Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 09:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 października 2015, 22:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Czemu tylko na deski? :mrgreen: No, chyba, że walory estetyczne tez mają znaczenie 8) :wink:

A bardziej serio - czy jest jakaś istotna róznica w trwałości lub elastyczności pomiędzy matami bitumicznymi a butylowymi?

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2015, 07:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Wyznaję oczywistą zasadę. "Maras, gorzej niż fabryka nie spieprzysz. :D"
Tam gdzie wzrok nie patrzy nie ma co się szczypać. Lać nawet beton! :D

Kobieta mojego życia, stwierdziła że Żuk wyglądał jak pojazdy z uniwersum Mad Max. Przerośnięte koła, nadbudówka rodem z kontenera na śmieci. Wewnątrz hałasujący silnik, o mocy której nikt nie potrafi dobrze określić. :P

Maty butylowe - są tańsze :D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 października 2015, 14:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
bitumiki cięższe i się kruszą. a dechy w podłodze może pastą głuszącą blachogum powypełniać?
ja w kanapkowej strukturze podłogi i deski rozdzielczej mam pianomatę 10mm-bardzo skutecznie tłumi i jest tania. woda nie robi róznicy-kładą to fabrycznie do nowych aut, pod wykładziny i panele oraz sztuczne murawy na Orlikach.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 13:58 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
czyli jak masz to wygłuszone, bo domyślam się,że nie samą pianomate?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 19:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pianomata na dechy a na to podwójne gumoleum. od spodu chcę jeszcze dechy zasmarować masą blachogum. Ściany, drzwi i sufit usztywnione matami butyl i bitum(ale nie wyklejone po całości, tylko tyle,żeby nie brzęczały, między tapicerę a blachę włożona włóknina akustyczna. Gródź, komora silnika, pokrywa, wyklejona dwustronnie piankami 10mm, butylem i filcem poroso. kesony narzędziowe w progach wyklejone pianką i butylem. Butyl na nadkolach od wewnątrz. Pianomata pod dyktą na desce i na dole kesonów narzędziowych. Budka z zegarami też oklejona pianką i elastomerem, oddzielona od komory silnika. profil deski rozdzielczej uszczelniony i wypchany piankami PE. Pionowe ściany stopni wyklejone elastomerem-matą. Muszę jeszcze prysnąć nadkola, ramę i blachy podwozia uBS 210, i pastą głuszącą z bitgumem, oraz wykleić pianką maskę silnika-usztywniona już jest. I w ogóle dać cała nysę do lakieru, bo wygląda jak nieszczęście.
Silnik jest cichy, hałas zaczyna się powyżej 60km/h-wyją łożyska półosi, drgania generuje też krzywa felga i krzyżak wału.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 20:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Każde deski "zapaprane" czymś, co nie pzrepuszcza powietzra, zaczną gnić szybciej, niż byśmy chcieli.

I tak już współczesne drewno pochodzi z często chorych, słabych, drzew (skutek "sztucznych, hodowlanych warunków upraw lesnych), do tego wycinanych w przypadkowym czasie; rzadko kiedy jest wystarczająco długo sezonowane - a to wszystko ma olbrzymi wpływ na jakość i trwałość drewna jako takiego. Bardzo często jest też zainfekowane grzybem. Odcięcie takiego drewna jeszce calkowicie od dostępu powietrza to tylko przyspieszenie gnicia.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 listopada 2015, 21:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
akurat dechy mam jakieś żywiczne,chyba pokostowane w dodatku, w każdem razie ładnie pachniały jak sie do nich dobrałem. pianomata trochę powietrza przepuszcza. najbardziej chodzi mi o uszczelnienie szpar w dechach.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 09:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Dziwny Mag pisze:
Czemu tylko na deski? :mrgreen: No, chyba, że walory estetyczne tez mają znaczenie 8) :wink:

A bardziej serio - czy jest jakaś istotna róznica w trwałości lub elastyczności pomiędzy matami bitumicznymi a butylowymi?


