Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:26


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 06 stycznia 2008, 13:58 
z gowna bata sie nieukreci :D polowa tych blach szpachlowana , zeby tak zrobic dokladnie to odpodstaw jak ta M59 w krakowie zrobili.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 06 stycznia 2008, 14:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Gliwice
Według mnie jest ciekawa bo jest kinowozem, podoba mi się jej kolor i fajnie wyglądają te listewki na atrapie :D . Z wnętrzem faktycznie gorzej (chociaż dla mnie całość samochodu ma jakiś urok 8) ), ale jakby tak wymienić wskaźniki, kierownicę i wywalić tą stacyjkę z kolumny... Za to mamy radio Safari :), tylko ten głośnik :? . No i rudy poczynił już na pewno silne spustoszenia, ale myślę, że tak na części to jej szkoda :wink: .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 stycznia 2008, 14:31 
takie auto moze byc nawet zardzewiale ale jak wiekszosc detali jest orginalnych to tez widzi sie jakies swiatelko w tunelu (dla przykladu roberta nysa T 501 jest do remontu idealna) jak zacznie sie remont to tez z sukcesem sie go skonczy , wszystko zalezy od tego na ile ten ktos chce miec takie auto orginalne w wiekszosci chce sie miec orginalne :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 06 stycznia 2008, 19:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Gliwice
Co racja to racja :D . Ja też zawsze jestem za orginałem, ale w tym jedynym wypadku jakoś tak... :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 stycznia 2008, 16:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Zbychu-uspokój się :wink:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 stycznia 2008, 16:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Gliwice
Nie rozumiem Robo, z czego mam się uspokajać :lol: . Ja przecież nigdy nie byłem spokojniejszy :wink: .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 stycznia 2008, 16:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
ja też, ale parę części to bym wyszarpał z twojego awatarka :wink:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 stycznia 2008, 16:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Gliwice
Hehe, domyślam się, że chodzi głównie o części drzwi przesuwnych :wink: . A awatarek świeżo zmieniony, taka jest jego ostateczna forma :wink: .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: 501 K, 1965
Post: 23 lipca 2009, 15:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 lipca 2009, 15:09
Posty: 77
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Nadeszła pora abym i ja się ujawnił ze swoją nysą. Jest to oryginalny Kinowóz na nysie 501 z 1965r. Auto jeździło od nowości w okolicach Wrocławia. Niestety z racji późniejszego przeznaczenia (wożenie warzyw na targowisko) straciło wyposażenie wnętrza (o ile zostało z wyposażeniem sprzedane). Niemniej w zamyśle planuje ją przywrócić do oryginalnego wyglądu. Póki co zbieram materiały dotyczące kinowozów, problem z tym związany jest taki iż powszechne są tylko opisy wnętrza bez szczegółów.
Udało mi się zdobyć na chwilę obecną oryginalny projektor z ŁZK AP22 z 1963 na taśmy 16mm, obecnie działam w kierunku dostania się do archiwum muzeum kinematografii w Łodzi gdzie jak się dowiedziałem jest sporo materiałów poświęconych kinom objazdowym... wszystko przede mną :) Jeśli ktoś z Was koledzy posiada jakieś zdjęcia wnętrza proszę o kontakt.

Pozwolę sobie przy okazji wklejać tu informacje poświęcone kinowozom jakie uda mi się wynaleźć. Zapewne większość będzie mało interesująca, ale.... co mi tam:):)

Obrazek

Obrazek

No i silniczek, naturalnie dolnozaworowy, po sporej walce udało się go odpalić i mimo wielu trudności chodzi równo :):)

Obrazek

Pozdrawiam Bryan

_________________
www.ReklamaNaKolach.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lipca 2009, 22:22 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Hejka ! Super że sie pokazałes na naszym forum :D

Nad twoją Nyską kiedyś debatowaliśmy tu i na FPM ;)

http://forum.polskiedostawczaki.pl/temat-vt37 ... sc&start=0

ps. może dla porządku połączyć te tematy? pozdr...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 lipca 2009, 08:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 lipca 2009, 15:09
Posty: 77
Lokalizacja: Wrocław
witam, myślę, że z powodzeniem można połączyć te dwa wątki.
Pozdrawiam Bryan

_________________
www.ReklamaNaKolach.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 września 2010, 18:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 lipca 2009, 15:09
Posty: 77
Lokalizacja: Wrocław
Witam!!

Jakiś dłuższy czas zbierałem się do wyskrobania paru słów no i w końcu znalazłem na tą chwilą.

Temat mogę zatytułować "Śladami kinowozu TOM1". I jak nazwa wskazuje poświęcony będzie ornitologii polskiej;)

Ale do rzeczy. W wolnych chwilach starałem się zebrać trochę informacji poświęconych kinowozom jak i mojemu kinowozowi. Większość informacji zapewne jest Wam znana, paru może nie wiecie, a mam nadzieję, że skłoni to niektórych z Was do poszukiwań kolejnych informacji które pomogą w stworzeniu szerszego zbioru informacji poświęconym kinowozom.

A więc do rzeczy!!

Dzieje kinowozów sięgają roku 1960. Wtedy to przedstawiono jako modrnizację Nysy N69 wersję N60. Przygotowano jej liczne odmiany wśród których znalazł się kinowóz. Wcześniej również Nysy wyposażano w aparaturę projekcyjną i wykorzystywano jako wozy propagandowe jednak nie budowano nadwozi konkretnie pod ten model. W 1963r projekt N60 zawieszono z powodu "kosztów i ciężaru" a w jego miejsce do produkcji w 1964 r. wprowadzono model 501 o którym ta rozprawa będzie. Kinowozy w ogólnej produkcji były istnymi rodzynkami. w latach 1961-1963 kinowozy stanowiły odpowiednio 1,5% ; 2% ; 2% ogólnej produkcji. W kolejnych latach 1964 i 1965 produkcja kinowozów wynosiła odpowiednio 1,8% i 1,6% ogólnej produkcji. W tym miejscu warto wspomnieć, że tylko w 1964r. przeznaczono 20% wyprodukowanych kinowozów na eksport. W innych wspomnianych latach produkcja była tylko na rynek krajowy.

Pomimo tak małej produkcji kinowozy były na równi z innymi odmianami promowane m. innymi na okładkach instrukcji oraz w broszurach informacyjnych.

Obrazek

Większość Nys w wersji kinowóz mimo agnitacji iż stanowią one część regionalnych ośrodków kultury trafiało w szeregi wojskowe gdzie wypełniały powierzone im zadania. Poniżej jedna ze wspomnianych jako mistrz drugiego planu:

Obrazek

Taki też los spotkał moją Nysę.

Swoją karierę rozpoczęła w 1965 r od służby w ludowym wojsku skąd pod koniec lat 70 została odkupiona i trafiłą do cywila.
Piętno jej przeszłości widoczny jest do dzisiaj:

Obrazek

Obrazek

Kolejnym etapem moich "badań" było stwierdzenie jak bardzo moja nysa jest prawdziwym kinowozem i jak bardzo pokrywa się wyposażenie z katalogu części z rzeczywistością. Tak więc do dzieła!



Kinowozy były podzielone na trzy części. Kabinę kierowcy, stanowisko operatora oraz na przedział agregatu.

Obrazek


Pierwszy najbardziej widoczny element nadwozia to kopułka wentylatora. Wiatrak miał za zadanie utrzymanie jako takiego klimatu w kabinie operatorskiej.

Obrazek

długo nie szukając można go łatwo odnaleść:

Obrazek

I tu od razu uwaga!! Wiatraki były równiez montowane w nysach N59 w wersji mikrobus na eksport, oraz zdarzał się w ambulansach. Tak więc nie jest to wyznacznik, że dany pojazd był odrazu kinowozem. A tutaj przykład
[IMG]http://i93.photobucket.com/albums/l48/Brya
n-maverick/Nyski.jpg[/IMG]


Kolejnym elementem jaki szukałem były niestety tylko ślady po elementach zamontowanych na przedniej ściance działowej:

Obrazek

oraz ślady po kanapie:

Obrazek

Tutaj dysponujemy również zdjęciem :

Obrazek

U mnie niestety po tym śladu niema....ale tylko pozornie:

Obrazek

Na ściance widoczne są doskonale otwory w miejscach przedstawionych w katalogu części, to dobry sygnał :):)

Natomiast jeśli idzie o kanapę, w miejscu mocowania siedziska znajdują się elementy montażowe:

Obrazek

Niestety po pięknym biurku śladu nie pozostało - a szkoda, za to autor opracowania katalogu części zademonstrował nam jego wygląd:

Obrazek

Kolejnym elementem wyjątkowym dla kinowozów jest tabliczka z przyciskami do obsługi oświetlenia i nawiewu przedziału operatora:

Obrazek

Pod przełącznikami znajduje się trawiona tabliczka z opisem przełączników.

