Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Pierwsze Lubliny czy były specjalne http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=10&t=1167 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Arkadiusz [ 26 lipca 2010, 09:00 ] |
Tytuł: | Pierwsze Lubliny czy były specjalne |
SZANOWNE GRONO. mam pytanie, czy pierwsze samochody Lublin miały może swoją ''służbę, pracę'' jako pojazdy uprzywilejowane tzn pożarnicze, karetki albo też Milicyjne? tzn chodzi mi zarówno o Lublin-y 51 oraz Lublin 1?Można prosić o odpowiedż i fotki jeśli ktoś takowe posiada, byłbym wdzięczny. |
Autor: | Marian [ 26 lipca 2010, 09:25 ] |
Tytuł: | |
Lubliny 51 na pewno miały swoją "służbę", bo fabryka w Nysie swego czasu produkowała nadwozia do samochodów specjalnych Lublin 51 i Star (nie pamietam jaki, chyba 20). W Jeleniej Górze stoi pod wiatą ładny, odrestaurowany Lublinek 51 Sanitarka. Jego foto mam na innym komputerze, więc teraz nie mogę wstawić, ale na pewno zrobię to wkrótce |
Autor: | Marian [ 28 lipca 2010, 14:15 ] |
Tytuł: | |
Znalazłem fotki tego Lublinka, niestety z telefonu :/ |
Autor: | Dziwny Mag [ 29 lipca 2010, 16:50 ] |
Tytuł: | |
Lublin 51: bardzo powszechnie spotykane sanitarki - zarówno w wojsku jak i w cywilnych szpitalach. Samochody transportowe dla funkcjonariuszy Milicji, więźniarki, bankowozy. Także zabudowy pożarnicze (choć chyba najmniej liczne). Co do zdjęć - jest tego w sieci multum - po prostu skorzystaj z wyszukiwarki. Jedna z podpowiedzi: Centralne Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach; inna to Muzeum Pożarnictwa w Alwerni. Tu też warto zajrzeć: http://www.polskie-auta.pl/ Lublin I z lat 90. znany mi jest tylko jako sanitarka (spośród zabudów specjalnych)... ale nim się nigdy szcególnie nie interesowałem. |
Autor: | Leśnowóz [ 31 lipca 2010, 21:17 ] |
Tytuł: | |
Lublin I oczywiście pełnił służbę W Żandarmerii Wojskowej, jako 3 klasowa więźniarka, niestety nie mam żadnego zdjęcia |
Autor: | Airrescue [ 03 stycznia 2011, 12:17 ] |
Tytuł: | |
Czy ten GAZ/Lublin ze zdjęcia to cywilna sanitarka? |
Autor: | Marian [ 03 stycznia 2011, 17:07 ] |
Tytuł: | |
Chodzi o tą z mojej fotki? Nie wiem, gdzie służyła ta sanitarka, aż do dziś nie nawiązałem z właśicielem kontaktu, co sam uważam za dziwne i hmm.. "niepoprawne" Na pewno kiedyś będę chciał się z nim poznać, to zapytam o szczegóły. |
Autor: | wiesław [ 03 stycznia 2011, 20:01 ] |
Tytuł: | |
Witam W grudniu kupilem Lublina 51 w wersji sanitarka (zdjecia będą później - chcę wkleić na temat o polskich cieżarówkach - chyba iż ktoś tutaj stworzy temat Lublina 51 (Gaza 51). Wiem iż były jeszcze , w wojsku, wersje warsztatowe - ciekawe wersjie bo z piecykiem wewnątrz. Wersja którą kupiłem jest w 90 % oryginalna. Stała kilkanascie lat w garażu , a pochodzi z ZN. |
Autor: | bondziu [ 19 czerwca 2011, 17:08 ] |
Tytuł: | |
Co do wersji pożarniczych Lublinów 51, były one niejako tworami "wtórnymi". Krajowe (typowe) samochody gaśnicze z tamtego okresu (lata 50-te) bazowały najpierw na podwoziach Forda V8 i Bedforda OLB, a następnie Stara 20 i 21. Lublina do tego celu z początku nie wykorzystywano. Zabudowy pożarnicze (wersja GLM-8 znana z CMP w Mysłowicach i późniejsze) były montowane przede wszystkim w Państwowym Ośrodku Maszynowym w Zamościu, ale dopiero w latach 60-tych. Podwozia pozyskiwano z zasobów LWP. Oprócz zabudów zamkniętych były tez wersje "zastępcze", tj. skrzyniowe Lubliny 51 przystosowane do przewozu ludzi i sprzętu pożarniczego. Serię ponad 100 takich pojazdów wykonano dla KWSP w Opolu w latach 60-tych. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |