuje uszczelki w w/w firmie , stosuje je w Mercedesach , Citroenach itp z lat 1930- 1950 i nigdy nie klei uszczelek . Zakłada szyby na " wcisk " i tylko robi przecięcie pod kątem 45 stopni .
Dla zainteresowanych zdjęcie profilu uszczelek :
Obrazek
Klej można kupic na Allegro . Uszczelka po lewej stronie jest do drzwi kierowcy i pasażera , czyli w aluminiową ramkę . Uszczelka po prawej do pozostałych drzwi .
Dla zainteresowanych wymianą uszczelek :
Koszt zakupu ok. 9 zł za metr / z dostawą /.
Pozostało mi kilka metrów uszczelki . Jeżeli ktoś będzie
chciał sobie wymieni chętnie odstąpie /po kosztach /.



Czesc Zbyszek , te uszczelki do szyb to sa z firmy Kwasnik ? masz jeszcze te uszczelki ?

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 kwietnia 2015, 17:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 maja 2009, 20:03
Posty: 153
Lokalizacja: Warszawa
Zgadza się Kwaśnik - czy mam ,sprawdzę jutro do południa


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net