Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:57


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26 sierpnia 2016, 13:59 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 lipca 2016, 09:40
Posty: 3
Pojazd: Lublin I 94
Witam serdecznie Użytkowników!
Zawiodła mnie na forum przysłowiowa ciekawość. Odrobiłem lekcje w postaci szukania pokrewnych tematów dotyczących rozruszników do andori ale zdaje się że nikt jeszcze nie uporządkował mnogości różnorodnych typów jakie stosowano w samochodach dostawczych z tymi jednostkami napędowymi.
Pierwszy "duży" prądożerny i ciepłolubny niemalże żywcem wzięty z ciągnika, drugi z przełożeniem, czeski Magneton, spotyka się i litewskie produkcje, ale są i rozruszniki Bosch`a.
Pytanie. Czy wszystkie można stosować w każdej wersji silnikowej? No i wreszcie w jaki zainwestować/wybrać? Magneton, jego litewski zamiennik Jubana, wzmocniona Jubana, Bosch a może regenerowane? Trafia się tego dość dużo na popularnych platformach ogłoszeniowych. Szkoda by było wywalać pieniądze w błoto.
Konkretnie silnik Andoria 4C90 pierwotnie popychał Żuka, teraz przeszczepiony do Gaza ciężko pracuje w górskim terenie wynosząc gospodarzom wszelkie towary na piękną tatrzańską górkę. Tylko tak ociężale startuje (pierwszy ten duży rozrusznik).
Serdecznie dziękuję za pomoc.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2016, 21:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Nowe magnetony, to ponoć już nie to,co było,że tylko na firmie jadą.Ja kupiłem (do ciągnika C-360) rozrusznik z reduktorem firmy Korurs za 300 pln i póki co, chodzi bezproblemowo.Miałem go chwilę w Andorii i też pięknie palił.Z Jubaną miałem niewiele styczności,ale te tanie rozruszniki, to dosyć podobna jakość.Czeski Magneton kosztuje ponad 400 złociszy, przynajmniej wersja do ciągnika, ale ten do Andorii chyba niewiele tańszy.U mnie ten Korurs chodzi już kawał czasu, więc może z takim zaryzykować? Tylko nie wiem, czy ta firma robi wersje do Andorii, a różnią się od tego od C-330/360 wielkością zębnika w bendixie i liczbą zębów.Jeśli masz stary z reduktorem, to możesz przełożyć do nowego sam zębnik i głowiczkę, bo ma mniejszy otwór, choć i na tej z C-360 będzie działał.Za zębnik do C-360 płaciłem 17pln, więc w razie czego, ten do Andorii chyba nie powinien być droższy.Piszę o tym, bo czasem może być różnica na cenie, pomiędzy takim do ciągnika, a takim do Żuka/Lublina, nawet w obrębie jednej firmy.
O, tu masz Magnetona, ale do ciągnika.Prawdziwy hit cenowy
http://allegro.pl/rozrusznik-oryginal-m ... 19739.html
Do Andorii widzę podobnie
http://allegro.pl/lublin-honker-zuk-now ... 00474.html
Ale te ciągnikowe widziałem też za 460 Magnetona.
A tu Jubana.
http://allegro.pl/rozrusznik-z-przeklad ... 60223.html
Do Andorii widzę też już jest z tej firmy
http://allegro.pl/rozrusznik-lublin-1-2 ... 86953.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2016, 21:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ten taki pierwszy i ciężki to mam w domu do regeneracji - jak chcesz to ci go dam za piwo.
Ale... z nim wiąże się historia która rzuca trochę światła w temacie.
Hulał sobie on dzielnie lata całe w 4C90 wszczepionym do drezyny Wmc... i po latach zaniemogło biedactwo. Więc aby zrobić a się nie narobić kolejarze zrobili szybki przeszczep rozrusznika Magnetron (ten z przekładnią) z Lublinka "jedynki" co szedł do kasacji wprost w miejsce tego ciężkiego pierwotnego... i śmiga to sobie dalej.

Zatem w kwestii zamienności, przynajmniej tych 2 typów masz odpowiedź.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2016, 00:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Tak tak, zamienne są, bo to nasza kochana polska unifikacja i to akurat wyszło na dobre.Takie same rozruszniki w różnych maszynach, a różniące się detalami jak kształt głowiczki, ilość zębów w bendixie, czy w końcu napięcie pracy 12/24V.Na początku produkcji rzeczywiście ładowali rozrusznik R11c, bliźniak R11a, stosowanego w ursusach.Potem jakaś mądra głowa wymyśliła, że może by tak wsadzić coś lżejszego, mniej prądożernego i szybszego, bo andoria pali ciężkawo, przynajmniej w ujemnych temperaturach, a to, w połączeniu z prądożernymi świecami, było dużą wadą.Pamiętam, jakie nieraz ludzie cuda robili.Wszak chyba nawet początkowo fabryka przewidziała dwa akumulatory do andorii.Zastosowanie innego rozrusznika pozwoliło na zastosowanie tylko jednego aku, choć mocnego, ale jednak.Ja bym tam wolał wsadzić od razu ten z reduktorem, bo zawsze to mniej prądu ciągnie.W andorii jest jeszcze jeden feler, który sam muszę poprawić, mianowicie, bezpośrednie sąsiedztwo kolektora wydechowego nad rozrusznikiem, którego temperatura niezbyt mu służy, o czym wielokrotnie już się przekonałem, nawet jeżdżąc na nowym rozruszniku.To się tak nagrzewa, że nagrzewa nadmiernie cały rozrusznik i bywają problemy z kręceniem, po długiej jeździe, jak się wszystko konkretnie rozgrzeje.Sprawę załatwi blaszana osłona nad rozrusznikiem, którą to muszę zastosować.Podobny patent był w polonezach z silnikiem 1.5/1.6, gdzie też wydech jest bliziutko.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 sierpnia 2016, 06:43 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 lipca 2016, 09:40
Posty: 3
Pojazd: Lublin I 94
Serdeczne podziękowania za bezcenne opinie. Rozumiem, że jeśli wygrzebię sobie ofertę z rozrusznikiem z Lublina I, II czy III, dodatkowo z wersjami silnikowymi 4CT90 czy 4CTi90 to bezproblemowo będzie on pasował do 4C90. Czy to znaczy, że w całym ciągu produkcji tych jednostek z Andrychowa zarówno gniazdo osadzenia jak i mocowanie rozrusznika w bloku silnika nie uległo zmianie?
Buźka, dziękuję za zwrócenie uwagi na problem termiczny wynikający z sąsiedztwa kolektora wydechowego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 sierpnia 2016, 06:58 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 lipca 2016, 09:40
Posty: 3
Pojazd: Lublin I 94
Konkluzja. Zakładam, że konstrukcja bloku i gniazda osadzenia rozrusznika nie zmieniła się w całym procesie produkcji silnika. W takim razie istnienie podkładki dystansowej do rozruszników Bosch`a i Elmotu świadczy o innych wymiarach tychże rozruszników. Zapewne charakteryzują się głębszym osadzeniem główki dlatego potrzebny jest dystans aby zazębienie z kołem zamachowym było prawidłowe.
Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Z natury jestem człowiekiem dociekliwym i drążę tematy do końca. Ot takie tam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 sierpnia 2016, 21:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja nie wnikałem w temat podkładek - ponieważ nie byłem obecny przy wymianie rozrusznika.
Dobrze jednak aby ktoś to opisał dla kolejnych potrzebujących

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 sierpnia 2016, 21:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Rozrusznika Bosh nie widziałem na oczy, bo to było już w wersjach 4CTi90, a takiej na żywo nie widziałem.Zwykły rozrusznik, z tego co pamiętam, chyba nie miał żadnej podkładki, bo nawet niedawno widziałem na złomie takiego żuka z takim rozrusznikiem i jedyne co miał innego, to specjalne mocowanie na końcu, przykręcone do bloku, podtrzymujące rozrusznik w gnieździe, bo jest on dosyć ciężki i pewnie miało to zabezpieczyć przed ewentualnym pęknięciem aluminiowej obudowy koła zamachowego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net