Dzisiaj jest 29 marca 2024, 15:25


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 grudnia 2016, 12:06 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
w A18 mam tłumik "nowego" typu - przelotowy, z mocno kombinowaną rurą przechodzącą łukiem nad wałem napędowym, koło skrzyni. Jest głośny, dużo głośniejszy od moich innych żuków. Jak to było z tymi tłumikami? Czy po pewnym roku dostawały już tylko te przelotowe? Czy w czymś były one lepsze?

Patrzyliśmy w katalog - takie były w dieslach i w benzynach z ostatniego wypustu, ale po drodze od silnika do tłumika końcowego był jeszcze jeden tłumik, a może katalizator?

Wieszaki do tłumika starego typu są, rurę też mam, spróbuję to założyć.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2016, 12:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ten tłumik wcale nie jest przelotowy, to coś przed nim w katalogu to katalizator. Nie powinien być głośniejszy, chyba,że wsad w środku wygnił i faktycznie się przelotowy zrobił:). generalnie i stary i nowy typ są przepływowo g...o warte.nowy typ był jakoś od początku lat 90tych w obu silnikach, chyba z andoria się pojawił i zunifikowali.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2016, 12:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
To źle się wyraziłem - chodziło mi o to, że ten stary ma wlot i wylot z jednej strony, nowy po przeciwległych.

Może i wygnił, ale skoro mam niekombinowany wydech starego typu to go założę z nowym tłumikiem starego typu i posłuchamy co się stanie.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2016, 16:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
W sumie jak już temat został poruszony, to jest sens montować tłumik z innego auta (jakiego?) czy lepiej dla żywotności silnika zostać przy seryjnym - w moim przypadku nowego typu?

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2016, 17:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
mogę Ci zrobić obliczony pod żuka,cichy z kwasiaka, 450zł z montażem:). Dla żywotności motoru lepiej założyć inny, bo seryjny jest konstrukcyjnie "zapchany" i może jedynie prowadzić do utraty osiągów i przegrzewania silnika.
jak chcesz gotowca, to może być środkowy z Vectry B 1.6(dłuugi jest) , albo środkowy z Xsary Picasso 2.0hdi, oba sa na rurę 50mm.
Ale na nich nie będzie zbyt cicho, wskazany jest odprężnik metr od połączenia rura-kolektor i w ogóle rura 54x1,5mm aż do wejścia do ostatniego tłumika.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2016, 17:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
A co dla CT byś proponował?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2016, 17:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jest podobnie, tylko rura za odprężnikiem 50x1,5 do końca wydechu, wcześniej zwykła 55x1,5, długość 85-90cm

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2016, 18:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Odpreznik?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2016, 19:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
komora lub tłumik z komorą odprężną

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2016, 19:34 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Właśnie chciałem pytać czy chodzi o komorę. czyli taki układ wyglądał by tak że metr od kolektora (za katalizatorem? ) tłumik środkowy np. z VB jako odprężnik i dalej do tłumika końcowego żukowskiego. Czy coś źle zrozumiałem?

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 grudnia 2016, 20:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 lutego 2016, 14:50
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A075 S21 '97
Ok, do edukowałem się nieco (http://corsasport.pl/forum/zasada-dzial ... 40954.html). Zależało by mi jednak, żeby wydech pracował dość cicho. Czyli docelowo przeszczep układu za katalizatorem z powiedzmy Vectry B 1.6 /1.8 powinien działać stosunkowo dobrze (lepiej niż żukowski)?

_________________
https://www.facebook.com/Rudy-Z%C5%82om ... 3772261299


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2016, 20:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
metr od kolektora komora, dalej rura i tłumik, kata brak, bo żuki miały je tylko na papierze. koncowy z vectry się nie nadaje, tylko srodkowy, ale łatwiej będzie zmieścić ten z xsary, jest też dużo lepszej jakosci od oplowskiego. za to może być końcowy ori z audi 80/100, golfa 2, byle srednica była jak trzeba, one są poprawnie zaprojektowane.
bez komory moze byc tak:
najpierw tłumik z audi, ale tak by te 100cm od kolektora kończyło się w 1/3 jego długości, tam ma komore odprężną, póznej rura i tłumik z xsary lub vectry ale wylot z niego zakończony rurą 45x1.5 lub 43x1.5mm

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2016, 08:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dzięki za podanie na tacy co i jak :)

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 grudnia 2016, 17:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tylko jedno małe ale, jeśli komora odprężna nie zaczyna się stożkiem (czyli montujemy tłumik z np. audi) to dajemy ją w benzynie ok 140cm od kolektora,a w dieslu ok 120

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 stycznia 2017, 08:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 marca 2016, 19:34
Posty: 35
Lokalizacja:
Pojazd: Nysa 522/5 Towos 1990
Strucelsw, a czy nie jest jeszcze tak, że na samym końcu wydechu należy go zdławić do najwęższej średnicy w układzie dolotowym?

Co do wymiarów, to jaka powinna być całkowita długości układu wydechowego i jakiej średnicy i długości dorobić komorę rozprężną? (PW na tłumik;) )


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net