Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:28


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20 kwietnia 2014, 13:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli ktoś jeszcze nie wie, nie słyszał, to teraz, na Święta jest dobra pora, by ogłosić wszem i wobec, że polskiedostawczaki.pl wspierają inicjatywę Żukiem Przez Świat. W końcu sprawy tak się potoczyły, że stałem się członkiem ekipy i jadę również Żukiem do Maroka we wrześniu.

więcej informacji na http://zukiemprzezswiat.pl i aktualności w twarzoksiążce -> http://facebook.com/zukiemprzezswiat

Pretekstem do poinformowania Was, forumowicze było opublikowanie filmu, który zrealizowaliśmy w Warszawie, gdy byliśmy tam w programie Pytanie na Śniadanie.

Zapraszam więc do "lajkowania" i subskrybowania kanału Youtube :) Kto może, niech pomoże!

https://www.youtube.com/watch?v=Zll0OS1wt8U

Pozdrawiam ze świątecznymi życzeniami!
Marian ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2014, 14:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak już niektórzy wiedzą, mamy Żuka, którym razem z ekipą jeździmy po świecie. Ostatnio, głównie w celu promowania naszego kanału na yt ale również dla zabawy, zaczęliśmy kręcić film fabularny z Żukiem oraz naszą maskotką Gepardem Tadeuszem w rolach głównych

Zapraszam do oglądania i komentowania, na razie są tylko dwa odcinki ale niedługo będzie ich więcej. :)

Odcinek 1
https://www.youtube.com/watch?v=Zll0OS1 ... s1o1RhSUuM

Odcinek 2
https://www.youtube.com/watch?v=8SgirsN ... s1o1RhSUuM

Na koniec polecam wszystkim obejrzenie występu naszego Żuka w Pytaniu na Śniadanie w TVP2
https://www.youtube.com/watch?v=rdLBuOb ... s1o1RhSUuM

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lipca 2014, 09:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Projekt Żukiem Przez Świat prosi o wsparcie na znanym portalu Polak Potrafi - kto może niech rzuci przysłowiową złotówkę i roześle informację dalej!

https://polakpotrafi.pl/projekt/zukiem

Dziękujemy! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 lipca 2014, 09:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Coś mały ruch na stronce z naszą akcją :) Ekipa Żuka byłaby niezmiernie wdzięczna, gdyby niektórzy (a najlepiej wszyscy :D ) wpłacili 1 lub kilka zł na naszą akcję. Po udanej akcji zamieścimy foto i wideo relację z wojaży Żuka po Afryce :)

_________________
http://www.zukiemprzezswiat.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2014, 17:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No chętnie bym pomógł, gdyby nie notoryczny brak kasy nawet na najpilniejsze moje własne akcje i przedsięwzięcia :(
Nawet nie jestem na 100% pewien czy uda mi się w terminie zgromadzić środki na uratowanie pewnej Syrenki "Kurołapki". O kasie na odkupienie i uratowanie Żuka - takiego samego, jak Wasz to już nie wspomnę...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2014, 11:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Panowie, a jakaś większa ilość złotóweczek w zamian za nakleję malutkiej domowej firmy, która handluje kosmetykami samochodowymi jest opcją? W razie czego dajcie PW od osoby decyzyjnej

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2014, 20:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Clinique of Shine zadbało o to, by Żuk lśnił zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz! Dziękujemy :)

Tymczasem Żuk i jego ekipa powrócił z wojaży. Jak to się mówi, można wrócić z linką, lub na lince, Żuk wrócił na lince niestety... Żuk podróżnik zrobił 8500km, na ostatnie 1200 zabrakło mu rozrządu. Cóż. Ryzyko silnika bez remontu. Ale wszyscy zadowoleni, cali i zdrowi. Wyprawa była czymś mega niesamowitym. Film z pierwszego tygodnia dostępny już na naszym YT, film z drugiego tygodnia i Maroka wkrótce także na Youtube. Zdjęć cała masa... też niebawem będą udostępnione :)

Dziękujemy wszystkim, którzy nas wspierali i wierzyli, że da się dojechać żukiem na piaski pustyni! Bo udało się! :)


P.S. Nie, to nie jest fatamorgana :mrgreen:


Załączniki:
ErgChebi.JPG
ErgChebi.JPG [ 579.4 KiB | Przeglądany 12691 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 października 2014, 15:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
może chata Morgana? :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2014, 11:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
I po wyprawie, długo by pisać, a wszystkiego i tak się nie da zawrzeć w słowach.

Myślę, że filmy z wyprawy jako tako oddają klimat, choć i tak tylko w pewnym stopniu :)

Na razie gotowe są trzy odcinki, każdy z jednego tygodnia wyjazdu, w przygotowaniu ostatni film, z czwartego tygodnia.

Tydzień 1.:
https://www.youtube.com/watch?v=v2cwWtf ... mzL_sq7Slk

Tydzień 2.:
https://www.youtube.com/watch?v=0_37F-t ... mzL_sq7Slk

Tydzien 3.:
https://www.youtube.com/watch?v=vN1B3mk ... mzL_sq7Slk


Z ciekawostek mogę przytoczyć parę udoskonaleń, które zrobiliśmy w Żuku przed wyjazdem.
1. Elektryczny wentylator chłodnicy z Mercedesa W124 - przy robieniu wiązki elektrycznej przewidzałem jego użycie i we wiązce były przewody przewidziane na taki wentylator. Wentylator potrzebuje jednak bardzo dużego pradu rozruchowego (ponad 8 A), więc przewód zasilający powinien być co najmniej 1,5mm a wszystko powinno być uruchamiane przekaźnikiem, a nie bezpośrednio przełącznikiem (przełączniki fiatowske są 8-amperowe). Zastosowałem więc dodatkowy przekaźnik, bezpiecznik a włącznik został wmontowany w oryginalną deskę rozdzielczą Żuka (jest parę pustych miejsc oryginalnie). Po pewnych problemach z rozruchem wentylatora, spowodowanych wadliwym przekaźnikiem, zamontowałem także kontrolkę jego działania w desce (było parę dziur na kontrolki nadprogramowe zrobione przez poprzedniego właściciela), co ważne kontrolka jest wpięta za przekaźnikiem, a zatem od razu sygnalizuje uszkodzenie przekaźnika. Jeśli się świeci, to jesteśmy pewni, że wentylator działa, bo prąd do niego dopływa (zakładając, że sam się nie przepalił :D), bardzo nam to pomogło, szczególnie w Pirenejach, na podjazdach i w korkach.
2. Dodatkowe halogeny na przednim zderzaku/przeciwmgłowe. Na kolejnym "pustym miejscu" zainstalowałem włącznik dodatkowych halogenów na przednim zderzaku. Podobnie, jak z wentylatorem instalacja była przewidziana w czasie robienia nowej wiązki, przekaźnik, bezpiecznik, kontrolka za przekaźnikiem. Halogeny Zelmot mega pomagały w nocy, na pustej drodze!
3. Dodatkowe halogeny na boku Żuka, zamocowane do bagażnika dachowego, do oświetlania obozowiska wieczorem. W zasadzie to nie halogeny tylko silne reflektory LEDowe, oba zużywały tyle prądu, co jednen włączony reflektor długich świateł. Świeciły naprawdę przyzwoicie, dając fajne, rozproszone światło na obozowisko. Uruchamiane drugim stopniem przełącznika halogenów przednich. Zrobiłem podpięcie w ten sposób, że wewnątrz, tuż za słupkiem jest kostka na konektory, którą można rozpiąć w każdej chwili i tym samym zdemontować cały bagażnik, bez potrzeby demontowania reflektorów, cięcia kabli. Po prostu ściaga się go z kawałkiem wiązki do reflektorów i wtyczką na końcu. Oczywiście też miały swój bezpiecznik.
4. Dodatkowy przewód zasilający na radio, wykorzystany w praktyce do CB-radia i rozgałęźnik gniazdek zapalniczki w szoferce, wpięty pod osobny bezpiecznik.
5. Panel zasilający w przedziale pasażerskim. Jacek wykonał pomysłowy panel z gniazdkami zapalniczki oraz USB i 230 V, przy czym te dwa ostatnie były zasilane z przetwornicy ukrytej za siedzeniem pasażera, wpiętej pod włącznik akumulatora.
6. Nie mieliśmy tylnej nagrzewnicy, z racji tego, że nie było jej w tym żuku, odkąd został kupiony, a jadąc do afryki raczej jej nie potrzebowaliśmy. Robiąc wiązkę elektryczną poprowadziłem oczywiście kabel zasilający wentylator tylnej nagrzewnicy, gdyby kiedyś chcieć powrócić do oryginału, włączany tak, jak oryginalnie, drugim stopniem włącznika nagrzewnic (1-szy stopień, nagrzewince przód, 2-gi stopień - tył), w ten przewód do tylnej nagrzewnicy wpiąłem wiszący u sufitu wentylatorek, polepszający przepływ powietrza w żuku w gorące dni, szczególnie na postoju.
7. Mieliśmy też zamontowany moduł zapłonowy konstrukcji kolegi z NysaTEAM, który opisywał go tutaj w dziale Elektryka :) Serdeczne dzięki, moduł działał.
8. Chyba najważniejsza modyfikacja - dwa akumulatory. Zmieściliśmy w skrzynce pod pasażerem dwa akumulatory wpięte równolegle, każdy ze swoim, osobnym wyłącznikiem akumulatora. Mogliśmy zatem włączyć niezależnie jeden, lub drugi, oba wyłączyć, lub oba włączyć. Nie włączaliśmy obu nigdy, zawsze pracował jeden, a gdy po nocnym zużyciu prądu na reflektory, ładowanie czołówek i telefonów akumulator padł, odpalaliśmy z drugiego, po czym przełączalismy na ten wyładowany, by się ładował w czasie jazdy. Nie mieliśmy ANI RAZU problemów z brakiem prądu, a jego pobór był naprawdę spory, każdy ładował co się dało z przetwornicy, o tego chodził tablet z nawigacją, w nocy jeździliśmy na długich + halogenach, wieczorem reflektory oświetlające obozowisko świeciły parę godzin. Zazwyczaj jeszcze rano odpalaliśmy na tym samym akumulatorze, który ledwo zakręcił, ale silnik odpalił. Jeśli nie odpalił, przełączaliśmy "Kelmety" na drugi akumulator i nie było problemu.
9. Żuk był na gaz, ale to chyba każdy wie. Instalacja była nowa, porządnie wykonana.
10. Jeszcze ważna rzecz - robiąc nową instalację w Żuku trzymałem się schematów oryginalnych, dokładając jedynie tu i ówdzie kabli na "dodatki", ale wszystko zgodnie ze sztuką. Jedyne odstępstwa od oryginału, na jakie się zdecydowałem to zastąpienie tych dzikich złącz pod maską i z tyłu na ramie, które zawsze były zawalone błotem, zaśniedziałe i nic nie działało, na współczesne samochodowe wtyczki konektorowe (wielopinowe), nie straciło to swojej funkcjonalności, zyskało na niezawodności. Oprócz tego zastosowałem elektroniczne przerywacze kierunkowskazów, fiatowskie, bo te mechaniczne co chwila się psuły. Zapomnieliśmy o problemach z kierunkami. Wszystkie przekaźniki, przerywacze ukryłem pod deską rozdzielczą, choć to zostało troche wymuszone konstrukcją wiązki...

Pozdrawiam ;)


Załączniki:
_MG_1255.JPG
_MG_1255.JPG [ 2.94 MiB | Przeglądany 12639 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2015, 10:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
ZAPRASZAMY DO PODRÓŻY ŻUKIEM DOOKOŁA POLSKI!

OSTATNIE WOLNE MIEJSCA :)


Organizujemy wyjazd po ciekawych zakątkach Polski, które mało kto zna, zawsze jest tam nie po drodze. Chcemy odwiedzić te miejsca Żukiem i przy tym dobrze się bawić.

Warunki biwakowe, nie ma wygód, hoteli, klimatyzacji i spania do południa. Jest Żuk, namioty, kuchnia polowa, ograniczony bagaż i tylko 2 tygodnie, by zobaczyć pół Polski!

Ktoś chętny na takiego tripa?

Szczegóły na naszej stronie http://zukiemprzezswiat.pl i na feju http://facebook.com/zukiemprzezswiat

Załącznik:
żukiem dookoła polski.png
żukiem dookoła polski.png [ 2.2 MiB | Przeglądany 12327 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2015, 15:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli ktoś chce zobaczyć, jak wygląda podróżowanie Żukiem także z tej mniej przyjemnej strony, to zapraszam do obejrzenia filmu "Krew Pot i Znój", czyli ujęcia z awarii, problemów i niewygód :P

https://www.youtube.com/watch?v=zvUXaUCNDts

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net