Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Składak 1995 http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=490 |
Strona 4 z 6 |
Autor: | nysanek [ 18 lipca 2010, 20:12 ] |
Tytuł: | |
no ze tam duszno i goraco to wiadomo , lepiej wziasc koc i pod nysa spac albo obok nysy bedzie chlodniej tylko pamietaj otym ze teraz mase roboty wlozyles w nyske ale nysa to auto w ktorym niezawsze takie zabudowania beda sie sprawdzac bo brak dostepu do blach i profili powoduje maly dostep powietrza a blachy musza tez dostawac powietrze , to tak samo jak segment dostawisz do samej sciany w pokoju za jakis czas wilgoc wylezie , auto camping ktore fabrycznie do tego przystosowane to co innego bo juz inzynierowie tak to zrobia ze bedzie wszystko sprawdzac sie w kazdych warunkach atmosferycznych , ale fajnie ze ci sie podoba nysa camping , zreszta moja zwykla nyska towos to tez dlamnie camping wyspac sie moge w niej tak samo, kupe zrobie w lesie |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 19 lipca 2010, 08:07 ] |
Tytuł: | |
zbyszek99 pisze: .. Wszędzie zakaz wjazdu ponad 2,5 t .
... Moja Nyska przeszła chrzest bojowy . pojechalismy z żoną z Wa-wy do Grunwaldu . Spaliśmy w samochodzie . Było trochę gorąco i duszno . Wróciłem dosłownie przed godziną . PODOBA MI SIĘ NYSA CAMPING To Nysa też nie wjedziesz . Ja chciałem sie wybrac na Grunwald ale pogrzeb w rodzinie miałem i kupa . Zapodaj jakieś foty Żbyszek . |
Autor: | zbyszek99 [ 19 lipca 2010, 08:52 ] |
Tytuł: | |
Nie żałuj , że nie pojechałeś . Ja pojechałem , ale nie dojechałem . Przezornie wyjechałem z Wa-wy o 3 w nocy , ale już od Olsztynka stał korek. Od 6 rano do 10 przejechaliśmy może 10 km. Ostatecznie wylądowaliśmy nad jeziorem Drwęckim i bitwy nie widziałem . --------------------------------- A tak przy okazji : Noc była gorąca więc w samochodzie duszno . Nyska spokojnie jedzie ok 80 km/godz / na GPS /. Powyżej robi się głośno. W drodze powrotnej zaczęłem się zastanawiac nad wymianą silnika . Co sądzisz o wstawieniu jakiegoś silnika np BMW , Ford Sierra , Passat czyli tylnonapędowy z oryginalną skrzynia i koniecznie agregatem klimatyzacji . Oczywiście benzyna 1,8 do 2,2 l. Taki komplet na Allegro można kupi za 3 000 + 1 000 za elementy klimatyzacji / z rozebranego anglika / Zostawił bym dyfer z wałem napędowym . Tylko teraz pewnie trzeba pomyślec nad tarczowymi hamulcami na przód . A na dokładkę wspomaganie kierownicy i pewnie jakieś felgi z odsadzeniem aby zwiększy rozstaw kół . W końcu z Nysy zrobił by się pożądny samochód turystyczny . Ale z zewnątrz to nadal byłaby NYSA 522 |
Autor: | simon.templar [ 19 lipca 2010, 12:43 ] |
Tytuł: | |
Panowie miłośnicy polskiej motoryzacji, no rzesz kur... |
Autor: | zbyszek99 [ 19 lipca 2010, 17:56 ] |
Tytuł: | |
WIEDZIAŁEM ! ! ! ! ! Czułem , że ktoś tu nie wytrzyma . Ale nie denerwuj sie szanowny kolego Simonie, ja narazie tylko głośno myślę . A tak wogóle to dlaczego nie ??? Przecież moja Nyska nigdy nie będzie zabytkiem . Nie ma żadnego powodu aby nie starac się udoskonalic Nyse . Swap silnika to nie żadna profanacja . Robi sie to w różnych samochodach . Hamulce tarczowe mają jakiś tam wpływ na bezpieczeństwo - widziałem tarcze zainstalowane w Żuku i gośc twierdzi , że tamte poprzednie to były tylko " spowalniacze " , a teraz dopiero hamuje . A może to klimatyzacja tak Cię zdenerwowała ? Ja na codzień mam klimę i jakoś mi z nią dobrze , Nysą przejechałem w sobotę 250 km , w niedzielę ponad 300 i upał trochę mi dokuczył . Sam wiesz jaka była temperatura - a w Nysie jeszcze pewnie 20 stopni więcej jak na dworze . Nie rozumiem więc dlaczego miłośc do polskiej motoryzacji pod postacią renowacji i ulepszania ma byc czymś gorszym od utrzymywania samochodu w stanie takim , jak wyszedł z fabryki . Tym bardziej , że nasze Nysy z fabryki wychodziły w stanie conajmniej opłakanym . Wiem coś o tym . Dla wielu z Was jestem już dziadkiem , ale mogę się pochwali , że jeździłem Nysą od 1967 roku / słownie tysiąc dziewięcset sześcdziesiąt siedem / . Byłem chyba trzy razy w fabryce w Nysie gdzie odbierałem nowy samochód i widziałem w jakim stanie je sprzedają . Dlatego drogi kolego Simonie uwierz mi - Nysa tak naprawdę wcale nie jest aż takim wspaniałym zabytkiem polskiej motoryzacji . Wystarczy , że w Polsce pozostanie w Waszych rękach kilka niezmodyfikowanych Nysek , a mnie pozwólcie przerabiac , modyfikowac czy nawet tuningowac chociażby dlatego , że ja to lubie . Możemy się tylko umówic , że przestanę pisac na to forum , jeżeli uznajecie , że moje posty profanują Nysę |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 19 lipca 2010, 18:33 ] |
Tytuł: | |
Spoko Żbyszek Kazdy ma troszkę racji ,ale mnie zycie nauczyło ,ze jak ktoś ma auto i chce je przerabiać za włąsną kase to niech to robi na szczęście Twoja Nyska Żbyszku to 522 której nie szkoda aż tak jaby Simon przerabiał unikatową 501 MO Dlatego dajcie spokój !!! Pozatym Żbyszek jest z tych nielicznych co działa i naprawdę fajnie robi swoją Nyskę a wielu sceptyków nie lubi takich przeróbek bo no co tu dużo pisac ,większość takich projektów kończy sie fiaskiem . Chwal sie Żbyszek co tam jeszcze robisz w Nysce i chwal sie gdzie pojechałeś ! pozdr... |
Autor: | nysanek [ 20 lipca 2010, 18:17 ] |
Tytuł: | |
ale to co piszesz zbyszek to tez niejest w pelni prawda, bo te hamulce sa Gu.... zgadza sie , ale jak wymienisz na samoregulacyjne to niemasz juz grzebania w tym , a srednica bebnow jest 2 razy wieksza niz powinna byc , i srednica wystarczy zeby nyse spokojnie zatrzymac krotka droga hamowania , silnik inny jak dasz to tez temperatura z niego bedzie jebac do srodka , jest kilka patentow ktore ja zastosowalem i moge je tylko wszystkim polecac wtedy uzytkowanie nysy bedzie mniej awaryjne i niebedzie to czlowieka denerwowac , bo hamulce regulacyjne to mnie duzo nerwow kosztowaly |
Autor: | zbyszek99 [ 20 lipca 2010, 21:48 ] |
Tytuł: | |
O.K. narazie jak pisałem " głośno myśle " - chociaż jak sie znam to niewykluczone , że Nysa przejdzie metamorfoze . Za dobry wzór do naśladowania może posłużyc jeden Żuczek . spotkałem go w zimie w Przemyślu i właśnie spodobało mi sie jego zawieszenie i tarczowe hamulce : http://www.bradziaga.pl/?action=/pl/114 Oczywiście tak daleko sie nie posunę , bo Nysie chyba aż taka przeróbka nie pasuje. Niemniej będe myślał nad : Swap silnika na 1,8 benzyna ale ok 120 kM tarczowe hamulce trochę " odsadzone felgi '" Klimatyzacja wyciągarka schowana pod chłodnicą - już przymiarka była . Kombinuje , aby była zupełnie niewidoczna - jeżeli trzeba będzie użyc - to po odchyleniu tablicy rejestracyjnej . Wszystko to nie zmieni wyglądu zewnętrznego Nysy - jedynie zwiększy sie rozstaw kól , ale to tylko z korzyścią dla wyglądu zewnętrznego Co do grzania to nie boję się . Całe wnętrze kabiny wykleiłem matą głuszącą , na podłodze położona pianka poliuretanowa na to dywanik , szczelna maska i niech sobie grzeje - włącze klime . Tu kilka zdjęc z wygłuszania i ocieplania podłogi : Przy okazji udało mi sie mocno zwiększyc nawiew powietrza z dmuchawy na nogi kierowcy : wywaliłem oryginalny silnik z wiatrakiem i w jego miejsce idealnie pasuje kupiony na giełdzie komputerowej duży wiatrak do chłodzenia obudowy komputera / 30 zł / Wydajnośc tego wiatraka jest tak duża , że wydmuchuje wszystko z podłogi . Trzeba będzie zastosowac regulator obrotów . |
Autor: | tomaszopen [ 02 sierpnia 2010, 09:44 ] |
Tytuł: | |
Ładna,ba nawet piękna Nyska, tylko załóż odpowiednią kierownicę i obudowę kolumny kierownicy-PROSZĘ |
Autor: | Dziwny Mag [ 02 sierpnia 2010, 12:27 ] |
Tytuł: | |
Przy wymianie silnika i skrzyni na jakiś współcześniejszy i mocniejszy, w zasadzie powinno sie też zmienic most - jeśli naprawdę chcesz mieć jakiś pożytek z takiego swapa. Po prostu oryginalny most "pożera" więĸszość korzyści jakie dałaby zmiana motoru. Przetstowane już i sprawdzone rozwiązania to mosty od Wołgi GAZ 24 lub Suzuki Vitary - ale trzeba zwrócić uwagę na przełożenia, bo każdy z tych mostów występuje w co najmniej 2 wersjach, z których jedna ma takie samo przełożenie jak Nysa - a chodzi przecież o szybsze O swapach silników w tego tpyu konstrukcji sporo znajdziesz na forum http://www.lowrider.pl/forum/index.php --> na dole strony jest dział FSO Warszawa. Pozdrawiam! |
Autor: | Marian [ 02 sierpnia 2010, 17:03 ] |
Tytuł: | |
Lepiej zmienić tylko most na szybszy i wtedy Nysa osiąga o ok. 10km/h więcej, oczywiście kosztem trudniejszych podjazdów pod górkę, ale myślę, że też nie tak znacząco. |
Autor: | Mati_1979 [ 25 lipca 2012, 07:07 ] |
Tytuł: | |
Świetna robota |
Autor: | zbyszek99 [ 26 kwietnia 2015, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: Składak 1995 |
Zgadza się Kwaśnik - czy mam ,sprawdzę jutro do południa |
Strona 4 z 6 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |