Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 15:38


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co pod baranka?
Post: 23 września 2011, 08:28 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Zbliza sie moment konserwacji ramy w moim Zuku. Czy warto pod "baranka" zastosowac podklad reaktywny na rdze, czy lepiej po prostu porzadnie wyczyscic rame szczotka druciana?

Jesli podklad, to jaki?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 września 2011, 09:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wyczyścić ramę porządnie, żeby nie było rdzy, a potem podkład reaktywny i tak warto dać, na to normalny podkład i dopiero baranek, lakier, czy co tram chcesz...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 września 2011, 17:10 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
A czy sa jakies podklady, ktore potrafia zwiazac powierzchniowa rdze? Czasem trudno dotrzec do niektorych miejsc bez rozkladania samochodu na czesci.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 września 2011, 17:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Rdzę musisz wytępić bezwzględnie. Tam gdzie się nie da też :D Możesz cortaninem, ale musisz byc pewnym, ze go dorbze wypłuczesz stamtąd. Teoretycznie podkład reaktywny ma tą właściwość, że wiąże lekką powierzchowną rdzę... Ale naprawdę lekką

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 listopada 2015, 23:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Odkopuję! Na razie wygląda to u mnie tak:
http://obrazki.elektroda.pl/4530424800_1448662713.jpg

Chcę to wymyć na myjce bezdotykowej i co dalej... Druciak lub piaskowanie i czym zabezpieczać? W jakiej kolejności?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 00:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ramę można dać do piachu, tylko najlepiej dobrze zabezpieczyć profile zamkniete,żeby piach do środka się nie dostał, a potem jeszcze odkurzacz z jednej strony, kompresor z drugiej i bawimy się w czyszczenie. Bo jak piach Ci zostanie w ramie to zgnije ona szybciej, niż się obejrzysz...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 00:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Raczej pójdę w szlifowanie jakimiś druciakami :)
Rdzy na ramie jest co kot napłakał!
Podczas poszukiwań Żuka zgodnie z poradami Grzmiącego Rydwana głównym miejscem oględzin samochodów podczas zakupu była właśnie RAMA :)

To ok, zeszlifujemy do blachy i co na to walić? Jakiś podkład reaktywny? Czy co?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 00:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jeśli nie piaskujesz i nie szlifujesz papierami, to tak, ja bym dawał reaktywny, a nawet przedtem jeszcze jakiś środek wiążący rdzę, który potem zmywasz. Na to reaktywny i poliuretan. Novol ma taką technologię do podwozi i z tego, co mi wiadomo, sprawdza się. A do środka konserwacja profili zamkniętych i po sprawie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 00:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Jak wspomniałem ramę planuję objechać:
http://podkowa.sklep.pl/allegro/szczotk ... ona/11.jpg

No chyba, że piaskarka, którą zbuduję będzie wydajna to może pokuszę się o wypiaskowanie całości...

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 01:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
1) Wymyć co jest, wytrawić rdzę odrdzewiaczem, zmyć go i na tak przygotowana powierzchnię wejść z lakierem nawierzchniowym. Można od razu pójść w grunto-emalię poliuretanową - i gotowe. Można iść w podkład epoksydowy i na to praktycznie dowolny lakier.

2) Wymyć myjką to, co jest i już w tym momencie wejśc z podkładem reaktywnym - ale nie takim "kosmetycznym" jak do nadwozi osobówek ;) tylko z Corriną / Corractivem (spirytusowy okrętowy) i na to lakier nawierzchniowy. Ewentualnie (ewnetualnie, bo to jednak słabsze, choć wciąż dobre rozwiązanie), jako podkład dać polrust a na wierzch cynkal.

2a) Jest wspomniany ostatnio przez Strucla preparat - podkład Ikorol... - tylko nie testowałem jeszcze ;)

3) Jest cała masa specjalistycznych "lakierów" pzremysłowych dla energetyki (do malowania słupów trakcyjnych), do mostów itp - najczęsciej to tez sa jakies epoksydy i poliuretany, czasem z "agresywniejszymi" dodatkami - tylko przewaznie trudniej dostepne i w wiekszych opakowaniach - nie zglebiłem się jeszcze w temat na tyle, żeby coś "doradzić" - ale i tu warto poszukać :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 01:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak zrobisz to naprawdę solidnie, a w miejscach wżerów wyszlifujesz do gołego tarczą z papierem ściernym, na to dasz reaktywny to powinno być git.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 09:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Jak nie piaskujesz to oczyść szczotkami/papierami ,potraktuj fosolem umyj i daj na to reaktywny.Po 24 godzinach dał bym epoksyd.Potem możesz dać baranka lub lakier poliuretanowy.Według mnie baranek na ramie będzie gorzej wyglądał od gładkiego lakieru poliuretanowego, który łatwiej umyć jak baranka.Poza tym samego gołego baranka też nie można zostawić,trzeba go przykryć lakierem aby zamknąć pory i żeby się go syf nie czepiał.Wnętrze ramy potraktuj środkiem do konserwacji profili zamkniętych.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 16:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Z tym płukaniem Cortaninu to nie musi być tak super, jak coś zostanie, to przereaguje. można przetrzeć włókniną i opłukać jak Drewniany. gorzej jak ktoś odrdzewia fosolem albo kwasem mrówkowym, czy ługuje sodą-trzeba mocno płukać i suszyć, bo lakier się nie utrzyma i rdza wejdzie, zwłaszcza po kwasach.
Co do okrętówek mam mieszane uczucia. Cortanin lepszy, zdarzyło mi się malować okrętówką na niepłukany Cortanin, na to baranek ubs 210 i lakier, rdza po 12 latach nie wyszła jeszcze. natomiast pomalowanie samą okrętówką i zostawienie tak to wykwity już po pierwszej zimie:(

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 16:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To tylko dla ścisłości :) "Okrętówka" jest podkładem, docelowo też musi zostać przykryta czymś nawierzchniowym. A "na rdzę" oznacza zwykle, że blacha nie musi być jak nowa, wystarcza stopień oczyszczenia Sa2 (dopuszczalne niedoczyszczone drobne wżerki) - ale to wciąż musi być o wiele bardziej "srebrne" niż "rude" :wink:

Taka ilość rdzy to już o wiele za wiele dla najlepszych nawet podkładów "na rdzę" http://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie/z ... 545344.htm

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2015, 17:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no to faktycznie bardziej rude to było-i spod okretówki powyłaziło. znakiem tego Cortanin lepszy, bo bardziej zeżarte zabezpiecza i nie wyłazi. ale fakt,że trzeba oba zamalować czymś po wierzchu, zresztą baranek gumowy też jest porowaty-na niego najlepiej jeszcze coś mazistego połozyć, dobre jest:
http://www.noxudol.pl/noxudol--900.html
nie kapie, nie pryska, nie śmierdzi, nie zasycha do końca(pełza i samozasklepia się) i ma duzo inhibitorów korozji.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net