Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:49


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 stycznia 2015, 23:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Dzięki za zainteresowanie moją Syrenką i "odkopanie" jej tematu z "czeluści archiwum" :D
Widać, że i ona zaczyna żyć "swoim życiem" - przynajmniej w cyber rzeczywistości :wink:

...a tak już do rzeczy. Zastanawia mnie cały czas sprawa tego przedniego pasa nadwozia.
Przeciwko oryginalności tego rozwiązania jest choćby fakt, że prawy przedni błotnik jest z laminatu, a lewy przedni z blachy. Za ewentualną oryginalnością tego przodu też nie przemawia kwestia krawędzi tylnych w przednich błotnikach. Błotniki są jakby za długie o 0,5 - 1cm. Przednie drzwi się przez to nie domykają i blacha poszycia w drzwiach zachodzi od zewnątrz na błotniki przednie, jak się drzwi zamyka. Nie mogę więc w 100% domknąć drzwi tak, aby po zamknięciu powierzchnia drzwi była równa z powierzchnią błotników... Wątpliwości może się rozwieją, jak pooglądam cały ten element przedniego pasa po wyjęciu z auta...

Silnik i mechanika oraz zbiornik paliwa są "na bank" wymienione na nowsze. Przerabiane były też na 100% niektóre przyrządy na desce rozdzielczej. Podobnie z przednimi i tylnymi lampami - sprawdzałem to...

Buda oraz detale wnętrza - klamki, listwy w środku, daszek przeciwsłoneczny, siedzenie kierowcy itp - są oryginalne w 100%, ale często w opłakanym stanie.

Jeśli bym chciał ją przerabiać na "standardową 102", to będzie trochę problemu ze zdobyciem przednich błotników i przedniego pasa. Resztę można zregenerować...

Na oryginalny 2-cylindrowy silnik też jest szansa. Słyszałem w grudniu 2014, że jeden gościu ma coś takiego u siebie, ale właśnie - silnik "z klepiska" leżący "luzem" - to mogą być totalne "zwłoki" nie warte nic.
Można by też zrobić ją jako "102 S". No ale też by trzeba znaleźć w możliwym stanie silnik z Wartburga "naleśnika" no i tą właśnie specyficzną dla "eski" blacharkę
Najgorzej będzie zdobyć właśnie blacharkę - gdybym chciał ją robić jako "zwykłą 102" albo też "eskę"

Dlatego też temat tej akurat Syrenki musiałem odłożyć na później i skupić się na Nysce jednej i drugiej... No chyba, że znów znajdę jakiś "skarbiec" z częściami do niej...

Co do innych Syrenek
Zanim zdobyłem tą, to od lat chorowałem wręcz na Syrenkę 105. Jakieś 10 lat temu na złomie znalazłem 105L z 1977 roku. Wyglądała ona dosłownie jak ten modelik:

Obrazek

Rozszabrowana, bez silnika, bez przodu, po dachowaniu. Buda zgnita na amen - palcem by się dziurę wybiło w podłodze. Mogłem ją mieć za 300zł (w cenie złomu) ale "grymasiłem", nie wziąłem bo zbyt spróchniała. Później okazało się, że mogłem zdobyć całą blacharkę do niej - fabrycznie nową.
Blacharkę nową zdobyłem, ale Syrenki nie miałem.
Prawie to odchorowałem. Spać nawet nie mogłem po nocach. Później gdzie kolwiek tylko zawitałem, to się okazywało, że "Syrenka była, ale jakieś 5 lat temu, 4 lata temu, pół roku temu... poszła". No kurde, ale to było irytujące z takimi historyjkami. Jak tego "truposza" trafiłem to już nie odpuszczałem i kułem żelazo póki gorące...
Ta Syrenka okazała się taką nagrodą dla mnie za wytrwałość w szukaniu przez tyle lat :wink:

No i też szukałem 105-tki i do jej zakupu oraz eksploatacji się przez lata przymierzałem. Choćby 1976, 1981 rocznik nawet, tylko byle by była, choćby i sama buda, a tutaj jaka niespodzianka :mrgreen:

Teraz marzyłem o jeszcze jednej - już 105-tce, ale problemem jest już głównie brak placu.
Kolega - dzielnicowy w jednym z miast na śląsku mówił mi, że gdzieś tam stoją porzucone samochody - w tym zgnita Syrenka 105. Chce on je odkupić od zarządcy parkingu. Zobaczymy, jak będzie, ale u mnie problem z "miejscem parkingowym" na kolejnego "złomka" :-|
Ech, szkoda

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2015, 23:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Strucelsw pisze:
możesz mieć jeszcze jedną wersje listew- były w niektórych dwukolorowych 102s czy 103s z tych lat, niektóre startujące w RMC tak miały. niektórzy mówią o pojawieniu się ich w 101/1960, ja mam tak zrobione w mojej 105l. Popatrz na foto na dole strony:
http://www.classiccarcatalogue.com/FSO%201960.html


Ciekawie to wygląda. Podobny układ miała Syrenka 100 z "Kultowych Aut PRL" :D

Myślałem nad zrobieniem czegoś podobnego w... Nysie 521R
Tylko problem będzie z tymi listwami oddzielającymi kolor. Musiał bym to narysować, żeby zilustrować mój pomysł, bo bardzo trudno mi go opisać ot tak - słowami

A mam jeszcze takie pytanie o zderzaki. Jak to było z tymi ostrogami? Czy zderzak w wersji z ostrogami był całością, czy może te ostrogi były elementem wymiennym i mogę do niej założyć np tylny zderzak od 105 i jedynie ostróg szukać? Nigdy nie widziałem z bliska tego elementu no i mnie to bardzo interesuje... Nie tylko z ciekawości, ale i ze względów finansowych. Tak to miał bym może komplet zderzaków do niej w całkiem "możliwym" stanie, ale oba są "proste" - bez ostróg, a w 1963 roku były z ostrogami...
Normalnie miałem dosyć całego świata, jak przyszło mi ręcznie polerować tylny zderzak "na lustro". Dokonałem tego i mam nadzieję, że ta praca nie pójdzie na daremne :-|

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2015, 00:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Kły były dokładane na bank, wykonanie ich łacznie ze zderzakiem byłoby technologicznie nawet niemożliwe, nie wiem jednak czy sam zderzak był tak samo przetłoczony jak "bezkłowy", na tej stronce powinno być widać na którymś foto, bo sa dobrej jakości. listwy mozna kupić chromowane-samoprzylepne, ale żeby super było to już trzeba by krepować z jakiego cwierćwałka aluminiowego.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2017, 19:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Ostatnio zdobyłem do mojej syrenki kilka "fantów". Największym elementem jest ten dach.
Tak - wiem doskonale, że jest to na 1000% wrak w sensie jako cały dach i w całości na "przeszczep" do auta się nie nadaje, ale po dokładniejszych oględzinach ma jeszcze kilka zdrowych miejsc, które można z niego wyciąć i wstawić w formie "łatek" w dachu mojej Syrenki 102
Chyba łatwiej wyciąć gotowy zdrowy wyoblony kawałek z takiego trupka niż próbować "ulepić" go z nowej, ale całkowicie płaskiej blachy...

Czy kawałek prawego tylnego słupka da się wstawić w miejscu lewego przedniego?

Kawałek wyoblonego łuku z tego dachu chcę też wstawić do maski w Nysie jako łatkę, ale to już w innym temacie...

Za cały dach dałem 10zł, ale dostałem jeszcze parę fantów i same fanty były więcej dla mnie warte, jak te 10zł :wink: Więc wycieczka rowerem się opłaciła :wink:


