Dzisiaj jest 29 marca 2024, 06:19


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 lutego 2011, 00:25 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 00:02
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Witam.
Stało się i kupilismy z kumplami na spółkę nyse mikrobusa. Rok produkcji 1993, pierwsza rejestracja 26 listopada wiec chyba sama końcówka. Oto ona:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a Tu zdjecie z poprzednim wlascicielem:)
Obrazek

Dłubiemy sobie jak na razie przy niej powolutku, nie jest zajezdzona, ale tez jakos wybitnie o nia nie dbano.

Mamy wobec niej bardzo ambitne plany- chcemy ja doprowadzic do perfekcyjnego stanu i ruszyc nia w europe, mam nadzieje ze sie uda.

Jest to pierwsza nysa z jaka mamy do czynienia i juz zakochalismy sie w tym samochodzie;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 lutego 2011, 08:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:04
Posty: 29
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam! Calkiem podobnie jak my przed rokiem :) Nawet dziadek podobnie wyglada do tego, ktory nam sprzedal nasza Nyske :) Szlyszeliscie o ZLOMBOLU. Serdecznie polecam tan rajd. Nysa swietnie sie na nim sprawdza.

Pozdrawiam www.zlombol.pl.

PS fajne malowanie. Efekt 3D rodem z PRL-u. Pelen Oldschool :]

_________________
Wrocław-Istambuł-Wrocław. Dystans pokonany Nysą w 8 osób. Strona zespołu: www.nysa-zlombol.pl.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2011, 16:10 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 00:02
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Panowie, mam problem :(

Od paru dni Nyska nie chce odpalić. Kopułka ok, przewody i świece jeszcze powinny dać radę (chociaż kwalifikują się do wymiany), 1/4 baku, wszystko wydaje się być dobrze a mimo to nie odpala.

Parę dni temu sprawdzaliśmy smoka baku paliwa, stąd moje podejrzenie o zapowietrzeniu układu paliwowego.

Normalnie przewód paliwowy do szklanki jest do połowy pełny tak jak i sama szklanka. Tak jak na zdjęciu:
Obrazek

Natomiast po pod pompowaniu pompką ręczną pod szklanką, przewód paliwowy opróżnia się, a do samej szklanki wpada powietrze ( widać bąbelki powietrza ).
Obrazek

Czy to normalny stan, czy rzeczywiście układ paliwowy jest zapowietrzony?

Silnik zaskakuje, ale nie odpala, aż w końcu się zalewa.

Powiedzcie przy okazji jakie mogą być powody nie odpalania.

Pozdrawiam :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2011, 21:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No jeśli powietrze pompuje tzn, że w baku pusto :) A to co wskaźnik pokazuje jak nie byl wymieniany ani sprawdzany pływak, to trzeba wziąć na to poprawkę, jedyny 100% pewny sposób sprawdzenia w tym wypadku to odkręcasz pływak lub smook( łatwiej pływak) wsadzasz śrubokręt długi i widzisz dokąd sięga poziom paliwa. A spróbuj pokręcić dłużej rozrusznikiem i pompuj lekko pedałem gazu, jeśli jest paliwo w baku, przy gażniku nic nie grzebaliście i świece są dobre to musi odpalić. Choćby chciał, zapłon musi nastąpić, jeśli paliwo dostaje siędo komory spalania :D
A tak serio- spróbuj przytrzymac rozrusznik troche i patrz czy ciągnie paliwo czy powietrze. Ja jak wymieniałem układ paliwowy to też musiałem długo się napompować pompką, żeby szklanka się napełniła... A jak paliwo spływa z powrotem do baku, to może zaworki w pompie paliwa do wymiany :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2011, 23:59 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 00:02
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Właśnie wcześniej czujnik poziomu paliwa był zawieszony i pokazywał że jest pół baku, którego wogóle nie było. Myśląc że paliwo jest próbowaliśmy odpalić Nyskę. Podejrzewam że wtedy zassało sporo powietrza. Teraz zalaliśmy benzynkę i nie pali.

Jak przytrzymuję rozrusznik to pompuje powietrze, przewód paliwowy przed szklanką nie uzupełnia się, mino że smok zanurzony jest w paliwie.

Marian15 z tego co zrozumiałem to ze szklanki paliwo nie ma prawa wracać, tak? W naszym przypadku wraca :(. Może to być bezpośrednią przyczyną tego że nie odpala?

Mam gdzieś w piwnicy pompę paliwową z Fiata 125p. Czy jak bym zastąpił pompę i szklankę z Nysy, pompą z tegoż fiata to mogło działać?

Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 00:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Są możliwe 2 przyczyny: przytkany syfem ze zbiornika przewód paliwowy idący ze zbiornika do pompy lub uszkodzony zaworek w pompie. Sprawdźcie przewód w wymieńcie zaworki oraz membranę w pompie. Koszt całej operacji znikomy - kilkanaście złotych.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 09:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Vitek pisze:
Właśnie wcześniej czujnik poziomu paliwa był zawieszony i pokazywał że jest pół baku, którego wogóle nie było. Myśląc że paliwo jest próbowaliśmy odpalić Nyskę. Podejrzewam że wtedy zassało sporo powietrza. Teraz zalaliśmy benzynkę i nie pali.

Jak przytrzymuję rozrusznik to pompuje powietrze, przewód paliwowy przed szklanką nie uzupełnia się, mino że smok zanurzony jest w paliwie.

Marian15 z tego co zrozumiałem to ze szklanki paliwo nie ma prawa wracać, tak? W naszym przypadku wraca :(. Może to być bezpośrednią przyczyną tego że nie odpala?

