Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Pierwsze Lubliny czy były specjalne
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=10&t=1167
Strona 1 z 1

Autor:  Arkadiusz [ 26 lipca 2010, 09:00 ]
Tytuł:  Pierwsze Lubliny czy były specjalne

SZANOWNE GRONO. mam pytanie, czy pierwsze samochody Lublin miały może swoją ''służbę, pracę'' jako pojazdy uprzywilejowane tzn pożarnicze, karetki albo też Milicyjne? tzn chodzi mi zarówno o Lublin-y 51 oraz Lublin 1?Można prosić o odpowiedż i fotki jeśli ktoś takowe posiada, byłbym wdzięczny.

Autor:  Marian [ 26 lipca 2010, 09:25 ]
Tytuł: 

Lubliny 51 na pewno miały swoją "służbę", bo fabryka w Nysie swego czasu produkowała nadwozia do samochodów specjalnych Lublin 51 i Star (nie pamietam jaki, chyba 20). W Jeleniej Górze stoi pod wiatą ładny, odrestaurowany Lublinek 51 Sanitarka. Jego foto mam na innym komputerze, więc teraz nie mogę wstawić, ale na pewno zrobię to wkrótce :)

Autor:  Marian [ 28 lipca 2010, 14:15 ]
Tytuł: 

Znalazłem fotki tego Lublinka, niestety z telefonu :/

Obrazek

Obrazek

Autor:  Dziwny Mag [ 29 lipca 2010, 16:50 ]
Tytuł: 

Lublin 51: bardzo powszechnie spotykane sanitarki - zarówno w wojsku jak i w cywilnych szpitalach. Samochody transportowe dla funkcjonariuszy Milicji, więźniarki, bankowozy. Także zabudowy pożarnicze (choć chyba najmniej liczne).
Co do zdjęć - jest tego w sieci multum - po prostu skorzystaj z wyszukiwarki. :D Jedna z podpowiedzi: Centralne Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach; inna to Muzeum Pożarnictwa w Alwerni.
Tu też warto zajrzeć:
http://www.polskie-auta.pl/

Lublin I z lat 90. znany mi jest tylko jako sanitarka (spośród zabudów specjalnych)... ale nim się nigdy szcególnie nie interesowałem.

Autor:  Leśnowóz [ 31 lipca 2010, 21:17 ]
Tytuł: 

Lublin I oczywiście pełnił służbę W Żandarmerii Wojskowej, jako 3 klasowa więźniarka, niestety nie mam żadnego zdjęcia :(

Autor:  Airrescue [ 03 stycznia 2011, 12:17 ]
Tytuł: 

Czy ten GAZ/Lublin ze zdjęcia to cywilna sanitarka?

Autor:  Marian [ 03 stycznia 2011, 17:07 ]
Tytuł: 

Chodzi o tą z mojej fotki? Nie wiem, gdzie służyła ta sanitarka, aż do dziś nie nawiązałem z właśicielem kontaktu, co sam uważam za dziwne i hmm.. "niepoprawne" :D
Na pewno kiedyś będę chciał się z nim poznać, to zapytam o szczegóły.

Autor:  wiesław [ 03 stycznia 2011, 20:01 ]
Tytuł: 

Witam
W grudniu kupilem Lublina 51 w wersji sanitarka (zdjecia będą później - chcę wkleić na temat o polskich cieżarówkach - chyba iż ktoś tutaj stworzy temat Lublina 51 (Gaza 51). Wiem iż były jeszcze , w wojsku, wersje warsztatowe - ciekawe wersjie bo z piecykiem wewnątrz. Wersja którą kupiłem jest w 90 % oryginalna. Stała kilkanascie lat w garażu , a pochodzi z ZN.

Autor:  bondziu [ 19 czerwca 2011, 17:08 ]
Tytuł: 

Co do wersji pożarniczych Lublinów 51, były one niejako tworami "wtórnymi". Krajowe (typowe) samochody gaśnicze z tamtego okresu (lata 50-te) bazowały najpierw na podwoziach Forda V8 i Bedforda OLB, a następnie Stara 20 i 21. Lublina do tego celu z początku nie wykorzystywano. Zabudowy pożarnicze (wersja GLM-8 znana z CMP w Mysłowicach i późniejsze) były montowane przede wszystkim w Państwowym Ośrodku Maszynowym w Zamościu, ale dopiero w latach 60-tych. Podwozia pozyskiwano z zasobów LWP. Oprócz zabudów zamkniętych były tez wersje "zastępcze", tj. skrzyniowe Lubliny 51 przystosowane do przewozu ludzi i sprzętu pożarniczego. Serię ponad 100 takich pojazdów wykonano dla KWSP w Opolu w latach 60-tych.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/