Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk zimno - porady https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=12&t=3528 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adrenaline [ 13 grudnia 2016, 12:18 ] |
Tytuł: | Żuk zimno - porady |
Witam, Czy macie jakieś patenty na osiągnięcie ciepła w żuku? Zmieniłem nagrzewnicę na nową do samochodów rajdowych, działa wyśmienicie ma dwie prędkości głowę urywa wiatr, z dysz leci ciepłe powietrze szyby mam zawsze suche i odparowane. Oryginalne wloty powietrza na nogi mam zaspawane. Niestety w żuku nadal zimno ilość zimnego powietrza jakie napływa do auta jest zdecydowanie za duża. Czy macie pomysły którędy to zimne powietrze wpada do żuka? |
Autor: | Marian [ 13 grudnia 2016, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
Każdą szczeliną. Weź jeszcze pod uwagę, że w Żuku jest coś takiego, jak "kurtyna powietrzna" - jak nagrzejesz szoferkę, to dosłownie ręką da się odczuć różnicę między temperaturą powietrza z tyłu i z przodu. Jest taka niewidzialna granica tuż za przednimi fotelami, gdzie po prostu kończy się strefa "ciepła". Podejrzewam, że jeśli zamontujesz jedną nagrzewnicę z tyłu - to z tyłu jest ciepło, z przodu zimno. Oryginalnie do nagrzania całego Żuka były 3 nagrzewnice - jedna z tyłu i dwie z przodu. Jeśli teraz masz jedną zamiast trzech, to może nie dawać rady... |
Autor: | buźka [ 13 grudnia 2016, 13:14 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
Ja w starym żuku, mialem zabudowaną przegrodę, jak w skrzyniowych, z wstawioną szybą.W kabinie była Sahara.Tak, jak Marian pisze, jedna nagrzewnica, to za mało, bo musi nagrzać praktycznie całego żuka i nie wyrabia.Gdybyś grzał tylko kabinę, to wtedy jak najbardziej.A jak jeszcze do tego masz nieszczelności, a pewnie masz, to już jest dupa.Ja na fabryczne nagrzewnice nie narzekam.Tego nadmuchu na nogi, to po co się pozbyłeś? Najlepsza rzecz w całym żuku, przynajmniej dla mnie. |
Autor: | adrenaline [ 13 grudnia 2016, 15:24 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
@buźka Pozbyłem się ponieważ mam inny silnik, ponieważ słabo działały wiatraki, cały smród i hałas wpadał do kabiny tymi otworami. Czy nagrzewnica z tyłu auta nie obciąży za bardzo pompy wody silnika? Trzeba puścić minimum 2x 2m rur pod podwoziem. Wydaje mi się, że nagrzewnica w komorze silnika jest pomyłką, normalnie montowane są w kabinie ale w żuku nie ma na to miejsca. |
Autor: | ShadoVv [ 13 grudnia 2016, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
Nagrzewnice w żuku powinny mieć (bynajmniej u mnie tak mają) tunele powietrzne wyprowadzone do grilla, i nie powinno Ci nic zasysać z komory silnika. |
Autor: | Strucelsw [ 13 grudnia 2016, 16:49 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
do wymuszenia obiegu w długich rurach wystarczy wstawić pompkę obiegową od Webasta |
Autor: | Marian [ 13 grudnia 2016, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
Bez przesady. Gdyby system wlotu powietrza był lepiej przemyślany i wiatraki lepiej dmuchały to jest to dobre rozwiazanie. Fabrycznie te 2m węża w te i z powrotem szlo i w Żukach i w Nysach i pompa dawała radę... a czy Twoja pompa z innego silnika da rade-cóż uroki swapow nigdy nie przewidzisz skutków ubocznych Może webasto zamontuj? |
Autor: | zukostrazak [ 13 grudnia 2016, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
Dostawiłem dwie nagrzewnice na salonie, pewnie z 8 metrów przewodów i grzeje aż miło Problemów z pompowaniem cieczy nie zauważyłem - po prostu jeden mały obieg poszedł na dwie przednie nagrzewnice, drugi na tył. W Oryginale jest jeden na lewy przód, drugi na prawy. |
Autor: | Strucelsw [ 13 grudnia 2016, 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
silnik jest z bmw, a one miały dodatkowe pompki elektryczne |
Autor: | buźka [ 13 grudnia 2016, 18:55 ] |
Tytuł: | Re: Żuk zimno - porady |
Jeśli chodzi o nagrzewnicę w kabinie, to chodzi mi po głowie podpasować z poloneza plusa.Jednym z problemów, jest wysokość całego zespołu, bo obudowa jest dosyć rozbudowana i zachodzi konieczność częściowego wycięcia półki obok deski rozdzielczej.Drugim jest to, że będzie dosyć wysoko i należało by chyba zastosować zamknięty układ nadciśnieniowy, z wysoko umiejscowionym zbiorniczkiem wyrównawczym z korkiem z zaworem.Było by o tyle fajnie, że ta nagrzewnica oferuje sporo opcji nawiewu, jak w innych autach i można to ładnie poprowadzić, gdzie się chce.Nadmuch na nogi, można by nadal realizować poprzez te fabryczne, tylko dołożyć podciśnieniowe sterowanie klapek, żeby było po ludzku. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |