Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:32


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 14 maja 2016, 00:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Zobaczymy, co mi odpiszą, bo właśnie wysłałem im maila:

"Witam.
Mam kilka pytań odnośnie farby Śnieżka "Na rdzę".

Po pierwsze - jakie farby można nakładać na tą farbę w przyszłości ( po "zasezonowaniu" jej), a jakich farb nie wolno. Czy wolno na nią nałożyć np podkład akrylowy i lakier samochodowy (jeśli wolno, to jaki podkład i lakier)

W karcie technicznej:
http://www.karty-techniczne.sniezka.pl/ ... LNA%29.pdf
Wyczytałem, że na powierzchnie po piaskowaniu zaleca się użyć najpierw podkładu "Urekor S", a następnie tej farby - dlaczego? Czy ma to jedynie wpływ na walory estetyczne powłoki, czy też na jej trwałość, przyczepność i odporność?

W karcie technicznej wyczytałem, że powierzchnia powinna unikać kontaktu z benzyną i stałego kontaktu z wodą. Czy po pokryciu tej farby w przyszłości np Urekorem (lub innym podkładem) i lakierem samochodowym, kontakt z wodą i benzyną będzie mieć wpływ na warstwę "Śnieżki na rdzę" pod spodem, pod tymi warstwami?

Pytam o to wszystko ponieważ zastanawiam się nad użyciem "Śnieżki na rdzę" jako gruntu przy konserwacji starego nadwozia samochodowego, czy nie była by lepsza od np. podkładu epoksydowego?"



-----------------------------------------------------------------------------------------


Mogę też zrobić eksperyment na kawałku jakiegoś złomu - np wyciętego kawałka podszybia z wraku Nyski. Zrobić z tym złomkiem dokładnie to, co chcę zrobić z dobrą budą:

- wypiaskować
- pomalować "Śnieżką na rdzę"
- pomalować "minią"
- polakierować jakimś lakierem
- testować to wcierając benzynę, wkładając do wody, wody słonej itp...


tylko pytanie o "sezonowanie" - tego ile to czasu na to straci się...


zastanawia mnie dlaczego np farba ta nie może mieć stałego kontaktu z zalegającą wodą itp. i dlaczego nie można po piaskowaniu jej zaraz nakładać na metal, tylko trzeba dawać "UREKOR S"?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2016, 01:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przekombinowałeś :wink:

Gruntoemalia - czyli grunt + emalia nawierzchniowa w jednym.
ALBO Malujesz tym i zostawiasz.

ALBO kładziesz podkład + lakier nawierzchniowy (dobrane zależnie od stanu i stopnia doczyszczenia powierzchni. Na rdzę taką już "pomarańczową" i tak nie można ani nie ma sensu malować; "na rdzę" mówimy o rdzy w postaci ciemnych kropek w srebrzystej stali - i zapominamy o reklamach robionych w programach graficznych :mrgreen: )

Im mniej warstw podkładów / lakierów, tym lepiej. Im mniej typów podkładów / lakierów - tym lepiej.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net