Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 21:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 lutego 2015, 14:56 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 11 listopada 2014, 17:45
Posty: 3
proszę o kilka porad dotyczących renowacji.
Plan jest taki żeby zdjąć nadwozie, wypiaskować pospawać,pomalować podkładem, co trzeba zaszpachlować i pomalować.
tylko zastanawiam się nad tym zdejmowanie nadwozia,więc proszę rady, jakiego podkładu użyć jakiej konserwacji. Chce porządnie go odrestaurować więc proszę o podzielenie się spostrzeżeniami,ewentualnie jak Wy odrestaurowywaliście swoje Żuki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2015, 15:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Novol ma linie dla zabytków, bardzo sensowna zarówno jakościowo jak i cenowo. http://classiccar.novol.pl/classiccar/
Szczególnie ta technologia jest prosta i wydaje się być sensowna: http://classiccar.novol.pl/classiccar/t ... ch_e1a.jpg

To jeśli chodzi o konserwację. Zresztą na stronie Novola masz opisaną całą technologię szpachlowania, lakierowania, konserwacji, etc.
No i co ważne, Novol to polska firma, mająca dobrą renomę i dobre wyroby, osobiście wolę popierać polski przemysł (o ile jest na poziomie), niż zagramaniczny. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 lutego 2015, 16:23 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 11 listopada 2014, 17:45
Posty: 3
ok,dziękuje.
dziś trochę porozbierałem. stan żuka jest przyzwoity,ale i tak jest parę dziur


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2015, 19:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
luki3410 pisze:
proszę o kilka porad dotyczących renowacji.
Plan jest taki żeby zdjąć nadwozie, wypiaskować pospawać,pomalować podkładem, co trzeba zaszpachlować i pomalować.


Kolejność wydaje się być dobra - jednak po spawaniu jeżeli masz możliwość (swoją piaskarkę) to warto spawy potraktować ponownie piaskiem. Nie zapomnij po szpachlowaniu przejechać po szpachli podkładem.

luki3410 pisze:
tylko zastanawiam się nad tym zdejmowanie nadwozia,więc proszę rady, jakiego podkładu użyć jakiej konserwacji. Chce porządnie go odrestaurować więc proszę o podzielenie się spostrzeżeniami,ewentualnie jak Wy odrestaurowywaliście swoje Żuki.


Jeżeli będziesz miał faktycznie rudą doczyszczoną do zera to nic lepszego niż podkład epoksydowy do tej pory nie znalazłem na gołą blachę. Później to już wypełniacz akrylowy coby wyrównać powierzchnię - chociaż podobno można od razu na epoksyd lakierować. Na to później lakiery nawierzchniowe w wybranej kombinacji.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2015, 20:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Patrzcie taki Drewniany a o spawaniu dobrze pisze :)

A tak bardziej serio... po spawaniu dobrze jest "sypnąć piachem" jeszcze raz.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2015, 20:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Tylko potem jeszcze trzeba ten piach jakoś wysypać... :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2015, 20:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Jeśli chodzi o zdejmowanie budy Żuka z ramy, to polecam ten wątek:

viewtopic.php?f=12&t=2560

Tam jest co prawda o kabinie od A 11B czyli "skrzyniaka", ale przednia część nadwozia A 07 jest identyczna i w identycznych punktach masz mocowania budy z ramą. Od przegrody do końca masz już podłogę z desek i po ich wyjęciu powinieneś wszystko widzieć, jak z tyłu to wygląda i co z czym jest skręcone.

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 00:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Co do epoksydu - jest dobry, jeśli wcześniej zastosujemy coś wiążącego rdzę, typu Fertan opisywany w jednej z dwóch technologii Novola. Chodzi o to, że blacha od razu koroduje, nawet jeśli jest doczyszczona i bez rdzy, w mikroszczelinach i porach już następuje zaczątek procesu korozji. Wszelkie podkłady reaktywne czy inhibitory korozji służą temu, żeby te zaczątki wytępić. Możliwe, że niekóre podkłady epoksydowe zawierają jakieś podobne rzeczy, ale technologia jest raczej przystosowana do kładzenia epoksydu na uprzednio odrdzewiony element, np środkiem Fertan.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 01:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Tutaj mały "product placement" dla przykładu epoksydu antykorozyjnego:
http://professional.novol.pl/podklad_ep ... T_360.html

Fertan, brunox epoxy, czy cortanin f to środki do stosowania w miejscach gdzie nie możemy rdzy całkowicie usunąć. Ja akurat korzystam z ostatniego, ale pewnie w każdym z nich jest zalecenie, żeby nie stosować na gołą blachę.

Trochę lat już z rudą walczę i na razie w warunkach warsztatowych najlepiej zdaje u mnie egzamin opcja: doczyszczenie do gołej blachy (ewentualnie gdzie się nie da to zastosować fertan czy cortanin f), później podkład antykorozyjny epoksydowy, a później to już "hulaj dusza" w zależności od tego jakiego rodzaju lakier stosujemy. Ważną zaletą tego układu jest możliwość szpachlowania od razu na epoksyd - a w przypadku podkładów reaktywnych musimy bardzo uważać, aby nie doszło do kontaktu podkładu ze szpachlą.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 01:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Właśnie myk polega na tym, że Fertan można stosować na gołą blachę i taką technologię preferuje Novol (mieli film instruktażowy w necie, ale nie mogę znaleźć) http://anglocars.pl/sklep/fertan/konwer ... an-1000ml/

Potem fertan się zmywa i na to epoksyd.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 06:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Marian pisze:
Potem fertan się zmywa i na to epoksyd.


To mycie mnie najbardziej przeraża w tych wszystkich środkach. Ile później trzeba czekać na odparowanie wody z trudno dostępnych miejsc? Co się stanie jak zamalujesz wilgotny środek z zakamarkach?

Ja nie twierdzę, że moja metoda jest najlepsza - po prostu w moim przypadku nic lepszego nie wypracowałem. Żeby była jasność - rdzy nie da się wyeliminować, można tylko powalczyć o jak najpóźniejszy jej powrót.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 10:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Jakiej wody???!!! Materiału pokrytego fertanem najlepiej zmyć benzynką ekstrakcyjną którabłyskawicznie odparuje i po sprawie. Żadnej wody

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 13:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Technologia przewiduje zmywanie wodą. Jest to dla mnie też pewna niepewność, ale po ostatnich doświadczeniach z fertanem mogę napisać, że nie ma z tym problemu. Wodą schodzi najlepiej, a zawsze jak nie jesteśmy pewni, można osuszyć, ewentualnie zostawić sobie malowanie na następny dzień, na pewno przez jedną dobę w normalnych warunkach (temperatura powyżej 10-12*C) wszystka woda z zakamarków odparuje. Benzyna nie zmywa fertanu tak dobrze jak woda. Też to testowałem. Daje radę, ale tylko przy bardzo cienkiej warstwie fertanu. Przy grubszej, jeśli gdzieś się zrobi zaciek jest kiepsko.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 21:32 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 11 listopada 2014, 17:45
Posty: 3
no i renowacja rozpoczęta,szoferka praktycznie rozbrojona,próg wycięty. w sobotę wypadną szyby i drzwi. Jutro przyszykuję sobie piaskarkę i do dzieła.Jutro wrzucę parę fotek.
Trwa debata jaki kolor. Fabryczny był pomarańczowy,poprzedni właściciel przemalował go na szaro.
Ja chętnie wróciłbym do fabrycznego,ale współwłaściciel powiedział że żarówą jeździł nie będzie i wolał by szary.Całe szczęście że do malowania jeszcze długa droga:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net