Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Nysa N59 1961 Sanitarka
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=553
Strona 4 z 19

Autor:  izzy [ 03 października 2009, 23:15 ]
Tytuł: 

Zdjęcie wnętrza Nyski z tamtych lat. Może się przyda.

Obrazek

Autor:  wiesław [ 05 października 2009, 08:49 ]
Tytuł: 

Witam. Dzięki za zdjęcie, ale według mnie jest to późniejsza wersja Nysy - sanitarki. Inne siedzenia rozkładane, okienko nie w tym miejscu. To tak na szybko.
Ale czy ktoś ma zdjęcia lub rysunki tej nagrzewnicy o którą pytałem wcześniej ?????
Pozdrawiam
:D

Autor:  ZAWO [ 05 października 2009, 15:05 ]
Tytuł: 

izzy pisze:
Zdjęcie wnętrza Nyski z tamtych lat. Może się przyda.

Obrazek
:shock: :shock: :shock: ŚWIETNA FOTKA!! naprawdę długo czekałem, żeby zobaczyć coś podobnego :D wielkie dzięki :wink:

Autor:  Marian [ 06 października 2009, 18:26 ]
Tytuł: 

celowałbym, że to Nysa 521. Na 522 za niski dach, a na wczesniejsze jakos to wyposazenie niezbyt pasuje chyba/...

Autor:  izzy [ 06 października 2009, 20:20 ]
Tytuł: 

Może to rozjaśni jaki to model Nysy:

Obrazek

Autor:  nysanek [ 06 października 2009, 20:27 ]
Tytuł: 

wczesna 521 S

Autor:  Morales [ 06 października 2009, 20:29 ]
Tytuł: 

teraz widać że na bank 521 ;) u siebie mam bardzo podobne siedzenia rozkładane.

Autor:  nysanek [ 06 października 2009, 20:43 ]
Tytuł: 

na duzym zdjeciu ktore pokazuje srodek , mozna poznac po wywietrzniku w dachu, podsufitka biala derma , okno przesuwane w sciance dzialowej jest na prawa strone wiecej skierowane :wink:

Autor:  wiesław [ 08 października 2009, 14:40 ]
Tytuł: 

Jednak moja uwaga iż coś się nie zgadza w tym zdjęciu, i nie jest to wyposażenie Nysy N59 była słuszna.
Dziękuję za potwierdzenie.
Wiesław

Autor:  wiesław [ 04 grudnia 2009, 00:09 ]
Tytuł: 

Witam. mam pytanie trochę z innej beczki, ale bezpośrednio dotyczące mojej nysy.
Czy ktoś wie od którego roku obowiazują w Polsce asymetryczne światła mijania ??? :roll: (lub do którego roku można było stosować symetryczne) ???? :roll:
Jaki aktem prawnym zostały wprowadzone ?????
Pozdrawiam :lol:

Autor:  syreniarz [ 13 grudnia 2009, 12:28 ]
Tytuł: 

jeśli auto dostało w fabryce światła symetryczne mozesz je z powodzeniem stosować, aż po złomowisko. Zwłaszcza, że podwyższają range historycznosci samochodu. W syrenie i przypuszczam, że w innych wozach też asymetryczne od kwietnia 1967 (albo 1966. ale raczej 1967)

Autor:  Dziwny Mag [ 17 grudnia 2009, 02:29 ]
Tytuł: 

Paragrafów Ci teraz nie podam, jeśli będzie to dla Ciebie ważne, to poszukam. Natomiast jeśli idzie o to, kiedy fabryki zaczęły montować reflektory asymetryczne (a ten sam reflektor był w Warszawach, Syrenach, Żukach, Nysach, Starach, Jelczach), to gdzieś w trakcie 1966 roku.

Autor:  wiesław [ 27 grudnia 2009, 23:12 ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedzi. Również sadzę iz zmiana świateł była w latach 60-tych. Ale jeśli ktoś wiedziałby jakim aktem prawnym i kiedy zostało to wprowadzone to prosiłbym o informacje.
Powiem iż mam kłopot z dostaniem (lub zrobieniem) światełka co było na dachu w sanitarce (chodzi o kształt, wymiar i barwę krzyża i tła). Jeśli ktoś ma coś takiego to bardzo proszę o pomoc. Szukam jeszcze do mojej nyski oryginalnych noszy stosowanych w tamtych latach. Widać dokładnie jak wyglądały w filmie "Ich dzień powszedni". Bardzo proszę o informacje o kimś kto posiada takie nosze (lub wszelkie inne informacje z tym związane).
Pozdrawiam :D

Autor:  flanker72 [ 28 grudnia 2009, 21:06 ]
Tytuł:  nysa

Witam jeżeli chodzi o światła symetryczne/asymetryczne to należałoby szukać w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z tego okresu ( 1966?) i tam powinna być na ten temat informacja.pozdrawiam.

Autor:  flanker72 [ 29 grudnia 2009, 01:26 ]
Tytuł:  światła

Witam ponownie, temat zmiany świateł z symetrycznych na asymetryczne zaintrygował mnie na tyle,że postanowiłem się w niego nieco zagłębić i udzielić koledze forumowiczowi ( który kupił ode mnie nyskę N501 jak dobrze pamiętam). więc to było tak:Pierwsze informacje o światłach symetrycznych w pojazdach mechanicznych znalazłem w Rozporządzeniu Ministrów: Komunikacji i Spraw wewnętrznych z dnia 01-10-1962 roku w sprawie ruchu na drogach publicznych Dz.U.nr 61 poz.295, który wszedł w życie 31-03-1962r a dokładnie w paragrafie 174 ustęp 6:W stosunku do świateł oświetlających drogę dopuszcza się:punkt 3:asymetryczne światła mijania, oświetlające drogę na prawo od podłużnej osi symetrii pojazdu na większą odległość niż na lewo, przy czym oświetlenie drogi na lewo od osi symetrii pojazdu powinno odpowiadać przepisom ustępu 5 punkt 2 tzn; ustęp 5: światła oświetlające drogę przed pojazdem samochodowym powinny w szczególności odpowiadać następującym warunkom: punkt 2: dwa światła mijania powinny dostatecznie oświetlać drogę na odległość co najmniej 30 m przed pojazdem, jednak nie oślepiając kierującego mijanego pojazdu i innych użytkowników drogii.

Powyższe rozporządzenie zmieniło: Rozporządzenie ministrów: Komunikacji, Spraw Wewnetrznych i Spraw wojskowych z dnia 27-10-1937 roku o ruchu pojazdów mechanicznych na drogach publicznych ( Dz.U nr 85 poz.616 z późniejszymi zmianami ), które obowiązywało od 01-01-1938r. W paragrafie 9 ustęp 1 litera h napisano:
ustęp 1: Każdy pojazd mechaniczny powinien być zaopatrzony w następujące przyrządy i urządzenia: litera h: dwie najaśnice ( reflektory) o bezbarwnym żółtym świetle, mogące oświetlać drogę na odległość co najmniej 100m przed pojazdem;każda najaśnica powinna być tak urządzona, aby można było bez przerwy w oświetleniu drogi opuszczać snop światła, aby światło nie raziło jadących z przeciwnej strony, a jednakże oświetlało dostatecznie drogę przed pojazdem; motocykle mogą mieć jedną taką najaśnicę.

Oznacza to,że zgodnie z powyższym zapisem w przdwojennej Polsce do pierwszej połowy lat 60-tych były powszechnie używane światła symetryczne dopiero po 1962 roku w ustawodastwie polskim pojawia się informacja o dopuszczeniu świateł asymetrycznych a z czasem o obowiązku ich posiadania. Tyle przepisy, wiadomo w latach 60-tych w Polsce znajdowała się ogromna mieszanka pojazdów począwszy od zdobytych na Niemcach, podarowanych przez Amerykanów, importowanych od wschodniego sąsiada a skończywszy na pojazdach polskiej produkcji i dlatego ciężko jest ustalić tak naprawdę kiedy weszły do użycia światła asymetryczne.Mam nadzieję,że w jakimś stopniu odpowiedziałem na pytanie. A informacje podane przeze mnie przydadzą się.pozdrawiam.

Strona 4 z 19 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/