Załączniki:
A06.jpg
A06.jpg [ 596.96 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A07.jpg
A07.jpg [ 613.14 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A08.jpg
A08.jpg [ 616.13 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A09.jpg
A09.jpg [ 594.55 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A10.jpg
A10.jpg [ 583.71 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A11.jpg
A11.jpg [ 644.86 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A12.jpg
A12.jpg [ 672.04 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A13.jpg
A13.jpg [ 652.64 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A14.jpg
A14.jpg [ 612.97 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A15.jpg
A15.jpg [ 636 KiB | Przeglądany 5896 razy ]
A16.jpg
A16.jpg [ 618.08 KiB | Przeglądany 5896 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 sierpnia 2017, 22:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2014, 09:47
Posty: 27
Znalezisko samo w sobie jest fajne, ale w sumie jego wartość użytkowa jest bardzo niska... Na zdjeciach widać, że dach jest dość mocno skorodowany, co będzie uniemożliwiało jego powtórne wykorzystanie, nawet w kawałkach... Prościej i szybciej będzie dorobić elementy dachu z arkuszy blachy, niż wycinanie, przekładanie, wspawywanie wątpliwej jakości materiału... Przemyśl to przede wszystkim pod względem... kasy. :) Wolisz, żeby blacharz męczył się 3 godziny, żeby wstawić "oryginalną" blachę, czy wolisz, żeby w ciągu godziny dorobił brakujący fragment w Syrence? :wink: Odpowiedź chyba jest prosta :)
A tak poza tym, ale nie traktuj tego absolutnie jako "atak" skierowany w Twoją stronę :wink: Z jakiego powodu zdecydowałeś się na dodanie tylu zdjęć przedstawiających ten sam dach? Myślę, że w zupełności wystarczyłoby wybrać z tych które dodałeś kilka - nie wiem - 2-3 zdjęcia, które będą dobrej jakości i które w zupełności wyczerpałyby temat. :wink: Twój temat stałby się przy okazji dużo bardziej atrakcyjny dla przeciętnego odwiedzającego.
Trzymam kciuki za dalsze prace i serdecznie Cię pozdrawiam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2017, 11:32 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 722
Lokalizacja: śląsk
Sądziłem , że mój "próg" przydatności złomowej mam i tak nisko ustawiony, ale jednak przebiłeś mnie i to mocno. :) W sumie nie wiem co powiedzieć po obejrzeniu tych zdjęć. Z drugiej strony jeśli chodzi o koguty sygnalizacyjne, to w ogóle "próg" przydatności dla mnie nie istnieje. Biorę wszystko jak leci i z niejednego sita udało się coś ulepić, ale to inna bajka.
Mimo wszystko zalecam minimum dwumiesięczną "kwarantannę" od wszelkiej maści złomowisk i krzaków :)

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2017, 14:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Jeśli chodzi o czyszczenie z powierzchownej rdzy to ten dach to pikuś w porównaniu z tym, co już przeszedłem w tym roku choćby reanimując pewnego Forda i z Fordem jest teraz super, wiec czemu i z Syrenką się nie pogimnastykować? :wink:
PS przez 10 lat zimowego jeżdżenia ruda nie wyłaziła w Fordzie, wiec chyba umiem dobrze czyścić złomy? :wink:

Mówię rzecz jasna o bardzo małych łatkach odciętych z tego trupka - np załataniu kawałka słupka, ale to jak mówię... Narazie wolę mieć tyle gratów, że z czego wybierać i najwyżej wywalić to w całości, jeśli dorwę co lepszego...

Ten dach należał do tego samego właściciela, co moja Syrena 102 (miał kilka Syrenek) i pochodzi z rozbitej jakieś 30 lat temu w karambolu Syrenki. Tyle tylko z niej do dzisiaj zostało...

Dorwałem też do tej Syrenki fanty w o niebo lepszym stanie i to elementy charakterystyczne dla modelu 102!!! Wolno, ale systematycznie ją kompletuję.

Chciałem zrobić ją zewnętrznie trochę "z patyną" bo głównie pamiętam zdezelowane Syreny, a nie to, co widzę dzisiaj na zlotach - egzemplarze idealne, ładniejsze jak z fabryki. Bardziej realna była by dla mnie w stylu filmu "Nie lubię poniedziałku" albo "Brunet wieczorową porą" 8)


Co do silnika to szkoda, że nie znam się na swapach. Syrenka i tak nie ma już oryginalnego silnika (ma od 104-ki i nie wiem, czy jeszcze się do czegoś nadaje)
Myślałem nad wstawieniem silnika od takiego "wynalazka" jak ten:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pojemność 1300cm, benzyna na gaźniku, przedni napęd - te silniki są nie do zajechania. Nawet po 200 000 km nie wykazują oznak zużycia...

...i mruczą identycznie, jak te w 125p czy Polonezach "Borewiczach" 8)
("na słuch" poznaję wiele aut, ale Fiestę III i IV zawsze mylę ze 125p)

Fiesta waży dokładnie tyle, co Syrenka, pali o połowę mniej i można dzisiaj "dawcę" na taki silnik kupić już za 500zł.
Syrena z takim silnikiem powinna by chodzić jak burza 8) Fajnie by to wyglądało - zewnętrznie "gruchocik", a pod maską rakieta, że na Monte Carlo by dała rady :lol:

Niestety jak dla mnie za dużo kombinatoryki, jak na moje możliwości i znajomość mechaniki... :-|

