Dzisiaj jest 28 marca 2024, 20:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27 czerwca 2017, 11:49 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
No właśnie... Matowić przed dalszym malowaniem czy drzeć do gołej blachy i potem po kolei?
Sprawa tyczy akurat błotników i pasów przednich (górnego i dolnego).

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 czerwca 2017, 12:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
chodzi Ci zapewne o to czarne cóś na blasze?

Zrób test nitro (nasącz szmatkę i przyłóż) i sprawdź czy nie złazi. Jak nie spuchnie lub nie zacznie puszczać koloru to teoretycznie można zmatowić i jechać od podkładu w górę. Znając jednak życie to po matowaniu i tak będzie w cholerę przecierek do gruntowania...

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 czerwca 2017, 12:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Tak. Czarne lub siwe (mam oba przypadki).
Chciałbym dodać, że specjalnie z materiałem nie będę się certolił. Idę w najprostsze rozwiązanie przemysłowe. Podkład to Epirust Alu-Steele Primer 2002. Pierwsza warstwa wtarta pędzlem, potem kolejna (jedna lub dwie) malowane wałkiem. Zamykająco poliuretan (jeszcze nie wiem, który) w podobnej technologii. W ten sposób na pewno potraktuję wszystkie profile od środka.
Z tym matowieniem to sporo zabawy będzie (zwłaszcza pas przedni górny). Tyczy się akurat Golfa nie Wrublina ale potem będę kopiował na Lublinie.

Fanty widoczne na zdjęciu:
Obrazek

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 czerwca 2017, 12:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Czarne to często pasywacja, szare to kataforeza... W obu takich przypadkach można normalnie wchodzić na to z dowolnym podkładem...
ALE przy zamiennikach potrafi i czarne, i szare, być dowolnym badziewiastym "kolorowaniem", które ewentualnie zabezpiecza element na czas magazynowania - i w takiej sytuacji bezwzglednie drzeć do gołego. Test wspomniany przez Drewnianego łatwo rozstrzyga sprawę :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2017, 11:11 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Po próbie nitro powłoki wykazały zero reakcji. Jaką gradacją je zatem matowić do malowania wspomnianym podkładem?

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2017, 17:52 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
No więc sam sobie odpowiem. Nie ma znaczenia czy to 80, 100 czy 180 do tego, co potrzebuję. Matowienie pasa górnego przedniego, to gehenna. Po 1,5h zabawy psycha mi klękła (i pogoda, bo robiłem to na dworze). Idealnie byłoby by to przy niskim ciśnieniu przepiaskować ale to z kolei zabawa dla kogoś mocno wprawionego w temacie.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2017, 18:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jeśli to katoforeza, to teoretycznie nie trzeba matowić - w fabryce nie matowili

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2017, 18:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 292
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Doczytałem, że też należy matowić ale sam też byłem o tym przekonany.
Nie ma takiej potrzeby, kiedy podkład zawiera w sobie powyżej 70% cząstek stałych. Takimi są epoksydowe podkłady przemysłowe. Dzisiaj dokupiłem poliuretan Olivy - Emapur Marina. Jeden litr w kolorze czarnym, drugi w białym. Ten w czarnym pójdzie na belkę golfową (po Epiruście) a biały na wewnętrzne elementy błotników i na całe pasy.

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2017, 10:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
phinek pisze:
Jeśli to katoforeza, to teoretycznie nie trzeba matowić - w fabryce nie matowili


Ciężko porównywać warunki w fabryce, do tych w naszych garażach. Proces w fabryce trwa maks kilkadziesiąt minut. Można by więc go porównać do technologii mokro na mokro, kiedy wiązania pomiędzy warstwami pochodzą z reakcji chemicznych pomiędzy kolejnymi preparatami. Jak kupujemy blachę leżącą nie wiadomo jak długo, to matowanie musi być aby zapewnić przyczepność kolejnej warstwy.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net