Dzisiaj jest 22 listopada 2019, 09:56


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 23 maja 2019, 00:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1937
Lokalizacja: Opolszczyzna
Znalazłem dzisiaj na złomie taki to hak holowniczy dedykowany niby do Żuka (tak podaje tabliczka)

Pytania moje :
- czy spasuje do Nyski?
- dlaczego ma takie dziwne wartości na tabliczce - tzn nie ma podanych wartości w kilogramach?
- czy jego producentem jest sama FS Lublin? Czy ktoś inny (kto?), a znaczek FS Lublin jest tylko "informacyjnie"?
- czy jego montaż wykluczy "standardową" vel fabryczną instalację kosza na koło zapasowe?


Załączniki:
19.jpg
19.jpg [ 800.62 KiB | Przeglądany 717 razy ]
20.jpg
20.jpg [ 668.11 KiB | Przeglądany 717 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 799.87 KiB | Przeglądany 717 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2019, 08:05 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 476
Pojazd: tarpan239
W tabliczce nie ma nic dziwnego, producent podaje dopuszczalne siły mogące działać na hak we wskazanych kierunkach a daN to właśnie jednostka siły, pochodna jednostek podstawowych w obowiązującym układzie miar SI. KG to jednostka siły w układzie CGS i chyba dzisiaj mniej czytelna dla przeciętnego użytkownika zaś kg to jednostka masy więc nie mogła zostać użyta do wskazania siły :wink: .

KG i kg to nie to samo :wink: :D

Producentem jest FS Lublin, hak jest fabryczny :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2019, 23:07 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 listopada 2017, 18:00
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Żuk A111H
Piękne znalezisko. Jeżeli z jakichś względów nie będziesz montował a będziesz chciał się pozbyć, to daj znać, chętnie odkupię.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 października 2019, 22:38 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 listopada 2017, 18:00
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Żuk A111H
piotr1eo pisze:
Chce wbić hak do dowodu, ma może ktoś zdjęcie mas z dowodu?
Potrzebne F3, O1, O2

Ja hak dostosowałem z forda transita, hak na tabliczce ma 2700kg, wiadomo, że żuk tyle nie może mieć, pytanie jaki jest max.
W tym momencie mam DMC żuka 2500, ładowność 900kg, diagnosta powiedział, że wbije nawet 2400 jak pokażę mu inny dowód z taką masą. Kiedyś było łatwiej o dziwne wpisy więc może ktoś ma i może podzielić się.


Pamiętasz może, która to była wersja haka do Transita? Jest ich kilka i zastanawiam się, który byłby najodpowiedniejszy. I najważniejsze co trzeba przerobić, żeby pasował do Żuka (skrzynia w moim przypadku).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2019, 10:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 126
Pojazd: Żuk 82
Hak od bodaj forda transita mk6, najwygodniej skręcany. Hak nie mieści się pomiędzy podłużnice. Na szczęście sama belka haka jest węższa, Blachy które łączą belkę z podłużnicami należy lekko wyprostować na kowadle i pasuje idealnie. W tym momencie zamontowałbym go trochę głębiej bo burta obija się o kulkę.
Jeśli chodzi o montaż to wspawałem tulejki w podłużnicę dla dwóch otworów od tyłu a trzeci zrobiłem nieprzelotowy w ten sposób że otwór 13mm dodatkowo nawierciłem 5mm wiertłem po dwóch stronach tego otworu, następnie rozpiłowałem tak aby połączyły się z głównym otworem. Drutem przeciągnąłem nakrętki do wewnątrz podłużnicy i przez te otwory przyspawałem. Nie wiem czy wszystkich teraz bym nie tak nie zamontował.

zdjęcia:
https://drive.google.com/open?id=1_VSOI ... 5LYcEXsPwN

Edit.
Hak jest bardzo sztywny i pozwala na zamontowanie butli gazowej lub lekko zmodyfikowanego wieszaka na zapas


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2019, 11:25 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 listopada 2017, 18:00
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Żuk A111H
Dzięki za szybką i szczegółową odpowiedź. A czy dałoby radę zamontowanie go klasycznie bez spawania. Tzn. przewiercić ramę i dać srubaę oraz tulejkę. Co daje system montażu, który zastosowaleś?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2019, 11:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 126
Pojazd: Żuk 82
Oczywiście można i tak. Ja zrobiłem po swojemu bo nie miałem odpowiednich tulejek a ostatnia śruba wypadła na wys wieszaka resoru. Tam nie założysz tulejki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 października 2019, 12:06 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 listopada 2017, 18:00
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Żuk A111H
Ok. Dzięki. Nie zauważyłem tego wieszaka. Dziękuję Ci za pomoc. Jutro będę działał.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2019, 09:07 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 6
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
Co do DMC przyczep to mam taką ciekawą sytuację, ze Żuk A07 z 98r z Andorią ma w dowodzie jak na zdjęciu 2T z hamulcem ale Żuk A07 z 93r też z Andorią po zamontowaniu tego samego haku diagnosta nie chciał wbić więcej niż 1.5T z hamulcem ;/

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2019, 10:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 126
Pojazd: Żuk 82
Bo kiedyś diagności mniej się bali. Pisali co im ślina na język przyniosła. Teraz podejrzewam że nawet w czasie wpisywania 1500kg z hamulcem lekko zaniepokojeni byli

Jakbyś mógł wrzucić zdjęcie dowodu tak żeby było widać że to żuk i dmc przyczep, reszta zakryta. Czasem jak diagnosta zobaczy inny dowód jest bardziej skory do ryzyka


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2019, 10:51 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 6
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
Między wbiciem haku do 93 i 98 minął rok... inny diagnosta to fakt.

piotr1eo pisze:
Jakbyś mógł wrzucić zdjęcie dowodu tak żeby było widać że to żuk i dmc przyczep, reszta zakryta. Czasem jak diagnosta zobaczy inny dowód jest bardziej skory do ryzyka


Ten z 2T dmc przyczepy to mam tylko tymczasowy, 1.5T mam już zwykły jak będę pamiętać to zrobię fotkę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2019, 11:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 126
Pojazd: Żuk 82
Przez rok to im się akurat dużo zmieniło. Jak już wbije hak to też się pochwalę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 listopada 2019, 09:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 6
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
Żuk i 1.5T na haku, może komuś się przyda.

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net