Kolejnym elementem charakterystycznym dla kinowozów jest klapka przez którą można było przyłączyć wóz do stałego źródła zasilania.

Obrazek

u mnie sądziłem, że zostało to już zastąpione świerzą blachą...atu Ci niespodzianka...

Obrazek

zabita gwoździami ale jest.

Przy okazji na wcześniejszym zdjęciu widać tylną ściankę działową. Jeden z kolegów pisał wcześniej na jej temat. Ścianka ta nie sięgała sufitu jak przednia, a kończyła się na ponad tylnymi oknami, natomiast w pozostałym miejscu znajdowała się szafeczka, która była zawieszona ponad przedziałem z agregatem.

Całą kabina operatora była wyposażona w ładne zasłonki które pomagały zaciemnić kabinę w czasie projekcji kina dziennego.

Obrazek


To na chwilę obecną tyle, przepraszam, za brak jakiejś spójności ale starałem się pisać szybko zanim wątek nie stracę. Z czasem wstawie kolejne materiały poświęcone kinowozom.

A na koniec mała ot ciekawostka. Moja nysa po wosku miała 2 właścicieli. Po kupieniu jej wywiozłem ją na wieś do kolegi ok .20 km od Wrocławia. Całkiem przypadkiem okazało się, że jej pierwszym właścicielem był sąsiad ów kolegi który ją poznał gdy stała na podwórzu.

_________________
www.ReklamaNaKolach.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 października 2010, 22:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 lipca 2009, 15:09
Posty: 77
Lokalizacja: Wrocław
Witajcie !!


Z uwagi, że nysa zaczęła niszczeć w oczach albo ja dopiero na to zwróciłem uwagę, zapadła decyzja o przedłużeniu jej żywota. Tak więc postanowiłem ją lekko podpicować co by wytrzymała kolejne kilka lat do jakiejś generalki.

Auto zapewne na fotach wygląda znacznie lepiej niż co niektóre nysy, jednak poświęconych parę chwil nad nią ujawnił wszelkie defekty oraz wpływ czasu.

Widok zewnętrzny:

Obrazek

Auto obłożone jest takimi ładnymi listwami w koło, ktoś pomyślał by, że ciekawy tuning z epoki, jednak mają one za cel usztywnienie poszycia gdyż konstrukcja szkieletu dawno tam nie istnieje.

Obrazek

Obrazek

Przód to też tylko papier...

Obrazek

..a do ciecia wystarczył by nożyk do tapet... gumówka w tym miejscy to przerost formy nad treścią... :)

Wnętrze:

Zabrałem się za ocenę stanu ramy nadwozia...
deski pomocowane były wszelkimi znanymi mi sposobami, tak więc zapadła decyzja o wycinaniu...

Obrazek

a pod nimi istna impreza :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ale to mnie nie przeraża.. nie takie rzeczy się nitowało i nie takich powierzchni szpachla się trzyma...:)

Tak więc nysa trafiła pod daszek i w miarę wolnego czasu coś się będzie dłubać:)

Obrazek

pierwsze foty z cięcia i łatania 1.XI :):) ot tak optymistycznie:)

_________________
www.ReklamaNaKolach.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 października 2010, 17:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
po prostu autko było podpicowane do sprzedaży. Nic nowego - przy głębszych oględzinach w chwili kupna bys zauważył. Ale nie z takich opresji się wychodziło - dasz radę i nyska będzie jak nowa kiedyś.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 października 2010, 17:57 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Bryan! Życzę powodzenia, mam nadzieję, że doczekamy chwili, kiedy Nyska znów będzie mogła projektować filmy :D Mam nadzieję, że dla forumowiczów Nysavan zrobisz zniżki ? :P

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net