Mam gdzieś w piwnicy pompę paliwową z Fiata 125p. Czy jak bym zastąpił pompę i szklankę z Nysy, pompą z tegoż fiata to mogło działać?

Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam


w pompie paliwowej sa dwa zaworki takie to jest wielkosci 2 groszy , jezeli one przepuszczaja to paliwo wraca spowrotem do zbiornika , przez co odpalenie jest trudne. Paliwo niepowinno wracac dobrze zrozumiales

jezeli nawet skonczy sie paliwo na 0 to w przypadku benzyniaka po wlaniu paliwa do zbiornika odpalic powinien to nie diesel zeby sie zapowietrzyl

cos przytyka przeplyw paliwa , i ten wezyk transparentowy ktory robi zagiecie 180 stopni niejest orginalny normalnie tam jest inne rozwiazanie , orginalnie jest wezyk z koncowkami gwintowymi , rurka paliwa ma koniec gwintowy i pompa paliwa , ja stawiam na te zaworki w pompie ze one niesa szczelne wtedy tez nieodpali sie, lub syf przytyka smok, sprawdz rurke paliwa czy niejest czasem zagieta gdzies , powinna robic duze luki zeby przeplyw byl latwy, moja nysa mikrobus ktora kiedys kupilem miala problem na full gazie , znaczy dodajac wiecej gazu niestarczalo paliwo przyczyna byla zagieta rurka paliwa bo to auto panstwowe bylo kiedys , na budowie gdzies musieli zachaczyc , ale w twoim wypadku to mozesz sprawdzic jak jest rurka polozona, bo niepowiedziane jest ze wlasnie jak ma rurka wygiecia za ostre to i syf sie w srodku predzej nagromadzic moze / osad .

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 11:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak ciągnie powietrze, to skądś musi je zasysać, jeśli nie ze zbiornika to jakis wężyk macie niedokręcony i gdzieś ciągnie fałszywe powietrze, którego nie może ciągnąć. No i jak wraca paliwo to na 100% zaworki do wymiany...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 12:04 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 00:02
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Dzięki Panowie za błyskawiczną odpowiedź :)

Smok sprawdzony i jest ok.
Przewody paliwowe nigdzie nie wyglądają na zagięte.
Wszystkie łączenia przewodów paliwowych podokęcane i nie widzę skąd może brać lewe powietrze.

W każdym bądź razie wymienię zaworki i membranę w pompie paliwa. Zobaczymy co się wtedy będzie działo. Jak nadal nie będzie chciała odpalić to wymienimy przewody paliwowe na nowe :D

Dam znać czy po operacji z pompą odpaliła :)

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 12:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
zapodaj foty ze środka :D

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 12:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
Marian15 pisze:
Jak ciągnie powietrze, to skądś musi je zasysać, jeśli nie ze zbiornika to jakis wężyk macie niedokręcony i gdzieś ciągnie fałszywe powietrze, którego nie może ciągnąć. No i jak wraca paliwo to na 100% zaworki do wymiany...


nawet jak by zaciagala powietrze to by prychala i pierdziala , az by zgasla , tutaj to wyglada nato ze jak by pompa nietloczyla wogole paliwa do gaznika tylko w miejscu to tak buzuje , nieraz bylo tez tak ze te pompy potrafily wpuszczac paliwo do srodka silnika (sprawdz na bagnecie czy czasem sie nieopodniósl stan oleju i czy niej... benzyna) , bo pekl korpus , ale to zadko sie slyszy , kup kompletna nowa pompe a niep... sie ze starym G... :wink: jak by gdzies przewód paliwa byl nieszczelny to by smiaradzialo paliwem nawet w kabinie.Sa teraz dostepne miedziane przewody paliwa znaczy rurki to na wieki wiekow :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 14:31 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 00:02
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
< nysa - service > kupimy używaną, sprawną pompę (trafiła się po promocyjnej cenie), a do starej kupimy zawory i membranę i będzie leżała jako zapas :D (w tak dalekiej podróży jaką chcemy zrobić zapasowych części nigdy za wiele :lol: ). Wszystko złożymy na nowych uszczelkach i mam nadzieję że pójdzie :)

kaczka fotki ze środka zapodam jak troszeczkę posprzątamy, poczyścimy itp. Ogólnie wnętrze dobrze się zachowało tylko trzeba je przemyć 8)

P.S. Dzwoniłem do sklepu, który zajmuje się dystrybucją części do Nys i Żuków w Lublinie i zawory pompy paliwowej są teraz sprzedawane tylko w komplecie z membraną i uszczelkami za 42zł.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 18:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zaworki sprzedam Ci za 10zł, a membrane poluj na allegro, czasem się zdarza za 10-15zł...
A propos pomp - sprawna używana jest gorsza od używanej zregenerowanej, a uzywana zregenerowana zawsze będzie ciut gorsza od nowej (chyba, że nowa jest odpadem produkcyjnym). Także, ja bym wolał zamontować zregenerowaną niż używaną. Sam też mam zregenerowaną w mojej Nysie i druga zregenerowana, w której wszystko wymieniłem leży na półce w garażu...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 19:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Przecież regemeracja pompy paliwa polega tylko na wymianie uzczelek, membrany i zaworków.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 lutego 2011, 20:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 grudnia 2009, 21:01
Posty: 90
Lokalizacja: poznań
Witam, ładna nysa musiała wyjeżdżać z fabryki chyba razem z moja, moja jest rownież 1993 i chyba tez listopad (mikrobus) :D muszę sprawdzić dokładnie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net