Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
n59... było... jest... mam nadzieję, że będzie... http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=519 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | eb_eb [ 07 czerwca 2009, 08:18 ] |
Tytuł: | n59... było... jest... mam nadzieję, że będzie... |
Na początku... Nazywam się Szymon i już jakiś czas bobruje po forum ale nie zakładałem tematu o nysce bo nie bardzo było czym się chwalić... no ale, że remont ruszył to czas zacząć... |
Autor: | eb_eb [ 07 czerwca 2009, 08:24 ] |
Tytuł: | było... |
Autor: | eb_eb [ 07 czerwca 2009, 08:25 ] |
Tytuł: | jest... |
Autor: | eb_eb [ 07 czerwca 2009, 08:27 ] |
Tytuł: | mam nadzieję, że będzie... |
Autor: | nysanek [ 07 czerwca 2009, 08:40 ] |
Tytuł: | |
swietnie szymon z furgonu robisz mikrobus ? |
Autor: | eb_eb [ 07 czerwca 2009, 10:16 ] |
Tytuł: | furgon -> mikrobus |
taki mam plan... rodzinka się powiększa... a poza tym wiadomo, że autko tylko dla rekreacji a z mikrobusu "lepsze widoki" jak widać ta trudniejsza strona poszła wmiarę bez problemowo wiec myśle, że wstawienie samych okien z lewej strony też się uda... |
Autor: | eb_eb [ 07 czerwca 2009, 10:35 ] |
Tytuł: | cd na temat nyski... |
nyska jest z 63 roku... jestem jej 3 (trzecim) 1- 63-66- państwowe przedsiębiorstwo rozrywki (czy jakoś tak) w suwałkach 2- 66-08 jeżdziła z kwiatami wieńcami itp. pod wschodnią granicą cały czas w jednych rękach 3- 08-... ja nowo upieczony nysoman... w latach 70 właściciel wymienił silnik na nowy s21 razem ze srzynią biegów (nowa pochodzi z jakiegoś rosyjskiego terenowego auta-ma nawet inny wał) - podziurawił podłogę żeby wyprowadzić dzwignię zmiany biegów ale stary silnik też dostałem skrzynię biegów odpowiednią też już mam (podziękowania dla Przemka) brakuje mi całego mechanizmu przekazywania zmiany biegów od kierownicy do samej skrzyni... no i z przyjemnych informacji - jeżdzi! co prawda na s-21 ale na razie mi to wystarczy... nyska jest wyrejestrowana i ma nie opłacone OC(ale było wypowiedzenie umowy... nie będę musiał robić ciągłości ubezpieczenia) po skończonym remoncie czeka mnie przegląd i opłata OC no i w drogę... |
Autor: | nysanek [ 07 czerwca 2009, 10:45 ] |
Tytuł: | |
taki mechanizm sterowania biegami pod kiera , to ktorys z was tu na forum mogl by dorobic , jedynie miec jeden orginalny na wzor koledzy i produkcja w ruch pare takich zrobic nawet S-21 niejest zlym silnikiem w tej n59 na dalsze trasy jest napewno lepszy i jesli chodzi o eksploatacje tez , ja mam nowke skrzynie biegow z ta boczna pokrywa na te dzwigienki stary typ w przyszlosci ja przerobie na bezposrednie sterowanie tak ze ta pokrywa boczna bedzie na sprzedaz dla potrzebujacego tu na forum |
Autor: | nysanek [ 07 czerwca 2009, 11:19 ] |
Tytuł: | |
w takim razie szczesciarz z ciebie gazniki bociany G-35 sa dostepne jako nowe szukaj w czesciach warszawy zabytkowe , widuje sie takie na allegro chyba ten Jikov 40 SOP tez bedzie pasowac do dolniaka w sam raz . |
Autor: | Marian [ 07 czerwca 2009, 11:24 ] |
Tytuł: | |
No, nie jest źle! Gratuluje Nyski Dużo jeszcze przy niej roboty, ale potem będzie co podziiwać A warto uratować taką Nyskę. Co do tego silnika to cylindry rzeczywiście, źle nie wygladaja. Wogólem jeśli chciałbyś go do Nyski montowac to radizłbym c się da wymienic jeszcze na nowe, bo: 1. potem częsci do M-20 będą prawie wogóle nieosiągalne. 2. zawsze będziesz pewien, że to nowe i raczej sie nie zepsuje, a stare jak leżało tyle lat w tej stodole, to nie wiadomo, co sie z tym wszystkim działo... No i powodzenia życzę!!! |
Autor: | Dziwny Mag [ 07 czerwca 2009, 23:29 ] |
Tytuł: | |
Witaj Silnika - jeśli remont byłby całkiem poprawny - nie obróciłbyś korbą, a co dopiero ręką, ani ciu, a co dopiero pół obrotu Licho wie, co kto nazywa "remontem". Ale odpalić go na próbę możesz - łatwiej go zdiagnozujesz. Lepiej jednak bedzie zdjąc też wcześniej miske olejowa i sprawdzić, co w niej siedzi i jak wygląda układ korbowy. Pytałeś w innym temacie o tylne lampy w swojej nysce. Nie napisałem, bo nie miałem wtedy dojścia do katalogu części, a nie byłem pewien. Teraz zerknąłem - w katalogu części na 1962 rok są z tyłu 4 pojedyncze, okrągłe lampki. W któryms "Motorze" mam zdjęcie Nysy 501 (produkowanej od 1964r) też jeszcze z 4 pojedynczymi - nie jest to co prawda dowód 100%, ale jest bardzo prawdopodobne, że wszystkie N59 miały te 4 okrągłe lampki (1 para kierunkowskaz, 2 para pozycja + stop). Koniecznie zmień kształt wykroju na koła w przednich błotnikach P.S. Jedyne znane mi zdjęcie, na którym fabrycznie N59 ma lampy zespolone "czekoladki" (z Warszawy 201), to zdjęcie eksportowych sanitarek wykańczanych w Sanoku. Może więc tylko one miały takie lampy... Dodatkową ciekawostką jest fakt, że na Targach Poznańskich w 1965 (!) roku prezentowano: Nysy na rynek krajowy w nadwoziu 501, a Nysy w wersji tropikalnej jeszcze w nadwoziu N59! |
Autor: | PARZUŚ [ 08 czerwca 2009, 11:24 ] |
Tytuł: | |
Dziwny Mag pisze: Lepiej jednak bedzie zdjąc też wcześniej miske olejowa i sprawdzić, co w niej siedzi...
Stado olejowych pająków, które żyją w zgodzie z owadami Co do rzekomego remontu Dziwny ma racje jeżeli byłyby wymieniane tłoki pierścionki i byłby zrobiony szlif to kompresja byłaby tak piękna że ani rusz Wogule takie pytanko jeżeli ma sie stelarz na silniczek w garażu to wystarczy do niego przykręcić masę podłączyć akus rozrusznik stacyjka i będzie to iskrzyć ? czy cosik więcej potrzeba ? mowie tylko o silniku benzynowym |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |