Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk zimno - porady
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=12&t=3528
Strona 1 z 1

Autor:  adrenaline [ 13 grudnia 2016, 12:18 ]
Tytuł:  Żuk zimno - porady

Witam,

Czy macie jakieś patenty na osiągnięcie ciepła w żuku?
Zmieniłem nagrzewnicę na nową do samochodów rajdowych, działa wyśmienicie ma dwie prędkości głowę urywa wiatr, z dysz leci ciepłe powietrze szyby mam zawsze suche i odparowane.
Oryginalne wloty powietrza na nogi mam zaspawane.

Niestety w żuku nadal zimno ilość zimnego powietrza jakie napływa do auta jest zdecydowanie za duża.
Czy macie pomysły którędy to zimne powietrze wpada do żuka?

Autor:  Marian [ 13 grudnia 2016, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

Każdą szczeliną.
Weź jeszcze pod uwagę, że w Żuku jest coś takiego, jak "kurtyna powietrzna" - jak nagrzejesz szoferkę, to dosłownie ręką da się odczuć różnicę między temperaturą powietrza z tyłu i z przodu. Jest taka niewidzialna granica tuż za przednimi fotelami, gdzie po prostu kończy się strefa "ciepła". Podejrzewam, że jeśli zamontujesz jedną nagrzewnicę z tyłu - to z tyłu jest ciepło, z przodu zimno. Oryginalnie do nagrzania całego Żuka były 3 nagrzewnice - jedna z tyłu i dwie z przodu. Jeśli teraz masz jedną zamiast trzech, to może nie dawać rady...

Autor:  buźka [ 13 grudnia 2016, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

Ja w starym żuku, mialem zabudowaną przegrodę, jak w skrzyniowych, z wstawioną szybą.W kabinie była Sahara.Tak, jak Marian pisze, jedna nagrzewnica, to za mało, bo musi nagrzać praktycznie całego żuka i nie wyrabia.Gdybyś grzał tylko kabinę, to wtedy jak najbardziej.A jak jeszcze do tego masz nieszczelności, a pewnie masz, to już jest dupa.Ja na fabryczne nagrzewnice nie narzekam.Tego nadmuchu na nogi, to po co się pozbyłeś? Najlepsza rzecz w całym żuku, przynajmniej dla mnie.

Autor:  adrenaline [ 13 grudnia 2016, 15:24 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

@buźka
Pozbyłem się ponieważ mam inny silnik, ponieważ słabo działały wiatraki, cały smród i hałas wpadał do kabiny tymi otworami.

Czy nagrzewnica z tyłu auta nie obciąży za bardzo pompy wody silnika? Trzeba puścić minimum 2x 2m rur pod podwoziem.

Wydaje mi się, że nagrzewnica w komorze silnika jest pomyłką, normalnie montowane są w kabinie ale w żuku nie ma na to miejsca.

Autor:  ShadoVv [ 13 grudnia 2016, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

Nagrzewnice w żuku powinny mieć (bynajmniej u mnie tak mają) tunele powietrzne wyprowadzone do grilla, i nie powinno Ci nic zasysać z komory silnika.

Autor:  Strucelsw [ 13 grudnia 2016, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

do wymuszenia obiegu w długich rurach wystarczy wstawić pompkę obiegową od Webasta

Autor:  Marian [ 13 grudnia 2016, 16:50 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

Bez przesady. Gdyby system wlotu powietrza był lepiej przemyślany i wiatraki lepiej dmuchały to jest to dobre rozwiazanie.
Fabrycznie te 2m węża w te i z powrotem szlo i w Żukach i w Nysach i pompa dawała radę... a czy Twoja pompa z innego silnika da rade-cóż uroki swapow :) nigdy nie przewidzisz skutków ubocznych ;)
Może webasto zamontuj?

Autor:  zukostrazak [ 13 grudnia 2016, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

Dostawiłem dwie nagrzewnice na salonie, pewnie z 8 metrów przewodów i grzeje aż miło :) Problemów z pompowaniem cieczy nie zauważyłem - po prostu jeden mały obieg poszedł na dwie przednie nagrzewnice, drugi na tył. W Oryginale jest jeden na lewy przód, drugi na prawy.

Autor:  Strucelsw [ 13 grudnia 2016, 17:10 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

silnik jest z bmw, a one miały dodatkowe pompki elektryczne

Autor:  buźka [ 13 grudnia 2016, 18:55 ]
Tytuł:  Re: Żuk zimno - porady

Jeśli chodzi o nagrzewnicę w kabinie, to chodzi mi po głowie podpasować z poloneza plusa.Jednym z problemów, jest wysokość całego zespołu, bo obudowa jest dosyć rozbudowana i zachodzi konieczność częściowego wycięcia półki obok deski rozdzielczej.Drugim jest to, że będzie dosyć wysoko i należało by chyba zastosować zamknięty układ nadciśnieniowy, z wysoko umiejscowionym zbiorniczkiem wyrównawczym z korkiem z zaworem.Było by o tyle fajnie, że ta nagrzewnica oferuje sporo opcji nawiewu, jak w innych autach i można to ładnie poprowadzić, gdzie się chce.Nadmuch na nogi, można by nadal realizować poprzez te fabryczne, tylko dołożyć podciśnieniowe sterowanie klapek, żeby było po ludzku.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/