Dzisiaj jest 29 marca 2024, 05:37


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 03 października 2009, 23:15 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 12:02
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Zdjęcie wnętrza Nyski z tamtych lat. Może się przyda.

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 października 2009, 08:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam. Dzięki za zdjęcie, ale według mnie jest to późniejsza wersja Nysy - sanitarki. Inne siedzenia rozkładane, okienko nie w tym miejscu. To tak na szybko.
Ale czy ktoś ma zdjęcia lub rysunki tej nagrzewnicy o którą pytałem wcześniej ?????
Pozdrawiam
:D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 października 2009, 15:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 kwietnia 2009, 19:50
Posty: 66
Lokalizacja: Wrocław
izzy pisze:
Zdjęcie wnętrza Nyski z tamtych lat. Może się przyda.

Obrazek
:shock: :shock: :shock: ŚWIETNA FOTKA!! naprawdę długo czekałem, żeby zobaczyć coś podobnego :D wielkie dzięki :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 października 2009, 18:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
celowałbym, że to Nysa 521. Na 522 za niski dach, a na wczesniejsze jakos to wyposazenie niezbyt pasuje chyba/...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 października 2009, 20:20 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2009, 12:02
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Może to rozjaśni jaki to model Nysy:

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 października 2009, 20:27 
wczesna 521 S


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 06 października 2009, 20:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sierpnia 2008, 18:20
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
teraz widać że na bank 521 ;) u siebie mam bardzo podobne siedzenia rozkładane.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 października 2009, 20:43 
na duzym zdjeciu ktore pokazuje srodek , mozna poznac po wywietrzniku w dachu, podsufitka biala derma , okno przesuwane w sciance dzialowej jest na prawa strone wiecej skierowane :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 08 października 2009, 14:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Jednak moja uwaga iż coś się nie zgadza w tym zdjęciu, i nie jest to wyposażenie Nysy N59 była słuszna.
Dziękuję za potwierdzenie.
Wiesław


