Dzisiaj jest 13 grudnia 2018, 18:08


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 20 lipca 2017, 18:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1041
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Dziwny Mag pisze:
To jest coś, co jest w Tarpanie a nie ma w Żuku ani Nysie. ;)
Reduktor "sygnałów" wysyłanych do prędkościomierza. Zapewne wział sie stąd, że w Żukach i Nysach montowano jeszcze starszy typ licznika, "warszawowski", ten duży, a w Tarpanach już wtedy mały (taki, jak w ostatnich Nysach i Żukach). Tylko przełożenie licznika mogło wymusić zastosowanie tego reduktora przy wyjściu na linkę...

No tak, tylko chyba liczniki "duże" do 140 km/h miały przełożenie 625:1, czyli takie samo, jak liczniki "małe" d0 120 km/h.Ja miałem w moim starym żuku (78 rok) licznik do 140 z przełożeniem 625:1.Były oczywiście liczniki 1000:1 zarówno duże, jak i małe.Raz tu podlinkowałem aukcję z małymi, do 120 km/h o przełożeniu 100:1 i kilka osób kupiło.Jest to trochę mętlik z tym, bo tych przełożeń napędów było kilka, bo nie zapominajmy, że to są elementy wspólne dla różnych samochodów i w każdym było co innego.W warszawach były mosty 8/41 i 9/41 i koła 15 i 16, więc różne napędy licznika.W żukach i nysach, było w miarę podobnie, ale już w tarpanach było znów pomotana, bo mosty i koła różne.Do tego silniki polonezowskie na polonezowskich skrzyniach i znów inne mosty i liczniki.I bądź tu człowieku mądry.Przynajmniej lublin miał w miarę jednakowo, bo napędy liczników się nie różniły dla poszczególnych mostów, bo niby korygowano to oponami.U mnie w starym żuku, zawsze licznik pokazywał dobrze.Później dorwałem mały licznik od stara do 100 km/h o przełożeniu 625/1 i też było dobrze.Skrzynia była fabryczna nic nie zmieniane, wiec się zgadzało.Jeśli ktoś kiedyś dokonał wymiany skrzyni i nie przejmował się pierdołami, to i może być dzisiaj problem.W moim dieslu też ktoś zmieniał skrzynię i była z wałeczkiem 18 zębów.Gdybym nie posiadał fabrycznego A06H, to bym nawet nie widział, że była taka kosmetyczna zmiana, po wprowadzeniu mostu hipoidalnego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2017, 20:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 338
Pojazd: tarpan239
reduktor, reduktor tu chyba jest pies pogrzebany. Dzięki Panowie za informacje i pomoc :-), walczę dalej . O wszystkich klęskach i porażkach będę informował na bieżąco :-)


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 20 lipca 2017, 23:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2515
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
O sukcesach też informuj :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2017, 18:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 338
Pojazd: tarpan239
dogadałem się wreszcie z licznikiem :-)

a takim to uczyniłem sposobem: w skrzyni biegów zamontowałem koło napędzające wałek napędu prędkościomierza nr. kat A13-3802033. Zastosowałem wałek 16 zębów ( numer kat. B06-3802034-1) a za wałkiem reduktor o którym kilka postów wyżej pisał Buźka. Reduktor ten ma w wersji sklepowej :-)http://www.moto-trans.koszalin.pl/produ ... R/?id=3390 przełożenie 9:10. Odwróciłem przełożenie na 10:9 poprzez przeróbkę wałków wewnętrznych w reduktorze, "zasiliłem" licznik ( 625 ) poprzez linkę i ... na trasie 285 km błąd wskazania licznika kilometrów wyniósł ok 1,5 km :D. Wskazania prędkości pokrywają się ze wskazaniami prędkościomierza z zaprzyjaźnionego seicento :wink: Chocioaż to bardziej kwestia przypadku niż przywrócenia oryginału to na dzisiaj temat uznaję za czasowo ogarniety, do wyjaśnienia pozostawiam sobie kwestię reduktora, poszukuję cały czas oryginalnego- również samych tylko zdjęć.


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2017, 08:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
super info, jakkolwiek licznikom w SC to bym nie wierzył;) Sprawdzić można gps-em,bywa, że licznik km pokazuje git, bo jest na sztywno pędzony z linki, a prędkościomierz wystarczy,że ma lekko ocierający magnes,albo coś ze spręzyną i będzie kłamał.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2017, 12:03 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 338
Pojazd: tarpan239
racja, sprawdzę jeszcze gps. ale i tak nigdy jeszcze tak szybki mój tarpanik nie był jak wg obecnych wskazań licznika :-) Vmax to całe 85 km/h. :-). najprzyjemniejsza ( dla kierowcy i silnika) predkość przelotowa to ok 60 -65 km/h. Po prostu demon prędkości :-)


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2018, 20:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 338
Pojazd: tarpan239
dopiszę: typ licznika do trapana 239D to 670/201 ; 625 obr/1km :D


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2018, 20:42 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 sierpnia 2018, 07:34
Posty: 7
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: Lublin III 2.4td 1999r. 3.5T
Próbuje dojść do ładu z prędkościomierzem.

Podczas jazdy pokazuje się prędkość i kilometry idą do przodu. Gorzej jest jak zwalniam bo prędkość już nie chcę spadać, a czasami jak zatrzymam się to dalej pokazuje 30-40km/h.

Od czego mogę zacząć sprawdzanie ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2018, 20:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4728
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Licznik zastany - możesz go rozebrać i próbować zreanimować, albo znaleźć inny, działający :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2018, 21:47 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 sierpnia 2018, 07:34
Posty: 7
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: Lublin III 2.4td 1999r. 3.5T
Ok. Dzięki za info. Szkoda że trzeba tam zaglądać. Jest trochę pewnie roboty z tym...
Bardzo precyzyjna robota, łatwo coś zepsuć. Chyba lepiej wstawić inny licznik.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2018, 23:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
eee... to tylko mechanika - a skoro jest zepsuty to już bardziej go nie zepsujesz ;)
Spróbuj, drugi w razie czego szybko ogarniesz.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net