Dzisiaj jest 28 marca 2024, 14:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26 lipca 2010, 09:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 27 grudnia 2008, 13:10
Posty: 47
Lokalizacja: Straż Pożarna
SZANOWNE GRONO. mam pytanie, czy pierwsze samochody Lublin miały może swoją ''służbę, pracę'' jako pojazdy uprzywilejowane tzn pożarnicze, karetki albo też Milicyjne? tzn chodzi mi zarówno o Lublin-y 51 oraz Lublin 1?Można prosić o odpowiedż i fotki jeśli ktoś takowe posiada, byłbym wdzięczny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2010, 09:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Lubliny 51 na pewno miały swoją "służbę", bo fabryka w Nysie swego czasu produkowała nadwozia do samochodów specjalnych Lublin 51 i Star (nie pamietam jaki, chyba 20). W Jeleniej Górze stoi pod wiatą ładny, odrestaurowany Lublinek 51 Sanitarka. Jego foto mam na innym komputerze, więc teraz nie mogę wstawić, ale na pewno zrobię to wkrótce :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 lipca 2010, 14:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Znalazłem fotki tego Lublinka, niestety z telefonu :/

Obrazek

Obrazek

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 lipca 2010, 16:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Lublin 51: bardzo powszechnie spotykane sanitarki - zarówno w wojsku jak i w cywilnych szpitalach. Samochody transportowe dla funkcjonariuszy Milicji, więźniarki, bankowozy. Także zabudowy pożarnicze (choć chyba najmniej liczne).
Co do zdjęć - jest tego w sieci multum - po prostu skorzystaj z wyszukiwarki. :D Jedna z podpowiedzi: Centralne Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach; inna to Muzeum Pożarnictwa w Alwerni.
Tu też warto zajrzeć:
http://www.polskie-auta.pl/

Lublin I z lat 90. znany mi jest tylko jako sanitarka (spośród zabudów specjalnych)... ale nim się nigdy szcególnie nie interesowałem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2010, 21:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Lublin I oczywiście pełnił służbę W Żandarmerii Wojskowej, jako 3 klasowa więźniarka, niestety nie mam żadnego zdjęcia :(

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 stycznia 2011, 12:17 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 sierpnia 2007, 18:36
Posty: 222
Lokalizacja: Kraków
Czy ten GAZ/Lublin ze zdjęcia to cywilna sanitarka?

_________________
FSD Nysa 522 "R" Reanimacja
FSD Nysa 522 S Sanitarka
FSD Nysa 522 W MILICJA
FSC Lublin Żuk A11b Pożarniczy
FSC Lublin Żuk A15 Pożarniczy
FSC Lublin Żuk A1806 Sanitarka
UAZ 469B POLICJA
FSO 1500 Sanitarka
FSO Polonez Cargo Ambulans


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 stycznia 2011, 17:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Chodzi o tą z mojej fotki? Nie wiem, gdzie służyła ta sanitarka, aż do dziś nie nawiązałem z właśicielem kontaktu, co sam uważam za dziwne i hmm.. "niepoprawne" :D
Na pewno kiedyś będę chciał się z nim poznać, to zapytam o szczegóły.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 stycznia 2011, 20:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 162
Witam
W grudniu kupilem Lublina 51 w wersji sanitarka (zdjecia będą później - chcę wkleić na temat o polskich cieżarówkach - chyba iż ktoś tutaj stworzy temat Lublina 51 (Gaza 51). Wiem iż były jeszcze , w wojsku, wersje warsztatowe - ciekawe wersjie bo z piecykiem wewnątrz. Wersja którą kupiłem jest w 90 % oryginalna. Stała kilkanascie lat w garażu , a pochodzi z ZN.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 czerwca 2011, 17:08 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2011, 22:59
Posty: 12
Lokalizacja: ur. Lublin, zam. lubuskie
Co do wersji pożarniczych Lublinów 51, były one niejako tworami "wtórnymi". Krajowe (typowe) samochody gaśnicze z tamtego okresu (lata 50-te) bazowały najpierw na podwoziach Forda V8 i Bedforda OLB, a następnie Stara 20 i 21. Lublina do tego celu z początku nie wykorzystywano. Zabudowy pożarnicze (wersja GLM-8 znana z CMP w Mysłowicach i późniejsze) były montowane przede wszystkim w Państwowym Ośrodku Maszynowym w Zamościu, ale dopiero w latach 60-tych. Podwozia pozyskiwano z zasobów LWP. Oprócz zabudów zamkniętych były tez wersje "zastępcze", tj. skrzyniowe Lubliny 51 przystosowane do przewozu ludzi i sprzętu pożarniczego. Serię ponad 100 takich pojazdów wykonano dla KWSP w Opolu w latach 60-tych.

_________________
Obiekty zainteresowania: A14, A15, A15B, A15C, A151, A151C & wszystkie czerwone i mrugające niebieskimi światełkami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net