Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:08


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 czerwca 2014, 01:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Jelcz 080 idąc śladami Żuka, Starów czy Jelczy ciężarowych również "postanowił, że zostanie strażakiem" :mrgreen:

Oto jakie zdjęcie znalazłem kiedyś na Motonewsie - autobus socjalny Jelcz 080 w roli ruchomego stanowiska dowodzenia sztabu Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie. Szczerze mówiąc wcześniej nie wiedziałem, że takie cudeńka istniały.
Pojazd ten stał się chyba kanwą dla powstałego prostego kartonowego modelu pożarniczego Jelcza 080 wydanego kilka lat temu przez wydawnictwo "ORLIK"


Załączniki:
EDURA_2006_B_091_kopia.jpg
EDURA_2006_B_091_kopia.jpg [ 202.95 KiB | Przeglądany 6161 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 01:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Omawiając temat Jelcza Berlieta nie sposób też nie wspomnieć o tzw "sklepowozach"


Załączniki:
22b17ce1c9[1].jpg
22b17ce1c9[1].jpg [ 48.56 KiB | Przeglądany 6161 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 01:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
najdziwniejszą przeróbką Jelcza "kaczora" jest natomiast ten "potworek". to jest jakiś "pojazd socjalny". Zdjęcie znalazłem wertując przed laty bezkres galerii zdjęć z "naszej klasy"


Załączniki:
80a04ad488[1].jpg
80a04ad488[1].jpg [ 78.81 KiB | Przeglądany 6161 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 09:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Fajny temat - i chyba pierwszy raz ktoś zebrał te informacje i zdjęcia w jednym miejscu - dobra robota! :)

Co do różnych wersji zabudowy na Jelczu 080 - wszystko, co nie jest przeszklonym autobusem jest pozafabryczną przeróbką.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 17:23 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Tak, zdecydowanie miło się to czytało i dowiedziałem się sporo ciekawych rzeczy. Proszę o jeszcze;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 23:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Cieszę się, że udało mi się coś nowego wnieść, bo obawiałem się, że ktoś coś już na ten temat w międzyczasie zdziałał, a tylko mi nic na ten temat nie wiadomo :mrgreen: a tu proszę, nadal jestem pierwszym w temacie :lol:
Taką historię miałem właśnie z modelem kartonowego Autosana H9-21 w skali 1:43. Pojechałem na zajezdnię PKS "obcykałem" aparatem kilka autobusów, zacząłem wszystko kreślić na papierze, mierzyć i wrzucać do Corela. Jak zaprojektowałem przednią ścianę H9-tki, to okazało się, że "Kartonowa Encyklopedia Techniki" wydała już model H9-21 w barwach PKS Kozienice :mrgreen: ... i już odechciało mi się dalej kreślić to samo, no bo po co 2 razy wynajdywać to samo :mrgreen:

No i takim to sposobem stanęło to na "pierwszym arkuszu" :wink:

PS - pomniejszyłem ten arkusz o 50%, (czyli 1:86) bo w 100% (czyli 1:43) był za duży... ale cóż. Może wykorzystam to jeszcze, jak będę robić model tego Autosano-Jelcza z PKS Łódź :mrgreen:

A tak wogóle, to marzyła mi się produkcja od podstaw modeli Autosana H9-21 oraz H9-33 (H9-35), ale strasznie to dużo kombinowania i dłubaniny wymagało. Mam jednak nadzieję, że kiedyś drukarki 3D potanieją na tyle, że będą w zasięgu mojego portfela... Wówczas chętnie odgrzeję temat produkcji Autosana H9-21 w skali 1:43 i innych kultowych polskich autobusów: obowiązkowo Jelcza Pr 110Lux/ Jelcza T120, Jelcza "kaczora", i może jeszcze innych...


Załączniki:
Autosan H9 1 do 43 arkusz1 wersja mała na nk 50 procent pomniejszona.jpg
Autosan H9 1 do 43 arkusz1 wersja mała na nk 50 procent pomniejszona.jpg [ 340.8 KiB | Przeglądany 6134 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 czerwca 2014, 23:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wszystko, co dobre, wymaga pewnych nakładów i wysiłku.
Z kolei rynek modelarski jest bardzo "dziwny" i bardzo chłonny, pełen nisz... To tak w kontekście Twojego modelu Autosana, który zapowiada(ł) się dobrze (i piszę to jako stary wyjadacz w kartonówkach, sędzia i instruktor 8) :wink: ).
Z kolei skala 1:43...zwłaszcza modele gotowe, daje spore pole do popisu, także w kwestii zarobku. Ale nic nie dzieje się samo - trzeba temat "popchnąć".
:)

____________________________________________________________________________________________

Wracając do autobusowych samoróbek - mam na dysku kilka zdjęć (aczkolwiek ściągniętych "z netu"), których na razie nie wrzuciłeś. Jak tylko je odnajdę (po awarii dysku zawartość folderów i ich nazwy są jednym wielkim bałaganem), to dorzucę. Sa to m.in bielski "Ogórek" gospodarczy - z pługiem do odśnieżania, w zabudowie ...beczkowozu :D Jest też "Ogórek" ciężarowy, ex miejski(!), z zachowaniem podwozia pełnej długości, kabina obciętą dopiero za drzwiami i paką od stara 28/29...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2014, 00:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...ale już bardziej na temat.

Nie omówiłem jeszcze kwestii przyczepy autobusowej Jelcz P 01
Przyczepa ta jest jak najbardziej "fabryczna", ale jeśli przeglądają to forum osoby młodsze, to pewnie nie pamiętają tego pojazdu i jeśli ujrzą go, pomyślą, że to jest jakaś samoróbka, którą pominąłem w temacie. Pomysł na zbudowanie przyczepy autobusowej wydaje się dzisiaj być czymś nierealnym, ale w latach 60-tych, 70-tych i 80-tych, transport autobusami PKS był tak popularny, że "zwykły" autobus często nie był w stanie pomieścić wszystkich pasażerów i musiał zostawiać podróżnych na trasie. Kierowców też zawsze było za mało w stosunku do potrzeb PKS. Nie jest to jakaś próba "ubarwiania" tematu i tworzenia historyjek "wyssanych przeze mnie z palca". Brat mojego ojca był w tamtych czasach dyżurnym ruchu w PKS w Lublińcu, więc wiem conieco o realiach transportu autobusowego w tamtych czasach.

Rozwiązaniem tych problemów okazała się więc przyczepa autobusowa produkowana przez Jelcza. Przyczepę zbudowano z myślą o łączeniu jej z autobusem Jelcz 043, czyli popularnym "ogórkiem". Pojazd ten zbudowano na bazie skróconej karoserii autobusu Jelcz 043. W przeciwieństwie do późniejszej karoserii przyczepy P 080 nie miała ona dwóch tylnych ścian (czyli drugiej tylnej z przodu zamiast przedniej). Przednia ściana przyczepy P 01 miała taki sam kształt, jak przednia ściana Jelcza "ogórka", z tym, że nie wycinano w tych blachach otworów na wlot powietrza do chłodnicy czy przednie reflektory - zamiast nich były prostokątne, pionowe przetłoczenia - takie same, jak pod tylne reflektory. Przyczepa posiadała dyszel, który był skrętny wraz z przednią osią.

Przyznam szczerze, że manewrowanie autobusem z taką przyczepą nie było rzeczą łatwą. Autobusy, które zgodnie z naniesionym rozkładem miały ciągnąć taką przyczepę miały często oddzielnie wyznaczone stanowiska na dworcach autobusowych, aby zjeżdżając ze stanowiska nie musiały cofać. Tak jest np. na dworcu PKS w Opolu. Choć od dawna nie jeżdżą tam "ogórki" ani inne autobusy z przyczepami, to nadal można zauważyć, że są stanowiska z których wyjeżdża autobus cofając i są stanowiska "przelotowe", gdzie wjeżdża się z jednej strony, a wyjeżdża z innej. Te właśnie "przelotowe" stanowiska obsługiwały głównie autobusy z przyczepą P 01
Inne dworce autobusowe nie miały tego problemu, bo od początku zorganizowano tam ruch w sposób "przelotowy" (Lubliniec, Częstochowa). W Opolu natomiast niektóre stanowiska autobusowe są właśnie pozostałością po tych czasach - czasach przyczep Jelcz P 01

W związku z produkcją tej przyczepy, wyposażano seryjnie wszystkie autobusy Jelcz 014, Jelcz 043, MEX 272 itp w haki holownicze do łączenia z nią. Zdarzało się jednak, że przyczepy tej nie łączono w zestawie z Jelczem "ogórkiem", a z innym pojazdem. Jako, że dyszel przyczepy był "kompatybilny" z tymi stosowanymi w rolnictwie, zdarzało się, że często można było zobaczyć, jak tą "przyczepkę" ciągnie ciągnik rolniczy - np. Ursus C 330. Prędkość z jaką podróżowali pasażerowie przyczepy ciągniętej przez Ursusa była tak mała, że nazywano taki zestaw "Bonanzą" :mrgreen:
W taki sposób kiedyś dojeżdżali do pracy ludzie :lol:

Zdjęcia poniżej pochodzą z aukcji (chyba na allegro) ze stycznia 2013 roku. Można było kupić tą przyczepę za 5 000 zł (przynajmniej tyle kosztowała w momencie ściągnięcia tych zdjęć :D )
Reszta zdjęć pochodzi z "naszej klasy"


Załączniki:
Komentarz: fotka z "naszej klasy"
195c057441[1].jpg
195c057441[1].jpg [ 67.27 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
Komentarz: Tutaj P 01 w roli altany działkowej - podobno to gdzieś w Opolu, ale nie kojarzę jakoś tego miejsca. Foto chyba z "naszej klasy". Mam je już z 5 albo nawet 7 lat więc nie pamiętam
318180[1].jpg
318180[1].jpg [ 286.41 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 145.14 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 118.24 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 95.73 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
01.jpg
01.jpg [ 118.24 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
2980216728_6.jpg
2980216728_6.jpg [ 98.35 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
2980216728_5.jpg
2980216728_5.jpg [ 124.09 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
2980216728_1.jpg
2980216728_1.jpg [ 116.92 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
2980216728.jpg
2980216728.jpg [ 134.6 KiB | Przeglądany 6133 razy ]
1435778222_1[1].jpg
1435778222_1[1].jpg [ 20.42 KiB | Przeglądany 6133 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2014, 00:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dziwny Mag pisze:
Wszystko, co dobre, wymaga pewnych nakładów i wysiłku.
Z kolei rynek modelarski jest bardzo "dziwny" i bardzo chłonny, pełen nisz... To tak w kontekście Twojego modelu Autosana, który zapowiada(ł) się dobrze (i piszę to jako stary wyjadacz w kartonówkach, sędzia i instruktor 8) :wink: ).
Z kolei skala 1:43...zwłaszcza modele gotowe, daje spore pole do popisu, także w kwestii zarobku. Ale nic nie dzieje się samo - trzeba temat "popchnąć".
:)

____________________________________________________________________________________________

Wracając do autobusowych samoróbek - mam na dysku kilka zdjęć (aczkolwiek ściągniętych "z netu"), których na razie nie wrzuciłeś. Jak tylko je odnajdę (po awarii dysku zawartość folderów i ich nazwy są jednym wielkim bałaganem), to dorzucę. Sa to m.in bielski "Ogórek" gospodarczy - z pługiem do odśnieżania, w zabudowie ...beczkowozu :D Jest też "Ogórek" ciężarowy, ex miejski(!), z zachowaniem podwozia pełnej długości, kabina obciętą dopiero za drzwiami i paką od stara 28/29...





No bardzo chętnie i z wielką radością wzbogacę tą naszą już kolekcję "autobusowych dziwolągów". Właśnie dlatego założyłem ten wątek - aby inni mogli również dorzucać różne ciekawostki. W końcu "w kupie siła" - jak mawiał napis na drzwiach kibelka w domu Ferdka Kiepskiego :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Co do kwestii modelu, to mam na punkcie Autosana H9-21 zajoba :mrgreen: więc sporo mogę znieść jeśli chodzi o trudy tworzenia, ale muszę na niego znaleźć wpierw trochę czasu. Przede wszystkim chcę założyć w końcu kiedyś ten dział i wątek modelarski na naszym forum i zaprezentować tam parę moich pomysłów, ale na chwilę obecną mam za dużo "kultowych aut PRL w skali 1:1" na głowie :mrgreen: i muszę się uporać jak najszybciej z odnowieniem ramy z Żuka, aby nie zajmowała placu i to póki jest pogoda...
Zdradzę tylko tyle, że prace nad H9-21 w skali 1:43 nie stanęły jedynie na etapie tego rysuneczku :wink: Powstało całe "cielsko" tego autobusu, a raczej nie model, tylko "kopyto", później zrobiłem prymitywną matrycę i ogromnie wielkim nakładem pracy i to dopiero za drugim razem udało mi się odlać, a później skleić 2 karoserie Autosana H9-21. Niestety po przemierzeniu okazało się, że się pomyliłem w wymiarach i model jest o 5 mm za szeroki. Długość i wysokość budy się zgadza, ale trzeba mu trochę "ująć" szerokości :x
Gdybym chciał w tak pracochłonny sposób produkować modele, to musiał bym chcieć za nie po kilka tysięcy zł w przeliczeniu na roboczogodziny potrzebne do wykonania tego. O cenie żywic już nie wspomnę :(

Wiem, że "kartonówka", to co innego, ale mi zależało na wyprodukowaniu modeli tego autobusu nie w jednym, czy kilku egzemplarzach, ale conajmniej w kilkunastu, jeśli nie ponad 20-tu.
Wyobraź sobie, jak pięknie by wyglądała taka seria Autosanów H9-21 w barwach różnych PKS-ów. Obowiązkowo chciałbym zrobić H9-21 w takich wymalowaniach:

błękitny z emblematami PKS Lubliniec
biały z granatowymi emblematami PKS Częstochowa
biało - pomarańczowy w barwach PKS Łódź
biało - pomarańczowy w barwach PKS Opole (takie były jeszcze na początku lat 90-tych)
żółto - niebieski w barwach "Opolskiego PKS"
biały z emblematami PKS Wieluń
pomarańczowy "GIMBUS"
khaki - autobus sztabowy "Wojska Lądowe" Wojsko Polskie
biało - turkusowo - niebieski "CZA 938R" - to jest autobus szkolny, który kursuje codziennie koło mojego garażu i jeździ od czasów, jak ja jeszcze chodziłem do szkoły podstawowej :mrgreen: czyli już prawdziwy "dinozaur" z niego :lol:

Pewnie jeszcze bym narobił tych błękitnych z Lublińca kilka sztuk - znam je i mimo, że wyglądają niemal identycznie potrafię już z daleka poznać po detalu który jest który, z jakiego rocznika i jaką ma rejestrację :mrgreen: Podobnie z opolskimi autobusami :wink:

Podobnie chciałem "klepać" jeszcze większego - Jelcza Pr 110 Lux w barwach:

PKS Lubliniec, PKS Częstochowa, PKS Kielce, PKS Białystok. - mam wielki sentyment do nich, zjeździłem nimi z pół Polski. Białystok takim właśnie autobusem jeszcze w latach 90-tych zaczynał obsługiwać najdłuższą regularną trasę autobusową w Polsce (lub jedną z najdłuższych): "Białystok - Warszawa - Tomaszów Mazowiecki - Piotrków Trybunalski - Częstochowa - Lubliniec - Opole - Wrocław" i z powrotem. Kiedyś "lukspeerka" była dla kierowcy swoistym symbolem awansu wśród kierowców i swoistym powodem do dumy. Dzisiaj te autobusy już niemal zniknęły z polskich dróg :(

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2014, 12:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Beczkowóz :D

:arrow: http://phototrans.eu/14,16900,0,Jelcz_2 ... _419H.html

Poniżej zdjęcia innych przeróbek. Zdjęcia pochodzą z rozmaitych portali internetowych oraz z ogłoszeń. Nie jestem ich autorem, zamieszczam je tlyko dla zilustrowania ciekawej dyskusji. Jeśli ktoś z Autorów tych zdjęć je rozpozna, zdjęcie oczywiście podpiszę i podlinkuję stornę źródłową (bądź usunę zdjęcie na życzenie Autora).

Pozdrawiam! :)


Załączniki:
1242413858_000893.jpg
1242413858_000893.jpg [ 156.54 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
1530955520_2.jpeg
1530955520_2.jpeg [ 178.25 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
1739310075_1.jpeg
1739310075_1.jpeg [ 144.31 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
3325974661_0d8f477be0_b.jpg
3325974661_0d8f477be0_b.jpg [ 244.7 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
dsc08174ev.jpg
dsc08174ev.jpg [ 166.92 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
dsc08175n.jpg
dsc08175n.jpg [ 166.84 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
j5ah2.jpg
j5ah2.jpg [ 117.03 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
j6cq8.jpg
j6cq8.jpg [ 170.36 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
PC270244.jpg
PC270244.jpg [ 147.19 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
T1548385_1.jpg
T1548385_1.jpg [ 50.17 KiB | Przeglądany 6114 razy ]
T1548385_3.jpg
T1548385_3.jpg [ 54.94 KiB | Przeglądany 6114 razy ]

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2014, 21:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
WOW! :shock: REWELACJA!!!


i na to właśnie liczyłem, że wspólnymi siłami stworzymy bardzo ciekawe kompendium wiedzy w tym temacie :D



A jeszcze też myślę, że warto wspomnieć o Jelczach "Ogórkach" w wersji cabrio lub pick-up

Pierwsze Jelcze "Ogórki" kabriolety pojawiły się już na ulicach polskich miast w latach 60-tych XX wieku. Powstały na zamówienie takich firm turystycznych, jak ORBIS. Nie wiem jednak czy produkowane były w takiej wersji fabrycznie, czy może jakaś inna firma przerabiała je na zamówienie ORBISU. Pomysłodawca wyszedł z założenia, że łatwiej będzie turystom zwiedzać miasto z autobusu pozbawionego dachu. Problem ze zwiedzaniem jednak pojawiał się w zimie... :mrgreen:


Ciekawostką jest też wersja "Ogórka" - kabrioletu w wersji towarowej, którą można by śmiało nazwać wersją Pick-up. Niestety nie posiadam zdjęć tego dziwoląga. Znam go jedynie z ustnej relacji mojego znajomego, który widywał regularnie taki pojazd w Dobrodzieniu w latach 80-tych. Jelcz ten miał tablice rejestracyjne z Poznania.

Inną relację o Jelczu "Ogórku", ale w wersji furgon przeczytałem na "motoshowminiaturze" lub na "motonewsie". Ktoś wspominał tam o Jelczu "Ogórku" w którym zaspawano blachą okna w tylnej części. W taki sposób z autobusu powstał furgon. Pojazd takowy zgodnie z tamtą relacją widywany miał być na przełomie lat 80-tych i 90-tych, ale nie wiem w jakiej części Polski...

Poniższe zdjęcia również NIE SĄ mojego autorstwa i jeśli ktoś uważa, że umieszczenie ich tutaj narusza jego prawa autorskie, proszę o kontakt w celu ich usunięcia.
Umieściłem też zdjęcia modelików (też NIE MOJEGO autorstwa) ponieważ nie mam zdjęć oryginalnych pojazdów na bazie których te modele powstały (a wiem, że na 100% takie właśnie kabriolety istniały)


Załączniki:
1428524061_2[1].jpg
1428524061_2[1].jpg [ 17.92 KiB | Przeglądany 6082 razy ]
1428524061_1[1].jpg
1428524061_1[1].jpg [ 18.53 KiB | Przeglądany 6082 razy ]
1428524061[1].jpg
1428524061[1].jpg [ 17.6 KiB | Przeglądany 6082 razy ]
1430080043_3[1].jpg
1430080043_3[1].jpg [ 13.33 KiB | Przeglądany 6082 razy ]
1430080043[1].jpg
1430080043[1].jpg [ 14.22 KiB | Przeglądany 6082 razy ]
z3754653X.jpg
z3754653X.jpg [ 57.83 KiB | Przeglądany 6082 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2014, 21:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Ciekawym przeznaczeniem dla autobusów są też autobusy restauracyjne. "Wzmiankę" o nich można było usłyszeć już w serialu "Alternatywy 4" :lol: :mrgreen: :lol:

ale tak już całkiem na serio:


Załączniki:
d7d29fa900[1].jpg
d7d29fa900[1].jpg [ 46.4 KiB | Przeglądany 6080 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2014, 21:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...a skoro już mowa o jedzeniu i autobusach, to należy wspomnieć o Autosanie - "sklepowozie" Fotki przesłał mi kiedyś kolega. Fotki z epoki warto podkreślić 8)

Oto Autosan H9-20 (lub H9-21) w wersji sklepowóz:


Załączniki:
sklep1[1].jpg
sklep1[1].jpg [ 140.81 KiB | Przeglądany 6079 razy ]
sklep2[1].jpg
sklep2[1].jpg [ 128.86 KiB | Przeglądany 6079 razy ]
sklep3[1].jpg
sklep3[1].jpg [ 118.24 KiB | Przeglądany 6079 razy ]
sklep4[1].jpg
sklep4[1].jpg [ 32.81 KiB | Przeglądany 6079 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2014, 22:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...a jeśli ktoś zatruł by się tym całym jedzeniem w autobusie, to na miejsce mogła przyjechać taka oto ruchoma stacja SANEPIDOWSKA :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Pojazdy te instalowano na bazie autobusów Autosan H9-03
Takie "polowe laboratorium" wyposażone było w aparaturę do badania wszelkich rodzajów skażeń - czyli w wojskowym żargonie: "ABC" [ czyli: Atomowe, Biologiczne, Chemiczne ]


Załączniki:
labo1[1].jpg
labo1[1].jpg [ 145.35 KiB | Przeglądany 6078 razy ]
labo2[1].jpg
labo2[1].jpg [ 172.02 KiB | Przeglądany 6078 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2014, 22:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Pewien Autosan H9-21 postanowił natomiast zrobić karierę w show biznesie 8)

(fotki znalezione przypadkowo przez google)


Załączniki:
511478[1].jpg
511478[1].jpg [ 203.52 KiB | Przeglądany 6078 razy ]
510729[1].jpg
510729[1].jpg [ 187.2 KiB | Przeglądany 6078 razy ]
510556[1].jpg
510556[1].jpg [ 299.23 KiB | Przeglądany 6078 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net