Maty butylowe są bardziej miękkie. Bitumiczne są sztywne jak koci ogon i wymagają podgrzewania w momencie układania. Butylowe leżące teraz w podziemnym garażu da się ładnie układać palcami. Gdyby je ogrzać lub układać w lecie byłaby bajka :)

Poza tym są ludzie którym butyl udało się odkleić i przykleić miejscowo jak była taka konieczność (drobna blacharka).

Żuki są głośne jak diabli. Mojego dopadłem z decybelomierzem i wyniki w trakcie jazdy były od 93 do 110 dB. Wybite wszelkie połączenia wału/skrzynie biegów/mostu i jak się jeszcze okazało garbata opona. Cicho było tylko na postoju ;)

Także swojego też będę wykładał.
Fizyka mówi, że im więcej rodzajów ośrodka, przez który ma przejść dźwięk, tym lepiej. Różne warstwy mogą nie przepuścić lub pochłonąć inny zakres częstotliwości. Także tzw. struktura kanapki jest dobrym kierunkiem.
Niestety brak jest informacji od producentów dotyczących chłonności poszczególnych częstotliwości. Większość informacji to chwalenie się skutecznością względem "materiałów konkurencji".
Zakłady, które wiedzą cokolwiek, podejrzewam, swoją wiedzę zawdzięczają swojemu doświadczeniu i własnym pomiarom.

Tak więc, mój plan jest taki, że będę robił pomiary przynajmniej decybelomierzem (bo nie wiem czy zawsze będę miał dostęp do mikrofonu i oprogramowania by móc to ubrać w częstotliwości).
Pierwszy pomiar kontrolny będzie po zrobieniu skrzynie/wału/mostu i ogarnięciu kół.

Jeszcze pytanie z kategorii "czy to ma sens i co dało". Ilu z Was położyło na tylne dechy podłogę z płyty? Jakiego rodzaju? Jak to wykonaliście(czy zostały stare deski itp)? i jak oceniacie efekt?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 16:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Prawda-butyl kleiłem na mrozie bez grzania i się trzyma. do bitumu bez upału lub opalarki lepiej nie podchodzić.
Jedyna firma która podaje skuteczność swoich wyrobów to Apama Częstochowa. nie robią niestety butylu, a ich pianki absorbcyjne wodoodporne PE sa sztywne, słabo się kleją. skuteczność niezła. mają też maty izolacyjne z elastomeru(miękkie) ale nie są super skuteczne i też opalara musi iść w ruch. butyl 2mm z grubym aluminium GMS-a jest znacznie lepszy.
Do żuka dobrze podchodzisz-najpierw eliminacja żródeł hałasu-koła, wał, silnik, eliminacja luzów i niewyważeń, wydech.
póżniej izolacja-usztywnianie, uszczelnianie budy, na koniec warstwa pochłaniająca.
Fajnie, że masz przetwornik do analizy widmowej- można lepiej określić co dominuje, dobrać lepiej materiały, i skupić się na tym co istotne.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 22:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Niskich częstotliwości i tak się nie wytłumi za bardzo, bo praw fizyki pan nie zmienisz - nie zrobisz przegrody tak grubej, jak długość fali niskich częstotliwości. Ale na pewno można dużo ograniczyć upierdliwość hałasu w średnich i wysokich tonach. Masa + kanapka to dobry patent. Polecam też sprawdzić połączenia buda - rama. Zazwyczaj tych gum, które tam powinny być już nie ma, choć i fabryczne szału nie robią...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 22:34 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Słuszna uwaga, im niżej tym gorzej z wyłapaniem. Zjawisko doskonale znane i można zaobserwować przy koncertach czy np. klubach. Jeśli coś przechodzi przez ściany lub słychać w plenerze to właśnie dudnienie. W samochodzie nie ma miejsca na takie dyfuzory i pułapki ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2015, 08:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Maty butylowe są substytutem mat bitumicznych?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2015, 09:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Owszem. Stosuje się je zamiennie w zależności od budżetu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2015, 11:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Które wykazują lepsze właściwości tłumiące drgania blach?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2015, 11:21 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Butyl!

Ja powoli gromadzę materiały na wytłumienie całości... :)
Będę bazował na matach GMS oraz STP.

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net