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2017, 15:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2014, 09:47
Posty: 27
A wiesz, że kiedyś do Fiesty planowany był silnik dwusuwowy...? :wink:
Cytując: http://autokult.pl/15262,dwusuw-juz-zapomniany
"Pod koniec lat 80-tych australijska firma Orbital przedstawiła Forda Fiestę z benzynowym silnikiem dwusuwowym. Trzycylindrowy silnik o pojemności 1200 cm3, mocy 80 koni przy 5500 obr./min i momencie obrotowym 122 Nm przy 4000 obr./min przez wielu widziany był jako rewolucja.
Silnik był o 30% lżejszy od czterosuwowego odpowiednika, średnie zużycie paliwa wynosiło 4,7 l/100 km. Jednak Konstrukcja samego silnika była niezbyt nowatorska. Wykorzystywano rozrząd tłokiem, sprężanie w skrzyniach korbowych i zawory lamelowe (schemat 1B). Na miano rewolucji zasługiwał natomiast system wtrysku bezpośredniego. Paliwo było wtryskiwane już po zamknięciu okien z wykorzystaniem sprężonego powietrza. W skrzyniach korbowych sprężano czyste powietrze, co ograniczało porywanie i spalanie drobinek oleju."
Co prawda silnik do seryjnej produkcji nie wszedł, ale może gdzieś w kącie fabryki się ostał i można byłoby stworzyć Syreno-Orbito-Fiestę? :wink: :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2017, 19:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Syrena bez dwusuwu to nie syrena. ładuj choćby 3cyl od 104ki, choć ze zdobyciem oryginalnego nie powinno być kłopotu. Sieczkarnie z fiesty lepiej sobie darować, zepsuje klimat.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2017, 00:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lutego 2014, 09:47
Posty: 27
O Dokladnie, popieram przedmówce. Syrena, która nie robi rym tym tym tym, to nie Syrena :(
W sumie wrzucenie jakiegokolwiek innego silnika niż 2T to zwyczajny gwałt na Syrenie :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2017, 20:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wszystko było by dobrze, gdyby nie ta "niezawodność" Syrenek...
...znam już trochę Syreniarzy i to takich, co mieli po kilka Syrenek w swojej "karierze" i przeważnie słyszę o tym jak to dzielnie sobie radzili z problemami z którymi przy mojej "sieczkarniowatej" Fieście nigdy nie miałem do czynienia :wink: 8)
Nawet mi się nie śniło, że coś takiego jak przegub może mi walnąć w moim Fordzie...

Jak dla mnie największą klątwą w Syrenkach był właśnie ten silnik...

Zespół świetnych projektantów z przedwojennym rodowodem, zrobił autko o super zgrabnej sylwetce. Jak dla mnie linia Syrenki to ideał dla nadwozia typu sedan z przełomu lat 50-tych i 60-tych.
Można by ją bez żadnych kompleksów postawić obok aut zachodnich z tego okresu (np Peugeotów).
Gdyby miała lepszy silnik i doczekała się wersji np 4-drzwiowej to by mogła myślę, że bez problemu zostać dobrą następczynią Warszawy...

Niestety mechanicznie jest tak "fspaniała", że zamiast "królową polskich dróg" stała się raczej "królową polskich poboczy". Jeszcze "jakoś(ć) wykonania" i jaki procent tych aut przez to nie przeżył lat 90-tych? No chyba to jest auto o jednym z największych procencie "wyeksterminowania" zanim dożyły do wieku zabytkowego...

Jak dla mnie "gwałtem" była by taka przeróbka, która by wymagała np zmiany sylwetki auta - np poszerzenie rozstawu kół i rozszerzenie błotników, wydłużenie komory silnikowej i całego przodu, obniżenie zawieszenia - to w 100% barbarzyństwo dla mnie, ale gdyby dało się TYLKO zastąpić silniczek syrenkowy jakimś innym silniczkiem, który by się nie psuł? No wiem, że to niestety nie takie proste, bo np prędkościomierz itp itd i dlatego głównie rezygnuję z tego pomysłu...

Tak czy siak to już będzie tylko zmota, bo do poziomu 100% fabrycznego to jej raczej już nie przywrócę

Gdybym wstawił jej normalny silnik, to przynajmniej mogła by stać się samochodem :lol:
Bo przecież "Syrena to nie samochód" - wszyscy Syreniarze o tym wiedzą doskonale, ale nie wszyscy mają odwagę to powiedzieć :wink:

Przy "normalniejszym" silniku mógłbym jak do normalnego auta wsiąść do tej Syrenki, pojeździć sobie nią po świecie, nacieszyć się nią itp i nie zastanawiać się "co tym razem nawaliło" podczas przymusowego postoju :wink:

Syrenki kocham głównie z powodu ich wyglądu i bardzo mnie bolało to, że z racji ich awaryjności stały się aż takim obiektem drwin (niestety najczęściej słusznych).

Sam chyba znam już wszystkie dowcipy o Syrenkach, a im dłużej przy niej dłubię, to tym więcej kolejnych dowcipów o nich przychodzi mi do głowy... :wink:


EDIT:

Aby nie być gołosłowny - tu macie parę moich dowcipów o Syrenkach:

viewtopic.php?f=13&t=55&p=49956#p49956

Natchnieniem do wymyślenia paru z nich była powyższa Syrena 102 :wink: :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2017, 22:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Historyk1985 pisze:
Gdyby miała lepszy silnik i doczekała się wersji np 4-drzwiowej to by mogła myślę, że bez problemu zostać dobrą następczynią Warszawy...

Nie wiem, co ćpiesz :lol: ale tego towaru nie chcę :mrgreen: :lol: :mrgreen:

:wink: :wink: :wink:

A przeróbka Syreny na jakiś "normalny" silnik to wcale nie taka trudna sprawa - i nie tyle silnik, co wykonane z koszmarnie słabego materiału przeguby były bolączką... obok wszystkich innych elementów :wink:
Ale serio - owsze, przekłądka silnika (i skrzyni) wymaga paru pomniejszych modyfikacji i zmian -ale wszytsko jest do ogarnięcia... No, chyba ,że wszystko chcesz zrobić całkowicie samodzielnie...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2017, 23:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Ostatnio za bardzo coś przedawkowałem tą stronę:

https://pl-pl.facebook.com/Syrena-to-ni ... 234484557/

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Do czasów aż się zajmę moją "moto-zmorą", czeka mnie jeszcze remont Nysek - może nabierze człowiek wprawy, zmądrzeje, przemyśli i zadecyduje co z nią zrobić docelowo...

Może uda się uratować ten jej silnik, który teraz ma - od 104 (z bodaj 1970 roku) - nie wiem w jakim ostatecznie jest stanie - może to zwłoki, a może jeszcze dobry...

...trochę ostatnio zmieniałem poglądy w temacie mechaniki - bo sprzęgło w Fordzie miałem cacy - tylko pompa sprzęgła "zesyreniała" :mrgreen: Mam nową pompę i Ford jeździ jak żyleta 8)
Żeby tak Syrenka potrafiła... :-| ...zakręty ścinać :wink:

Fakt faktem, że buda tej Syreny na 100% będzie wracać do "klimatów epoki" - im więcej oryginalnej galanterii trafię - tym lepiej 8)
...a co pod maskę trafi docelowo - to jeszcze się pomyśli
Może pozostanie tylko "ładną, statyczną dekoracją" nie zarejestrowaną...

Na 100% jestem na dzisiaj pewny tylko jej wyglądu - ma być "Bareja Style" i już!

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 sierpnia 2017, 21:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
jak ktos ma w ogole takie mysli to nie powinien jezdzic syrena (silnik), w niej wlasnie najlepsze jest to ze to...gówno i nigdy nie wiadomo co spotka cie na drodze, dlatego tak ja kocham i nie zamienilbym na zadna mułowatą warszawe :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2017, 17:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Silnik w syrenie jest fajny i to chyba jeden z najlepszych elementów auta(poza wyglądem), o ile ktoś umie sie z nim obejść, ja nigdy specjalnych kłopotów nie miałem, raczej wnerwiały mnie sciągające hamulce, kwadratowe koła czy nieprzewidywalne zamki i podnosniki szyb. niestety rzetelna wiedza o dwusuwach wymarła i ludzie kombinują, wymyslają różne rzeczy co konczy sie zniecheceniem i sprzedaża auta czesto, albo stwierdzeniem,ze tak ma być, ten typ tak ma itp.
jak ktoś chce to mu mogę silnik zrobić jak trzeba, więcej niż pół życia dwusuwy ogarniam. Kolega kiedyś twierdził, że syrena to musi 10 palić. po starannych regulacjach(bo wystarczyły, a on chciał silnik zmieniać) okazało się, że pali niecałe 7,5 i to przy większych prędkościach jazdy niż wcześniej.
na oryginalne przeguby też jest sposób,tylko trzeba wiedzieć:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net