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 grudnia 2009, 00:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam. mam pytanie trochę z innej beczki, ale bezpośrednio dotyczące mojej nysy.
Czy ktoś wie od którego roku obowiazują w Polsce asymetryczne światła mijania ??? :roll: (lub do którego roku można było stosować symetryczne) ???? :roll:
Jaki aktem prawnym zostały wprowadzone ?????
Pozdrawiam :lol:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 grudnia 2009, 12:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 grudnia 2007, 14:40
Posty: 143
Lokalizacja: Nowa Huta
jeśli auto dostało w fabryce światła symetryczne mozesz je z powodzeniem stosować, aż po złomowisko. Zwłaszcza, że podwyższają range historycznosci samochodu. W syrenie i przypuszczam, że w innych wozach też asymetryczne od kwietnia 1967 (albo 1966. ale raczej 1967)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 grudnia 2009, 02:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Paragrafów Ci teraz nie podam, jeśli będzie to dla Ciebie ważne, to poszukam. Natomiast jeśli idzie o to, kiedy fabryki zaczęły montować reflektory asymetryczne (a ten sam reflektor był w Warszawach, Syrenach, Żukach, Nysach, Starach, Jelczach), to gdzieś w trakcie 1966 roku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 grudnia 2009, 23:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Dzięki za odpowiedzi. Również sadzę iz zmiana świateł była w latach 60-tych. Ale jeśli ktoś wiedziałby jakim aktem prawnym i kiedy zostało to wprowadzone to prosiłbym o informacje.
Powiem iż mam kłopot z dostaniem (lub zrobieniem) światełka co było na dachu w sanitarce (chodzi o kształt, wymiar i barwę krzyża i tła). Jeśli ktoś ma coś takiego to bardzo proszę o pomoc. Szukam jeszcze do mojej nyski oryginalnych noszy stosowanych w tamtych latach. Widać dokładnie jak wyglądały w filmie "Ich dzień powszedni". Bardzo proszę o informacje o kimś kto posiada takie nosze (lub wszelkie inne informacje z tym związane).
Pozdrawiam :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: nysa
Post: 28 grudnia 2009, 21:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 lipca 2009, 15:51
Posty: 34
Lokalizacja: Legionowo/Głuchołazy
Witam jeżeli chodzi o światła symetryczne/asymetryczne to należałoby szukać w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z tego okresu ( 1966?) i tam powinna być na ten temat informacja.pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: światła
Post: 29 grudnia 2009, 01:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 lipca 2009, 15:51
Posty: 34
Lokalizacja: Legionowo/Głuchołazy
Witam ponownie, temat zmiany świateł z symetrycznych na asymetryczne zaintrygował mnie na tyle,że postanowiłem się w niego nieco zagłębić i udzielić koledze forumowiczowi ( który kupił ode mnie nyskę N501 jak dobrze pamiętam). więc to było tak:Pierwsze informacje o światłach symetrycznych w pojazdach mechanicznych znalazłem w Rozporządzeniu Ministrów: Komunikacji i Spraw wewnętrznych z dnia 01-10-1962 roku w sprawie ruchu na drogach publicznych Dz.U.nr 61 poz.295, który wszedł w życie 31-03-1962r a dokładnie w paragrafie 174 ustęp 6:W stosunku do świateł oświetlających drogę dopuszcza się:punkt 3:asymetryczne światła mijania, oświetlające drogę na prawo od podłużnej osi symetrii pojazdu na większą odległość niż na lewo, przy czym oświetlenie drogi na lewo od osi symetrii pojazdu powinno odpowiadać przepisom ustępu 5 punkt 2 tzn; ustęp 5: światła oświetlające drogę przed pojazdem samochodowym powinny w szczególności odpowiadać następującym warunkom: punkt 2: dwa światła mijania powinny dostatecznie oświetlać drogę na odległość co najmniej 30 m przed pojazdem, jednak nie oślepiając kierującego mijanego pojazdu i innych użytkowników drogii.

Powyższe rozporządzenie zmieniło: Rozporządzenie ministrów: Komunikacji, Spraw Wewnetrznych i Spraw wojskowych z dnia 27-10-1937 roku o ruchu pojazdów mechanicznych na drogach publicznych ( Dz.U nr 85 poz.616 z późniejszymi zmianami ), które obowiązywało od 01-01-1938r. W paragrafie 9 ustęp 1 litera h napisano:
ustęp 1: Każdy pojazd mechaniczny powinien być zaopatrzony w następujące przyrządy i urządzenia: litera h: dwie najaśnice ( reflektory) o bezbarwnym żółtym świetle, mogące oświetlać drogę na odległość co najmniej 100m przed pojazdem;każda najaśnica powinna być tak urządzona, aby można było bez przerwy w oświetleniu drogi opuszczać snop światła, aby światło nie raziło jadących z przeciwnej strony, a jednakże oświetlało dostatecznie drogę przed pojazdem; motocykle mogą mieć jedną taką najaśnicę.

Oznacza to,że zgodnie z powyższym zapisem w przdwojennej Polsce do pierwszej połowy lat 60-tych były powszechnie używane światła symetryczne dopiero po 1962 roku w ustawodastwie polskim pojawia się informacja o dopuszczeniu świateł asymetrycznych a z czasem o obowiązku ich posiadania. Tyle przepisy, wiadomo w latach 60-tych w Polsce znajdowała się ogromna mieszanka pojazdów począwszy od zdobytych na Niemcach, podarowanych przez Amerykanów, importowanych od wschodniego sąsiada a skończywszy na pojazdach polskiej produkcji i dlatego ciężko jest ustalić tak naprawdę kiedy weszły do użycia światła asymetryczne.Mam nadzieję,że w jakimś stopniu odpowiedziałem na pytanie. A informacje podane przeze mnie przydadzą się.pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net